Waar zijn de asthma paarden in de randstad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skju2023
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-23

Waar zijn de asthma paarden in de randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 23:42

Hoi allemaal!

Ik ben nu een tijde op zoek naar de perfecte plek voor mijn asthma merrie ergens in de randstad ( bij voorkeur bij Amsterdam) maar het is echt zo moeilijk voor al in de winter als de paarden overal in stalletjes met stro staan. Dus been ik benieuwd waar jullie jouw asthma paarden hebben. Voor mij de ideale asthma stal zal zijn:
- voeren van alleen goede kwaliteit voordroog
- zo veel mogelijk buiten en als ze toch binnen staan alleen op stofvrij grond dus geen stro ( ook de buurpaarden niet)
- bak met goede verlichting een ook naar veel regen te gebruiken

Heeft iemand zo een stal waar ook asthma paard goed terecht kommen?

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar zijn de asthma paarden in de randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:54

wellicht Veldhuisen in Nigtevecht?

Paarden standaard op vlas, veel stallen met buitenluik of in een kapschuur met open wand en enkele uren paddock in de winter.

Skju2023
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-23

Re: Waar zijn de asthma paarden in de randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 15:51

Dankjewel! Lijkt me wel een goede optie ook als het een beetje duurder is als ik eigenlijk wilde maar wat doen we niet alles voor de paarden

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:00

Flevolander schreef:
wellicht Veldhuisen in Nigtevecht?

Paarden standaard op vlas, veel stallen met buitenluik of in een kapschuur met open wand en enkele uren paddock in de winter.


Ik ril een beetje van dit bericht op hun website:

Citaat:
Weide en paddock
Uiteraard is het ook mogelijk om zowel in de zomer als in de winter uw paard los te laten lopen. In de zomer kan dit in de wei, en in de winter in de paddock. In totaal beschikken wij over 50 hectare weidegrond. Wij beschikken ook over paddocks waar alle paarden geregeld hun benen komen strekken. Het is belangrijk dat paarden voldoende bewegen, zonder dat dit risico’s met zich meebrengt. Vandaar dat onze paddocks een afmeting van 8 bij 10 meter hebben zodat ze niet ‘te veel’ kunnen rennen, maar toch lekker kunnen bewegen!


Imo een verpakte boodschap in de zin van; we hebben het comfort voor de ruiter hoger zitten dan het paard, en daardoor hele kleine plekken voor de paarden moeten maken.

Maar, TS het is jouw paard en jouw keuze.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:45

Nielojram schreef:
Flevolander schreef:
wellicht Veldhuisen in Nigtevecht?

Paarden standaard op vlas, veel stallen met buitenluik of in een kapschuur met open wand en enkele uren paddock in de winter.


Ik ril een beetje van dit bericht op hun website:

Citaat:
Weide en paddock
Uiteraard is het ook mogelijk om zowel in de zomer als in de winter uw paard los te laten lopen. In de zomer kan dit in de wei, en in de winter in de paddock. In totaal beschikken wij over 50 hectare weidegrond. Wij beschikken ook over paddocks waar alle paarden geregeld hun benen komen strekken. Het is belangrijk dat paarden voldoende bewegen, zonder dat dit risico’s met zich meebrengt. Vandaar dat onze paddocks een afmeting van 8 bij 10 meter hebben zodat ze niet ‘te veel’ kunnen rennen, maar toch lekker kunnen bewegen!


Imo een verpakte boodschap in de zin van; we hebben het comfort voor de ruiter hoger zitten dan het paard, en daardoor hele kleine plekken voor de paarden moeten maken.

Maar, TS het is jouw paard en jouw keuze.


Jammer dat je het gelijk veroordeeld, je kent de stal niet, de mensen/het personeel niet en hun bijbehorende visie niet. Geen idee of je uit de randstad komt, maar ik denk dat het best een goede optie is gezien de wensen van TS. Het lijkt mij best een lastige zoektocht..

Skju2023
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 19:10

Nielojram schreef:
Flevolander schreef:
wellicht Veldhuisen in Nigtevecht?

Paarden standaard op vlas, veel stallen met buitenluik of in een kapschuur met open wand en enkele uren paddock in de winter.


Ik ril een beetje van dit bericht op hun website:

Citaat:
Weide en paddock
Uiteraard is het ook mogelijk om zowel in de zomer als in de winter uw paard los te laten lopen. In de zomer kan dit in de wei, en in de winter in de paddock. In totaal beschikken wij over 50 hectare weidegrond. Wij beschikken ook over paddocks waar alle paarden geregeld hun benen komen strekken. Het is belangrijk dat paarden voldoende bewegen, zonder dat dit risico’s met zich meebrengt. Vandaar dat onze paddocks een afmeting van 8 bij 10 meter hebben zodat ze niet ‘te veel’ kunnen rennen, maar toch lekker kunnen bewegen!


Imo een verpakte boodschap in de zin van; we hebben het comfort voor de ruiter hoger zitten dan het paard, en daardoor hele kleine plekken voor de paarden moeten maken.

Maar, TS het is jouw paard en jouw keuze.


Ja dat heb ik al gezien, en als ik juist begrijp gaan ze ook in de zomer alleen op een stuk wei. Omdat ze haar hele leven in een kudde stand, vind ik dat wel moeilijk en ben dan ook een beetje bang voor haar mentale gezondheid. Maar er niet echt veel andere opties. Op dinsdag ga ik op een stal kijken. Misschien word dat iets.