Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 22:33

Hoi,

Voor een 8 jarig dressuurpaard met veel potentie, maar waar rustig aan mee gedaan is, ben ik op zoek naar een goede trainingsstal ter voorbereiding voor verkoop. De verkoop zie ik het liefste bij de trainingsstal plaatsvinden, echter kan hij tzt ook verplaatst worden voor de verkoop.

Ik heb echter wel als harde eis dat de trainingsstal binnen de grenzen van het kunnen aan het paardenwelzijn denkt. Ik snap dat trainingspaarden over het algemeen niet gezellig samen buiten spelen, maar hij is nu gewend om iedere dag enkele uren buiten te staan met vriendjes. Ik zou toch wel heel graag zien dat hij in ieder geval enkele uren uit zijn stal komt en los kan staan. Ook wil ik daar ze het paard als individu zien en ook zo behandelen en niet als zakelijk product. Als de training goed verloopt zou het voor de verkoop fijn zijn als er nog een hogere klassering op komt, maar dat zien we dan wel. Ik ben dus op zoek naar een ruiter met een hogere klassering.
Ik sta ook zeker open voor een particulier die ze aan huis heeft staan en van daaruit traint. Misschien zelfs wel liever. Maar die vind je echt alleen via dit soort wegen.


Als ik zoek op internet vind ik genoeg trainingsstallen. Maar ik zoek echt ervaringen. Ik vind het al moeilijk genoeg en wil hem graag met een goed gevoel uit handen geven.

Wie kan mij de gouden tip geven?

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:49

Het paard van vrienden van me is 2 maanden naar Tessa Veldt en Chrissy van der Meer in Castricum geweest voor training. Maar ik weet niet of zij ook de verkoop doen.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:32

Jeroen van Bokhoven

Kan fijn rijden, is kleinschalig, paarden staan buiten en hij kan de hele verkoop uit handen nemen.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 09:52

Bedankt voor alle reacties! Ook via PB, heel erg fijn!
Ik ga van het weekend rustig zitten en wat mailtjes sturen.
Momenteel blijf ik ook steeds weer op de website van Ruitergevoel (Hester Bransen) terug komen, heeft iemand daar ervaring mee?

Mijn moeder vond nog HorsesbyDemi.

Ik krijg van alletwee de websites een goed gevoel, maar dat kan net zo goed schijn zijn. Hiermee wil ik absoluut niet impliceren dat dat zo is! Voor ik boze ruiters over me heen krijg. Daarom wil ik zo graag ervaringen, het is toch je paard die je uit handen moet geven. En dat is niet mijn sterkste kant :x :x.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:59

Demi is actief als vlogger op YouTube maar dat is wel een springruiter met hoge springklassering.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:14

Hester lijkt me vooral een instructrice?

Ik zou in ieder geval zeggen, ga niet op websites af. Selecteer een paar interessante mensen en ga irl kijken op hun stal en hoe ze rijden en hoeveel ervaring ze hebben met het geen wat jij zoekt.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:25

Daniëlle Keur in Assendelft? Super voor de paarden, ze staan lekker bij haar aan huis, hele familiaire omgeving, zij is internationale wedstrijdruiter en paarden komen gegarandeerd elke dag buiten. Ik dacht zelfs dat ze nu nog plek had voor een trainingspaard :j zou haar zeker even contacten! (Heb bij haar stage gelopen)

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:47

Ik heb binnenkort plek, enige maar is dat ik geen enorm verkoop netwerk heb omdat ik vrij vaak paarden te rijden heb die daarna teruggaan naar de eigenaar om er zelf mee verder te gaan. Voldoet verder denk ik wel, kleinschalig, veel aandacht, buiten, meerdere keren per dag uit de stal, geen stalruiters oid, en ze worden echt correct getraind en niet er snel doorheen gepusht met een paar trucjes...regio Noord Limburg.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:49


Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:53


Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:20

Horses by Demi zou ik in ieder geval zwaar afraden. Echt hele slechte ervaringen mee.

Over Chantal van den Vlekkert heb ik daarentegen wel ook hele goede verhalen gehoord!

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 11:51

Echt fantastisch dat jullie allemaal zo reageren! Als ik niet reageer op PB komt dat door de hoeveelheid. Ik kan hier zeker wat mee.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:43

Elisa2 schreef:
Hester lijkt me vooral een instructrice?

Ik zou in ieder geval zeggen, ga niet op websites af. Selecteer een paar interessante mensen en ga irl kijken op hun stal en hoe ze rijden en hoeveel ervaring ze hebben met het geen wat jij zoekt.


Dit.

Welk niveau heeft je paard, welk niveau zou je hem gestart willen hebben, welke prijs wil je betalen voor training, wat is de prijs waarvoor je hem zou willen verkopen?

Hester zit echt aan de andere kant van het land, zo ver weg zou sowieso niet mijn voorkeur hebben.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 13:19

Het maakt mij echt niet uit waar het is in het land. Ik begrijp dat het niet voor anderen de voorkeur heeft, maar ik ben niet van plan iedere week te gaan kijken. Dat ligt te gevoelig. Ik ben ook zeker niet van plan om hem weg te brengen op basis van een website, waarschijnlijk plan ik een paar dagen in waar ik een rondje stallen doe. Maar ik moet wel ergens beginnen.

Nogmaals, het gaat me echt aan het hart, maar ik moet keuzes maken. Lichamelijk en mentaal trek ik het gewoon niet meer om meerdere paarden te hebben staan die fanatiek getraind moeten worden. Ik wil me richten op 1 paard. Ik wil/kan de training dus ook niet zelf doen, t/m het m2 zou ik hem zelf kunnen uitbrengen nu, maar op het moment rijd ik helemaal niet meer door de lichamelijke klachten. Voordat ik geopereerd ben en voldoende gerevalideerd ben zijn we maanden tot een jaar verder. Zo lang laat ik hem geen gras meer maaien. Dat is puur zonde. Momenteel is hij met 2 hoefjes in zijn neus L2+W geklasseerd. Hierna heb ik hem rust gegeven en daarna heb ik er weinig meer mee gedaan.
Ik ben op de hoogte van wat training kost.

Echt, hij gaat niet naar de eerste die ik tegen kom. Ik ga eerst kijken en nazoekwerk doen. Gelukkig heb ik een breed netwerk en komt dat wel in orde. Maar ik wil graag meer horen van anderen.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:38

Autumnn schreef:
Daniëlle Keur in Assendelft? Super voor de paarden, ze staan lekker bij haar aan huis, hele familiaire omgeving, zij is internationale wedstrijdruiter en paarden komen gegarandeerd elke dag buiten. Ik dacht zelfs dat ze nu nog plek had voor een trainingspaard :j zou haar zeker even contacten! (Heb bij haar stage gelopen)

Dit is echt een supergoede tip, daar zou ik zeker even naar kijken. Danielle is echt een voorbeeld van een correcte amazone die heel veel aandacht heeft voor het welzijn van de paarden en ze krijgt ze verkocht ook.

Maar even in het algemeen: het stikt van goede trainers en verkoopstallen die niet heel erg actief zijn op instagram of tiktok en die niet een grappig bedachte naam hanteren die tegen het pennygevoel aanschurkt. Zo weet ik er uit mijn hoofd al een handvol die allemaal aan de eisen voldoen, maar die niet in 3 klikken uit je google rollen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:34

Ts, ik vroeg het alleen om het verschil tussen uitbrengen in de basis en de subtop. En binnen welke termijn je zou willen verkopen.
Daniëlle Keur heeft bv hele andere connecties en dan Hester Bransen
En qua niveau van rijden denk ik dat Daniëlle ook beter zou passen.

Belamg
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:49

Absoluut stal Double Z! Paardenwelzijn staat op nummer 1, komen iedere dag buiten en veel ruwvoer.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:27

Sidney Trimp zit in Schijf. Hij rijdt hoog in de dressuur met verschillende paarden en is erg gek met zijn paarden, ook met zijn trainingspaarden. Een oud-stalgenoot heeft haar paard daarheen gebracht voor verkoop en hij behandelt de trainings-/handelspaarden even goed als zijn eigen paarden. Ze komen alle dagen buiten, hetzij alleen, hetzij met een maatje en hij kan goed inschatten met welk paard het goed kan klikken om mee samen naar buiten te gaan. Als zijn oude toppaarden blijven bij hem, die worden niet doorverkocht, Zijn moeder Vivian Lindemann is internationaal jurylid en helpt hem waar het nodig is, ze doen heel veel samen en wonen ook beiden bij het stallen/trainingscomplex.
Ik geloof niet dat hij adverteert, dit is zijn facebookpagina: https://www.facebook.com/sidney.trimp/about .
Overigens heeft die stalgenoot haar huidige paard ergens anders gekocht, maar die heeft ze ook een maand bij hem in training gezet en in die tijd is ze zelf een aantal keren daar naar toe geweest om er onder zijn begeleiding ( en die van zijn moeder) op te rijden. Dat geeft wel aan dat zij veel vertrouwen in hem heeft.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Dressuurtrainings/verkoopsstal paardvriendelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:52

Absoluut Chantal van der Vlekkert!