Opfok regio Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Opfok regio Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:51

Ik sta bij Anema nu voor 3e jaar met drachtige merrie en met een hengst van afgelopen jaar. Ik kom er een paar keer per week en bevalt goed.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:37

caro29 schreef:
Ik sta bij Anema nu voor 3e jaar met drachtige merrie en met een hengst van afgelopen jaar. Ik kom er een paar keer per week en bevalt goed.


Beviel mij ook goed. Vond alleen een minpunt dat ze in de winter niet buitenkomen, dus vandaar dat ik ze dan ophaal. Maar dat kan prima bij hem

xriandress
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:31

Jolandast schreef:
Bonnelover schreef:
Stal Beuving is echt een aanrader. Mensen met hart voor de paarden en met kennis! Fokken zelf ook. En menig, gerenommeerde, stal heeft daar zijn veulens, enters en twenters in opfok staan. Gewoon bellen naar Albertus of Riena. Kijken kan altijd daar wel.


Heb je ook enig idee wat de kosten zijn?


Ben ik afgelopen jaar wezen kijken! Winter eerste jaar rond de 180 dacht ik ex btw ex hoefsmid en ontwormen.
Zomer iets goedkoper dacht ik maar komen tegenwoordig de nacht wel op stal ivm de wolf.

Ik heb uiteindelijk voor een kleinere opfok gekozen omdat ik het niet zag zitten dat mijn veulen die laat was (half mei) in haar eentje nog in de grote groep kwam.

Jolandast
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 19:23

Setteli schreef:
caro29 schreef:
Ik sta bij Anema nu voor 3e jaar met drachtige merrie en met een hengst van afgelopen jaar. Ik kom er een paar keer per week en bevalt goed.


Beviel mij ook goed. Vond alleen een minpunt dat ze in de winter niet buitenkomen, dus vandaar dat ik ze dan ophaal. Maar dat kan prima bij hem


Dat is wel een belangrijk punt. Ik vind dat ze het hele jaar door naar buiten moeten kunnen.

lienepien6
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-09-22

Re: Opfok regio Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:44

Ik heb mijn merrie bij Stal quinto gehad. Hele jaar rond na buiten. Leeftijden wisselen van 1 tot 2.5/3 jaar. En combineerd ruinen en merries bij elkaar.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 17:21

Setteli schreef:
caro29 schreef:
Ik sta bij Anema nu voor 3e jaar met drachtige merrie en met een hengst van afgelopen jaar. Ik kom er een paar keer per week en bevalt goed.


Beviel mij ook goed. Vond alleen een minpunt dat ze in de winter niet buitenkomen, dus vandaar dat ik ze dan ophaal. Maar dat kan prima bij hem


Mijn merrie komt er regelmatig uit. Die wilt in de winter niet naar buiten. Gaat alleen maar bij de uitgang heen en weer lopen. Voor haar is dit prima. Mijn hengst komt er ook regelmatig uit. Die staat niet in een groep nog.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Opfok regio Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:47

Ja ze komen er zeker wel uit, maar niet lekker een paar uur.
Ik heb onze (inmiddels) ruinen nu 24/7 buiten met schuilstal, maar daar kunnen ze in de zomer niet staan. Dus dan lekker naar Drenthe.

@Caro, heb je je merrie en de hengst er aankomende zomer ook nog staan?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Opfok regio Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:06

@ setteli ja die blijven er staan. Hengst gaat de wei in en merrie moet bevallen. Momenteel staan zij er ook.