Aandenken overleden paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnl

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Aandenken overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 09:38

Hoooi allemaal,

Helaas is mijn liefste paard in april overleden. Ondanks dat ik een nieuwe topper heb mis ik haar.

Ik heb nog haar staart, hoefijzer en paspoort en zoek iemand die hier een mooi iets voor in huis van kan maken.

Wie kent of is zon iemand

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:34

Ik heb van een paard een ring met haren uit zijn staart daarin verwerkt
Ook heb ik ijzers en staarthaar in epoxy laten gieten in een dienblad wat op tafel ligt, maar die kan je ook op de muur hangen.


Anderen laten weer een mooi schilderij maken of een foto uitvergroten en ophangen. Er zijn heel veel mogelijkheden. Waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Mijn advies is dat je eerst gaat kijken wat je zelf mooi vind en dan pas iemand zoekt die het zou kunnen maken, dan kan je veel gerichter zoeken.
Ik gebruik pinterest vaak als inspiratie voor dit soort dingen.

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Aandenken overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:36

Ik vorige week. Merk dat ik best kieskeurig ben in het kiezen van een juweeltje en alles is ongelofelijk duur… ik heb nu contact met iemand op Instagram. Ene Lubeck ofzo?

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:44

Furst schreef:
Ik vorige week. Merk dat ik best kieskeurig ben in het kiezen van een juweeltje en alles is ongelofelijk duur… ik heb nu contact met iemand op Instagram. Ene Lubeck ofzo?


Mijn ring komt bij paardenhaarsierraad.nl vandaan, is niet goedkoop, maar wel hele mooie kwaliteit. Zit in Baarle Nassau, is vlakbij België. Staartharen blijven lang goed, als het nu financieel niet uitkomt kan je ook wachten tot er wel weer budget is.

JoukjeV

Berichten: 349
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:53

Zelf heb ik een beeldje gemaakt aan de hand van een foto. Hier heb ik de echte haren gebruikt voor de manen en staart. Helaas heb ik hem nog geen kleurtje kunnen geven, maar dat komt goed....
Afbeelding

Afbeelding

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Aandenken overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:04

Afgelopen augustus is mijn paard overleden. Ik heb haar ijzers en een stukje van de staart.

Heb eerder online iets gezien dat iemand het ijzer heeft ingelijst met een mooie foto erbij. Dit kan natuurlijk ook met een stukje (gevlochten) staart. Echt als 2-luik.

Amyciation
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-02-21

Re: Aandenken overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:22

Op instagram staat een (duits) account genaamd "foxxteufelswild", ze doet mooie dingen met hoefijzers. Ik denk dat ze ook internationaal verzendt, als je de Duitse website niet erg vindt.

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Aandenken overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:47

Ik kwam afgelopen week dit tegen op Facebook:Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:25

Ik heb dit laten maken bij Paardenhaar&Zo. Volgens mij kan er ook prima een hoefijzer in verwerkt worden als je dat zou willen.
In het medaillon zit zijn haar verwerkt, dit heeft zij ook gedaan.

Afbeelding

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:00

Het ligt er maar net aan wat je zelf ook mooi vindt. Ik heb voor het paard van mijn vriend vorig jaar een van de hoefijzers met bladgoud laten bewerken en inlijsten. Ook een kleine medaillon erbij met een pluk haar van zijn paard en een gegraveerd naamplaatje. Ik vond dit zelf echt heel erg mooi. Nu mijn paard is overleden hebben we hetzelfde laten maken voor hem. Met ook nog een simpele sleutelhanger er nog los bij.

Afbeelding

Wij hebben dit laten maken door a bit of luck. Zij doet verschillende dingen met onder andere hoefijzers en haren. Ze zit op instagram en Facebook.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Aandenken overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:10

Ik heb zelf een sieraad laten maken bij Marjolein van Lubeck. Dit draag ik altijd. Zo blij mee.

Afbeelding

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:06

Narcissa schreef:
Ik heb zelf een sieraad laten maken bij Marjolein van Lubeck. Dit draag ik altijd. Zo blij mee.

[ [url=m/1gJiPt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi sierlijk sieraad…

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:17

ingvdh schreef:
Furst schreef:
Ik vorige week. Merk dat ik best kieskeurig ben in het kiezen van een juweeltje en alles is ongelofelijk duur… ik heb nu contact met iemand op Instagram. Ene Lubeck ofzo?


Mijn ring komt bij paardenhaarsierraad.nl vandaan, is niet goedkoop, maar wel hele mooie kwaliteit. Zit in Baarle Nassau, is vlakbij België. Staartharen blijven lang goed, als het nu financieel niet uitkomt kan je ook wachten tot er wel weer budget is.


Heb daar ook ooit een hele dure armband laten maken maar die kwaliteit was helaas belabberd. Ze heeft uiteindelijk een deel van het geld teruggegeven omdat ik er 'te ruig' mee zou zijn geweest. Ding ging elke avond in het doosje, niet mee in de douche of naar stal etc en werd top verzorgd. Ik zou deze vrouw echt heel erg afraden.

Zephyr
Berichten: 955
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:40

ingvdh schreef:
Furst schreef:
Ik vorige week. Merk dat ik best kieskeurig ben in het kiezen van een juweeltje en alles is ongelofelijk duur… ik heb nu contact met iemand op Instagram. Ene Lubeck ofzo?


Mijn ring komt bij paardenhaarsierraad.nl vandaan, is niet goedkoop, maar wel hele mooie kwaliteit. Zit in Baarle Nassau, is vlakbij België. Staartharen blijven lang goed, als het nu financieel niet uitkomt kan je ook wachten tot er wel weer budget is.


Ik heb daar een hanger van. Die draag ik 24/7 en gaat al jaren mee. prachtig :) Ik heb helaas begin dit jaar mijn paard moeten laten inslapen en nu vind ik het wel spannend of de hanger wel goed blijft... aan de andere kant als ik hem niet draag heb ik er ook niet echt iets aan.

Maar ik ben hier dus super geholpen en de kwaliteit is geweldig. Mijn zus heeft van al haar paarden de bedel aan haar pandora armband. Ook zij is er heel blij mee...

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:02

Ik heb er een naar eigen idee laten maken door Mart van galope.nl echt heel blij mee precies zoals ik voor ogen had. Goed overleg, prachtig gemaakt tussen door een foto en filmpje gehad wat super leuk vond. En het haar is er prachtig in verwerkt. Een echte aanrader!

Foto doet hem niet helemaal eer want het paardje zelf is mooier in het echt,de hanger in zijn geheel is de grote van een 2 euro muntstuk
Afbeelding

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:33

Afbeelding
Is dit evt iets voor je?