JR Paardenlease

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Re: JR Paardenlease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:54

@Suzanne F. Jij zegt dat de leaser er minimaal 2 jaar aan vast zou zitten maar volgens de hier ook reagerende eigenaar is het 3 maanden. Dat is dan toch nog te overzien lijkt me.

lies

Berichten: 9638
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:02

Op de site staat toch duidelijk minimaal 2 jaar.

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:07

lies schreef:
Op de site staat toch duidelijk minimaal 2 jaar.

Hierboven zegt hij toch echt dat het 3 maanden is.

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:23

anjali schreef:
lies schreef:
Op de site staat toch duidelijk minimaal 2 jaar.

Hierboven zegt hij toch echt dat het 3 maanden is.


Dat is denk ik de opzeg termijn (zoals hij zelf zegt).
Ik neem aan dat je pas kan opzeggen na die 2 jaar van het contract.

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Re: JR Paardenlease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:31

Als dat zo zou zijn (2 jaar eraan vastzitten) dan is het voordeel van leasen boven kopen bijna weg. Want ik vond het juist prettig dat je bij leasen de vrijheid hebt te stoppen als het niet (meer) zou gaan.Met een eigen gekocht paard zit je dan ermee dat je hem moet zien te verkopen. Of zou je bij die lease ook mogen omruilen als de klik er echt niet is? Ik heb ooit een paard gekocht waar ik zo bang van werd dat ik hem niet eens meer durfde te poetsen. Die had ik echt niet nog 2 jaar op stal willen of kunnen hebben.

shetpret145
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:35

Dit staat op de website bij de algemene voorwaarden:
Afbeelding

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:43

Dan ben je bij dit bedrijf niet aan het juiste adres. Je kan er wel vanaf, maar tegen een fiks bedrag.

Het voordeel van koop is er in deze constructie amper, want als je na afloop van het contract de pony wil kopen moet je alsnog het hele aankoop bedrag op tafel leggen.

Maar goed, er zullen best gevallen zijn waarbij dit een goede oplossing is. Persoonlijk zou ik dingen scherper beschreven willen zien, zoals wat voor verzekering is afgesloten, wat zit er wel in en wat niet en wanneer is een paard/pony dermate ziek dat het contract ontbonden kan worden?
Voor hetzelfde krijgt het dier een peesblessure en ben je een groot deel van de leasetermijn bezig met revalidatie omdat het contract alleen ontbonden wordt bij afkeur.
Nogmaals ik ken het contract niet, de voorwaarden zijn vaag hierin.

Het zou fijn zijn als het contract zelf met die voorwaarden ook online zou komen te staan zodat mensen vooraf goed de risico's kunnen inschatten.

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:46

shetpret145 schreef:
Dit staat op de website bij de algemene voorwaarden:
[ [url=m/T7zewd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan vind ik dat je er veel te erg aan vastzit. Als het goed zou klikken met het paard is dat natuurlijk helemaal geen probleem maar wat als het niet goed gaat? Ik heb uit hun website begrepen dat je 1 keer mag komen proefrijden. Dat is niet veel .

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:07

En wat is een gezondheidsverklaring? Wanneer zijn de kosten voor de eigenaar en wanneer voor de leaseklant? Ik gok zomaar dat 99% van de gevallen voor de leaseklant is. En dan is de vraag: Hoe is er gekeurd? Alleen klinisch? Dus in theorie zou het kunnen dat je na een maand een paard hebt waar je niet meer mee kan rijden door een blessure waarvan de kosten voor jou zijn en je minimaal 2 jaar aan vast zit.

JRPaarden

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-10-23
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:10

Hoe werkt dat dan? Draai je dan 2 jaar voor de medische kosten van een niet-gekeurd paard op?
[/quote]
Hoezo? Je kunt met lease toch altijd stoppen als het om een of andere reden niet bevalt?[/quote]

Nee, je kunt tijdens het contract opzeggen. Dit lijkt ons juist aangezien als er geen klik is moet je kunnen stoppen.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:11

Wel duur zo, als er geen klik is. Kost je dan mooi €1000.

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:20

Britt_xxx schreef:
Wel duur zo, als er geen klik is. Kost je dan mooi €1000.

Nou ja, toen ik mijn eigen gekochte paard na 3 weken moest terugverkopen aan de handelaar omdat ik er echt niets meer mee durfde (hij sloeg) toen was ik meer geld kwijt dat 1000 euro. Want de aankoopsprijs kreeg ik niet helemaal terug .

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:25

Dat snap ik anjali, maar het voordeel van lease zou toch moeten zijn dat je relatief makkelijker 'los kan raken' van het paard. Althans, zo heb ik het mij altijd voorgesteld. Het moet ook niet te makkelijk zijn, want dan heeft een lease bedrijf zoals deze het wel erg moeilijk, maar ik zou het van het beschreven contract een beetje benauwd krijgen.

shetpret145
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:52

JRPaarden schreef:
Suzanne F. schreef:
Hoe werkt dat dan? Draai je dan 2 jaar voor de medische kosten van een niet-gekeurd paard op?


Wie zegt dat het paard niet gekeurd zou zijn? Paarden zijn gezond in een moment opname. Paarden kunnen ziek worden net als mensen. Zie voor meer informatie op https://www.jrpaardenlease.nl : )


1) Is het mogelijk bij de keuring aanwezig te zijn alvorens het aangaan van een huur/leaseovereenkomst?
2) In de Algemene Voorwaarden staat dat jullie verantwoordelijk zijn voor schade, letsel, ziekte en blessures. Houdt dit in dat jullie gemaakte dierenartskosten vergoeden? Zo nee, hoe moet dit dan geïnterpreteerd worden? Zie:
Afbeelding

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:11

Britt_xxx schreef:
Dat snap ik anjali, maar het voordeel van lease zou toch moeten zijn dat je relatief makkelijker 'los kan raken' van het paard. Althans, zo heb ik het mij altijd voorgesteld. Het moet ook niet te makkelijk zijn, want dan heeft een lease bedrijf zoals deze het wel erg moeilijk, maar ik zou het van het beschreven contract een beetje benauwd krijgen.

Ik ook hoor. Ik koop ook liever maar dat is ook altijd een risico. Als ik zou leasen dan een met een maandelijkse opzegmogelijkheid, wat meestal mogelijk is als je van een manege of zo huurt waarbij het paard ook niet verplaatst wordt.

Spaansepony
Berichten: 995
Geregistreerd: 03-05-17

Re: JR Paardenlease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:59

Maar afgezien van hun lease constructie moet je 3 maanden “borg” betalen. Prijzen variëren maar uitgaande van 495 dacht ik gelezen te hebben x 3 maanden is 1485,- dan nog gelijk maand lease kosten betalen dus weer 495 erbij is 1980 euro.
Dan komt er bovenop je lease maand stalkosten, tegenwoordig gauw 350 euro per maand. Zit je op de eerste maand gelijk 2320 euro aan kosten.

Oftewel als je dit kan missen in 1 keer om te kunnen lease dan kan je net zo goed nog 700 euro bijleggen of weg sparen in twee maanden en zit je op bedrag van 3000 euro, en daar heb je echt nog wel een leuk recreatie paard/pony voor ook in deze tijden.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:01

Hier moet een weldenkend mens nooit aan beginnen natuurlijk. Die "gezondheidsverklaringen" kennen we ondertussen wel van meer van dit soort handelsconstructies. Als je gaat leasen voor 2 jaar met koop verwachting erachteraan, dan moet het paard simpelweg voor dat de lease ingaat door een onafhankelijke da gekeurd worden. En 1x proefrijden? Dat hoef ik toch niet uit te leggen hoop ik?

JRPaarden

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-10-23
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:09

anjali schreef:
Britt_xxx schreef:
Dat snap ik anjali, maar het voordeel van lease zou toch moeten zijn dat je relatief makkelijker 'los kan raken' van het paard. Althans, zo heb ik het mij altijd voorgesteld. Het moet ook niet te makkelijk zijn, want dan heeft een lease bedrijf zoals deze het wel erg moeilijk, maar ik zou het van het beschreven contract een beetje benauwd krijgen.

Ik ook hoor. Ik koop ook liever maar dat is ook altijd een risico. Als ik zou leasen dan een met een maandelijkse opzegmogelijkheid, wat meestal mogelijk is als je van een manege of zo huurt waarbij het paard ook niet verplaatst wordt.


Appels met peren vergelijken is wellicht niet helemaal handig. Zie onze website voor meer informatie >>> www.jrpaardenlease.nl

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:16

Maar even, je bent voor een paard al snel 400 euro in de maand kwijt aan de leasemaatschappij. Dan moet je na het tekenen van het contract én borg betalen a 3x de maandhuur én 3 keer d maandhuur vooraf betalen. Samen met de stalling van pak en beet 350 euro (even een snelle blik in de regio hier), dan ben je 2750 euro kwijt in één keer. Tel daarbij op de kosten voor hoefsmid en tandarts en bijkomende kosten die niet gedekt worden door de gezondheidsverzekering. En je zit 2 jaar vast aan het contract, waarbij je wel mag opzeggen, mits 3 maanden van te voren en je een boeteclausule afbetaald. Mocht je het paard willen kopen na afloop van de lease dan betaal je het volle pond.

Je kunt beter even doorsparen en het paard gelijk kopen.

Zijn er serieus mensen die dit aantrekkelijk vinden buiten de leasemaatschappij om? ^&+

JRPaarden

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-10-23
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:37

maaikemuis schreef:
Maar even, je bent voor een paard al snel 400 euro in de maand kwijt aan de leasemaatschappij. Dan moet je na het tekenen van het contract én borg betalen a 3x de maandhuur én 3 keer d maandhuur vooraf betalen. Samen met de stalling van pak en beet 350 euro (even een snelle blik in de regio hier), dan ben je 2750 euro kwijt in één keer. Tel daarbij op de kosten voor hoefsmid en tandarts en bijkomende kosten die niet gedekt worden door de gezondheidsverzekering. En je zit 2 jaar vast aan het contract, waarbij je wel mag opzeggen, mits 3 maanden van te voren en je een boeteclausule afbetaald. Mocht je het paard willen kopen na afloop van de lease dan betaal je het volle pond.

Je kunt beter even doorsparen en het paard gelijk kopen.

Zijn er serieus mensen die dit aantrekkelijk vinden buiten de leasemaatschappij om? ^&+



Het is inderdaad één berekening. Je laat hierin het aankoop risico ook achterwegen.

Je kunt e.e.a. hier lezen. >>> https://www.jrpaardenlease.nl/nl/waarom ... ony-leasen

JRPaarden

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-10-23
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:49

ingvdh schreef:
Dan ben je bij dit bedrijf niet aan het juiste adres. Je kan er wel vanaf, maar tegen een fiks bedrag.

Het voordeel van koop is er in deze constructie amper, want als je na afloop van het contract de pony wil kopen moet je alsnog het hele aankoop bedrag op tafel leggen.

Maar goed, er zullen best gevallen zijn waarbij dit een goede oplossing is. Persoonlijk zou ik dingen scherper beschreven willen zien, zoals wat voor verzekering is afgesloten, wat zit er wel in en wat niet en wanneer is een paard/pony dermate ziek dat het contract ontbonden kan worden?
Voor hetzelfde krijgt het dier een peesblessure en ben je een groot deel van de leasetermijn bezig met revalidatie omdat het contract alleen ontbonden wordt bij afkeur.
Nogmaals ik ken het contract niet, de voorwaarden zijn vaag hierin.

Het zou fijn zijn als het contract zelf met die voorwaarden ook online zou komen te staan zodat mensen vooraf goed de risico's kunnen inschatten.


Dit zijn goede vragen maar ook wat aannames. Je kunt ons altijd één e-mail sturen. Één persoonlijk gesprek is er altijd van te voren. Daarnaast is een contract altijd maatwerk.

BeFunny

Berichten: 10791
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:59

JRPaarden schreef:
maaikemuis schreef:
Maar even, je bent voor een paard al snel 400 euro in de maand kwijt aan de leasemaatschappij. Dan moet je na het tekenen van het contract én borg betalen a 3x de maandhuur én 3 keer d maandhuur vooraf betalen. Samen met de stalling van pak en beet 350 euro (even een snelle blik in de regio hier), dan ben je 2750 euro kwijt in één keer. Tel daarbij op de kosten voor hoefsmid en tandarts en bijkomende kosten die niet gedekt worden door de gezondheidsverzekering. En je zit 2 jaar vast aan het contract, waarbij je wel mag opzeggen, mits 3 maanden van te voren en je een boeteclausule afbetaald. Mocht je het paard willen kopen na afloop van de lease dan betaal je het volle pond.

Je kunt beter even doorsparen en het paard gelijk kopen.

Zijn er serieus mensen die dit aantrekkelijk vinden buiten de leasemaatschappij om? ^&+



Het is inderdaad één berekening. Je laat hierin het aankoop risico ook achterwegen.

Je kunt e.e.a. hier lezen. >>> https://www.jrpaardenlease.nl/nl/waarom ... ony-leasen


Nou ik ben toch blij dat ik ooit particulier geleased heb zeg.

Die waren al blij dat ik de stalling kosten op me nam en na een x aantal maanden over gekocht voor een sporadisch bedrag. Ik zou echt nooit aan zo'n constructie willen denken en dan idd even doorsparen. En gewoon zelf een paard laten keuren.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Re: JR Paardenlease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:18

Ehm, sinds wanneer zijn advertenties toegestaan in een topic? Daar is toch de Boktmarkt voor? >;) dit hele topic en het profiel is 1 grote advertentie geworden. Niet bepaald positief voor het bedrijf overigens.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:18

shetpret145. schreef:
Hoe werkt dat dan? Draai je dan 2 jaar voor de medische kosten van een niet-gekeurd paard op?

1) Is het mogelijk bij de keuring aanwezig te zijn alvorens het aangaan van een huur/leaseovereenkomst?
2) In de Algemene Voorwaarden staat dat jullie verantwoordelijk zijn voor schade, letsel, ziekte en blessures. Houdt dit in dat jullie gemaakte dierenartskosten vergoeden? Zo nee, hoe moet dit dan geïnterpreteerd worden? Zie:
[ [url=m/GBkcRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Suzanne F. schreef:
En wat is een gezondheidsverklaring? Wanneer zijn de kosten voor de eigenaar en wanneer voor de leaseklant? Ik gok zomaar dat 99% van de gevallen voor de leaseklant is. En dan is de vraag: Hoe is er gekeurd? Alleen klinisch? Dus in theorie zou het kunnen dat je na een maand een paard hebt waar je niet meer mee kan rijden door een blessure waarvan de kosten voor jou zijn en je minimaal 2 jaar aan vast zit.


JRPaarden schreef:
Het is inderdaad één berekening. Je laat hierin het aankoop risico ook achterwegen.

Je kunt e.e.a. hier lezen. >>> https://www.jrpaardenlease.nl/nl/waarom ... ony-leasen


Hier kan ik niet al dit soort vragen en antwoorden op vinden.

JRPaarden

Berichten: 13
Geregistreerd: 10-10-23
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:22

Fem schreef:
DiantaM schreef:
Robert, je plaatst persoonsgegevens van een ander online. Dat is niet de bedoeling.



Dit dacht ik ook al, dit valt onder privacyschending.
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Haar volledige naam is namelijk nergens te vinden (in bijvoorbeeld haar profiel). Niet zo netjes.


Ze benoemd toch zelf ook volledige namen toch?