Paard leasen omgeving Wageningen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_paardje
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-02-24

Paard leasen omgeving Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 01:30

Hoi!

Na een tijdje nadenken heb ik besloten om nu echt op zoek te gaan! Ik zou graag een paard of grote pony fulltime willen leasen. Ik wil nog geen eigen paard kopen, omdat ik nog studeer. In één keer een paard kopen kost best wat en ik wil zeker weten dat ik er plezier in blijf houden.

Hiernaast ben ik ook niet echt opzoek naar een verzorgpaard/pony, omdat ik wel echt graag wil rijden. Ik wil ook de vrijheid houden om enigszins zelf te bepalen wat ik met het paard doe, zonder dat ik er elke dag heen móét.

Ik zie dat veel advertenties voor een paar dagen in de week zijn, maar ik wil het liefste fulltime. Een klik met het paardje is ook belangrijk natuurlijk. Waar kan ik dan het beste gaan zoeken? Bij stallen in de buurt die meerdere paarden/pony's te lease hebben? En zo ja, welke dan? Het moet wel echt in de buurt van Wageningen, Rhenen, Bennekom zijn.

Hebben jullie tips of misschien ideeën? Algemene tips over een eerste lease-paard zijn ook welkom!
Alvast bedankt! :)

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:16

Als je een paard fulltime wilt leasen, maar er niet elke dag heen wilt, zou ik de maneges in de regio benaderen. Dan weet je zeker dat het paard verzorgd wordt op de dagen dat jij niet gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:17

Foliohoeve of Stal Roosendaal?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:21

Wat versta je onder fulltime lease? Dat jij de enige bent die wat met het paard doet?

In combinatie met dat je niet verplicht wilt zijn om te gaan denk ik dat er weinig te vinden is. Want dan moet het paard dus op volpension staan terwijl de eigenaar er ook niets mee kan, maar wel de risico's draagt. Dat lijkt me alleen interessant voor een manege oid die er dan ook een hoog bedrag voor kan vragen.

Toen ik in Wageningen studeerde was er soms de mogelijkheid om een paardje bij te rijden, dan moest je wel meedraaien in het klussenrooster vaak. De mogelijkheden waren toen niet enorm omdat er relatief veel studenten zoiets zochten.

Heide83
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-02-19
Woonplaats: Ede

Re: Paard leasen omgeving Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:37

Stal Sans Souci in Ede. Daar kun je een engels volbloed leasen.

M_paardje
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 10:22

Lieser schreef:
Als je een paard fulltime wilt leasen, maar er niet elke dag heen wilt, zou ik de maneges in de regio benaderen. Dan weet je zeker dat het paard verzorgd wordt op de dagen dat jij niet gaat.


Dankjewel! Het liefste wil ik er natuurlijk wel elke dag heen. Maar ivm met studie is dat voor mij niet altijd 100% zeker mogelijk. Dit is ook redelijk onregelmatig en ik heb niet een vaste dag dat ik niet kan. Vandaar dat ik toch fulltime wil leasen.

In de richting van een manege/volpensionstal zat ik ook al te denken inderdaad. Ik heb wel het idee dat ze bij veel maneges willen dat je daar al een langere tijd rijdt voordat ze je een pony/paard (fulltime) aan je willen leasen?

M_paardje
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 10:28

SusanH schreef:
Foliohoeve of Stal Roosendaal?


Dankjewel!
Foliohoeve had ik inderdaad ook al gezien online. Ik heb er ook wat negatieve verhalen over gehoord..? Ik kan er alsnog wel een keertje langsgaan :) .

Stal Roosendaal is als ik het goed heb echt een pensionstal. Ik neem aan dat ik dan bij de eigenaren van de paarden moet zijn? Ik zal wel contact opnemen met de stal en vragen of ze iets weten te hebben staan/iets op een prikbord hangen.

M_paardje
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 10:42

mooney schreef:
Wat versta je onder fulltime lease? Dat jij de enige bent die wat met het paard doet?

In combinatie met dat je niet verplicht wilt zijn om te gaan denk ik dat er weinig te vinden is. Want dan moet het paard dus op volpension staan terwijl de eigenaar er ook niets mee kan, maar wel de risico's draagt. Dat lijkt me alleen interessant voor een manege oid die er dan ook een hoog bedrag voor kan vragen.

Toen ik in Wageningen studeerde was er soms de mogelijkheid om een paardje bij te rijden, dan moest je wel meedraaien in het klussenrooster vaak. De mogelijkheden waren toen niet enorm omdat er relatief veel studenten zoiets zochten.


Ik hoef niet de enige te zijn die wat met het paard doet, maar ik wil graag de vrijheid hebben om er elke dag heen te kunnen. Af en toe gaat het niet lukken voor mij om er heen te gaan door studie, maar dit is niet op een vaste dag. Ik nam toen aan dat het het beste was om fulltime te leasen. Maar andere ideeen zijn natuurlijk ook gewoon welkom!

Ik ging ervan uit dat ik dan (volpension) stalling zou moeten betalen plus leasegeld voor het paard per maand. Dat vind ik niet echt een probleem. Een plek vinden is inderdaad wat lastiger . Paard bijrijden lijkt me ook prima, als ik het elke dag kunnen gaan dan loslaat. Klusjes doen vind ik ook niet erg, maar met vaste dagen loop ik dan weer in de knoop. Misschien is het enige redelijke dan gewoon wachten tot ik klaar ben met studie en dan eigen paardje kopen haha :') .

M_paardje
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 10:48

Heide83 schreef:
Stal Sans Souci in Ede. Daar kun je een engels volbloed leasen.


Ik had net even op de website gekeken over leasen bij Sans Souci. En dat is precies wat ik in gedachte had! Alleen is die stal helaas wel echt te ver voor mij.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:34

Vaste dagen is natuurlijk veel makkelijker voor de eigenaar omdat deze dan weet waar hij/zij aan toe is. Want stel dat jij een dag niet kunt dan zal het paard toch verzorgd moeten worden of het moet volpension staan.
Ik ben zelf op zoek naar iemand voor 3 dagen in de week.
Mijn paard staat in Rhenen op een doe het zelf plek en dan zijn vaste dagen toch echt fijn.

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Paard leasen omgeving Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:41

Ik geloof dat Selma Snel van Paardrijden op Maat hier wel mogelijkheden voor heeft. Fijne kleinschalige plek met veel oog voor paardenwelzijn.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Paard leasen omgeving Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:53

De Fruithof in Heteren had altijd zo’n constructie, het staat nu ook nog op de website.