Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Code_zwart
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-10-23

Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 21:52

Ik ben met een beetje spoed opzoek naar een trailer voor mijn minishet, hij gaat verhuizen en moet worden geholpen in de Lingehoeve. Omdat hij ook een tia heeft gehad is balanceren moeilijker zeker als hij recht staat.
Zaterdag is de verhuizing van Ermelo naar Scherpenzeel. De Lingehoeve kan hem helpen tussen 1 en 2 weken vanaf nu. Dan zou het prettig zijn als de trailer kan blijven staan zodat ik mocht er eerder onverwacht plek is direct kan gaan en weer uit de kliniek komt ook dezelfde trailer weer gebruikt kan worden om naar scherpenzeel gaan en de trailer dan weer retour komt.

Tips zijn welkom, en mocht iemand dit lezen en denkt ik ken wel iemand of een organisatie.

Budget rijkt niet tot de wolken..Lingehoeve heeft namelijk zoveel stapelwolken gemaakt dat het wolkendek nog dikker is geworden. Het leed dat paarden houden heet

Mijn vader heeft een e rijbewijs en verhuist naar Scherpenzeel. Hij rijd ook met de caravan netjes de wereld over.

Mijn ouders zijn mogelijk op de afspraak met de Lingehoeve op vakantie. Aangezien dat de laatste jaren niet heeft gekund wil ik ze dat ook niet afnemen.. zelf heb ik geen rijbewijs dus dat betekend dat ik mogelijk een andere chauffeur in zal schakelen..het zal wel een voorwaarde voor die mogelijk onbekende chauffeur dat hij ervaring heeft met paarden en trailers want dan kan ik er vanuit gaan dat er netjes gereden wordt zodat de trailer en de pony heel blijven..mocht het onverhoopt iemand hier bereiken die in vervoer kan voorzien eventueel zelfs ook op zaterdag zou kunnen aangezien mijn vader prima chauffeur is hoor. Maar hij vergeet zo nu en dan dat er geen caravan aan de trekhaak zit maar dat er een levend wezen in een karretje staat. Hij heeft nog nooit een ongeluk gehad maar hij kan stevig optrekken en remmen bij een file etc. En ik vind het dan zeer ingewikkeld om op een vriendelijke manier op de balancerenfe vastgezette pony te wijzen.
Pony is een minishet van 200 kg braaf op de trailer en sloopt niet. Kan enkel niet meer goed achterwaartse dus een met 2 laadopeningen zou ideaalplaatje Zijn


Over de prijs van de trailer komen we vast wel uit. Ik weet dat er paardentaxies zijn maar ivm de onduidelijkheid over de lingehoeve wil ik graag direct kunnen laden voor het geval van een acuut probleem. En dat is dan wel de kans op torenhoge kosten voor vervoer en het gaat bij de Lingehoeve ook niet om een paar 100 euro ik hoop morgen wel een beetje meer informatie over de kosten van behandeling. Maar aangezien ik zelf ben afgekeurd en uitkeringsgeld van jullie zuur betaalde belastingcenten is het niet handig om een paardentaxie met chauffeur in te huren om het simpele feit dat ik de Lingehoeve ook niet kan betalen. Gelukkig zijn er daar betalingsregelingen beschikbaar maar dat is niet zo dat je het pas mag overmaken als je het geld na 30 jaar eindelijk hebt gewonnen bij de Postcode Loterij.

Mocht er iemand zijn die een trailer met schuin vervoer willen verhuren (borg kan ik geven als het gewenst is. Of trailer en zelf een goede chauffeur. Of enkel chauffeur mocht ik een trailer beschikbaar hebben.
Dan kom ik graag in contact met je!
Ook andere tips en tricks of tops of nots hebben alle hulp is welkom. En het hoeft echt niet volledig gratis. Ik vind het alleen niet goed om de Lingehoeve uit te stellen tot mijn ouwe lui weer terug zijn van de vakantie..

Graag reacties met een prijs/aanbod en mocht het gewenst zijn dan is er ook een mogelijkheid dat ik een paar klusjes werkzaamheden onderhoud of hand en span diensten om korting op de huurprijs te verkrijgen..

Ik ben een doe het zelver het is dus een breed spectrum aan dingen die mogelijk zijn.

Groetjes
Rianne en Coco :D :D

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:08

Een shet kan toch prima schuin ineen 1,5 paards trailer?
Tijdens uitladen laat je hem in de trailer draaien, kan die voor uit de klep af.

Of heeft ie een schot nodig?

snorkel1986

Berichten: 3013
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:20

Ladygiroc schreef:
Een shet kan toch prima schuin ineen 1,5 paards trailer?
Tijdens uitladen laat je hem in de trailer draaien, kan die voor uit de klep af.

Of heeft ie een schot nodig?


Dat dacht ik ook al :7 schuin staan kan dan prima en draaien ook

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:27

Een mini-Shet kan zelfs dwars of achteruit in een anderhalfpaards. En zeker in een tweepaards met lange stangen. Tweepaards met het schot schuin is ook een optie.

TS: ik zou wél naar paardentaxi's kijken, ook evt paardenvrachtwagentjes. Bijna iedereen die paarden vervoert biedt ook 'spoed' aan. Dus nu bellen, binnen een half uur met de trailer voorrijden en op weg naar een kliniek. Dat kost over het algemeen niet de wereld extra, overdag. Maar ik neem eigenlijk aan dat Lingehoeve niet 's morgens belt en zegt: je kunt nu komen, maar dat gewoon minimaal een dag van te voren meldt.

Verwachten dat je een trailer voor een paar weken kunt huren ('voor weinig' - alles kan natuurlijk, maar 14 dagen daghuur betalen terwijl je het ding niet gebruikt is pas echt geld weggooien) kun je overigens wel vergeten en is ook nergens nodig voor.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:31

Zo'n ukkie kan inderdaad heel gemakkelijk dwars staan in een paardentrailer, dat zal alvast een hoop moeilijk zoekwerk schelen.

En is het misschien een idee om hem een reisje en een hoop stress te besparen en hem pas na de behandeling bij de Lingehoeve te verhuizen?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:42

Zou als ik lees dat balanceren moeilijk is voor je piny. En je omschrijving hoe je vader kan remmen en optrekken zeker een andere chauffeur zoeken. Niet eerlijk voor je pony dan om zo te rijden

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:47

Kun je 'm niet inbouwen met strobaaltjes zodat hij daar steun aan heeft?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:47

Gewone anderhalf paards trailer is groot genoeg . Desnoods baal stro of hooi voorin , pony laden en dan weer een baal hooi /stro. Staat hij stevig en kan niet omvallen. Maar je pony heeft een tia gehad? En wat gaan ze daar aan doen?

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:11

Het dier is je verantwoording, je kunt het in overleg prima regelen met een paardentaxi.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:18

Dubbelop rijden, maar Lingehoeve heeft zelf ook een trailer. Kan je met hun niet iets regelen?

mikasa
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-09-23

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 06:48

Als u handig bent met onderhoudstaken of diensten wilt aanbieden in ruil voor korting, meld dit dan aan potentiële trailereigenaren of verhuurbedrijven. Zij staan mogelijk open voor een lagere huurprijs in ruil voor uw hulp. fnf

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:30

Ala balanceren moeilijk is, waarom dan niet los vervoeren zoals een veulen? Dan kan hij zelf staan zoals prettig (vaak andersom) of zelfs gaan liggen. En dat kan prima in een gewone 1,5 paards trailer. Voorin een stapeltje hooi of strobaaltjes.
Dat zou ik met een minishet en veel beleid met laden echt wel aandurven.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:48

Een mini shet is maatje Deense dog denk ik? Die past ook in een gewone transport bus of een flinke station wagonload suv. Dat maakt je zoektocht denk ik gemakkelijker.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:51

rien10 schreef:
Een mini shet is maatje Deense dog denk ik? Die past ook in een gewone transport bus of een flinke station wagonload suv. Dat maakt je zoektocht denk ik gemakkelijker.


Uhm, dat is illegaal? Zo mag je een paard niet vervoeren?

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:54

Is dat zo? Mmm. Jammer.

Ik denk dat in een flinke auto het zelfs comfortabeler is voor zo’n ukkie dan in n trailer.

Code_zwart
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-10-23

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 10:34

Goed. Ja hij zal ongetwijfeld kunnen draaien in een normale trailer. Maargoed dan nog. Klep gaat dicht, kleine pony ziet niks. Iets met als je je ogen dichthoud en je staat zelf op een plaat die 80 km per uur voortbeweegt. Dan is een normale trailer niet bepaald een pretje. Zeker niet als je pijn hebt aan je gebit. Vastzetten aan zijn halster in een trailer maakt het balanceren enkel erger. Want als die vastzit dan is hij er ook zijn evenwicht kwijt..

Waarom is het niet mogelijk om te bedenken dat wat de keuze voor eerder verhuizen en vanuit daar naar de Lingehoeve en weer teruggaan op het gebied van stress het beste plan is?

Niet alles wat theoretische feiten zijn over verhuizen zijn in praktijk zonder achtergrondinformatie toe te passen.

Tia was in november vorig jaar. Verstoten uit de kudde. Past nu ook niet in de kudde staat meer alleen. Ruin en hengstje van 3 hebben ook paarden instinct en dan is er een pony met PPID/EMS en die tia. Niet iets wat voor hun een veilig gevoel geeft. Zij wonen ook niet zo heel ver van lopende wolven..en ja ik ga ze niet vertellen dat ze niet bang voor de wolf hoeven te zijn..dan zou ik liegen en trouwens hoe leg je dat überhaupt uit aan een paard zijn daar ook boekjes voor ?

Nou verder zie ik nu geen andere tips die ik zelf niet had bedenken kunnen..heb het waarschijnlijk op het verkeerde forum gevraagd. Want ipv antwoord op mijn vraag krijg ik een paar stomme reacties die iedere paardengek wel uit zijn duim kan zuigen. Als het daarentegen slim is denk ik niet bij de meeste vormen . Vandaar dat ik een heldere vraag had. En daar was al overna gedacht. Hebben jullie een idee waar het evenwichtsorgaan zit van een pony hoe dat werkt. en waar de ogen naar uitkijken? En misschien tot slot. Slim om eens te kijken naar hoe dergelijke trailers zijn gemaakt..

https://www.hippon.nl/fautras/fautras_paardentrailer/


Vergelijking met een andere normale trailer die formaat paard is. Loopt hij of onder de stang aan de voorkanten die weerszijden zijn door als je hem niet of niet strak genoeg vastzet. Dat is niet zo handig eerder een beetje je riskant. Want na het hoofd past zijn lichaam niet meer erbij en dat is paniek geblazen

En te strak willen we helemaal niet.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:37

En een klein vee trailer voor oa schapen?

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:50

Code_zwart schreef:
Nou verder zie ik nu geen andere tips die ik zelf niet had bedenken kunnen..heb het waarschijnlijk op het verkeerde forum gevraagd. Want ipv antwoord op mijn vraag krijg ik een paar stomme reacties die iedere paardengek wel uit zijn duim kan zuigen. Als het daarentegen slim is denk ik niet bij de meeste vormen . Vandaar dat ik een heldere vraag had. En daar was al overna gedacht. Hebben jullie een idee waar het evenwichtsorgaan zit van een pony hoe dat werkt. en waar de ogen naar uitkijken?.


Welkom op bokt. Waar nieuwkomers die hoog van de toren blazen niet heel erg gewaardeerd worden. Mensen met véél ervaring proberen je een goed advies te geven. Dan mag je wel iets vriendelijker antwoorden.

Maar dan een tegenvraag voor je: waar denk je dat je mini-pony naar kan kijken als-ie schuin in een trailer staat?

Code_zwart
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 10:55

StonedRomy schreef:
En een klein vee trailer voor oa schapen?


Goeie!

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:00

Ibbel schreef:
Code_zwart schreef:
Nou verder zie ik nu geen andere tips die ik zelf niet had bedenken kunnen..heb het waarschijnlijk op het verkeerde forum gevraagd. Want ipv antwoord op mijn vraag krijg ik een paar stomme reacties die iedere paardengek wel uit zijn duim kan zuigen. Als het daarentegen slim is denk ik niet bij de meeste vormen . Vandaar dat ik een heldere vraag had. En daar was al overna gedacht. Hebben jullie een idee waar het evenwichtsorgaan zit van een pony hoe dat werkt. en waar de ogen naar uitkijken?.


Welkom op bokt. Waar nieuwkomers die hoog van de toren blazen niet heel erg gewaardeerd worden. Mensen met véél ervaring proberen je een goed advies te geven. Dan mag je wel iets vriendelijker antwoorden.

Maar dan een tegenvraag voor je: waar denk je dat je mini-pony naar kan kijken als-ie schuin in een trailer staat?

Nergens naar.

Code_zwart
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:06

Ibbel schreef:
Code_zwart schreef:
Nou verder zie ik nu geen andere tips die ik zelf niet had bedenken kunnen..heb het waarschijnlijk op het verkeerde forum gevraagd. Want ipv antwoord op mijn vraag krijg ik een paar stomme reacties die iedere paardengek wel uit zijn duim kan zuigen. Als het daarentegen slim is denk ik niet bij de meeste vormen . Vandaar dat ik een heldere vraag had. En daar was al overna gedacht. Hebben jullie een idee waar het evenwichtsorgaan zit van een pony hoe dat werkt. en waar de ogen naar uitkijken?.


Welkom op bokt. Waar nieuwkomers die hoog van de toren blazen niet heel erg gewaardeerd worden. Mensen met véél ervaring proberen je een goed advies te geven. Dan mag je wel iets vriendelijker antwoorden.

Maar dan een tegenvraag voor je: waar denk je dat je mini-pony naar kan kijken als-ie schuin in een trailer staat?


Nou hetzelfde dak als een anderhalfs. Maar wanneer je dus niks ziet..in een afgesloten ruimte dan is een straaltje licht op de verkeerde plek behoorlijk wat scherp in een verder donkere ruimte.

Mensen met een ervaring zijn er in deze situatie volgens mij niet heel veel. Of werken ze allemaal bij de Lingehoeve? Dan denk ik dat ik mogelijk een andere kliniek aan de telefoon had. Zal nog een keer de juiste bellen.

Nieuwkomertje is dat je status als je al vanaf kinds af aan mee leest en nu pas je eerste post plaats?
Hoog van de toren blazen is voor mij niet mogelijk..ik heb namelijk hoogtevrees. Dat is dus de reden dat ik een minishet bezit 8-)

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:13

Ik probeer je te begrijpen.
Je hebt een pony die ziek is en die vervoerd moet worden.
Je wilt een anderhalfpaards trailer omdat hij dan beter kan staan.
Je krijgt vele tips. (o.a. in een een-paards trailer kan hij ook omdraaien omdat hij zo klein is. Een schapen trailer kan ook. In geen enkele trailer kan een mini naar buiten kijken).
Je doet heel boos over de tips die je krijgt.
Ik snap dit niet.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:13

Gewoon een anderhalf of tweepaards nemen, lange stangen erin, pony niet vastzetten, baaltjes stro vooraan zodat die niet bij het deurtje kan. En eventueel dik opstrooien zodat die kan liggen als die wil.
Zal prima werken op deze manier. Een trailer waar ze schuin in staan zijn op precies dezelfde manier opgebouwd, paarden kunnen daar ook niet naar buiten / naar voor kijken.
En zelfs in een speciale schuine trailer zal je kleine pony alsnog niks zien. Dan moet je eerder gaan kijken naar een schapentrailer oid (en dan nog).

Ik vind je wel erg onbeleefd over komen naar mensen die moeite doen om tips te geven en te helpen. Je kan ook gewoon zeggen: Dankjewel, maar ik zoek eerder iets waarbij de pony naar buiten kan kijken zodat die minder problemen heeft met het evenwicht... -O-

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met spoed opzoek naar huurtrailer waar pony schuin vervoert kan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:17

Als je wilt dat een mini naar buiten kan kijken, zal je hem in een auto moeten vervoeren.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:17

Maar eh... wat is het probleem om hem los in een trailer te zetten met een strobaaltje voorin?
Dan kan hij zelf zijn meest comfortabele houding zoeken.

Als je dan dus willekeurig welke trailer kunt huren, dan zijn je opties al wat groter.

De meeste trailerverhuurders hebben altijd wel één trailer staan die je direct kunt ophalen als je 's ochtends belt.

Mijn tip zou dus zijn om te bellen met een paar verhuurders in de buurt en daar de opties te bespreken. Dat je op de verhuisdag en de kliniekdag daar een trailer kunt huren. En omdat je al vooraf met ze hebt gesproken zullen ze vaak wel met je meedenken. Ik denk dat je op die manier niet de hoofdprijs betaalt, maar wel correct en veilig vervoer hebt. Moet je overigens wel iets aardiger reageren dan dat je hier nu doet. :+
Laatst bijgewerkt door assie op 04-03-24 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt