Ervaringen Rotterdamsche manege pensionstalling of alternatief met bos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimvdwal
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-05-23

Ervaringen Rotterdamsche manege pensionstalling of alternatief met bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 19:32

Hi iedereen!

Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met de Pensionstalling op de Rotterdamsche Manège. Het is heel lastig om een een stalling in de buurt van Rotterdam te vinden me mogelijkheden om buiten te rijden. Nu zijn we bij de Rotterdamsche Manège gaan kijken en dit ziet er allemaal super goed uit. De prijzen liggen wel veel hoger dan andere stallen. Daarnaast vind ik het heel belangrijk dat mijn paard iedere dag buitenkomt. Nu bieden zij deze service aan maar komt het paard dan maar 20 minuten buiten. Hier zit ik wel heel erg mee. Zijn er andere mensen die hier hun paard hebben staan? Weten jullie of er onderling ook een regeling is? Ik heb veel vrije tijd maar ben daarnaast ook vaak voor zaken in het buitenland en vraag me af hoe ik dit het beste aan kan pakken. Het is voor mij niet te doen om mijn paard dagelijks zelf buiten te zetten en als ik 2x per dag van de service gebruik wil maken kost het me alleen voor het buiten zetten meer dan 300 euro extra per maand.

Of heeft iemand anders nog advies voor een stal in de buurt van Rotterdam waar een binnenbak aanwezig is en paarden ook dagelijks buiten komen (Volpension).

Ik hoor het heel graag! Dankjewel!

bellieee
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-02-22
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen Rotterdamsche manege pensionstalling of alternatief met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:06

Hoii, ik sta op deze manege met mijn paard! Zelf vind ik het door stal buiten zetten niet nodig. Het is inderdaad best duur terwijl ze maar 20 minuutjes buitenstaan. Wij hebben met een paar andere pony’s een clubje gesloten. Daardoor worden onze pony’s elke ochtend 1 à 2 uur buiten gezet (dmv een schema zodat niet iedereen elke dag hoeft te komen) ‘s middags lukt voor de meeste van ons zelfstandig maar als je een keer niet kan helpen we daar mee! Als je vaak in het buitenland bent voor zaken is het misschien een idee om te denken aan een bijrijder/ verzorger die hem dan buiten kan zetten! (Toevallig weet ik namelijk dat er veel eigenaren staan die hier wel geïnteresseerd in zijn)

Hopelijk helpt dit een beetje, als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag!

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:39

Wat ben ik toch blij dat ik niet aan die kant van het land woon. Anderhalf jaar geleden mijn paarden verhuisd naar een stal in de buurt, nadat ik zelf verhuisd ben en mijn paarden nog ruim 2 jaar op grote afstand hebben gestaan. Het was een rampzalige zoektocht om iets te vinden waar ze hele dagen buitenstaan... Maar als ik dan lees dat er stallen zijn waar je paard nog geen 1 uur per dag buitenstaat, mijn hemel, wat een triestigheid.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaringen Rotterdamsche manege pensionstalling of alternatief met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:53

niet eens een half uur Yank :(
Echt...waarom neem je dan een paard als je geen fatsoenlijke stalling kunt vinden

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Ervaringen Rotterdamsche manege pensionstalling of alternatief met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:56

Waar woon je ts? Ja het is lastig om een fijne stal te vinden, maar er zijn betere alternatieven daar in de omgeving voor je paard.

Het Kralingse Bos is trouwens maar heel klein. Dat heb je na twee keer buiten rijden wel gezien. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

kimvdwal
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:03

Kinke schreef:
niet eens een half uur Yank :(
Echt...waarom neem je dan een paard als je geen fatsoenlijke stalling kunt vinden


Mijn paard staat nu op een stalling waar hij iedere dag buiten komt. Ik ga echter naar Rotterdam verhuizen, dus ben ik me aan het oriënteren in de buurt. Het is nu voor het eerst dat ik er erachter kom dat er stallen bestaan waar paarden amper buiten komen. Als het moet rijd ik een uur op en neer hoor. Mijn paard gaat niet weg voor ik een top plekje heb gevonden. Ik doe alles voor mijn paard. Vind het zo naar dat ik hier niet eens een vraag kan stellen en al meteen de volle laag krijg. Wees allemaal eens een beetje lief voor elkaar

kimvdwal
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:04

Simbaa schreef:
Waar woon je ts? Ja het is lastig om een fijne stal te vinden, maar er zijn betere alternatieven daar in de omgeving voor je paard.

Het Kralingse Bos is trouwens maar heel klein. Dat heb je na twee keer buiten rijden wel gezien. Daar hoef je het dus niet voor te doen.


Rotterdam. Dankje voor jouw antwoord. Dat is ook goed om te weten. Had het nog de moeite waard gevonden als mijn paard iedere dag uitgebreid naar het bos kon, maar goed om dit te weten! Mocht je iets in de omgeving weten hoor ik het heel graag!

kimvdwal
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:08

bellieee schreef:
Hoii, ik sta op deze manege met mijn paard! Zelf vind ik het door stal buiten zetten niet nodig. Het is inderdaad best duur terwijl ze maar 20 minuutjes buitenstaan. Wij hebben met een paar andere pony’s een clubje gesloten. Daardoor worden onze pony’s elke ochtend 1 à 2 uur buiten gezet (dmv een schema zodat niet iedereen elke dag hoeft te komen) ‘s middags lukt voor de meeste van ons zelfstandig maar als je een keer niet kan helpen we daar mee! Als je vaak in het buitenland bent voor zaken is het misschien een idee om te denken aan een bijrijder/ verzorger die hem dan buiten kan zetten! (Toevallig weet ik namelijk dat er veel eigenaren staan die hier wel geïnteresseerd in zijn)

Hopelijk helpt dit een beetje, als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag!




Hi, dankje voor jouw antwoord! Jullie wisselen nu dus ochtenden af met binnen zetten? Heeft iedereen dan een vaste dag of hoe moet ik dat zien?

En bedoel je dat er mensen zijn op de manege die interesse hebben in een verzorgpaard? Ik wil inderdaad namelijk een bijrijder zoeken, ik red het niet altijd om 5 dagen in de week te rijden en dat heeft hij wel echt nodig.

Wat is jouw ervaring met het bos? Ik begreep ook dat je van het Kralingse bos naar het Bergsche bos kun rijden. Klopt dat?

Heel erg bedankt voor jouw reactie!

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:12

Ts waar in Rotterdam ga je wonen en wat zijn je eisen voor een stal.
Er zit naar mijn mening niet heel veel waar je paard veel buiten komt en ook nog leuke faciliteiten hebt maar ik ken zeker niet alle stallen.
Voor mij wel een keus geweest om de faciliteiten aan de kant te schuiven en pony’s in eigen beheer 24/7 buiten te zetten.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:18

kimvdwal schreef:
Of heeft iemand anders nog advies voor een stal in de buurt van Rotterdam waar een binnenbak aanwezig is en paarden ook dagelijks buiten komen (Volpension).

Ik hoor het heel graag! Dankjewel!


Nou, ik woon in Barendrecht, dat is naast Rotterdam. Ik heb een tijdje op de Munnikehoeve in Zwijndrecht/Heerjansdam gestaan. Daar betaal je een flinke klap geld maar heb je wel een binnenbak op een pensionstal. Toen was het buiten staan alleen al niet zo denderend.
Echt in deze omgeving is er maar zeer zeer weinig om over naar huis te schrijven. Mijn merrie staat dus al enige jaren in Bergen op Zoom. Tis een stukje rijden, maar blij paard is voor mij zoveel meer waard.

Wij zitten op 5/8minuten stappen van het bos, paarden staan hele dagen buiten door weer en wind, all-inclusief stal, veel ruwvoer, en een enorm grote overdekte rijbak (80x36) *\o/*

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:30

Rij eens een rondje Moordrecht en Nieuwerkerk. Of kijk in Bleiswijk of Berkel. Allemaal redelijk te doen vanaf Kralingen. Rotterdamse zou ik niet doen :)
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 21-12-23 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:31

https://www.jgdstables.nl in Hardinxveld Giessendam, aan de A15 en bij de A27.

Hier kan je paard naar buiten (paddock of weide, 2,5 of 6 uur per keer 1x of 2x per dag) en heb je alle faciliteiten zoals stapmolen, longeerkraal, binnen en buiten bak, aquatrainer, trilvloer en bosje en gallopeerpad.
Droog mooi hooi en keuze uit sportbrok of basis muesli (of eigen voer)
Alles is bespreekbaar, hoe vaak je naar buiten wil, of als je op vakantie bent:poetsen, trainen, longeren
Echt heel volpension.

Ik denk dat het wat betreft prijs niet verschilt (eerder wat goedkoper?) dan stallen direct bij Rotterdam. Er staan veel mensen uit rotterdam op deze stal dus wat betreft afstand is het wel te doen.

kimvdwal
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:33

BoktVerlaten schreef:
https://www.jgdstables.nl in Hardinxveld Giessendam, aan de A15 en bij de A27.

Hier kan je paard naar buiten (paddock of weide, 2,5 of 6 uur per keer 1x of 2x per dag) en heb je alle faciliteiten zoals stapmolen, longeerkraal, binnen en buiten bak, aquatrainer, trilvloer en bosje en gallopeerpad.
Droog mooi hooi en keuze uit sportbrok of basis muesli (of eigen voer)
Alles is bespreekbaar, hoe vaak je naar buiten wil, of als je op vakantie bent:poetsen, trainen, longeren
Echt heel volpension.

Ik denk dat het wat betreft prijs niet verschilt (eerder wat goedkoper?) dan stallen direct bij Rotterdam. Er staan veel mensen uit rotterdam op deze stal dus wat betreft afstand is het wel te doen.



Super tip dit, dankjewel!

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:43

kimvdwal schreef:
Mijn paard staat nu op een stalling waar hij iedere dag buiten komt. Ik ga echter naar Rotterdam verhuizen, dus ben ik me aan het oriënteren in de buurt. Het is nu voor het eerst dat ik er erachter kom dat er stallen bestaan waar paarden amper buiten komen. Als het moet rijd ik een uur op en neer hoor. Mijn paard gaat niet weg voor ik een top plekje heb gevonden. Ik doe alles voor mijn paard. Vind het zo naar dat ik hier niet eens een vraag kan stellen en al meteen de volle laag krijg. Wees allemaal eens een beetje lief voor elkaar


Ik maak de opmerking in het algemeen. Ik heb nergens specifiek naar jou gewezen

Relserk
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:59

Simbaa schreef:
Waar woon je ts? Ja het is lastig om een fijne stal te vinden, maar er zijn betere alternatieven daar in de omgeving voor je paard.

Het Kralingse Bos is trouwens maar heel klein. Dat heb je na twee keer buiten rijden wel gezien. Daar hoef je het dus niet voor te doen.


Ik rij er 1x in de week en geniet er nog volop van en als me dat verveelt, hoef ik maar een klein stukje door het verkeer en dan heb je het lage bergse bos. Je paard niet dan wel verkeersmak zijn.

Verder rijd ik ook op de Rotterdamsche en weet ik dat er verschillende paardeneigenaren groepen zijn die de paarden buitenzetten (waaronder een leuke ruinen groep).

kimvdwal
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-05-23

Re: Ervaringen Rotterdamsche manege pensionstalling of alternatief met bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 20:24

Mochten er nog meer mensen met eigen paard bij de Rotterdamse Manege staan, spreek ik jullie heel graag :-)

kimvdwal
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 20:26

cinniz123 schreef:
Ts waar in Rotterdam ga je wonen en wat zijn je eisen voor een stal.
Er zit naar mijn mening niet heel veel waar je paard veel buiten komt en ook nog leuke faciliteiten hebt maar ik ken zeker niet alle stallen.
Voor mij wel een keus geweest om de faciliteiten aan de kant te schuiven en pony’s in eigen beheer 24/7 buiten te zetten.


Ik ben er nu ook achter dat dit heel lastig gaat worden. Mijn paard wordt heel gelukkig van buiten rijden. Hij wordt niet heel gelukkig van rijden in de bak. Dus dat is een vereiste. Verder moet het echt volpension zijn, aangezien ik niet altijd alle verzorging zelf kan doen. Ik ben hier ook echt bereid voor te betalen. Vind het belangrijk dat hij niets tekort komt.

Ik ga in kralingen wonen dus de Rotterdamsche manege zou letterlijk 2 minuten van mijn huis zijn. Het klonk allemaal heel ideaal haha. Ik kom zelf uit Brabant. Daarom komen paarden standaard buiten.
Laatst bijgewerkt door kimvdwal op 21-12-23 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ervaringen Rotterdamsche manege pensionstalling of alternatief met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:28

Zit stal Neeleman er nog?
Welliswaar niet aan het bos, maar die heeft tenminste veel weiland.

Unwritten
Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:35