Les volwassenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanie32
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-04-24

Les volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 14:10

Hoi allemaal,

Als kind was ik aardig besmet met het paardenvirus en heb ik op een manege gereden. Vanwege de kosten moest ik daarmee stoppen.

Inmiddels ben ik 42 en zou ik graag weer beginnen met paardrijden. Ik heb gelukkig nu mijn eigen budget daarvoor :). Ik hoef niet meer heel veel te bereiken, gezelligheid, ontspanning contact met de paarden en hun welzijn staan voorop. Ik zie alleen even door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een manege in de omgeving Rotterdam/Drechtsteden. Heeft iemand tips? Ze zeggen dat je het niet verleert, maar hoe werkt zoiets als je 30 jaar niet op een paard hebt gezeten?

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:55

misschien wat verder weg maar iets dat perfect voldoet is BijKimnatuurlijk
https://www.bij-kim-natuurlijk.nl

lessen in de bak en ook bosritten mogelijk, ze denkt ook echt fijn met je mee over de planning.
fijne vriendelijke paarden waar goed voor gezorgt word <3

Chanie32
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 15:00

faunty schreef:
misschien wat verder weg maar iets dat perfect voldoet is BijKimnatuurlijk
https://www.bij-kim-natuurlijk.nl

lessen in de bak en ook bosritten mogelijk, ze denkt ook echt fijn met je mee over de planning.
fijne vriendelijke paarden waar goed voor gezorgt word <3


Dank voor de tip!

rien10
Berichten: 14710
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Les volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:13

Je kan op de site van de FNRS kijken naar manege's https://www.fnrs.nl/fnrs-bedrijven.
Mijn advies is; ga er op een les dag (avond) langs. Ga koffie drinken, blijf er langer dan een uur, maak het wisselen van de les mee. Houd je ogen, oren en neus open en proef de sfeer. Staat het je aan, dan kan je een afspraak voor een proef-les maken. Staat het je niet aan, dan heeft het je een kop koffie gekost en ervaring opgeleverd.

Cambionn

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:23

rien10 schreef:
Je kan op de site van de FNRS kijken naar manege's https://www.fnrs.nl/fnrs-bedrijven.
Mijn advies is; ga er op een les dag (avond) langs. Ga koffie drinken, blijf er langer dan een uur, maak het wisselen van de les mee. Houd je ogen, oren en neus open en proef de sfeer. Staat het je aan, dan kan je een afspraak voor een proef-les maken. Staat het je niet aan, dan heeft het je een kop koffie gekost en ervaring opgeleverd.
Ik zou hem dan verbreden en de Manege & Ruiter bond (MRB) ook bekijken. Ik ben zelf als volwassenen gaan rijden en bij toeval (deze manege werd me aangeraden door mensen die al lange tijd paard reden en eigen paarden hadden of hadden gehad ivm kwaliteit, niet zo zeer om de bond waar ze bijzitten) bij een MRB manege terecht gekomen en zeer tevreden mee. Helaas zit mijn manege niet in de buurt van Rotterdam, TS kan vast een goede dichterbij vinden.

miereneter

Berichten: 2544
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:30

Chanie32 schreef:
Ze zeggen dat je het niet verleert, maar hoe werkt zoiets als je 30 jaar niet op een paard hebt gezeten?


Geen tips voor een manege, maar wel ervaring als herintreder in mijn veertiger jaren, ook na zo'n 25 jaar niet meer op een paard te hebben gereden: ik was het niet echt verleerd. Had heel snel het gevoel weer. En vooral: na één enkel lesje alweer compleet door het virus gepakt.

Ondertussen ook een eigen paard, die kinderdroom heb ik eindelijk waargemaakt.

Veel plezier!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:38

is het een idee om eerst weer een paar lessen te nemen en dan op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard te gaan.
Veel eigenaren vinden het fijn dat ze 1 of 2 dagen een serieus iemand hebben en vaak.zijn er dan ook mogelijkheden om te lessen.
Ik heb al jaren een vaste verzorgster/bijrijdster en als ze zou stoppen zou ik ook weer op zoek gaan.

Chanie32
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 16:55

rien10 schreef:
Je kan op de site van de FNRS kijken naar manege's https://www.fnrs.nl/fnrs-bedrijven.
Mijn advies is; ga er op een les dag (avond) langs. Ga koffie drinken, blijf er langer dan een uur, maak het wisselen van de les mee. Houd je ogen, oren en neus open en proef de sfeer. Staat het je aan, dan kan je een afspraak voor een proef-les maken. Staat het je niet aan, dan heeft het je een kop koffie gekost en ervaring opgeleverd.


Dank voor de tip, ik houd van koffie dus dat gaat wel goed komen. ;)

Chanie32
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 16:56

miereneter schreef:
Chanie32 schreef:
Ze zeggen dat je het niet verleert, maar hoe werkt zoiets als je 30 jaar niet op een paard hebt gezeten?


Geen tips voor een manege, maar wel ervaring als herintreder in mijn veertiger jaren, ook na zo'n 25 jaar niet meer op een paard te hebben gereden: ik was het niet echt verleerd. Had heel snel het gevoel weer. En vooral: na één enkel lesje alweer compleet door het virus gepakt.

Ondertussen ook een eigen paard, die kinderdroom heb ik eindelijk waargemaakt.

Veel plezier!


Dankjewel en wat fijn om te lezen dat je de droom hebt waargemaakt!

Chanie32
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 16:58

duikpaardje schreef:
is het een idee om eerst weer een paar lessen te nemen en dan op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard te gaan.
Veel eigenaren vinden het fijn dat ze 1 of 2 dagen een serieus iemand hebben en vaak.zijn er dan ook mogelijkheden om te lessen.
Ik heb al jaren een vaste verzorgster/bijrijdster en als ze zou stoppen zou ik ook weer op zoek gaan.


Dank voor de tip. Het is wel mijn bedoeling om serieus aan de slag te gaan met lessen. En uiteindelijk een paard leasen of bijrijden is wel een droom ;)