Trainen met Franklin ballen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:38

Suzanne F. schreef:
Dank voor de link! Erg interessant! Had er nog nooit van gehoord.
Dank voor het aanbod Cissy maar ik rijd al jaren niet meer.


Even nog een Engelse link, het wordt niet alleen gebruikt bij paardrijden ;) : https://franklinmethod.com/ .

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Trainen met Franklin ballen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:31

Jeanine van der Zijden van paard en harmonie in Doldersum is gecertificeerd Franklin method instructrice en daarnaast niveau 2 centered riding instructrice. Zij gebruikt de Franklin method en centered riding gezamenlijk, dit geeft een veel betere totaal pakket.
Ik krijg al een aantal jaren les met de ballen en gebruik ze zelf ook. Ze geven veel inzichten in hoe je in simpele aanpassingen, groot bereik kan krijgen.
Maar Franklin method gebruikt niet alleen ballen, maar ook sponzen en rubbere elastische banden.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:57

Suzanne F. schreef:
knollentuin schreef:
In het ultra kort- de ballen triggeren fascia en zenuw uiteinden en maken zo een connectie naar de hersenen zodat je je bewust wordt van "" ook zorgen ze door de positieveranderingen van bv been ligging -bekken -rug voor ontspanning in de zit en verbetering van balans


Maar klem je ze dan tussen je arm en je romp ofzo? Of waar maak je ze aan vast?

Nee je maakt ze niet vast, je legt ze onder benen, billen of tussen arm en romp en ja soms verlies je er 1 maar dat gebeurd niet veel .

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:01

myk_en_shant schreef:
Jeanine van der Zijden van paard en harmonie in Doldersum is gecertificeerd Franklin method instructrice en daarnaast niveau 2 centered riding instructrice. Zij gebruikt de Franklin method en centered riding gezamenlijk, dit geeft een veel betere totaal pakket.
Ik krijg al een aantal jaren les met de ballen en gebruik ze zelf ook. Ze geven veel inzichten in hoe je in simpele aanpassingen, groot bereik kan krijgen.
Maar Franklin method gebruikt niet alleen ballen, maar ook sponzen en rubbere elastische banden.

Ik gebruik ze ook tijdens m'n trainingen , het is niet alleen maar franklin bal waarmee ik werk, ze komen gerust een week de tas niet uit ,het is een toevoeging in je training -je mag ook maar een paar minuten met een bal werken en die daarna weghalen . Meerdere sessies met verschillende ballen kan verwarrend werken dus in een training werk je hooguit met 1 of 2 ballen . idd sponzen en elastische banden zijn ook mogelijk sponzen zijn hele zachte en minder dwingend hulpmiddel dan de ballen.