Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 22:23

(Sorry als deze niet goed staat Mods, I tried my best :+ )

Voor 2024 zou ik graag een keer op trainingsweekend gaan met mijn gezellige vossenvriendin. Bedrijven zijn nog actief bezig met het vullen van de agenda's voor komend jaar, dus online kan ik nog niet veel vinden, maar wat zijn de leuke weekenden om heen te gaan als je focus niet op het rijden ligt? Ik kom veel weekenden tegen speciaal voor dressuur- of springruiters, maar dat is voor later misschien leuk.

Zelf zijn we momenteel bezig binnen het Freestyle-systeem, maar ook R+ en Natural Horsemanship vind ik interessant. Wat zijn de leuke organisaties of instructeurs die dit doen? Het liefst binnen Gelderland, maar voor de uitblinkers is verder reizen geen probleem.

Dus, concreet gezocht:
- Trainingsweekend/cursusweekend voor volwassenen
- Met eigen paard
- Focus op grondwerk/gedrag/vanaf de grond, niet op het rijden
- Beetje mooie locatie is geen must, maar wel mooi meegenomen

Bokt, brand los!

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:27

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar een lesweekend bij Ylvie Fros in Lunteren geweest. Meer informatie hierover is wel op haar website te vinden.

Ik vind het echt een aanrader. :j

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:48


prompter

Berichten: 11106
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:26

Een heel klein stukje onder Gelderland, Humphrey Dirks!

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 10:45

Wat een toffe tips allemaal al! Thanks!

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:27

In Zeddam zit Bob Wenstedt die weekend organiseert.
Mooie, maar basic locatie

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 20:18

Ik krijg van kennissen ook Bastiaan de Recht en Takt Academy door, zijn mensen bekend met die weekenden?

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:20

boemel schreef:
In Zeddam zit Bob Wenstedt die weekend organiseert.
Mooie, maar basic locatie


Als je een leerzaam weekend wilt van een goede trainer dan zou ik Bob zeker niet aanraden :roll:

prompter

Berichten: 11106
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:23

Kun je dat toelichten Pluisje? Ik weet dat hij is opgeleid door een goede trainer, maar ik heb geen idee hoe hij zelf werkt.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:30

pluisje88 schreef:
boemel schreef:
In Zeddam zit Bob Wenstedt die weekend organiseert.
Mooie, maar basic locatie


Als je een leerzaam weekend wilt van een goede trainer dan zou ik Bob zeker niet aanraden :roll:


Ik ken m verder niet, maar 1 keer gesproken. Was niet echt mijn type mens, maar hoor ook mensen die heel enthousiast over m zijn

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:31

Ik wil er niet te veel over uitwijden want ik wil iemands reputatie niet kapot maken op basis van mij m’n mening maar ik heb 1 les van hem gehad. Mijn paard is een pittig ding. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen. Hij was bepaald niet in staat mijn paard de juiste richting op te krijgen. Hij ging er skiënd achteraan aan een touwhalster. Zijn conclusie was uiteindelijk. Dit paard heeft wel erg veel karakter. Doe dr maar weg nu het nog kan want deze is echt een maatje te “groot”. Daarmee doelde hij op haar pittige karakter. We zijn inmiddels 9 jaar verder. Paard is er nog maar de trainer niet meer ;)

Een kennis van mij heeft onlangs les van hem gehad. Ook zij kon er weinig mee. Ik ben wel eens op hun open dagen geweest maar ik vind de paarden er ook niet fijn uit zien. Ze zijn mentaal dood, zien er niet blakend van gezondheid uit.. nee ik vind het niks.maar zoals gezegd, persoonlijke mening. Hij leeft al jaren van zijn lesgeven dus er zullen ook genoeg mensen wel blij zijn met zijn expertise denk ik dan maar.

prompter

Berichten: 11106
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:41

Dankjewel, ik kan me er nu iets bij voorstellen.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:54

ArcoIris schreef:
Ik krijg van kennissen ook Bastiaan de Recht en Takt Academy door, zijn mensen bekend met die weekenden?


Ik ben bij Takt geweest, was ontzettend leuk en heel leerzaam, zeker een aanrader. De focus ligt daar niet per see op gedrag, maar eerder over biomechanica van het paard. Toen ik was had je 2x prive les per dag, en kon je kiezen tussen rijden, grondwerk of longeren geloof ik. Ik heb er erg veel aan gehad, maar voornamelijk voor onder het zadel.

Mocht je Overijssel ook nog overwegen, dan heeft Paard Centraal vaak natural horsemanship weekenden voor volwassenen. Ik weet niet of daar de datums al van online staan.

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 23:09

Thanks voor je input Pluisje, ook goed om te weten!

MingMing, leuk om te horen, dankjewel!

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 00:52

pluisje88 schreef:
Ik wil er niet te veel over uitwijden want ik wil iemands reputatie niet kapot maken op basis van mij m’n mening maar ik heb 1 les van hem gehad. Mijn paard is een pittig ding. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen. Hij was bepaald niet in staat mijn paard de juiste richting op te krijgen. Hij ging er skiënd achteraan aan een touwhalster. Zijn conclusie was uiteindelijk. Dit paard heeft wel erg veel karakter. Doe dr maar weg nu het nog kan want deze is echt een maatje te “groot”. Daarmee doelde hij op haar pittige karakter. We zijn inmiddels 9 jaar verder. Paard is er nog maar de trainer niet meer ;)

Een kennis van mij heeft onlangs les van hem gehad. Ook zij kon er weinig mee. Ik ben wel eens op hun open dagen geweest maar ik vind de paarden er ook niet fijn uit zien. Ze zijn mentaal dood, zien er niet blakend van gezondheid uit.. nee ik vind het niks.maar zoals gezegd, persoonlijke mening. Hij leeft al jaren van zijn lesgeven dus er zullen ook genoeg mensen wel blij zijn met zijn expertise denk ik dan maar.

Niet elke trainer past bij elk paard.
Als je mijn ene paard verkeerd aanspreekt heb je ook oorlog, terwijl het feitelijk een lieve knuffel is. Het is echter wel een meid....

De NVVR heeft in aug een lesweekend met Ylvie: https://www.nvvr.info/index.php?page=Les_2024M006&sid=1
Als leslokatie heeft Ilvie een mooie toko maar als je het wil combineren met een bosrit, moet je wel een stuk langs de weg.

Wranglerbutt

Berichten: 10382
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:02


Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:54


prompter

Berichten: 11106
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Trainingsweekend Horsemanship/grondwerk Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:55

Oh ja, Liesbeth is ook een aanrader :j !

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:03

Leuk topic, alhoewel nog niet erg gevuld :D
Ik ben benieuwd naar de weekenden die Humpfrey Dirks organiseert. Mensen die dat al gedaan hebben?
Andere leuke tips ook welkom! Vind het leuk en ben voornemens om regelmatig op pad te blijven gaan met mijn paardje om zo verschillende goede plekken te ontdekken. :)

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 16:46

Britt1 schreef:
Leuk topic, alhoewel nog niet erg gevuld :D
Ik ben benieuwd naar de weekenden die Humpfrey Dirks organiseert. Mensen die dat al gedaan hebben?
Andere leuke tips ook welkom! Vind het leuk en ben voornemens om regelmatig op pad te blijven gaan met mijn paardje om zo verschillende goede plekken te ontdekken. :)


Humpfrey komt bij ons op stal voor wat andere mensen, ik zal volgende keer eens kijken of ik even mee kan spieken, eens kijken hoe dat is!

Als we er dan toch zijn schop ik het topic meteen maar weer omhoog, kom maar door met de suggesties! :j

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:18


Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:25

ArcoIris schreef:
Britt1 schreef:
Leuk topic, alhoewel nog niet erg gevuld :D
Ik ben benieuwd naar de weekenden die Humpfrey Dirks organiseert. Mensen die dat al gedaan hebben?
Andere leuke tips ook welkom! Vind het leuk en ben voornemens om regelmatig op pad te blijven gaan met mijn paardje om zo verschillende goede plekken te ontdekken. :)


Humpfrey komt bij ons op stal voor wat andere mensen, ik zal volgende keer eens kijken of ik even mee kan spieken, eens kijken hoe dat is!

Als we er dan toch zijn schop ik het topic meteen maar weer omhoog, kom maar door met de suggesties! :j


Leuk! Ik heb me al opgegeven voor een weekend, las goede recensies :D


Jet schreef:
https://freestyleacademy.nl/basiscursus-fs/ is ook nog een idee. Dat is in Ruinerwold in Drenthe.

https://equi-librio.nl/trainingsweekend/ , ook Claudia Wolters is een goede! Zij zit in Meerlo in het noorden van Limburg.

De cursus van Emiel lijkt me ook leuk, maar vind ik toch een tikje ver rijden helaas. Wil dit wel met eigen paard doen, dus moet dan naar Ruinerwold.
Het andere ken ik niet maar is ook niet heel dichtbij...

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:28

Britt1, ik heb er natuurlijk geen idee van waar je woont, maar als je bijvoorbeeld bij Apeldoorn in de buurt woont, is Ruinerwold niet zo heel ver. En als je bij Nijmegen woont, is misschien het noorden van Limburg niet zo heel ver.

Zo bezien heb ik er wat namen bij gezet die ik ken, voor wie er misschien iets mee wil doen ;) .

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:00

Mirre Brouwer is bekapper en trainer. Ze heeft onlangs tijd gemaakt om trainingsmomenten in te plannen en eventueel trainingspaarden aan te nemen.

Ze zit bij veenendaal en scherpenzeel in de buurt.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:46

Silly_Woman schreef:
Ik geloof dat Liesbeth Jorna van sporthorsemanshipunited een clinic organiseert in Aalten.

Ze is zowel op de grond als onder het zadel geweldig. Dus als jij op de grond dingen wilt doen is dat voor haar geen probleem.

Heb de Link even opgezocht:
https://www.sporthorsemanshipunited.nl/clinic-blokkadevrijtrainen


n.a.v. dit topic mij hier aangemeld. Dit komt als geroepen :D