Rustige pensionstal omgeving Delft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roxy_b
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-10-23

Rustige pensionstal omgeving Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 18:20

Hoi allemaal,

Na lang speuren op dit forum heb ik toch maar besloten om een berichtje te plaatsen.

Ik heb net wat andere verzoeken (eisen) dan de meeste eigenaren. Doordat ik een veeleisende baan heb en belast ben met mantelzorg, ben ik aardig afgemat tegen de tijd dat ik eindelijk naar mijn paardje kan. Daarom zoek ik juist een rustige stal waar de mensen meer op zichzelf zijn en de bedrijfsleiding professioneel is. Dat wil zeggen dat ze naar de eigenaar (mij) komen als zij ergens last van hebben en daar op een respectvolle manier over te praten valt. Misschien erg specifiek, maar noem het maar een trauma van de vorige stal waar ik heb gestaan. Hier had ik het genoegen om mee te luisteren met het geroddel hoe slecht mijn paard het had met mij, want de drie uur per dag dat ik er was maakten zij niet mee; heel vroeg in de ochtend en als laatste in de avond. Hier werd ik zó gestrest van dat mijn paardje er ook last van had. Maar genoeg over de frustraties (excuus)

De tijd die ik heb wil ik graag volledig besteden aan mijn paard. Daarom ben ik op zoek naar een stal die, al dan niet tegen betaling, uitmest en/of de paarden in de paddock of stapmolen kunnen zetten. Hoeft echt niet iedere dag, gaat mij er om dat hij niet de hele dag opgehokt zit.

Op mijn lijstje staan nu: Verboon, Neville Stables, Meyvliet, Neeleman, Olsthoorn. Ik weet ook niet of dat echt allemaal all-in stallen zijn, ik ben nu alle informatie aan het verzamelen om daarna langs te gaan. Mochten hier ervaringen mee zijn, dan hoor ik dat allerliefst!! Verder ben ik zeker geen wedstrijd ruiter, Palexini is daarmee helaas geen optie.

Nog even op een rijtje:
- Rustige stal, waar de klanten meer op zichzelf zijn
- Uitmesten (tegen betaling, enkele dagen pw ook goed), en/of
- Paddock of stapmolen (tegen betaling, enkele dagen pw ook goed)
- Optie tot voeren
- Geen stalklusjes en buitenzet of voerroosters. Ik kan op andere manier bijdragen, maar dit is het niet
- 20 minuten vanaf (afslag) Delft
- Rijbak (binnen is leuk, buiten ook prima)

Ik sta open voor alles wat hier aan voldoet. Kleinschalig, privé, noem maar op.

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:51

Verboon stopt met pensionstalling, dus die kan je van je lijstje halen.

Olsthoorn Stables is onderling binnen- en buitenzetten via een rooster (je kan zelf online plannen via een app wanneer je kan en dat hoeft niet een vaste dag te zijn. Je doet dat ongeveer 1-2x per week) en zelf uitmesten. Voeren wordt gedaan. Wel professioneel geregeld en een eigenaar die fijn communiceert, maar niet alles wordt voor je gedaan.

De anderen ben ik niet mee bekend.

roxy_b
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 19:23

mavantos schreef:
Verboon stopt met pensionstalling, dus die kan je van je lijstje halen.

Olsthoorn Stables is onderling binnen- en buitenzetten via een rooster (je kan zelf online plannen via een app wanneer je kan en dat hoeft niet een vaste dag te zijn. Je doet dat ongeveer 1-2x per week) en zelf uitmesten. Voeren wordt gedaan. Wel professioneel geregeld en een eigenaar die fijn communiceert, maar niet alles wordt voor je gedaan.

De anderen ben ik niet mee bekend.


Verboon was ik al bang voor, stond hoog op mijn lijst.. Op welke tijden is het binnen en buitenzetten bij Olsthoorn?