Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:18

En als je strobalen gebruikt, die wel vastbinden, zodat ze niet gaan schuiven en de pony onderuit schoffelen.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:21

rien10 schreef:
En als je strobalen gebruikt, die wel vastbinden, zodat ze niet gaan schuiven en de pony onderuit schoffelen.

Heeft ook wel met je rijstijl te maken hoor.
Ik heb al jaren een emmer plus poepschep los voorin de trailer staan. Ze zijn nog nooit gaan schuiven omdat ik met de trailer gewoon erg rustig rijd. Mijn vriendin had laatst de trailer mee (zonder paard) en toen lagen zowel emmer als poepschep door de trailer.


Dus TS: zorg ook voor een erg kundige, rustige chauffeur. Dat is denk ik nog wel belangrijker dan de trailer en in welke houding ze staan.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:33

Wauw wat een kort lontje heb jij TS.

Ik zie het probleem niet van los ij een 1,5 paards, desnoods met wat baaltjes indd.

Wat jij wil bestaat niet, er is geen enkele trailer die stangen heeft en waar een mini shet buiten kan kijken.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:37

Als je toch moet huren zou ik voor een veewagentje kijken of een ponytrailer.

Heb je niet iemand in de buurt met Shetlanders? Ik heb zelf voor m'n shet de stangen lager gehangen en wat naar voren. Op bokt zijn meer mensen die dat hebben. Mss woont er iemand in de buurt

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:45

Veel veewagens hebben van binnen hekken. Die klappen ze op locatie uit om het vee er makkelijker in te loodsen. Die hekken zijn voor een pony die mogelijk niet stevig staat wellicht minder prettig?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:46

Soms is het juist de oplossing in het niet moeilijk denken.
Strobalen voorin, dikke lading stro in de trailer, pony los en een juiste chauffeur.
Zo hebben vrienden van mij een shet vervoerd naar de kliniek, was echt de beste oplossing.
Zo kunnen ze zelf bepalen of ze blijven staan of gaan liggen, door het dikke pak stro in de trailer, liggen ze zacht en veilig.
Dit is veiliger dan ze op gaan sluiten tussen balen, gezien ze dan in paniek kunnen raken omdat ze opgesloten zitten en dus niet zelf kunnen regelen.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:50

Een eisenpakket mrt uitzicht voor een shetlander in een trailer. Maar niks willen betalen. Ja. Wat moet je daar nou mee..

1. Voor niks gaat de zon op.
2. Hoe meer (bijzondere) eisen, hoe duurder. Er zijn genoeg tips gegeven om t enigzins betaalbaar te houden.


Ik zou gaan voor 1,5 of 2 paardstrailer of een bedrijf bellen die je vervoert.

En vergeten dat er een dier in de trailer staat is echt niet oké voor t dier. Niks ten nadelen van je vader, maar je kan prima zeggen: pap; keesje staat achter in. Zachtjes remmen hé?!

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:51

Weet je zeker dat je met zo'n dier nog wil gaan slepen?

Ook gekeken naar de situatie, de wensen en de financiën..

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:00

Wat vriendelijk weer ts.
Je kan ook gewoon bedanken voor de tips als je ze zelf al had bedacht of je zet er vantevoren bij wat je al bedacht had en waarom het niet werkt.

Er worden genoeg veulens vervoerd hier op bokt, de oplossingen hoe ze die vervoeren is ook al genoemd.
Veulen kan ook niet uit het raam kijken, staan ook niet vast en ook niet het beste evenwicht (en zijn ook nog eens in verschillende maten)... de oplossingen die ze daarvoor gebruiken lijken me ook geschikt voor je pony.

Paardentaxi is miss wat duurder maar die hebben en de kennis, en de juiste chauffeurs ervoor plus volgens mij ook overal een camera zodat je je pony in de gaten kan houden.

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:02

Code_zwart schreef:
Nou verder zie ik nu geen andere tips die ik zelf niet had bedenken kunnen..heb het waarschijnlijk op het verkeerde forum gevraagd. Want ipv antwoord op mijn vraag krijg ik een paar stomme reacties die iedere paardengek wel uit zijn duim kan zuigen. Als het daarentegen slim is denk ik niet bij de meeste vormen .

Dat na deze reactie mensen überhaupt nog de moeite nemen om op een vriendelijke manier mee te denken en tips te geven, vind ik heel bijzonder. Allemachtig zeg, wat een toon sla je aan :(

Code_zwart schreef:
Vandaar dat ik een heldere vraag had. En daar was al overna gedacht.

Tijdens het lezen van je openingspost haakte ik al af, want zo helder vond ik je vraag niet.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:08

Ik heb een tweepaards aangepast voor shetlanders waarbij ik twee mini's overdwars vast zet, maar daar zou er ook rustig eentje los tussen mijn schot en rekje kunnen. Maar ik woon niet in je buurt en ik wil mijn trailer zeker niet uit lenen aan een ruige rijder en hem vervolgens 2 weken kwijt zijn voor niks terug, vooral aangezien ik zelf bijna wekelijks op rit ga ermee. Ik denk zo velen met mij hier, sowieso leen ik mijn trailer niet uit aan een wildvreemde. Ik denk dat je buiten een taxi om niet veel mogelijkheden hebt als je geen stalgenoten of kennissen hebt waarvan je een trailer kunt lenen. Anders kijken of er een schapenboer in je omgeving is met een kleinveetrailer die je kunt lenen.

@Rien leuk bedacht, maar als ts haar shet inderdaad 200kg weegt is het geen mini maar eentje van een meter. Bovendien hoe krijg je ze in de auto? Mijn lichtste weegt al 95kg. :')

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:18

eenitraM schreef:
Weet je zeker dat je met zo'n dier nog wil gaan slepen?

Ook gekeken naar de situatie, de wensen en de financiën..


dit is ook mijn idee.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:07

eenitraM schreef:
Weet je zeker dat je met zo'n dier nog wil gaan slepen?

Ook gekeken naar de situatie, de wensen en de financiën..


Dit idd niet voor niets door alle paarden verstoten. De natuur is hard maar eerlijk

Code_zwart
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:00

Ik denk dat het inderdaad niet zo ingewikkeld is als dat ik het maak.
Bedankt!

Ja dat onbeleefde is inderdaad wel een dingetje bij mij..dat is niet zo'n goede eigenschap.

Code_zwart
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:16

dierenfan schreef:
eenitraM schreef:
Weet je zeker dat je met zo'n dier nog wil gaan slepen?

Ook gekeken naar de situatie, de wensen en de financiën..


Dit idd niet voor niets door alle paarden verstoten. De natuur is hard maar eerlijk


Hmm nee dat stopt als ik er inderdaad mee moet gaan slepen.
Financiën is een dingetje in Nederland is vaak een beetje de veiligheidsfactor die het spannend maakt.. het is niet zo dat je er geen geld voor hebt als je er een iets minder dure grap van probeert te maken.

Ik heb het recht niet om dat einde te maken wanneer de tandarts en dierenarts een eerlijke kans geven. En hij loopt nu ook nog naast mijn fiets en ik zie het zogenoemde pain face niet erger dan wanneer hij een halfjaar geleden van mij werd.

Wat de tandarts zei vind ik dan wel belangrijk. Namelijk dat als hij zon gebit had, hij daar niet mee zou willen leven.
Het leek alsof er nog nooit een tandarts is langsgeweest..nu weet ik dat dat niet helemaal kloppend is. Maar ik heb wel wat vraagtekens bij de behandeling van die voorgaande "tandartsen"

Maar wat zou er gebeuren als hij er aan geholpen is en geen pijn meer ervaart?

Vermoed dat het stress omlaag zal gaan, en beter verteerde verzelrijkere dingen naar binnen kunnen gaan.

Iets met darmbalans. Minder stress.

Ik heb de afgelopen tijd een pony gehad. Ie ik heb mogen leren kennen..maar ook met een behoorlijk veel pijn aan zijn gebit..

Ik ben niet op het inslapen van dieren tegen als je onnodig leiden zonder uitzicht voorkomt.

Ik ben er wel op tegen..om een dier wat je kan helpen..in te laten slapen zodat je een nieuwe pony zonder gebreken kan betalen of mogelijk zelfs een paard.

En wanneer je pony in een weide stond waar hij als mini tussen 2 kwpn'ers zet. Is het ook nog niet helemaal gek dat de status van wegjaag pony door jonge speelse getraumatiseerde ruin. Die enkel de rust in de kudde mag brengen zodat die grote dure even kunnen.liggen.
Na een tia de status van gevaar voor de kudde krijgt.

Vermoedelijk heeft dat meer te maken met de huidige huisvesting. Die mag namelijk ook heus een beetje aansluiten bij de persoonlijke levensfase van elke pony paard in de kudde apart.

Of is dat weer een beetje teveel aan wensen zonder de miljoenen aan financiën op mijn rekening?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:39

Ts mag ik vragen of de leeftijd in je profiel klopt? Als ik je reacties in dit topic leest heb ik daar ernstig met twijfels over lijkt meer op een dwarse puber.

Als je tips wilt of evt zelfs hulp dan is het wel handig om een beetje vriendelijk te reageren.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:47

De meeste pony,s kunnen niet buiten kijken , onze D pony zelfs niet . En daar is niks geks aan .

Kleine pony,s vervoer ik door t midden schot van de trailer schuin te zetten met een tywrap.
En geef dan de rest van de trailer aan de kleintje(s) . Nu heb ik een vaste zadel ruimte in de trailer dus de ruimte tussen de zadel kast en de stang van t tussen schot vul ik op . In ons geval met een grote speelbal die er klem tussen zit of een pakje stro wat ik vast bindt .
Zo kan ik prima door het verzorg luik naar binnen de pony aan touwtje doen een een ander open het rolzeil en de achterklep .
Begrijp het probleem niet van TS

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:52

Hoe groot is hij? Want een minishet haalt vaak de 100 kg niet, dus bij 200kg denk ik aan een formaat b pony?
Die vraag stel ik omdat dat wel kan uit maken in hoe je hem veilig in een normale trailer zou kunnen vervoeren.
Mocht hij formaat b pony zijn zou ik kijken naar een tweepaards met lange stang, dan zou je hem voor het schot kunnen vervoeren.
Bij een mini formaat zou ik eerder kijken naar een schapentrailer waarin vaak ook wel schotten te zetten zijn.
Laad hij makkelijk? Kan je heb goed steun geven aan normale schotten?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 06:10

Mijn shet van 96 cm heeft nog wel wat overgewicht (beetje spek op z'n nek en schouder maar ribben kun je wel voelen). Maar die zat de vorige keer op 204 kg. Dus het ligt ook wel aan de bouw van de pony

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 07:46

Mijn mini van precies 100 kg is vervoerd door de Paardentaxi in een “vrachtwagentje”. Daar stond hij los in. Ik had een goede chauffeur met veel ervaring en kon de pony zien op de camera. Rustig rijden natuurlijk. Het ging prima.

Succes met je pony.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 08:31

smurffie schreef:
Hoe groot is hij? Want een minishet haalt vaak de 100 kg niet, dus bij 200kg denk ik aan een formaat b pony?
Die vraag stel ik omdat dat wel kan uit maken in hoe je hem veilig in een normale trailer zou kunnen vervoeren.
Mocht hij formaat b pony zijn zou ik kijken naar een tweepaards met lange stang, dan zou je hem voor het schot kunnen vervoeren.
Bij een mini formaat zou ik eerder kijken naar een schapentrailer waarin vaak ook wel schotten te zetten zijn.
Laad hij makkelijk? Kan je heb goed steun geven aan normale schotten?



Mijn 2 grote maat shetten zitten zonder overgewicht boven de 200 kg.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:45

Hi Ts ik heb je gisteren een pb gestuurd maar ik snap dat je misschien niet meer online kom, misschien lees je het zo nog maar as zaterdag wil ik je eventueel wel helpen als je niet al wat anders gevonden hebt:)

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:04

StonedRomy schreef:
En een klein vee trailer voor oa schapen?


Voor een wankele pony absoluut ongeschikt! Zijn zo instabiel als wat