TAKT academy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

TAKT academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 12:53

Ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met de online trainingen van TAKT academy?


Ik heb een jong dressuurpaard die nog erg 'groen' is en weinig balans heeft.
Best lastig weer zo'n jong paard ;)

Ik zou graag meer willen weten over mijn paard en hoe te trainingen qua balans, recht richten enz.
Ben wel echt een dressuurruiter, maar sta wel heel erg open voor 'anders' trainen.

Vind eigenlijk dat in de 'normale' instructie hier weinig aandacht aan wordt besteed.

Ben benieuwd naar tips of ervaringen :D

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 13:11

Ik heb een tijdje terug een aantal dressuurlessen gevolgd bij Mireille op stal. Ze heeft mij echt geholpen met het tij keren, van een pony die nooit lekker door liep en met een weggedrukte rug naar een pony die kon nageven en de juiste stelling aannemen. Met mijn paard ongeveer hetzelfde verhaal. Ivm gebrek aan vervoer kom ik er bijna nooit meer maar ik had graag les van haar! Gelukkig heb ik nu ook een heel fijne instructrice die naar stal komt.

Bij Mireille stapte ik altijd af met een glimlach. Zij krijgt je paard zó fijn aan het lopen zonder geduw en getrek. Correct dressuur rijden en allemaal op basis van de balans/rechtgerichtheid. Ik kan haar zeker aanbevelen +:)+

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: TAKT academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 14:10

Fijn om te horen!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: TAKT academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:25

Hier ook ontzettend goede ervaringen! En ik vind haar manier van uitleggen heel duidelijk, wat denk ik voor een online training ook belangrijk is. Ik heb niet de online cursus over verticale balans gevolgd, maar die wil ik binnenkort wel gaan doen. Ik heb wel de basics gevolgd (die nieuwe) en daarnaast een trainingsweekend en privéles van haar gehad.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: TAKT academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 16:09

Ik ben een keer bij een open training geweest en dat vond ik echt heel leerzaam. Daarnaast heb ik een online cursus gevolgd en een webinar gekeken en ik heb daar echt veel van opgestoken. Mireille legt alles heel duidelijk uit en ik vind haar heel paardvriendelijk. Ik denk zeker met een jong paard dat je hier een fijne basis mee kunt leggen.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 17:10

Wat mij betreft een absolute aanrader. Ik heb in 2026 de Jaarcursus Rechtrichten en Technisch Rijden (met praktijk ) gevolgd bij Karmie Stroeve en later (ter herhaling) bij de Takt Academy de online training Oefeningen voor het herstellen van de verticale balans in 2020.
Toen was dat nog in een iets ander formaat, online met 5 live-zoom sessies, nu is alles online en helemaal in eigen tempo te volgen. Maar toen en nu ook kon je filmpjes insturen waar je feedback op kreeg.
Ik vind het super leerzaam en inderdaad een paardvriendelijke manier van rijden. Heb zelf ook een keer les gehad op een leerpaard van haar en daar het geleerde weer in praktijk gebracht.

Mireille heeft ook een boek geschreven waarin ze veel theorie bespreekt. Daar heb ik nog een recensie over geschreven. https://www.paardenpsyche.nl/longeren-met-takt/

Ben het dus met mijn voorgangers eens, een aanrader :D
Zeker als je een jong paard hebt, dan ga je echt veel leren over hoe je je paard kunt helpen met de balans.

Ik zit er zelf over te denken om deze nieuwe online variant ook te gaan volgen. Omdat alles nu van te voren opgenomen is en je het blijvend terug kunt blijven kijken valt er vast weer nog meer van te leren.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: TAKT academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:34

Mireille geeft duidelijk, onderbouwend en begrijpend les en dit doet ze ook in haar schrijven. Iedereen die bijv nieuw is in de materie van scheefheden raad ik aan hun boek te lezen, nog nooit terug gehoord dat iemand het niet begrijpend vond.

Je hebt ook nog Karin Leibbrandt, zij heeft een online training/cursus hierover via de website van Horse in Mind

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:21

Ik heb meerdere lessen/workshops gevolgd bij Takt en ben helemaal fan. Sterker nog; ik zou mijn paard nooit meer anders willen trainen omdat ik heel erg geloof in deze wijze en er geweldige resultaten mee zie, ook bij mijn eigen paard. Ik heb sinds een paar maanden les van een Takt-instructrice en dat is echt heel erg fijn. Ik overweeg zelfs om de leergang te gaan starten na de zomer, maar dat vind ik ergens toch nog wel spannend. :)
Ik raad het je echt aan als je veel wil leren en je paard op een eerlijke manier wil trainen!

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: TAKT academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 22:08

Bedankt voor jullie fijne reacties!
Alleen maar positief, dus ik ga hem aanschaffen en ook even kijken voor boek