Pony handel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBT
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-12-22

Pony handel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 13:48

Vraagje;

Iemand ervaring in het handelen van pony’s/paarden?

Waar koop je leuke betaalbare pony’s om vervolgens te rijden en klaar te maken voor verkoop?

Graag alleen reageren als je er echt verstand van hebt :) mag ook in een pb!

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Pony handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:50

Naar mijn weten worden er vaak paarden uit UK gehaald die dan hier worden doorverkocht. Die worden groen daar vandaan gehaald en hier evt doorgereden en dan verkopen. Maar dit was vroeger, weet niet of dit nog steeds zo is.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Pony handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:05

Als er een standaard plek is voor leuke, goedkope pony's, dan dan zou iedereen natuurlijk op dit gat op de markt springen.

Een belangrijk deel is het in de gaten houden van de reguliere verkoopplekken, zoals Facebook en sporthorses.
Daarnaast ken ik iemand die een aantal vaste fokkers heeft waar jonge pony's worden gekocht. En verder ook zelf opfokken van aangekocht veulens.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:16

Rennie89 schreef:
Naar mijn weten worden er vaak paarden uit UK gehaald die dan hier worden doorverkocht. Die worden groen daar vandaan gehaald en hier evt doorgereden en dan verkopen. Maar dit was vroeger, weet niet of dit nog steeds zo is.

Dat was dan duidelijk voor de UK uit de EU stapte en alles een heel stuk duurder werd, nu doe je daar echt geen voordeel meer bij, integendeel.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:18

SBT schreef:
Vraagje;

Iemand ervaring in het handelen van pony’s/paarden?

Waar koop je leuke betaalbare pony’s om vervolgens te rijden en klaar te maken voor verkoop?

Graag alleen reageren als je er echt verstand van hebt :) mag ook in een pb!

Via via, je netwerk gebruiken. Markt.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Pony handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:55

Wat vind je betaalbaar? Ik heb momenteel een driejarige pony staan, zelfgefokt, superleuk dier, goed zadelmak maar geen koopje in de zin van dat hij onder de kostprijs weggaat. Ik hoef geen godsvermogen voor hem maar ik vind €2000 voor een Cpony echt te weinig.

pateeke
Berichten: 2216
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Pony handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:09

Ik ken mensen die dat vroeger deden. Geen idee waar ze de pony’s haalden, ik vermoed van de klassieke verkoopssites. De pony’s werden doorgereden door tieners en dan verkocht, aan een destijds “normale” prijs voor recreatieponys. Waren wel zelden of nooit toppers zeg maar. Er werd daarnaast ook gefokt met eigen merries. Veulens werden ook vaak kosteloos verzorgd en met een aantal zaken vertrouwd gemaakt door jongeren / jongvolwassenen (zonder vergoeding daarvoor voor zover ik weet). Dat waren vaak wel paarden die later de sport in gingen.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:10

tengeltje11 schreef:
Rennie89 schreef:
Naar mijn weten worden er vaak paarden uit UK gehaald die dan hier worden doorverkocht. Die worden groen daar vandaan gehaald en hier evt doorgereden en dan verkopen. Maar dit was vroeger, weet niet of dit nog steeds zo is.

Dat was dan duidelijk voor de UK uit de EU stapte en alles een heel stuk duurder werd, nu doe je daar echt geen voordeel meer bij, integendeel.

Nou valt Ierland nog wel onder de EU, dus het is zeker nog wel mogelijk, maar ik snap wel dat het nu drastisch naar beneden is gegaan. Uit spanje worden ook wel regelmatig paarden naar Nederland gehaald. Maar de mensen die ik ken die handelen die fokken zelf of halen jong grut bij fokkers, hebben eigen opfok en na het beleren en evt shows en keuringen gaan de paarden in de verkoop.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Pony handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:17

Je zou eens kunnen appen met Stal_Nollie. Die handelt op kleine schaal.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Pony handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:19

Netwerken, van andere handelaren.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 17:36

Goede connecties met fokkers. Als je vaste fokkers hebt waar je pony’s afneemt dan kan je ook nog wat met de prijs doen.

SBT
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 12:50

Bedankt iedereen voor de reacties!