Paard graatmager uit training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:24

Je zegt zelf in je screenshot dat hij na 2/3 dagen weer de oude was. Voor zijn gewicht maakt het niet uit of ze elke dag aan de telefoon hangt of een week geen contact opneemt. Of heb je er uit nijd geen voer in gegooid?

Ik vind dit topic en je reacties hele slechte reclame voor je bedrijf.

Wellicht gewoon een goed idee om toe te geven dat je een verkeerde inschatting hebt gemaakt, je excuses aanbieden en kijken of jullie er samen uit kunnen komen.

Je had dit paard moeten weigeren als hij er zo slecht uit zou zien toen hij afgeleverd werd, maarja de foto's van de dag dat hij gebracht werd zijn lang niet zo erg als toen hij opgehaald werd.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:25

Kan allemaal wel zijn, maar je bent een bedrijf dat zichzelf serieus neemt. Waarom heb je zelf niet meer actie ondernomen. En belangrijkste vraag, waarom heb je het paard uberhaupt geaccepteerd?

996981
Berichten: 9743
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:26

Wat een soap dit joh. Je zou verstandiger verwachten van twee volwassenen…

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:27

Maar waarom accepteer je een mager paard voor training? Als professional bepaal je toch zelf of de conditie van een dier goed genoeg is om een training mee te starten.

En als een eigenaar via de app niet reageert dan bel je toch op. Dan heb je veel directer contact en kun je veel sneller beslissingen nemen in overleg.

Het is een welles nietes spelletje aan het worden. Hoe dik of dun het dier binnen gekomen is maakt me niet eens heel veel uit. Jij hebt de keus gemaakt om met het dier aan het werk te gaan. Je hebt als trainer op dat moment verantwoordelijkheid voor het dier. Dus daarvoor zou het goed zijn dat je ook kritisch naar je eigen rol kijkt. Mss kunnen jullie beter eens samen om de tafel om te zien hoe je hier uit komt. Zo op internet is niet de juiste plek en het is slechte reclame voor je trainingsstal

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:32

Also, de vraag 'kun je een deken brengen, hij is doordat hij zichzelf warm moet houden nog moeilijker op gewicht te houden' is niet zo moeilijk te stellen toch?

Even getemd ivm het online gooien van naam en achternaam van ts en screenshots van allerlei irrelevante informatie zoals aankoopprijs en dergelijke uit privecommunicatie.

Heel veel rode vlaggen in je reacties die mensen vooral zouden moeten waarschuwen geen paard bij jou neer te zetten.

'er moet wat vet, spier en balans op, geef het tijd' zou ik overigens ook niet opvatten als 'help je paard valt af als een malle wat moet ik doen?'

Bs123
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:41

2 maanden en in die tijd is hij ook nog is ziek geweest.hoe moet hij zo snel niet meer mager zijn op de foto’s te zien was hij al heel mager wie koopt er nu zo’n mager paard? En wil daar ook nog is Western mee gaan rijden

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:43

Je reacties voegen niet toe wat je denkt dat ze toevoegen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:03

Bs123 schreef:
2 maanden en in die tijd is hij ook nog is ziek geweest.hoe moet hij zo snel niet meer mager zijn op de foto’s te zien was hij al heel mager wie koopt er nu zo’n mager paard? En wil daar ook nog is Western mee gaan rijden


Vast goed bedoeld maar je gooit alleen maar olie op het vuur.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:19

Gigishappy schreef:
http://www.bokt.nl/img/avatar/DIQihv.png


Daarbij vraagt Shaira na twee aantal weken ook “of zijn achterbeen” het wel houdt? Beetje raar allemaal


Als ik jou was zou ik heel snel tot een nette oplossing met TS gaan komen en hopen dat dit topic verwijderd wordt na die tijd, want dit is echt hele slechte reclame voor jou.

De Screenshots die je zelf plaatst maken het nog erger. Ik zou me dood schamen!

Zo geef je geen paard terug, onder geen enkele omstandigheid! Als het dier een deken nodig had en de eigenaar regelt het niet, dan koop je die zelf en breng je het in rekening. Die deken is niet de hoofd reden dat dit paard zo afgevallen is. Het dier stond onder jouw toezicht en jij hebt de opdracht aangenomen, daarmee is het jouw verantwoordelijkheid om voor het welzijn van het paard te zorgen, wil of kun je dat niet, dat laat je de eigenaar het dier weer ophalen. Jij hebt TS nog een maand training aangepraat. Echt ik krijg gewoon plaatsvervangende schaamte als inlees hoe jij de schuld bij TS wil leggen hiervoor.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 27-11-23 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Berichten: 7955
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:20

KSHancox schreef:
Je reacties voegen niet toe wat je denkt dat ze toevoegen.

_/-\o_

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 01:26

Daphara schreef:
Gigishappy schreef:
http://www.bokt.nl/img/avatar/DIQihv.png


Daarbij vraagt Shaira na twee aantal weken ook “of zijn achterbeen” het wel houdt? Beetje raar allemaal


Als ik jou was zou ik heel snel tot een nette oplossing met TS gaan komen en hopen dat dit topic verwijderd wordt na die tijd, want dit is echt hele slechte reclame voor jou.

De Screenshots die je zelf plaatst maken het nog erger. Ik zou me dood schamen!

Zo geef je geen paard terug, onder geen enkele omstandigheid! Als het dier een deken nodig had en de eigenaar regelt het niet, dan koop je die zelf en breng je het in rekening. Die deken is niet de hoofd reden dat dit paard zo afgevallen is. Het dier stond onder jouw toezicht en jij hebt de opdracht aangenomen, daarmee is het jouw verantwoordelijkheid om voor het welzijn van het paard te zorgen, wil of kun je dat niet, dat laat je de eigenaar het dier weer ophalen. Jij hebt TS nog een maand training aangepraat. Echt ik krijg gewoon plaatsvervangende schaamte als inlees hoe jij de schuld bij TS wil leggen hiervoor.



Ik verwacht dat de oplossing helaas niet komt, ik krijg een bericht van de eigenaresse van de stal dat ze aangifte gaat doen voor smaad. Wij zijn bereid om alle informatie over te dragen aan de juiste instanties, dit topic is voor mij niet aangemaakt om haar aan de schandpaal te nagelen. Maar bewust te waarschuwen voor deze praktijken in het algemeen. Ja ik had dingen beter kunnen doen, dat geef ik toe. Maar ik had nooit verwacht mijn paard zo aan te treffen

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:40

Gigishappy schreef:
lies schreef:
Gigishappy, ik vind je screenshots weinig overtuigend. Het paard was minder mager toen ie bij jou kwam (screenshot van september is toch vrij duidelijk). Daarbij had je het paard niet moeten accepteren als je het te mager vond en al zeker niet moeten gaan trainen. Kortom, je hebt echt een fout gemaakt en het dier is idd de dupe. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en excuses aanbieden en het geld terug storten. Dit kan toch gewoon niet zo? Je naam blijft hier voor altijd staan he.. Iedereen die je straks googelt kan dit vinden. Dat wil je toch niet als bedrijf?



Zoals je kan zien in de screenshots is er 6 november met haar contact geweest, dat haar paard erg ziek is. Eigenaresse vraagt 9 dagen later een keer hoe het met paard gaat. Moreel van het verhaal, het paard kwam al mager binnen, wordt 6 november erg ziek en is daar vast en zeker ook nog wel wat door afgevallen. Maar er moet nu niet gedaan worden alsof zij een gezond paard heeft gebracht.


TS heeft (waarschijnlijk na je bericht dat hij ziek was, dat je geschikt niet gepost hebt) contact met haar DA opgenomen en noemt dat haar DA met de genoemde symptomen mogelijk Rhino vermoed en vraagt naar quarantaine mogelijkheden bij jou op stal. Jij reageert niet, helemaal geen enkele reactie voor een week, precies 1 week later appt TS je hoe het met hem gaat en jij zegt dat het goed gaat en het dier met 2/3 dagen weer de oude was.

Hoezo doodziek?

Geen enkel paard dat zo doodziek is (als wat jij in eerdere post beweerde) is met 2/3 dagen weer de oude, zoals je in het screenshot meld aan TS. En als hij echt zo ziek was en je TS daarvan op de hoogte hebt gebracht, waarom heb jij niet vaker contact met TS gehad over de voortgang van de behandeling?

Op ziekte (en geen actie van TS) afschuiven dat hij zo mager is geworden klopt dus ook niet als jij zelf aan TS hebt gemeld dat hij met 2/3 dagen weer de oude was. Bijzonder trouwens dat je geschikt al je eigen berichten over dat hij zo ziek zou zijn niet plaatst.

Sorry hoor, maar ik krijg hier ernstig het vermoeden dat je alles bij elkaar aan het liegen bent. Dit is volgens mij een gevalletje ernstige verwaarlozing!

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:46

Oh wauw, je paard in zo'n conditie ophalen is 1, maar dan ook als eigenaar nog een een paar trappen na en een aangifte aan je broek krijgen, zo dan....

TS ik zou hier zeker na de aangifte professioneel werk van gaan maken. Zulke mensen zouden geen paarden mogen trainen.Bizar dit.

Hopelijk komt je paard er weer bovenop

Forcalquier

Berichten: 2064
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 02:30

Of het paard nu wel/niet te mager werd gebracht....het is er in die 2 maanden niet beter op geworden.
Voor €650,- per maand had TS juist meer mogen verwachten; voldoende voer en communicatie vanuit het bedrijf. Dat TS niet langs kan komen of onvoldoende contact opneemt is geen excuus. Als bedrijf verleen je diensten aan betalende klanten.

Is dit paard ook werkelijk getraind in deze conditie?
Waarom is er vanuit het bedrijf niet gecommuniceerd over een deken, harnachement, het oplossen van vermagering en het stoppen van de training i.v.m. de toestand van dit dier? Ik lees enkel dat het allemaal wel goed komt.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 02:41

Bs123 schreef:
Sow jij durft….
Ik heb mijn paarden al 2,5 jaar daar staan altijd de beste verzorging als er iets is staat ze meteen voor je klaar je hoeft maar te appen of te bellen. Maar jij zet jou paard op stal neer zonder deken… en het vorige paard wat je had was zo zielig gewoon op stal zetten terwijl ze drachtig is helemaal smerig en verwaarloost ook zonder deken.


Heb je nu speciaal voor dit topic een account aangemaakt of ben je Gigishappy en probeer je op deze manier overtuigender over te komen? Bij beide scenarios: erg kinderachtig, en bij het laatste scenario: erg onprofessioneel.

Gigishappy, nogal makkelijk om alles op TS af te schuiven terwijl jij juist verzaakt hebt om goed voor haar paard te zorgen.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 06:47

Bijzondere manier van werken. Ipv samen met je klant te zoeken naar een oplossing ga je aangifte van smaad doen.

@ts: ik zou zelf juridisch advies gaan inwinnen bij een advocaat. Die kan je ook adviseren welke stappen je zelf het beste kan nemen

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 07:04

Poeh, ik moet zeggen dat die screenshots het er voor mij niet beter op maken voor een professionele beleerder;
- als het dier in jouw ogen te mager wordt gebracht, sommeer je ofwel de eigenaar van het paard om het dier op te halen en het paard pas weer aan te bieden als het voldoende op gewicht is. Of je geeft aan dat je er zo niet mee gaat werken. Dat er eerst gewicht bij moet. Je verwacht dat dat x maanden duurt a yyy euro. Gaat eigenaar akkoord of haalt ie voorlopig op? Ga je er wel mee aan de slag, zorg je dat ie aankomt in vlees en spieren. En je zorgt dan ook dat ie een deken en extra voer krijgt. Ofwel geef je aan dat dit extra kost of je zorgt er zelf voor.
- voor een dier dat zo ziek is, geef je weinig info aan de klant. Je kunt ook zelf kort de klant op de hoogte houden. Zeker als ie daarna zo mager is dat je eigenlijk moet beslissen er niet meer op te willen
- en na zo'n topic van ts, zou ik, in jouw schoenen, een bericht gestuurd hebben als "vervelend te vernemen dat het zo is gegaan. Eea berust vermoedelijk op een misverstand en je gaat het met ts wel oplossen".

In plaats daarvan zet je eigenlijk jezelf te kakken met die screenshots. In elk geval geen reclame voor jouw bedrijf. Eerder een red flag. Ook al zou de helft van het verhaal van ts niet helemaal waar zijn, zij heeft niks te verliezen, jij je (goede?) naam. Wees dan wijzer.

Jolliegirl

Berichten: 32974
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:02

Ai...auwts...weer een zogenaamde proff die denkt te weten waar die mee bezig is.

Over de rug van een paard..
Gatverdamme.

Je had dit dier helemaal niet in training moeten nemen en moeten melden dat het magerder werd.
Om over die dikke benen nog maar niet te spreken.


En dan wil je nu aangifte doen tot smaad?
Ze lachen de ballen uit hun broek op het bureau.

Je kunt die tijd er beter in steken om het op te lossen met je klant en een deel van de verzaakte training terug betalen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:08

Even een tijdelijk slotje zodat er deze dag het 1 en ander opgeschoond kan worden.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:12

Moderatoropmerking:
Door de verloop van dit topic heeft het moderatorteam besloten dat dit topic een permanente slot gaat krijgen. Beide standpunten zijn toegelicht in dit topic en het lijkt ons beter wanneer beide partijen samen prive er verder over gaan praten dan in een openbaar topic.