Bemiddeling verkoop paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tebbles
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-10-23

Bemiddeling verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 11:56

Goedendag,
Ik ben dus op zoek naar een 5☆plekje voor mijn paard. Ik weet het garantie heb je nooit, maar ik wil het wel zo goed mogelijk doen. Ze is gewoon te lief. Ik heb haar voor mijn toen 14 jarige dochter gekocht maar inmiddels staat ze nu 2 jaar later nagenoeg stil. Dat verdiend ze niet ze is nog maar 5 jaar oud. Weet iemand waar ik terecht kan voor training, stalling en verkoop? Woon zelf in Zeeuws-Vlaanderen.

rien10
Berichten: 14808
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bemiddeling verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:20

Stallen, trainen en verkoop kost geld. Je kan haar ook naar een handelaar brengen. Ik welk segment valt je paard? Sportpaard met potentie voor het hogere werk? Of een buiten rij pony?

mika11

Berichten: 11125
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Bemiddeling verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:23

Als ze nu 5 jaar is en 2 jaar stil gestaan heeft, dan is ze hoogstens zadelmak?
Je kan haar ook te koop zetten, dan kan een nieuwe eigenaar haar verder zelf inrijden.

rien10
Berichten: 14808
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:25

mika11 schreef:
Als ze nu 5 jaar is en 2 jaar stil gestaan heeft, dan is ze hoogstens zadelmak?
Je kan haar ook te koop zetten, dan kan een nieuwe eigenaar haar verder zelf inrijden.

Precies. Dat lijkt me een goed plan.

Narcissa
Berichten: 3054
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Bemiddeling verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:28

Diana Mieras doet dat, hoor veel goede dingen over haar. Ze heeft een website.

Suzanne F.

Berichten: 49463
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:28

Stallen en trainen kost je zo 800 euro per maand. Het paard wordt dus al snel een paar duizend euro duurder. Ik zou haar eerder gewoon nu verkopen met het eerlijke verhaal erbij.
Je hebt nooit garantie op een 5 sterren huisje, of je haar nou laat trainen of niet.

Elisa2

Berichten: 37681
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:28


0000
Berichten: 5490
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Bemiddeling verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:33

Ik doe dat ook weleens voor klanten, met name inderdaad als ze zelf het paard niet (meer) onder het zadel kunnen voorstellen. Belangrijk daarbij is kijken wat het paard waard is, en wat voor type koper je zoekt. Particuliere kopers die een paard zoeken om te houden, zullen minder snel de gok nemen om niet proef te rijden dan iemand die zelf heel handig is, maar die misschien het paard terug in training brengt en snel door verkoopt. Uiteindelijk is het toch plussen en minnen, geef je maandelijks stalgeld uit om zo ook een hogere prijs te kunnen vragen, of is het reëel om zo een passende match te vinden. Beide zijn prima opties, het gaat om wat jullie het beste past.

Bowo
Berichten: 2842
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bemiddeling verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 13:08

Wat is voor jou belangrijk? Dat ze een goed huisje vindt? Of dat het weinig moeite kost. Als je een bemiddelaar gebruikt, zal dat vaak zijn voor gemak en een snellere verkoop (en voor jou minder winst). Als het voor jou geen haast heeft maar je een grotere zekerheid wilt hebben dat ze goed terecht komt, zou ik de verkoop zelf doen.

Waarom denk je aan een bemiddelaar?