Gezocht goede smid omgeving druten/beuningen/nijmegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Gezocht goede smid omgeving druten/beuningen/nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 12:41

Mijn smid had voorheen nog een andere klant bij mij in de buurt wonen. Helaas is hun paard ingeslapen. Omdat hij nu alleen nog maar voor mij moet komen wil ik rustig gaan rondkijken voor een smid die meer in de buurt woont.

Ik vind het echter doodeng. In het verleden weleens een andere smid erbij gehad maar die leverde prutswerk en ik zat daarna met een pony die bang was. Het is een hele uitdaging om een kundige smid te vinden, dus hopelijk hebben jullie aanraders

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Gezocht goede smid omgeving druten/beuningen/nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:03

Zoek je echt een SMID?

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:10

capopjekop schreef:
Mijn smid had voorheen nog een andere klant bij mij in de buurt wonen. Helaas is hun paard ingeslapen. Omdat hij nu alleen nog maar voor mij moet komen wil ik rustig gaan rondkijken voor een smid die meer in de buurt woont.

Ik vind het echter doodeng. In het verleden weleens een andere smid erbij gehad maar die leverde prutswerk en ik zat daarna met een pony die bang was. Het is een hele uitdaging om een kundige smid te vinden, dus hopelijk hebben jullie aanraders


Julian Peters kan ik echt aanraden!

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:47

Ik heb Arno Zoetekouw, woon zelf in Beuningen. Ben wel tevreden over, hij bekapt mijn shets.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 01:16

Nielojram schreef:
Zoek je echt een SMID?


Ja gewoon iemand die rekening houdt met de beenstand en voetas en ook ervaring heeft met probleemvoeten. M'n shet is bevangen en ik zal het komende jaar op en neer naar de kliniek rijden om hem daar te laten bekappen/beslaan, maar het zou wel fijn zijn als hij over een poos thuis beslagen kan worden als dat nodig blijkt te zijn.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:12

capopjekop schreef:
Ja gewoon iemand die rekening houdt met de beenstand en voetas en ook ervaring heeft met probleemvoeten. M'n shet is bevangen en ik zal het komende jaar op en neer naar de kliniek rijden om hem daar te laten bekappen/beslaan, maar het zou wel fijn zijn als hij over een poos thuis beslagen kan worden als dat nodig blijkt te zijn.


Vwb hoefbevangen kan ik je echt niemand anders aanraden dan Jaap Tuinenga, zeker met shetlanders.

Kan een rare snijboon zijn, maar hij heeft wel verstand van zaken. Zijn naam is wel te vinden alhier :-)

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Gezocht goede smid omgeving druten/beuningen/nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 21:19

Hij is een natuurlijk bekapper? Ik wil wel een traditionele smid voor het geval m'n shet blijvend op ijzers moet

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:58

capopjekop schreef:
Hij is een natuurlijk bekapper? Ik wil wel een traditionele smid voor het geval m'n shet blijvend op ijzers moet

Ik zou gaan omdenken in deze :o

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Gezocht goede smid omgeving druten/beuningen/nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 22:19

Dat mensen voor natuurlijk bekappen gaan moeten ze zelf weten. Ik ga dat bij m'n pony's niet proberen.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:24

capopjekop schreef:
Dat mensen voor natuurlijk bekappen gaan moeten ze zelf weten. Ik ga dat bij m'n pony's niet proberen.

Snap ik, het water staat je aan de lippen.
Succes.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:40

Nielojram schreef:
capopjekop schreef:
Hij is een natuurlijk bekapper? Ik wil wel een traditionele smid voor het geval m'n shet blijvend op ijzers moet

Ik zou gaan omdenken in deze :o


Waarom? Mijn ex HB staat al jaren op aangepast beslag, geen enkel probleem.

@TS Julian Peters vind ik ook met HB erg goed

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:45

Mark van Praag eens contacten? Hier goede ervaringen mee