Betaalbare stalling in de buurt van de bilt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hasilisah
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-05-20

Betaalbare stalling in de buurt van de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 11:19

Ik ben op zoek naar betaalbare stalling voor een grote pony in de buurt van de bilt. Ik heb een autootje tot mn beschikking dus tot een afstand van een half uur rijden zou ook nog te doen zijn (denk aan bunnik, houten, zeist etc). Op dit moment staat hij nog lekker thuis bij mijn ouders op stalling, maar ik zou hem uiteindelijk zo graag in de buurt bij mij hebben als ik aan het einde van mn studie zit/klaar ben. Ik zag alleen toen ik alvast aan het kijken was dat de prijzen hier in de buurt al snel rond de 400-500 per maand liggen weet iemand een redelijk betaalbare stalling in de omgeving? Liefst niet over de 300 per maand, want dat zou nog te betalen zijn

Westhof

Berichten: 2909
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:25

Onder de €300 per maand is tegenwoordig bijna nergens meer stalling te vinden. Voor dat geld kan het waarschijnlijk ook echt niet uit voor de stalhouder, tenzij je daarnaast alles zelf moet doen/kopen (doe-het-zelf-stal). Zeker in omgeving De Bilt lijkt het me echt niet realistisch, sorry...

mavantos

Berichten: 3602
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:29

Hou er rekening mee dat als je €300 stalling betaald voor een goedkopere stalling, maar dan een uur in de auto zit om heen en weer te rijden dat je dan makkelijk zo €100 extra uitgeeft aan benzine per maand. Als je elke dag gaat nog meer zelfs.

Wiwabalia

Berichten: 4696
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:30

De Burghoeve in Odijk? Wel veel zelf doen, zoals mesten, binnen/buitenzetten enz.

In de Bilt (of Zeist?) zelf heb je nog Ecurie de La Fontaine, ook veel zelf doen maar geen idee wat het daar kost. Ik heb daar zelf niet gestaan.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Betaalbare stalling in de buurt van de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:35

Wat zijn je eisen?

hasilisah
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 11:38

Een doe-het-jezelf stal zoals mensen het noemen is waar ik vandaan kom normaal, en ik hoef echt geen volpension. Is er met die informatie meer beschikbaar in de buurt?

hasilisah
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 11:40

minouesmee schreef:
Wat zijn je eisen?

Ik wil een redelijke stal met hooi en stro inbegrepen, liefst een binnen en/of buitenbak in de buurt en szomers mogelijkheid tot weidegang.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 11:40

Onder de 300 euro dan zal je in deze regio inderdaad zelf meer moeten doen en faciliteiten moeten missen.

Je komt dan niet bij de bekendere stallen maar eerder kleine privé plekjes en bij mensen aan huis terecht.

hasilisah
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 11:44

Duplo schreef:
Onder de 300 euro dan zal je in deze regio inderdaad zelf meer moeten doen en faciliteiten moeten missen.

Je komt dan niet bij de bekendere stallen maar eerder kleine privé plekjes en bij mensen aan huis terecht.


Jaa zoiets zou prima zijn, dat heb ik ook altijd gedaan en was er tevreden mee.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 17:36

hasilisah schreef:
minouesmee schreef:
Wat zijn je eisen?

Ik wil een redelijke stal met hooi en stro inbegrepen, liefst een binnen en/of buitenbak in de buurt en szomers mogelijkheid tot weidegang.


Ik vrees dat je dat niet gaat vinden voor die prijs.
Ik zit al aan de €385 zonder binnenbak.
Je zou op marktplaats kunnen kijken, daar staan vaak de wat kleinere stallen op.

Wiwabalia

Berichten: 4696
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Betaalbare stalling in de buurt van de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 12:35

De voerprijzen zijn al gigantisch gestegen, veel stallen komen hiermee niet meer uit. Denk dat je je budget echt moet verhogen in deze regio.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110708
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Betaalbare stalling in de buurt van de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 03:18

Ik denk ook dat het heel erg lastig gaat worden en je je budget naar zo'n 400 euro moet oprekken om iets fijns te vinden.

Leliesan
Berichten: 72
Geregistreerd: 21-03-15

Re: Betaalbare stalling in de buurt van de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:11

Je hebt ook nog van Bentum in Bunnik, is een doe het zelf stal, maar toen ik daar vorig jaar stond was de prijs nog wel onder de 300

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Betaalbare stalling in de buurt van de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:53

Wat een onzin, in deze regio zijn genoeg stallen onder de 300 euro.
Dan moet je veel faciliteiten missen? En moet je veel zelf doen, mesten is veel zelf doen?
Als je een paard hebt hoort dat er toch gewoon bij.

De Burghoeve heb ik 20 jaar gestaan, 2 mooie rijbakken, weidegang, indd wel zelf mesten en binnen buiten zetten maar daar worden onderling roosters voor gemaakt.

Van Bentum in Bunnik, De Guldenhoef, Fontaine op randje de Bilt/Zeist. Driebergen zijn mogelijkheden. De frissche roemer in Oud-Zuilen, zou gewoon eens naar zulke stallen bellen en een kijkje gaan nemen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:45

Helaas stoppen veel stallen, maar gelukkig zijn er nog best een paar, zoals eerder genoemde, ook bv stal Rhijnauwen (vol), Nieuw Slagmaat, van Wiggen (geen website) en via Facebook komen er ook nog wel voorbij.
Er zijn uiteraard wel prijsverschillen tussen de verschillende stallen; waar moet je zelf uitmesten, binnen/buiten zetten, voerbeurten, etc en waar wordt het meeste voor je gedaan. Zo kan iedereen de stal vinden die het beste bij haar en het paard past.
Gelukkig zijn er nog best wel (redelijk) betaalbare stallen in de omgeving te vinden, zo kunnen we met elkaar blijven genieten van onze mooie hobby!