Korte enquete over pensionstal-wensen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:25

Nikass schreef:
Vraag 5 is wat mij betreft wel erg afhankelijk van de kwaliteit van het gebodene; hoe gaan de paarden naar buiten, wat is het formaat van de weide en de paddock? Staat er daadwerkelijk gras op de weide en niet alleen onkruid? Is de paddock niet modderig, en wordt er hooi gevoerd op de paddock?
Hoe is de kwaliteit van het ruwvoer? Hoe zijn de bodems van de pistes?
Uitrijmogelijkheden!? Etc etc


helemaal eens!

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:07

Miss_Mii21 schreef:
Matheno schreef:
Zojuist ingevuld.

Ik denk dat als je in randstedelijk gebied een volpension stalling kunt bieden waarbij paarden ongelimiteerd toegang hebben tot kwaliteitsvol droog hooi en minstens overdag de hele dag vrij kunnen bewegen op fatsoenlijke goed gedraineerde ondergrond met vriendjes, dat je dan echt een goudmijn in handen hebt. Deze simpele basisbehoeftes worden op heel veel stallingen niet eens gehaald. Zelfs niet in poldergebied.


Precies dit, niet eens de randstad, ik zie het ook in mijn deel van noord-brabant. Dan kan je je wel goed onderscheiden, want dit is schaars terwijl het mijn inziens de basis moet zijn.
Voor zoiets zou ik best wat meer willen betalen, als het dan volledig op orde is. (450-500 euro) Voor meer geld, wordt het echt onbetaalbaar. Huidige pensionprijs 350. Dan wil ik best 450 betalen als het dan op orde is (onbeperkt hooi, gedraineerde paddocks). Maar als ik 450 betaal, staan ze nog steeds uren zonder hooi is mijn ervaring en of volledig op steen, of in een zompige paddock waar ze wegzakken. Nergens in de omgeving onbeperkt, helaas en nergens de combi droog staan of op zand waar je geen meter in wegzakt met regen.
Het zou zeker wel een mooie reclame zijn als je zoiets kan bieden hier in de regio. Kan goed dat het aan de andere kant van Brabant wel allemaal te combineren is. De provincie is groot.


Het budget wat je hier noemt is in de randstad al een normaal bedrag bij volpension. Als je ook nog onbeperkt hooi wilt zoals jij zal er nog een flink stuk bovenop moeten. Want als de jouwe dus 20 kilo op een dag op eet zit hij heel erg ver boven het gemiddelde en überhaupt het advies wat een paard aan ruwvoer moet eten per dag. Dan zal je alsnog bij moeten betalen, prijzen worden gebaseerd op gemiddelden. Ik wil geen ongelimiteerd ruwvoer, wel voldoende maar dat hoeft dus niet alles wat paard wegkrijgt te zijn.
Ook die goed gedraineerde paddocks moeten betaald worden.

Ik had hem ook ingevuld, maar aantal dingen hangen bij mij wel af van hoe het er precies uitziet. Dus hoe groot paddocks zijn en de weilanden en noem maar op.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Korte enquete over pensionstal-wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:37

Het is een beetje een lastige. Want ik moet antwoorden wat ik zou betalen voor een stal bij een grote stad. Alleen is groot een ruim begrip. En ik zou daar gewoon niet voor kiezen, dus eigenlijk kan ik die vraag niet echt beantwoorden.
Ook kan je kiezen tussen minimaal 4 uur buiten of zo lang het licht is, de keuzeopties zijn wat te summier.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Korte enquete over pensionstal-wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:46

Ik gok dat dit een enquete is ter oriëntatie om (misschien) een pensionstal te beginnen toch?

Dan kijk je logischerwijs naar de manier waarop je jezelf in de markt moet zetten en waar het meest vraag naar is. Dan hoeft het allemaal niet zo specifiek, dan wil je weten hoeveel land je nodig hebt wat afhankelijk is van de uren en kudde of individueel, moet je hooi of voordroog berekenen want dat verschilt nogal en wat willen mensen betalen. Pas als je dat allemaal in beeld hebt, een soort kosten baten analyse, weet je of het uit kan.

Mijn ervaring is, regel het op de manier waar je zelf achter staat, voor iedere soort pension is momenteel meer dan genoeg vraag. Je kunt nooit iedereen blij maken, enkel hopen dat mensen je stal voorbij gaan als jouw manier niet bij hen aansluit....

BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Korte enquete over pensionstal-wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 13:55

Het is een orientatie enquete, eenvoudig marktonderzoek (school)

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:02

Ik snap de opzet wel, alleen heb je misschien niet aan alle antwoorden wat.

Ik ziu niet graag volpension staan en daarnaast woon ik niet in randstedelijk gebied.

Ik heb dan ook geen al te hoog budget aangegeven als maximum voor over hebbend, aangezien ik liever een en ander zelf doe en het vergelijk met prijzen in mijn regio.

En wat ik nu betaal is hartstikke weinig, zeker als je het vergelijkt met volpension in randstedelijk gebied.

Maar goed, heb 'm wel eerlijk ingevuld, al denk ik dat de opsteller van de enquête er meer aan heeft als mensen van buiten de randstad, die geen volpension willen, er misschien meer aan zou hebben als ik die vragen over budget niet zou hebben ingevuld dan wel.

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Korte enquete over pensionstal-wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:28

Ik betaal al in de 350 tot 450 prijsklasse voor iets wat officieel niet eens volpension is in de randstad. Echr volpension wordt snel al de bovenkant van die klasse of de prijsklasse erboven. En ja, dan hangt het juist wel van al die dingen af of mensen dat willen betalen of niet. Want je gaat niet meer willen betalen voor iets wat uiteindelijk minder te bieden heeft. Al is het dus maar minder weiland, want ik wil voor mijn paard een bepaalde ruimte hebben en bijvoorbeeld absoluut geen strookbegrazing.

Het wisselt hier in de regio namelijk ook enorm wat ze onder volpension verstaan. Meestal bedoelen ze dat voeren en mesten erbij zit, naast bodembedekking en het voer zelf. Buiten zetten is bij heel wat stallen niet bij die prijs inbegrepen, daar moet je of extra voor betalen of zelf doen. Verschil tussen vol en halfpension is dan vaak het uitmesten wat gedaan wordt of wat je zelf moet doen.

rien10
Berichten: 14724
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:37

BoktVerlaten schreef:
Het is een orientatie enquete, eenvoudig marktonderzoek (school)

Dan nog is vraag 5 een hele lastige.
Bodems? Lessen? Hoeveel rijbanen? Voer in de paddock? Zelf binnen-buiten zetten of door personeel?

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:38

BoktVerlaten schreef:
Het is een orientatie enquete, eenvoudig marktonderzoek (school)


Het zal vast al vaak ingevuld zijn maar ik denk dat het een meerwaarde zou hebben gehad als de invuller de regio had kunnen aangeven waar ze zich bevinden. Ik merk om me heen (randstad) dat voor volpension, echt goed ruwvoer, iedere dag naar buiten, en een avondronde voeren en capabel personeel, mensen enorm bereid zijn om een behoorlijk bedrag neer te tellen. Ik ook :')

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:48

Ik denk dat in Groningen/Friesland/Zeeland de stallen wellicht goedkoper zijn. Maar mijn ervaring is dat stalling in de omgeving Deventer, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Rhenen, Alkmaar, en nog wat plaatsen, zelfs in de Achterhoek, echt niet goedkoper zijn dan in omgeving Amsterdam.
Valt dat allemaal onder randstedelijk?

Het grote probleem is wat Matheno aangeeft: wat je er ook voor over hebt, het is er simpelweg niet.
Ik ben het er niet mee eens dat er naar elk soort pension genoeg vraag is. Volgens mij staan heel veel mensen bij gebrek aan beter.

Mijn wensen zijn naar buiten zolang het licht is, op ruime weides of in de winter paddock met hooi. Aan de hand gebracht worden, en groepjes van 2 tot 4. Ruime, lichte, schone stal met buitenluik, directe, goede uitrijmogelijkheden en een wasplaats met warm water.
Het lijkt eenvoudig, maar het is een speld in een hooiberg.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Korte enquete over pensionstal-wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:42

Ik zie heel veel vraag van pp tot een stal waar ze maar een paar uur buiten komen. Ja, bijna iedereen staat ergens "bij gebrek aan beter". Logisch want er zijn maar weinig mensen waarbij de visies 1 op 1 overeenkomen. Maar je gaat op zoek naar een stal die zo dicht mogelijk bij je eigen manier staat en dan is vrijwel overal meer vraag dan aanbod.

BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 23:21

Nikass schreef:
Ik denk dat in Groningen/Friesland/Zeeland de stallen wellicht goedkoper zijn. Maar mijn ervaring is dat stalling in de omgeving Deventer, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Rhenen, Alkmaar, en nog wat plaatsen, zelfs in de Achterhoek, echt niet goedkoper zijn dan in omgeving Amsterdam.
Valt dat allemaal onder randstedelijk?

Het grote probleem is wat Matheno aangeeft: wat je er ook voor over hebt, het is er simpelweg niet.
Ik ben het er niet mee eens dat er naar elk soort pension genoeg vraag is. Volgens mij staan heel veel mensen bij gebrek aan beter.

Mijn wensen zijn naar buiten zolang het licht is, op ruime weides of in de winter paddock met hooi. Aan de hand gebracht worden, en groepjes van 2 tot 4. Ruime, lichte, schone stal met buitenluik, directe, goede uitrijmogelijkheden en een wasplaats met warm water.
Het lijkt eenvoudig, maar het is een speld in een hooiberg.


Die stal die jij beschrijft, wil ik ook wel! En dan nog een rijbak erbij en hooi (geen voordroog). Ik zou er voor verhuizen!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:19

Bielsje schreef:
Ik zie heel veel vraag van pp tot een stal waar ze maar een paar uur buiten komen. Ja, bijna iedereen staat ergens "bij gebrek aan beter". Logisch want er zijn maar weinig mensen waarbij de visies 1 op 1 overeenkomen. Maar je gaat op zoek naar een stal die zo dicht mogelijk bij je eigen manier staat en dan is vrijwel overal meer vraag dan aanbod.


Nee ben ik niet met je eens. Volgens mij hebben mensen hun wensen al keer op keer moeten bijstellen, en komen de meeste visies juist wel grotendeels overeen.
Daarnaast vind ik het gewoon belachelijk dat op heel veel stallen gewoon geen paardenvoer wordt gevoerd. Dat is kuil namelijk niet. En toch heb je het er maar mee te doen, met allerlei gezondheidsklachten als gevolg. En/of er wordt te weinig gevoerd. Ik ken bijna geen stallen waar niet door mensen eigen ruwvoer wordt bijgekocht/gevoerd en er onderling extra voerbeurten worden geregeld.
Ik ben er voorstander van dat er een streng keurmerk komt voor pensionstallen. En dan dus niet zo'n suf sterren systeem van de knhs dat niets inhoudt, maar een serieus keurmerk voor het welzijn van paarden.

Ja eens Boktverlaten. Onverpakt hooi is een must, en ja een goede rijbak is fijn, maar dat laatste is dus iets waar ik al consessies op doe.

BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Korte enquete over pensionstal-wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 10:09

Stel je voor, je wil een pensionstal kopen in de Randstad. Ik neem als voorbeeld de stal in Ridderkerk, kost ca 2 mio. Daar kan je max 20 pensionpaarden kwijt maar wel hele dag buiten bieden (op huurgrond ernaast of in eigen paddocks) Als je die volpension wil aanbieden met goed droog hooi en lekker veel buiten…….kost wel wat. Ik heb even een grove berekening gemaakt, niet op een tientje nauwkeurig hoor….

Kosten goed droog hooi, stro, brok per paard is ca 200 euro per maand. Mestafvoer, onderhoud terrein, GWL etc….komt ook op 100 euro per paard per maand. Werkuren op 20 paarden is ook al gauw 1 fulltime kracht bij volpension dus bij minimumloon ca 2500 euro per maand, 125 euro per paard per maand. Dus alleen aan kosten zit je al op 425 euro per paard per maand. Dan heb je nog niets verdiend en nog niets afgelost van je aankoop vastgoed……dus als pensionklanten niet meer dan 450 euro willen betalen, kun je gewoon geen stal in het westen van het land runnen……

Kirrietje
Berichten: 498
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:14

Voor mij bepalen voorzieningen die je daar hebt ook nog de prijs. Ik ben gewoon een luxe poes. Dus een binnenbaan, warm water, eventueel overdekte longeerkraal is voor mij wel van groot belang. Verder een lekkere schone stal met een fijn strobed iedere dag en voldoende ruwvoer.
Wedstrijden is dan voor mij een bijzaak, zolang ik maar fijn kan trainen en mijn paard het goed heeft.
Ik sta nu op een stal wat bovenstaande (behalve wedstrijden) allemaal heeft. Er word elke dag uitgemest en buitengezet (behalve het weekend) en hier betaal ik nu 530 voor en dat doe ik met alle liefde, mijn max is 600 euro. Ik weet dat de randstad gewoon duurder is en mijn wensen dat ook maken. Er zijn goedkopere stallen maar ik wil en kan gewoon niet op een doe het zelf stal staan.

Edit; Ik ken ook duurdere stallen in de omgeving die gewoon vol staan. Het is ook maar net wat voor klanten jouw accomodatie aantrekt. Heb je inderdaad een meer luxe sport gerichte stal dan trek je ook dat volk aan. Daar zal niet snel iemand komen met een budget van 300 die het ook prima zou vinden op een doe het zelf stal. Ik ken mensen die betalen 700+ maar staan dus op een luxere stal.
Laatst bijgewerkt door Kirrietje op 09-04-24 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:18

Je kan wel stallen in het westen van het land runnen voor 'minder'. Alleen je moet dus niks nieuws aan willen kopen en ook liever grotere stallen. Dus alles al in het bezit hebben (huren is ook gewoon vaak niet te doen of niet handig) en niet maar 20 paarden of er nog een 2e of 3e bedrijfsactiviteit naast hebben
Die gehuurde grond kan je al weinig aanpassingen doen en dat is gewoon nodig hier om ze buiten te hebben buiten de zomer.

Lieser
Berichten: 1514
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:35

BoktVerlaten schreef:
Dus alleen aan kosten zit je al op 425 euro per paard per maand. Dan heb je nog niets verdiend en nog niets afgelost van je aankoop vastgoed……dus als pensionklanten niet meer dan 450 euro willen betalen, kun je gewoon geen stal in het westen van het land runnen……

Maar er zijn zat pensionklanten die meer dan 450 euro willen betalen. De stal waar ik sta rekent veel meer (voor minder uren buiten) en daar hebben ze een wachtlijst.

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:01

Wachtlijst zegt niet zoveel. Er zijn best een aantal stallen gestopt en al die paarden moesten ergens heen. Ook lang niet iedereen op een wachtlijst komt alsnog als ze aan de beurt zijn of is het eens met het management, maar dan is het misschien 1 stapje beter als waar ze nu staan. En blijven ze doorzoeken naar iets beters. Ik ken mensen die op tig wachtlijsten staan, omdat de huidige stal niet genoeg bevalt en ze tussenoplossing zoeken en dan maar net welke stal het 1e belt.

En een aantal mensen zal altijd veel willen betalen voor luxe voor zichzelf en denken daarbij niet aan welzijn van het paard. Dus dan boeit het niet dat paard amper tot niet buiten komt, zolang zij maar de dingen hebben die ze willen. Net als dat anderen hun eigen principes voor laten gaan op wat paard echt nodig heeft. Dus ergens staan wat niet passend is voor het paard, omdat zij geloven dat dat het beste is.

Eigenlijk hoop ik nog dat het voorstel er ooit doorkomt voor minimaal aantal uur buiten maar ook over een verplicht droog stuk. Dat zal op sommige plekken de stalling duurder maken, maar dan hebben de paarden er tenminste iets aan.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-04-24 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 11:02

Ik sta zelf ook voor 825. Dan gaan ze in de paddock 7/7 (bij noodweer molen), gewoon hooi, weide mogelijk, alles overdekt, binnenbak en buitenbak. Randje randstad. Ik vind het veel geld ( ik heb meer dan 1 paard)
Maar andere stallen voeren hier kuil of gaan de paarden in de winter maar een uurtje naar buiten. Wel overal wachtlijsten

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:04

Voeren ze kuil of voordroog? Want voordroog snap ik het probleem niet mee, tenzij een paard er niet tegen kan. Mijne kan beter voordroog eten als hooi, maar wij hebben op elke stalling in de randstad kunnen kiezen of we hooi of voordroog lieten voeren.

Kuil hebben we nooit ergens gehad, behalve dat we het zo noemden omdat dat lekkerder bekt als kuil.

Maar dus ook maar heel weinig stallen die echt volpension aanbieden. Altijd moest je wel een gedeelte zelf doen wat anderen bij volpension vinden horen. Zo besparen dke stallen toch op tijd en dus geld.

BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 11:06

Ik droom van een luxe stal met groepspaddocks met hooi voor overdag, zomer en winter buiten als het licht is, nacht in stal van minimaal 3,3x3,5, goed hooi, binnenbak, uitrijdmogelijkheden, vol pension……
Ik heb bijna mijn hele wensenlijstje op mijn stal, alleen zijn het individuele paddocks en geen uitrijdmogelijkheden
Dus vrachtwagentje naar het bos….

Kirrietje
Berichten: 498
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:07

MyWishMax schreef:
Wachtlijst zegt niet zoveel. Er zijn best een aantal stallen gestopt en al die paarden moesten ergens heen. Ook lang niet iedereen op een wachtlijst komt alsnog als ze aan de beurt zijn of is het eens met het management, maar dan is het misschien 1 stapje beter als waar ze nu staan. En blijven ze doorzoeken naar iets beters. Ik ken mensen die op tig wachtlijsten staan, omdat de huidige stal niet genoeg bevalt en ze tussenoplossing zoeken en dan maar net welke stal het 1e belt.

En een aantal mensen zal altijd veel willen betalen voor luxe voor zichzelf en denken daarbij niet aan welzijn van het paard. Dus dan boeit het niet dat paard amper tot niet buiten komt, zolang zij maar de dingen hebben die ze willen. Net als dat anderen hun eigen principes voor laten gaan op wat paard echt nodig heeft. Dus ergens staan wat niet passend is voor het paard, omdat zij geloven dat dat het beste is.
Eigenlijk hoop ik nog dat het voorstel er ooit doorkomt voor minimaal aantal uur buiten maar ook over een verplicht droog stuk. Dat zal op sommige plekken de stalling duurder maken, maar dan hebben de paarden er tenminste iets aan.


Wil hier wel even op inhaken :j
Dat ik luxe wil betekend niet perse dat ik niet kijk naar wat mijn paard nodig heeft. Luxe en de behoefte van het paard kan prima samen gaan. Ik ben bijvoorbeeld juist verhuisd naar een stal waar ze meer buitenkomt, maar ook die aan mijn wensen voldoet. Dat is misschien een zoektocht en betaal je wat meer. Plus wat consessies, zoals wat verder reizen en geen wedstrijden en dat neem ik voor lief. Maar om meteen te roepen dat wanneer mensen willen betalen voor luxe niet samen gaat met veel buiten en niet kijken naar de behoefte van hun paard vind ik te kort door de bocht :o

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:10

Ik heb het ook helemaal niet over jou? Er zijn er altijd een aantal die dat wel doen hoor, daarom schrijf ik sus een aantal en niet iedereen. :+ Ken er best wat persoonlijk. Die kiezen voor de stal met meer luxe voor zichzelf, terwijl paard minder buiten komt en er ook zat stallen zijn met de binnenbak, buitenbak en noem maar op waar ze wel een stuk meer buiten komen, alleen is de luxe voor de ruiter/eigenaar minder.
Ik heb dus geen idee waarom jij je aangesproken voelt als het dus niet van toepassing is op jou.

Wij betalen ook voor luxe, zoals mesten en binnenbaan. Maar wel ook in combinatie met buiten komen ipv een extra baan, kantine of dus die wedstrijden die jij noemt, maar paard die in de winter niet buiten komt of maar 1 uur. Want die zitten hier ook en zal ik echt niet voor kiezen.

Kirrietje
Berichten: 498
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:14

MyWishMax schreef:
Ik heb het ook helemaal niet over jou? Er zijn er zat die dat wel doen hoor. Ken er genoeg persoonlijk. Die kiezen voor de stal met meer luxe voor zichzelf, terwijl paard minder buiten komt en er ook zat stallen zijn met de binnenbak, buitenbak en noem maar op waar ze wel een stuk meer buiten komen, alleen is de luxe voor de ruiter/eigenaar minder.


Ik doelde ook meer op het algemeen O:) Was ook geen sneer, vond het alleen snel kort door de bocht :o
Tuurlijk heb je die mensen ook maar ik denk dat die groep echt wel kleiner is geworden.

BoktVerlaten schreef:
Ik droom van een luxe stal met groepspaddocks met hooi voor overdag, zomer en winter buiten als het licht is, nacht in stal van minimaal 3,3x3,5, goed hooi, binnenbak, uitrijdmogelijkheden, vol pension……
Ik heb bijna mijn hele wensenlijstje op mijn stal, alleen zijn het individuele paddocks en geen uitrijdmogelijkheden
Dus vrachtwagentje naar het bos….


Ik denk dat je je over het laatste niet veel zorgen hoeft te maken. Als jij gewoon ruimte kan bieden om trailers of wagens te stallen. De meeste zullen eigen vervoer hebben (voor zover ik heb ervaren) en zelf gewoon op pad gaan :j
Hier staan de paarden trouwens ook niet in groepsverband maar kunnen wel bij elkaar snuffelen of per twee staan als je dat wilt. Maar zoals ik zei het is jouw accomodatie die een bepaalde klant aantrekt.

miereneter

Berichten: 2551
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:42

Ingevuld. Ik vond het een beetje lastig dat ik alleen een voorkeursprijs kon opgeven voor het hele pakket. Ik hoef bijvoorbeeld geen binnenbak en zeker geen stapmolen, maar wel goed hooi of -voordroog en minstens overdag de hele dag buiten in kuddeverband, ook in de winter. Mijn budget is beperkt en daarom moet ik keuzes maken. Maar goed, ik neem aan dat het een marktonderzoek is naar een bepaald all-in aanbod, dan begrijp ik de vraag zo wel.

Mijn superstal heb ik trouwens al, in de randstad, voor iets meer dan 300 euro. Een uniek gouden plekje hoor, en zeldzaam. De luxe van een binnenbak is er dan niet, al is de buitenbak echt top, en voor de paarden is het een paradijs.