Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angie0510
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-04-23

Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 20:45

Hoi Forum,

Ik ben vrij nieuw, dus als dit topic al bestaat en verplaatst moet worden, hoor ik het graag. Ik zag een soort hetzelfde topic staan uit 2012, dus niet meer heel recent lijkt mij.

Ik zoek voor mijn 2-jarige haflinger een kundige kliniek voor keuringen (röntgenologisch) en een echo scan. Ze heeft een jaar geleden toen ze nog niet van mij was een grote wond onderaan haar rechterachterbeen gehad en die is toen verwaarloosd. Ik verwacht dat er wat onderliggende schade is.

Met mijn vorige paard heb ik meerdere slechte ervaringen gehad met meerdere dierenartsen, waaronder Hollands Kroon en Wolvega. Ik ben dus nogal kritisch. Ik wil een dierenarts die echt met aandacht en genoeg kennis en de juiste apparatuur mijn paard kan beoordelen. Ik kom zelf uit Noord-Holland vlakbij Alkmaar, maar rij liever wat verder voor een goede kliniek. Ik lees bijv. goede verhalen over Emmeloord, de Raaphorst en de Lingehoeve. Zijn er hier mensen met ervaringen met deze klinieken of andere goede tips? Ik wil ook echt naar een paardenkliniek, dus geen DA die ook paarden onderzoekt naast honden etc

Hartstikke bedankt alvast!

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 22:56

Vragen naar ervaringen met een dienst mogen op het Ervaringen en Diensten forum, het topic verhuist daar naartoe:

MD -> ED

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:05

SMDC in Heesch

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:10

De dierenartsenpraktijk Bodegraven heeft veel moderne apparatuur. Er hoeft niet uitgebreid gezocht te worden naar een probleem. Je wil gewoon een goede foto of scan, dat kunnen ze daar prima.
Zit nog relatief in de buurt voor je.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:19

Ik heb ook goede ervaringen met Bodegraven. Voor de echo vind ik Sander erg goed

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:21

Ik persoonlijk zou voor de Raaphorst in Wassenaar of voor het SMDC in Heesch gaan. Beide zijn op het gebied van benen en ruggen erg goed, hebben steeds de nieuwste apparatuur en kunnen ook die apparatuur heel goed gebruiken en lezen. Van Toor, één van de medeoprichters van het SMDC was daarvoor eigenaar van de Raaphorst. Degene die het van hem over heeft genomen in Wassenaar heeft eerst nog een tijd met hem samengewerkt. Heesch is qua afstand wel zo ongeveer het dubbele als Wassenaar.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:07

loulou schreef:
SMDC in Heesch

Dit zou ook mijn keus zijn. :j

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:22

Hier juist goede ervaringen met wolvega. Zowel particulieren als meer bedrijfsmatig. Staat goed aangeschreven in volksmond als je daar een paard hebt gekeurd/behandeld/geopereerd.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:36

Hier voor een echo of foto ook goede ervaring met Bodegraven.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:39

Kidde schreef:
Ik heb ook goede ervaringen met Bodegraven. Voor de echo vind ik Sander erg goed


Dit zou ik ook 100% aanraden.
Sander is top op beeldvorming.

Appollo_x
Berichten: 40
Geregistreerd: 08-01-07

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:08

Hier hele goede ervaring bij de Lingehoeve. Heel kundig, nemen de tijd en leggen alles goed uit. Mijn paard heb ik daar laten keuren door Henk van der Veen.

Heide83
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-02-19
Woonplaats: Ede

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:30

De Raaphorst

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:37

Hier goede ervaringen met de Raaphorst tijdens een blessure van t colaterale hoefbandje, hoefbevangenheid en artrose. Diverse keren röntgen en echo's in alle vormen en maten gehad. Ze zijn hier zeer kundig en hebben aandacht voor je paard. Het is ook altijd rustig daar wat ik heel prettig vind, heel anders dan bv op Bodegraven.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:26

Angie0510 schreef:
Hoi Forum,

Ik ben vrij nieuw, dus als dit topic al bestaat en verplaatst moet worden, hoor ik het graag. Ik zag een soort hetzelfde topic staan uit 2012, dus niet meer heel recent lijkt mij.

Ik zoek voor mijn 2-jarige haflinger een kundige kliniek voor keuringen (röntgenologisch) en een echo scan. Ze heeft een jaar geleden toen ze nog niet van mij was een grote wond onderaan haar rechterachterbeen gehad en die is toen verwaarloosd. Ik verwacht dat er wat onderliggende schade is.

Met mijn vorige paard heb ik meerdere slechte ervaringen gehad met meerdere dierenartsen, waaronder Hollands Kroon en Wolvega. Ik ben dus nogal kritisch. Ik wil een dierenarts die echt met aandacht en genoeg kennis en de juiste apparatuur mijn paard kan beoordelen. Ik kom zelf uit Noord-Holland vlakbij Alkmaar, maar rij liever wat verder voor een goede kliniek. Ik lees bijv. goede verhalen over Emmeloord, de Raaphorst en de Lingehoeve. Zijn er hier mensen met ervaringen met deze klinieken of andere goede tips? Ik wil ook echt naar een paardenkliniek, dus geen DA die ook paarden onderzoekt naast honden etc

Hartstikke bedankt alvast!



Wij hebben goede ervaringen met diagnose(s) met de universiteitskliniek in Utrecht. Studenten die de nieuwste inzichten kennen, worden daar ook betrokken bij de onderzoeken.
Lingehoeve hoor ik inderdaad ook wel vallen, heb ik geen ervaring mee. Mijn eerste keus zou voor nu Utrecht zijn, als er iets groots is. Wij zijn daar heen gegaan met een paard die achter door z'n knieën zakte, kwamen terug met de diagnose van de knieën maar ze hebben nog meer gevonden op eigen initiatief. Dat was ons bij lange na niet opgevallen. Bij het kaalscheren kwamen ze nog wat oude wondjes tegen, vroegen ze ook of we daar iets vanaf wisten. Ze zijn grondig te werk gegaan voor ons.
Het is wel drukker daar, er komen veel mensen van overal uit het land naar Utrecht. Misschien zegt dat ook wat over de kundigheid. Maar overal waar positieve verhalen zijn, zijn ook altijd tegenhangende negatieve verhalen. ;)

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:29

Cioccolato schreef:
Hier juist goede ervaringen met wolvega. Zowel particulieren als meer bedrijfsmatig. Staat goed aangeschreven in volksmond als je daar een paard hebt gekeurd/behandeld/geopereerd.


Hier heb ik juist super slechte ervaringen. Ga er nooit meer heen, zeker niet voor een keuring.

Ben bij Wapenveld goed geholpen. Overigens zou ik een 2 jarige volgens mij niet uren op de trailer zetten voor een keuring. Volgens mij moet er dichterbij jou echt wel wat te vinden zijn.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:30

SMDC in Heesch inderdaad, deze kliniek is qua rontgen, echo en motoriek echt enorm kundig. Met mijn pony geweest voor verschillende onderzoeken. Het kostte wat maar ze zijn echt goed daar.
EN je krijgt daarna nog een hele poos begeleiding qua opbouwen etc als dat nodig is

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:31

SMDC in Heesch heeft ons fantastisch geholpen met onze merrie! Tijdens de afspraak zijn ze duidelijk in de communicatie en je kunt ze gerust alle vragen stellen die je wilt, nemen ze de tijd voor en leggen ze duidelijk uit!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:33

SMDC in Heesch. Kost je wat, maar ze zijn het tot nu toe waard.

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:42

Ik zou ook voor SMDC in Heesch gaan. Ik heb daar goede ervaringen met pezen. Ik zou dan wel om Frans van Toor vragen als hij er nog werkt ! Die is zeer kundig.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:50

Saaams schreef:
Kidde schreef:
Ik heb ook goede ervaringen met Bodegraven. Voor de echo vind ik Sander erg goed


Dit zou ik ook 100% aanraden.
Sander is top op beeldvorming.


Dit :) Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik op de Raaphorst na geen
ervaringen heb met overige klinieken.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:56

Raaphorst, Heesch, Bodegraven allemaal prima.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook met Hollandsch Kroon ervaring heb met een aankoopkeuring en toen heel erg tevreden eigenlijk :P

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:57

Wij komen uit Akersloot en gaan naar de Lingehoeve.

Heel veel slechte verhalen richting Hollands Kroon en Wolvega vanuit mijn omgeving - die durfde ik sowieso niet.

Zelf nog een slechte ervaring met hoogstaande kliniek in België.
Na deze ervaring voelde het als thuis komen op de Lingehoeve.
Er werd geluisterd, dat was mega fijn en mijn onderbuik werd bevestigd in plaats van weg gewoven.

Ze pakken onze casus heel serieus op. En als ik bel of mail met aanvullende vraagstukken of gewoon met iets dat me niet lekker zit, neemt Katja alle tijd om het met me door te praten.

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:17

Raaphorst of Heesch, nemen alle tijd voor je. Bodegraven ook goed, maar voor mij altijd veel te druk.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:20

Jammer dat je slechte ervaring heb met Hollands Kroon, ik zou ze juist aanraden :)
Bodegraven is ook wel aan te raden maar vond ik echt wel aan de prijzige kant. Verder voor een keuring is Coster van Paardendokters zeer kritisch en dat is volgens net wat je wilt met een keuring. En lingehoeve zou ik ook aanraden :j

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kundige kliniek voor keuring en echo/röntgenfotografie pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:12

Ik heb prima ervaringen met de Lingehoeve. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik ook niet naar een andere kliniek ben geweest, omdat ik altijd naar tevredenheid ben geholpen.