Paard graatmager uit training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:09

troi schreef:
Ik zou hoe dan ook morgen een dierenarts laten komen om een medisch rapport op te maken. En dat presenteren aan de trainer. Dit kan idd echt niet!

Dit idd. Dat zal ook helpen voor eventuele rechterlijke stappen.

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 23:15

Mijn doel van dit topic is om andere mensen er bewust van te maken, dan al niet bij deze stal.

Ik ben het gesprek aangegaan met de eigenaresse, echter kwam hier uit dat het mijn schuld zou zijn volgens haar. We kwamen dan ook niet verder met het gesprek. Ik heb na een maand gevraagd wat praktisch was, daar had me ze mij overgehaald om hem toch een maand langer te laten staan.

Echter kwam er uit het gesprek alleen maar uit dat het mijn schuld zou zijn en ik wat ik dan verwachtte, aangezien ze aan het verhuizen is en dus geen tijd zou hebben om filmpjes te sturen of te communiceren.

Ze zag het probleem dan ook niet, daarbij gaf ze aan dat ik gewoon door moet blijven rijden. Dit is voor ons not done, hij gaat nu weer een maand de wei op met extra voer en dan kijken we wel weer.

Op de filmpjes heeft hij een zadel en dekje op, deze is begin oktober gestuurd. De rug etc. Waren dan ook niet zichtbaar, hierdoor is het niet te zien dat hij is afgevallen.

Dierenarts bel ik morgen meteen, aangezien de zwelling niet weg gaat met koelen en lopen. Hij reageert ook gevoelig richting de kogel, mocht er blijvende schade zijn ontstaan willen we kijken wat de mogelijkheden zijn.

Maar dan blijft het nog een welles nietes spelletje

hwn
Berichten: 4702
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:20

Wow, dus je bent 1300 euro armer en je krijgt je paard zo terug? Persoonlijk zou ik er voor de zekerheid een dierenarts bij halen, en misschien zelfs onderzoeken/behandelen tegen maagzweren, want Engelse volbloeden zijn daar nogal gevoelig aan hoorde ik. En inderdaad, die dikke benen wil je ook weten wat het is.

En wat een teken van onkunde dat ze nog aanraadt om op zo'n rug te gaan zitten, gelukkig ben je wijzer. Als ie de wei op gaat, gooi er maar een goede deken op. En let toch op dat die dikke benen geen mok zijn, dan zal weidegang niet helpen in dit weer (tenzij het in NL droger is dan in BE)

Ik heb ooit eentje ter adoptie weggebracht, en de adoptanten wilden hem laten zadelmak maken. Ze hadden een goedkope plaats gevonden, werd al snel duidelijk waarom: persoon stond bekend als verwaarlozer van honden en paarden (was trouwens Nederlandse die uitgeweken/gevlucht was naar België, initialen N.B., doet sommigen mss nog belletje rinkelen). Toen ik na een maand eens op bezoek ging, schrok ik me rot hoe mager hij was, dus ik proberen de adoptanten te overtuigen om hem (voorlopig?) terug te brengen naar mij, maar die mensen waren in haar praatjes getrapt en dreigden zelfs met advocaten. "Gelukkig" was het niet het makkelijkste rijpaardje, en nadat de dochter er afgevallen was, wou ze hem plots niet meer en kon ik hem terughalen. Hij stond toen in paddock met hooi maar geen water, likte de regendruppels van de motorkap van de auto. Gelukkig in amper maand tijd weer op gewicht gekregen, maar heeft er wel behoorlijke voedernijd aan overgehouden. Die vrouw zag zelf ook niet dat haar paarden zo mager stonden (gold trouwens ook voor haarzelf, wss een gevalletje van besmettelijke anorexia of zo). Zelfs over haar kinderen maakte men zich zorgen.

Jouw geval is natuurlijk anders, hun paarden staan niet standaard zo mager als ik op hun FB kijk.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:21

Op welke manier zouden jouw bezoekjes de kilo's er dan aan laten vliegen? Ze hebben zelf toch ook ogen? Of handen, zodat ze kunnen voelen?

Ik heb jarenlang paarden gereden voor fokkers uit België. Die stonden ook niet elke maand op de stoep. Ik zorg er gewoon voor dat de paarden altijd goed gevoerd worden, daar heb ik geen aanwezigheid van de eigenaar voor nodig. Als er iets aan de hand is waardoor het paard slecht eet of niet goed op gewicht blijft ondanks goed voer, dan moet je dat aangeven bij de eigenaar.

Ik zou het ook heel naar vinden om mijn paard in deze staat aan te treffen.

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:22

Maar wat is er dan precies jouw schuld volgens hun?
Geen tijd voor filmpjes is geen ramp, maar die zijn toch niet voorwaardelijk om een paard wel of geen eten te geven? Ik dacht dat je die filmpjes kreeg om de vorderingen van het paard te volgen.
Basiszorg moet met of zonder tijd om video's te maken gewoon in orde zijn, training/beweging ook. Als je daar door verhuizing oid geen tijd voor hebt moet je de paarden niet aannemen voor training of met de eigenaren overleggen of ze ze op willen halen of dat ze een periode rustig aan geen probleem vinden en ze laten staan, evt tegen gereduceerd tarief.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:23

Zou ze online flink aan de schandpaal nagelen. Procedures voor terugbetaling zijn waarschijnlijk duurder dan het bedrag dat je hebt betaald en ook nog tijd- en energieslurpend. Hoewel dat ondertussen eigenlijk natuurlijk kolder is bij zo'n overduidelijke wanprestatie. Een officiële klacht en terugvordering zou op zijn minst op zijn plek zijn, liefst ook nog een boete. Jouw paard ziet er vreselijk uit, mat, achterstallig en verwaarloosd. Sterkte met het herstel... Arm dier en arme jij.

Nb lees net je update, als er schade is dan zeker werk van maken!

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:34

Zo die zou bij mij echt een hele vervelende periode tegemoet gaan! Die dame dan hè, niet het paard. Die had daarna weinig klandizie meer over. Ik zou in jouw schoenen dit ook absoluut niet toleren en minimaal de gemaakte kosten terug eisen.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:34

Zo, dit is niet een beetje mager. :n

Hier zou ik ook werk van maken, groot gelijk dat je ze met naam en toenaam hier noemt. Lekker makkelijk afschuiven. Zeer onprofessioneel ook.

Ik hoop dat je paard bij wil trekken, dat gaat tijd nodig hebben. Sterkte!

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Paard graatmager uit training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:44

Arm paard, dat moet niet fijn voelen voor hem dat er zo een zadel op gelegd is en zo op gereden is. Ik duim voor je dat hij snel bijtrekt. :(:)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:48

Citaat:
Echter kwam er uit het gesprek alleen maar uit dat het mijn schuld zou zijn en ik wat ik dan verwachtte, aangezien ze aan het verhuizen is en dus geen tijd zou hebben om filmpjes te sturen of te communiceren


Met alle respect, maar iemand die dergelijke uitspraken durft toe doen, daar is echt wat mee mis.

ZIJ vraagt geld voor een dienst
ZIJ wordt als houder geacht goed te zorgen voor hetgeen aan haar zorg is toevertrouwd.

Als ZIJ kennelijk te druk is om de dienst naar behoren uit te voeren, moet ZIJ de opdracht en zéker het geld niet aannemen.


En verder eerst je dier goed laten onderzoeken door een dierenarts, echt op zo kort mogelijke termijn ( als het kan morgen dus al), zodat als er iets mis is met je paard, ze niet kan zeggen dat het bij jou is ontstaan nadat hij terug was.

Verdere actie zou ik af laten hangen van de dierenarts. Want als ze je paard "kapot" hebben terug gegeven, heb je toch een andere overweging te maken, dan wanneer het dier "alleen maar" slecht verzorgd is.
In het eerste geval kan ik me voorstellen dat het toch een juridische procedure wordt. In het tweede geval misschien online mensen waarschuwen voor deze stal

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:56

Och jee, wat ontzettend sneu en wat zal jij je klote voelen..
Als iemand mijn paard zo verwaarloosd had, zou ik er mijn levensmissie van maken om in ieder geval excuses van hen te krijgen en uiteraard mijn geld terug. Zoniet, zou ik ze idd aan de schandpaal nagelen en iedereen die het horen wil. (en niet) vertellen over hen.
Ben benieuwd naar het oordeel van de dierenarts. Ik hoop/duim dat het 'meevalt' en met rust en flink bijvoeren weer goed komt.

Bs123
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:57

Sow jij durft….
Ik heb mijn paarden al 2,5 jaar daar staan altijd de beste verzorging als er iets is staat ze meteen voor je klaar je hoeft maar te appen of te bellen.

Moderatoropmerking:
Deel van bericht aangepast ivm geen neutraal omschreven ervaring

Gigishappy
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:59

Ik denk dat Shaira hier niet helemaal het eerlijke verhaal verteld helaas. Shaira heeft dit paard in april gekocht, toen kreeg ik al foto’s, van een gezond en redelijk bespierd paard. In september benaderd Shaira mij voor training van dit paard, zonder fatsoenlijke communicatie staat zij ineens bij mij op de plak met haar paard (ikzelf was niet thuis was ook niet op de hoogte van komst van het paard) zonder enige informatie krijg ik het paard op stal. Ik heb om foto’s en filmpjes gevraagd nav hoe ver dit paard zou zijn. Hierbij krijg ik foto’s van een mager paard. Na een tijdje vraagt Shaira aan mij hoe het gaat met de training, ik antwoord met dat hij het goed doet maar OOK met dat hij erg mager is. Haar paard wordt bij mij neergezet zonder enige spullen, paard kreeg ook geen deken mee. Op 6 november bel ik haar dat haar paard erg ziek is, koorts en dikke benen. Mijn dierenarts gebeld, behandeling gestart en voor de rest niks meer gehoord, behalve dat haar dierenarts (die het paard niet heeft gezien maar nav het verhaal beweerde dat het rhino was.) na dit voorval hoor ik dus niks meer, en 15 november vraagt Shaira pas een keertje hoe het met hem gaat…

Hierbij alle foto’s en screenshots. Jammer dat het op deze manier moet. Voor de rest is iedereen hier in dit topic bij mij welkom om bij mij op stal te zijn om te zien hoe mijn paarden erbij staan.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:03

Maar als iemand een mager paard bij jou dumpt dan kun je toch ook weigeren om het dier in training te nemen? Met zo'n mager dier kun je niet aan het werk. Dan laat je het dier toch ophalen?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:04

Hmm. Wel een nette reactie, dit verandert misschien wel de zaken. Alleen vraag me wel af waarom je het paard toch geaccepteerd hebt en 2 maanden getraind hebt, als ze al zo mager was.

Bs123 schreef:
Sow jij durft….
Ik heb mijn paarden al 2,5 jaar daar staan altijd de beste verzorging als er iets is staat ze meteen voor je klaar je hoeft maar te appen of te bellen.


Ik vind deze reactie wel erg weinig voor de stalhouder spreken, eerlijk gezegd. Dit is ook niet erg handig.

edit; ik zie nu de screenshots (die overigens niet mogen op bokt), maar zie eigenlijk niets van wat je zegt terug in de screenshots.
Laatst bijgewerkt door lies op 27-11-23 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 00:06

Bs123 schreef:
Sow jij durft….
Ik heb mijn paarden al 2,5 jaar daar staan altijd de beste verzorging als er iets is staat ze meteen voor je klaar je hoeft maar te appen of te bellen.



Afbeelding

Zeer verwaarloosd, niet elk paard heeft een deken nodig. Daarbij heeft dit huidige paard ook jaren gelopen zonder deken zonder af te vallen

Afbeelding

Gigishappy
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:09

SDLT schreef:
Bs123 schreef:
Sow jij durft….
Ik heb mijn paarden al 2,5 jaar daar staan altijd de beste verzorging als er iets is staat ze meteen voor je klaar je hoeft maar te appen of te bellen.



[ [url=m/bNKqgU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeer verwaarloosd, niet elk paard heeft een deken nodig. Daarbij heeft dit huidige paard ook jaren gelopen zonder deken zonder af te vallen

[ [url=m/g3wCZN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Shaira, deze 2de foto van de schimmel die je nu plaatst is van april toen jij hem net kocht. In september toen je mij foto’s van hem stuurde zag hij er ietsjes anders uit..

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:09

Als een paard te mager is om hem te trainen, dan train je niet, en pak je zeker het geld voor training niet aan. Je belt de opdrachtgever met de mededeling dat je dit niet doet, en ze maar terug moet komen als het dier in een betere conditie is.

Wie er ook gelijk heeft:
Het paard is hier overduidelijk de dupe van, en dat vind ik meer dan triest.

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 00:12

Zoals ik ook ik dat gesprek heb gezegd zag hij er in april toen zo uit, en hij vanaf die foto nog 60 kilo is aangekomen naar de foto’s die in het topic zitten. Dit kan de dierenarts beamen, aangezien hun hem een week voor dat ik hem heb gebracht heb na laten kijken. Waarbij de foto die ik had gestuurd een foto was van een paar dagen na een castratie.

Daarbij heb ik eerder ook aangegeven dat dit inderdaad gemeld is dat de dierenarts moest komen, daar heb ik ook gezegd dat dit fijn was.

Nu wordt het verhaal verdraaid, terwijl ik mijn paard in betere conditie had gebracht.

Ik heb hem met hoofdstel gebracht en daarna gevraagd of je een zadel nodig had of ik deze moest brengen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-12-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderde screenshots verwijderd

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:14

Gigishappy schreef:
In september benaderd Shaira mij voor training van dit paard, zonder fatsoenlijke communicatie staat zij ineens bij mij op de plak met haar paard (ikzelf was niet thuis was ook niet op de hoogte van komst van het paard) zonder enige informatie krijg ik het paard op stal.


Wat hield je tegen om te zeggen "kom 'm maar weer ophalen" ofzo?

Ik vraag me even af wat precies het excuus was om een paard te trainen (voor geld) dat in jouw ogen te mager is en om 'm ook zonder blikken of blozen na het innen van geld weer net zo mager of zelfs erger terug te geven. Is dat het feit dat het dier geen deken had? Ik mag hopen dat er een beter verhaal is dan dat. Of was hij echt zo ziek dat hij zoveel is afgevallen? Dan ben jij (als leverbaar van een dienst) degene die actief informatie brengt en niet wacht tot het gehaald wordt.

Sneu dat het dier hier de dupe van is.

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 00:15

Hierbij alle foto’s met data qua gewicht

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier kun je zien dat hij mager binnen is gekomen en wij hem op gewicht hebben gekregen voor hij in september naar jou ging.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:16

Als het dier zo ziek en mager was waarom is die dan nog een extra maand gebleven?

Tevens is het plaatsen van fotos met naam en toenaam erg onprofessioneel

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:16

Gigishappy, ik vind je screenshots weinig overtuigend. Het paard was minder mager toen ie bij jou kwam (screenshot van september is toch vrij duidelijk). Daarbij had je het paard niet moeten accepteren als je het te mager vond en al zeker niet moeten gaan trainen. Kortom, je hebt echt een fout gemaakt en het dier is idd de dupe. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en excuses aanbieden en het geld terug storten. Dit kan toch gewoon niet zo? Je naam blijft hier voor altijd staan he.. Iedereen die je straks googelt kan dit vinden. Dat wil je toch niet als bedrijf?

Gigishappy
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:19

lies schreef:
Gigishappy, ik vind je screenshots weinig overtuigend. Het paard was minder mager toen ie bij jou kwam (screenshot van september is toch vrij duidelijk). Daarbij had je het paard niet moeten accepteren als je het te mager vond en al zeker niet moeten gaan trainen. Kortom, je hebt echt een fout gemaakt en het dier is idd de dupe. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en excuses aanbieden en het geld terug storten. Dit kan toch gewoon niet zo? Je naam blijft hier voor altijd staan he.. Iedereen die je straks googelt kan dit vinden. Dat wil je toch niet als bedrijf?



Zoals je kan zien in de screenshots is er 6 november met haar contact geweest, dat haar paard erg ziek is. Eigenaresse vraagt 9 dagen later een keer hoe het met paard gaat. Moreel van het verhaal, het paard kwam al mager binnen, wordt 6 november erg ziek en is daar vast en zeker ook nog wel wat door afgevallen. Maar er moet nu niet gedaan worden alsof zij een gezond paard heeft gebracht.

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 00:24

Nogmaals de foto die uit het app verhaal komen zijn een week na zijn castratie gemaakt, dat zie je ook in mijn gesprek dat dit een oude foto betreft.
Toen ik hem bracht was hij alleen schraal in de bespiering, dit wil ik je gerust als dierenarts verklaring geven. Daarbij wil ik als het jou rust geeft verklaringen geven van o.a. de stalhouder dat hij hier niet zo mager weg is gegaan.

Nogmaals de foto met de datum
Afbeelding