Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 11:56

Goedemorgen

Voor mijn springpaard ben ik op zoek naar een nieuwe stal max 35 km van Harmelen

Een wensenlijstje:
-Elke dag minimaal 5 à 6 uur naar buiten met hooi en 's nachts op stal. Het liefst zie ik hem in de zomer op de wei en 's winters op de paddock.
-Een goede (!) binnen- en of buitenbak
-Een plek om te longeren
-Goede kwaliteit ruwvoer en het liefst onbeperkt, ook als ze buiten staan.

Echte luxe hoeft van mij niet, een plek waar mijn paard goed en veilig staat wel.

Uitrijmogelijkheden en stapmolen zou helemaal fantastisch zijn natuurlijk :)

Waar ik in mijn zoektocht steeds tegenaan loop is dat de paarden niet of nauwelijks buiten komen, en als ze lang buiten komen dat de andere faciliteiten heel slecht zijn

Hopelijk zijn er hier nog mensen die ideeën hebben :))

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Re: Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 09:08

niemand een idee?

minder naar buiten is ook een optie, mits de faciliteiten verder goed zijn

hoe doen anderen het uit deze regio? staan jullie paarden niet buiten?

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Re: Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 10:14

ik ben toch niet de enige met een paard in deze omgeving? heeft echt niemand nog een tip?

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:24

Nee, je bent absoluut niet de enige in de omgeving met een paard. Maar je zit precies tussen 2 segmenten in wat het lastig maakt. Volgens mij is er geen stal (in die regio) te vinden waar ze in de winter 5 a 6 uur buiten staan en snachts op stal gaan. Kan het mis hebben maar dat denk ik.

Lieser
Berichten: 1549
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:54

De combinatie paard veel buiten + goede binnenbak is lastig in deze regio. Mijn paard staat in de winter 2 tot 3 uur in de paddock, en de binnenbak is 15 bij 28 meter ... Buitenritten eerst langs een 60 km weg en er is geen stapmolen.
De buitenbak is trouwens wel goed en groot genoeg :)

Tilmar

Berichten: 3325
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:09

Het is heel moeilijk in deze omgeving. Onbeperkt hooi is er gewoon bijna niet. Uitrijmogelijkheden ook lastig.

Heb je stal Centaurus in Montfoort geprobeerd? Of is dat te ver weg?

En de Weststichtse Ruiters, ook in Montfoort.

Dan heb je nog de prachtige paddock paradise in Snelrewaard. Moet je wel aanspreken.

Ik sta zelf op een kleine stal waar ze bij goed weer overdag naar buiten gaan, maar zonder hooi. Wel voldoende hooi (niet onbeperkt) op stal.

Ik neem aan dat Hippisch Centrum Harmelen al is afgevallen? Daar kunnen ze wel naar buiten toch? Maar ook niet voldoende ruwvoer?

Ik ben jurylid en kom dus op veel stallen en het verbaasd me hoe erg het aanbod van stallen achterloopt op de vraag: buitenzetservice, voldoende ruwvoer etc.

Charmaine
Berichten: 1417
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:20

Jacobshoeve in Reeuwijk/Bodegraven voldoet aan je eisen. Mits er in de winter ruimte/plek is in de dagpaddock. Werken wel met wachtlijst, ik sta ook in de wacht ;-)

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Re: Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 12:34

Bedankt voor jullie reacties!

Een binnenbak is geen must, ik zoek wel een stal waar de bak altijd goed te rijden is. Wat betreft buitenstaan zou 5 à 6 uur heel mooi zijn maar ik was al bang dat dat heel moeilijk wordt in deze omgeving.

Momenteel staat mijn paard met een blessure en het is heel belangrijk dat hij weer goed opgebouwd kan worden met veel regelmaat en een goede bodem. Waar hij nu staat is de bak dusdanig slecht dat dat eigenlijk geen mogelijkheid meer is. Dat is ook de reden dat ik op korte termijn zou willen verhuizen, eventueel naar een tijdelijke plek waar hij korter zou buitenstaan maar verder wel goed kan worden opgebouwd en kan revalideren.

Charmaine
Berichten: 1417
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:59

Kastanjehoeve in Langeraar heeft ook plek zag ik. Mss net te ver voor je maar daar staan ze veel buiten, met ruwvoer
Ze heeft een advertentie op mp. Anders even Anneke Lutz/Kastanjehoeve via FB benaderen.

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Stalling gezocht omgeving Harmelen/Utrecht/Zuid-Holland etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:41

Tja, Pensionstal Brouwer neemt volgens mij geen nieuwe mensen meer aan, maar die zou wel voldoen aan je wensen.
Anders zou je Van de Gun kunnen proberen of Ingrid van Miltenburg, beide aan de Reyerscop.

LuffB

Berichten: 1304
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:28

Ikzelf sta op een plek binnen de regio waar ze precies dat doen wat je voor je paard zoekt, enkel de bak is zeker in de winter net zo vaak wel als niet te gebruiken :(
Mijn oplossing is lid te worden van een accomodatie en daar dan vaker heen in de winter. Heb liever dat mijn paard buiten staat met voldoende ruwvoer (we mogen onbeperkt pakken, zonder extra kosten) dan dat ik altijd perfect kan rijden. Maar vervelend is het vaak wel.

Edit: na het lezen van een paar andere post heb ik het gevoel dat wij al stalgenootjes zijn haha.