Welke kliniek (Equitom, Utrecht, Bodegraven)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Welke kliniek (Equitom, Utrecht, Bodegraven)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 12:50

misschien nog een kleine aanvulling.. ik vond wel dat bij equitom best veel bloedonderzoek werd gedaan, wat mijn inziens niet echt nodig was.. dus misschien zeker als ik daar met een vage klacht zou komen, zou ik dit wel ff goed afspreken/ afstemmen

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 13:30

Crealief schreef:
misschien nog een kleine aanvulling.. ik vond wel dat bij equitom best veel bloedonderzoek werd gedaan, wat mijn inziens niet echt nodig was.. dus misschien zeker als ik daar met een vage klacht zou komen, zou ik dit wel ff goed afspreken/ afstemmen

In het bloed is vaak en veel zichtbaar. Zou een eerste, en is ook een standaard eerste stap, moeten zijn zeker bij vage klachten
Bij mij zijn er ook enorm veel bijkomende onderzoeken gedaan, maar geen een zonder toestemming.

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:19

GUSTIxBILL schreef:
Crealief schreef:
misschien nog een kleine aanvulling.. ik vond wel dat bij equitom best veel bloedonderzoek werd gedaan, wat mijn inziens niet echt nodig was.. dus misschien zeker als ik daar met een vage klacht zou komen, zou ik dit wel ff goed afspreken/ afstemmen

In het bloed is vaak en veel zichtbaar. Zou een eerste, en is ook een standaard eerste stap, moeten zijn zeker bij vage klachten
Bij mij zijn er ook enorm veel bijkomende onderzoeken gedaan, maar geen een zonder toestemming.


helemaal mee eens, maar bij mij was het niet helemaal goed afgesproken en ook andere dan de offerte, dus het is gewoon een tip om dit ff goed af te stemmen

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:28

Crealief schreef:
GUSTIxBILL schreef:
In het bloed is vaak en veel zichtbaar. Zou een eerste, en is ook een standaard eerste stap, moeten zijn zeker bij vage klachten
Bij mij zijn er ook enorm veel bijkomende onderzoeken gedaan, maar geen een zonder toestemming.


helemaal mee eens, maar bij mij was het niet helemaal goed afgesproken en ook andere dan de offerte, dus het is gewoon een tip om dit ff goed af te stemmen


Ik moet zeggen dat mijn totaalprijs, met langer verblijf en meer/andere/en veel duurdere (500€) onderzoeken juist goedkoper uitkwam als de offerte

Mellow

Berichten: 6485
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Welke kliniek (Equitom, Utrecht, Bodegraven)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:41

Even simpel gedacht.
Als je nu eerst eens begint met een week metacam en dan kijkt of het verschil maakt. Dan heb je de eerste stap te pakken. Namelijk of het voortkomt uit pijn of dat je het toch ergens anders moet zoeken.
Maakt dit geen verschil kun je een bloedonderzoek doen. Komt daar niks uit kun je foto's laten maken o.i.d.

Stapje voor stapje. Om het 1 te vinden moet je soms eerst iets anders uitsluiten.

Hoe oud is je paard?

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Welke kliniek (Equitom, Utrecht, Bodegraven)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:48

Ik ben het helemaal met Mellow eens. En de vraag hoe oud het paard is en wat er mee gedaan wordt heb 2 pagina's geleden ook gesteld, maar geen antwoord gekregen.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:47

Ik vind het advies van Metacam geen gekke eigenlijk, als alles zo vaag is. Ook geen kreupelheid tijdens onderzoek dus?

Persoonlijk heb ik een hoge pet op van SMDC in Heesch.
Of Tierkliniek Lüsche, zou ook kunnen als je toch verder gaat rijden evt.

Ik ben zelf veel vertrouwen in Sjoerd Frietman. Hij zit al een tijdje bij Den Ham, komt van Emmeloord. Bij hem worden de MRI’ s bv beoordeeld door Lüsche.

Voor zulke vage klachten denk ik dat ik zelf naar Heesch zou gaan.
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 29-10-23 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25363
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:51

Soms komt pijn gewoon door metacam heen hoor. Zenuwpijn bijvoorbeeld, maar ook andere voorbeelden. Dus als het niet weggaat zegt het alsnog weinig, net als wanneer het wel weggaat. Je moet in beide gevallen gaan zoeken waar het wel vandaan komt.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Welke kliniek (Equitom, Utrecht, Bodegraven)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:54

Wel eens met @mywishmax maar voor mij zou dat ook afhangen van de tijd dat deze klachten al bestaan.
Hoe lang zijn deze klachten er, TS?

Tancreda4

Berichten: 24063
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:38

Volg je gevoel. Als metacam geven niet goed voelt, dan niet doen. Daarnaast heb ik ervaring mee dat dat ook niet alles hoeft te zeggen. Mijn merrie reageerde niet anders toen ze op de metacam stond. Ik merkte weinig verschil. Kliniek onderzoek gaf uiteindelijk een diagnose. Die week metacam heeft niets toegevoegd.

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 23:53

Dank voor al jullie reacties.
Ik ga er morgenmiddag als de veearts komt nog even over sparren.
Afgelopen twee dagen is hij weer wat losser door z’n lijf.
Het is een beetje halen en brengen.
Het speelt nu een week of 5 maar in mei/juni hebben we zo’n zelfde periode doorgemaakt. Ik vraag me af of hij tussentijds wel 100% oké is geweest. Ik dacht van wel, maar ga nu twijfelen.
Hij is overigens 16 jaar, dus er zal allicht enige vorm van arthrose zijn.
Paard is al sinds 10 jaar in ons bezit. Rijden recreatief en zo nu en dan een dressuurproefje op L2 niveau, loopt thuis op M niveau qua oefeningen. Wekelijks een groepsles bij de manege om de hoek en 1x/week les aan huis. Daarnaast regelmatig op buitenrit en veel grondwerk.