Slechte ervaring Bucas vliegendeken: nieuwe kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvelienKiss

Berichten: 940
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Slechte ervaring Bucas vliegendeken: nieuwe kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 23:02

Ik ben/was een groot Bucas-fan. De dekens passen goed op mijn paard, ze gaan amper stuk. Nu heb ik helaas afgelopen jaar een slechte ervaring opgedaan met de nieuwe vliegendeken Bucas Buzz Off X Full Neck Zilver. Met de vorige vliegendeken heb ik meer dan tien jaar gedaan. Deze nieuwe was na twee dagen stuk gescheurd. De stof vond ik al erg kwetsbaar eruit zien. Ik heb een senior merrie die rustig in de paddock staat met een bejaarde vriend. Het enige wat zij gedaan kan hebben is schuren. Maar mijn aanname is dat een deken (zeker die van Bucas) daar tegen moet kunnen. Helaas was Bucas niet bereid enige vorm van compensatie te geven. Ik heb vorig jaar uiteindelijk de oude deken weer opgegooid, teleurgesteld in de kwaliteit en de klantvriendelijkheid van het merk. Maar wat nu? Ik heb de neiging om merkvast te blijven, vooral om de pasvorm. Maar natuurlijk niet dezelfde krakkemikkige deken. Is de exceemdeken van Bucas sterker? Mijn paard begint ook steeds meer last te krijgen van de knutjes, dus misschien een goede zet.

Wat is jullie ervaring met de vliegen- of exceemdekens Bucas?

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:14

Mijn ervaring is dat de exceemdeken wel stevig is. De stof is van zware kwaliteit (waardoor ik hem voor de echt warme dagen te warm vind). Ik ben dan weer niet zo gelukkig met de pasvorm, maar mijn paard is een echt Horseware paard

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:56

Ik heb voor mijn 2 pony's al 3 jaar de buzz off en die zijn nog heel goed. 1 klein gaat je door andere pony. Maar tevreden. Enige punt is dan met dracht de buikflap niet past.

Voor mijn jeukende shet heb ik de Rambo sweet itch hoody. Zodra de bucassen niet meer kunnen krijgen de anderen die ook. Dat is een geweldig sterk ding en mijn shet doet het zo goed met deze deken. Wel een sterke en dikkere deken, maar pony had geen druppel zweet met de hoge temperaturen. Eczeemdeken heb ik geprobeerd, maar pasvorm was niet fijn en mijn shet schuurt extreem en dat kon die eczeem deken van bucas niet lang aan.

EvelienKiss

Berichten: 940
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Slechte ervaring Bucas vliegendeken: nieuwe kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 08:40

Dank voor jullie antwoorden. Geen andere ervaringen? Anders denk ik dat ik toch een Rambo ga proberen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Slechte ervaring Bucas vliegendeken: nieuwe kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:03

Vorig jaar had ik zo'n Bucas Freedom voor mijn shetlander gekocht. Daar is ze ook mee door een doornstruik gelopen en hij had maar een paar haakjes. En dat in een drukke en jonge kudde met een jonge pony. De eczeemdeken vond ik qua pasvorm wel echt verschrikkelijk, daar was ik dan weer heel ontevreden mee. De buikflap kwam niet eens tot halverwege haar buik en ze is echt niet dik.