Ervaringen World Horse Transport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Ervaringen World Horse Transport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 21:24

Ik heb recent een transport geboekt bij World Horse Transport.

Het eerste contact verliep snel en soepel. Nu wilde ik in eerste instantie nog wat vragen en heb ik geprobeerd te bellen maar kreeg de voicemail.

Ik kreeg ander (veel goedkoper) transport aangeboden via kennissen dus heb ik geprobeerd te bellen, en later een mail gestuurd met de vraag wat de kosten zouden zijn om het transport te annuleren. Echter krijg ik helemaal geen reactie.

Na nog meermaals te hebben gebeld/gemaild heb ik aangegeven het transport te willen annuleren. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Afgelopen week weer gebeld, gemaild & via de whatsapp contact geprobeerd te zoeken. Diverse telefoonnummers geprobeerd, maar gewoon geen gehoor. Helemaal nul.

Vanmiddag zijn we naar het adres gereden wat op de website staat, maar daar lijken ze niet meer te zitten.

Afijn, ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen en of er uiteindelijk wel contact is geweest?
Of zijn wij gewoon ongeduldig?

Niqui

Berichten: 2173
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ervaringen World Horse Transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:35

Daar is eerder al het een en ander over te doen geweest. Ik stuur je een pb.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:35

Ik weet dat ze begin januari nog voorbij kwamen op de opgelicht in de paardenwereld pagina op facebook.
Ze hebben toen ook een speciaal mailadres aangemaakt: complaints@world-horses.com

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:13

Ik heb zelf geen geweldige ervaring en hoor van anderen ook niet veel goeds. Ik zou blijven bellen om het te annuleren, bel ook even naar het noodnummer!

Toen ik laatst de reviews op Google las begreep ik dat ik niet de enige was…

Jet

Berichten: 11999
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:43

Had je al een aanbetaling gedaan of het hele transportbedrag al betaald? Als dat niet zo was zou ik het laten gaan, maar anders zou ik inderdaad naar bovenstaand mailadres mailen, het kan niet zo zijn dat zij met je geld zitten en jou geen dienst leveren!
Ik hoop maar dat je nog niets betaald hebt.

En als je Facebook hebt, zou ik me zeker ook aanmelden bij de bovengenoemde pagina en het beheer daarvan via mail berichten over jouw recente ervaring.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 19:46

We hadden inderdaad al betaald. Het volledige bedrag. -O-
Er werd ons een korting gegeven als we vooraf zouden betalen.
Inmiddels heb ik maandag enig contact gehad, maar inmiddels weer radio stilte.
We hebben elke telefoonnummer van de site al geprobeerd. Ik had een mobiel nummer via een vriendin gekregen, maar die werd nu door iemand anders gebruikt.
Morgen ga ik toch even kijken of er een incassobureau is die ons kan helpen.
Ik ga ook even contact zoeken met die Facebook pagina

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:56

Ze hebben mijn paard vakkundig uit het buitenland gehaald voor me. Communicatie was niet perse hun sterkste kant, maar hun materieel is in top conditie, de chauffeurs aardig en vakkundig en mijn paard is ondanks de hele lange reis heel netjes aangekomen.

Doordat er wat mis was gegaan werd ik niet goed op de hoogte gehouden van de aankomsttijd hier in NL en heb ik midden in de nacht urenlang zitten wachten op stal. Oeps. Maar goed dat mijn paard goed getransporteerd werd is het allerbelangrijkste geweest.

Dus verder een prima ervaring! Maar volgens mij is communicatie niet perse het sterkste punt van de organisatie. Wel gek dat je ze helemaal niet te pakken krijgt..

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 21:04

Ik vind het toch wel belangrijk dat er enige vorm van communicatie is.
Helemaal omdat ik mijn paard aan hun toevertrouwen.

Ik had bij hun geboekt omdat een kennis er goede ervaringen mee had. Maar inmiddels krijg ik er echt een naar gevoel bij. We hebben wel een aardig bedrag afgerekend, waarvan ik nu in ieder geval het grootste gedeelte terug wil. Ik ben echter bang dat het wel een moeilijk verhaal gaat worden.

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Re: Ervaringen World Horse Transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:22

Ik heb mijn paard ook via hun uit het buitenland laten brengen. (Eind januari 2024)
In eerste instantie zou dat december zijn, maar ook ik kreeg geen contact meer en toen werden ze genoemd bij " opgelicht in de paardenwereld". Ik schrok, maar ze kregen van veel klanten juist alle steun. Ze reageerden zelf ook: "Fraude is iets dat bewust gedaan wordt, wij kampen met diverse interne problemen die we proberen op te lossen."
Klinkt logisch, naar het lijkt dat ze tegen een faillissement aanhikken.
Ik ben ervan overtuigd dat het een goed bedrijf was, maar met te veel problemen op dit moment.

Ook mijn mails en telefoontjes bleven onbeantwoord en ik heb toen het hef in eigen gangen genomen en wilde het paard toen maar zelf ophalen.
In het contract stond dat ik bij annulering geen geld terug zou krijgen en als ze inderdaad failliet gaan, krijg je sowieso ook geen geld meer.
Op de voorlaatste dag dat mijn paard daar weg moest, lukte het om ze telefonisch te spreken en toen ging alles heel snel. Binnen 2 dagen was mijn paard opgehaald.
Van te voren werd ik in een groepsapp met de chaufeusses gezet, dus ik wist ook hoe laat ze er zouden zijn.

Ze rijden met goed materiaal en hebben de juiste kennis, maar ik betwijfel of ik nogmaals een paard via hun zou laten transporteren. Dat is dan puur vanwege de gebrekkige communicatie.

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:24

Geen ervaring mee, maar mocht je een ander bedrijf zoeken kan ik je Koekkoek Transport in Drenthe aanraden. De persoon waar ik mijn fjordenmerrie van kocht heeft toen alles geregeld en ze is echt netjes met transport in Belgie gekomen. Heel tevreden van!

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen World Horse Transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:21

Ik zou op een willekeurig facebook bericht op hun pagina een opmerking zetten. Daar komen dan vast reacties op van andere waardoor hun ook nattigheid voelen

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:57

Ik ben dus blijkbaar per ongeluk nooit in die groepsapp gezet die hierboven genoemd was. Dus ik kreeg niks mee maar wist niet dat ik dingen miste. Maar voor de rest alleen maar lof hoor. Ze hebben echt uitstekend voor mijn paard gezorgd volgens mij en de 14 paards vrachtwagen zag er subliem uit.

Mijn ervaring is van 3,5 jaar geleden trouwens.

Jet

Berichten: 11999
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:35

Oei, wat zonde dat je alles van te voren betaald hebt, ts! Ik zou zeker contact opnemen met de voornoemde FB-groep en mailen naar het opgestarte mailadres van WHT. Ik hoop voor je dat alles toch snel en goed afgehandeld wordt.

Ik begreep destijds uit de berichten van zowel mensen die hun paard wilden laten vervoeren als van vervoerders dat het aan alle kanten mis ging, terwijl het bedrijf een aantal jaren geleden echt wel goed bekend stond. Heel jammer dat het nu zo gaat, dit schept allemaal geen vertrouwen voor de toekomst.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:46

Celebi schreef:
Ze hebben mijn paard vakkundig uit het buitenland gehaald voor me. Communicatie was niet perse hun sterkste kant, maar hun materieel is in top conditie, de chauffeurs aardig en vakkundig en mijn paard is ondanks de hele lange reis heel netjes aangekomen.

Doordat er wat mis was gegaan werd ik niet goed op de hoogte gehouden van de aankomsttijd hier in NL en heb ik midden in de nacht urenlang zitten wachten op stal. Oeps. Maar goed dat mijn paard goed getransporteerd werd is het allerbelangrijkste geweest.

Dus verder een prima ervaring! Maar volgens mij is communicatie niet perse het sterkste punt van de organisatie. Wel gek dat je ze helemaal niet te pakken krijgt..


Het materiaal is in orde? Heb je de APK van de vrachtwagen wel eens opgezocht?

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:51

Ik heb er vanaf de start jaren met enorm veel plezier gewerkt. Helaas zijn er inderdaad al een tijd problemen gaande....iets wat gedurende lange tijd niet met het personeel werd gedeeld & ontkend.
Gelukkig heb ik vorig jaar mijn onderbuik gevoel gevolgd.
Ontzettend spijtig om alle berichten op diverse media te lezen...het gaat mij enorm aan het hart dat er zoveel mensen gedupeerd zijn en nog steeds worden.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Ervaringen World Horse Transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:47

Heel hard de andere kant op rennen! Ik hoop dat je nog niks betaald hebt?
WHT maakt er een puinzooi van de laatste tijd. Mensen die tijden op hun paarden wachten die maar niet opgehaald worden etc.

Jet

Berichten: 11999
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:30


Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:35

Jet schreef:
Gedupeerden: als je nog niets hebt ontvangen van dit bedrijf, wil je het dan melden bij: https://www.facebook.com/groups/1535831833339863/ . Oplichting/misleiding in de paardenwereld.



Ik zie geen mensen in onze inbox die hier nog niet hebben gereageerd.
Maar mocht je een probleem hebben met deze organisatie en je hebt ons nog niet bericht, doe dat dan even. Dat kan via de facebookpagina Opgelicht in de paardenwereld.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen World Horse Transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:05

2x paarden mee naar Frankrijk gebracht, geen problemen gehad. Vond de chauffeurs erg kundig en rustig met de paarden. ik had een moeilijk te laden paard, maar dat ging allemaal picobello.
Maar dan spreek ik wel over de beginperiode bij hun. jammer dat het nu allemaal wat minder is.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:34

Axel_Valerie schreef:
Jet schreef:
Gedupeerden: als je nog niets hebt ontvangen van dit bedrijf, wil je het dan melden bij: https://www.facebook.com/groups/1535831833339863/ . Oplichting/misleiding in de paardenwereld.



Ik zie geen mensen in onze inbox die hier nog niet hebben gereageerd.
Maar mocht je een probleem hebben met deze organisatie en je hebt ons nog niet bericht, doe dat dan even. Dat kan via de facebookpagina Opgelicht in de paardenwereld.

Wellicht willen deze mensen jullie niet als tussen persoon ertussen hebben.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:11

Ze zijn officieel failliet (alweer volgens mij maargoed).

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:15

cp112 schreef:
Ze zijn officieel failliet (alweer volgens mij maargoed).


Zonde, ze hadden een goede naam, jammer dat het zo de andere kant op is gelopen

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:17

cp112 schreef:
Ze zijn officieel failliet (alweer volgens mij maargoed).



Wij komen vanmiddag met volledige berichtgeving hierover op de pagina.

Opgelicht/Misleiding in de Paardenwereld.

Zoals de meeste hier wel weten waren we daar mee bezig maar dat verliep nogal moeizaam.
Daarom is dat achter de schermen verder gegaan. Maar er komt dus vanmiddag een update met
de officiële faillisementsverklaring.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:18

Ania schreef:
cp112 schreef:
Ze zijn officieel failliet (alweer volgens mij maargoed).


Zonde, ze hadden een goede naam, jammer dat het zo de andere kant op is gelopen


Dat hing er vanaf aan wie je het vroeg. Het vlaggenschip van het bedrijf de grote vrachtwagen rijdt al een jaar zonder APK (openbare informatie). De mensen die daadwerkelijk een transport wisten te regelen waren inderdaad tevreden. De mensen waarvan paarden vaststaan of niks meer hoorden na betaling waren dat niet.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Ervaringen World Horse Transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:23

Oh men wat een ellende. Ik ben zó blij dat mijn paard heelhuids is overgekomen maar ik was direct daarna al niet van plan om ze nog eens in te schakelen. En nu al helemaal niet meer.