Vakantie met paard bij drentheland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Vakantie met paard bij drentheland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 12:59

Goedemiddag bokkers!

De tijd is alweer daar om zomervakantie te boeken
Dit jaar wil ik mijn paard meenemen naar Drenthe en dan bij park drentheland. Ik ben erg onder de indruk van hoe het er allemaal uitziet op de foto’s en de gastvriendelijkheid, maar ik loop toch tegen een dingetje aan waar ik voorgaande vakantie adressen geen last van heb gehad: een plek om m’n spullen op te bergen
Ik heb contact gehad met ze, maar blijkbaar hebben ze geen zadelkasten beschikbaar of bergingsruimte. Ze zeggen dat ze meesten hun spullen in de auto laten of de trailer, maar ik zie het niet zo zitten om elke dag al m’n spullen heen en weer te sjouwen over de camping…
Ik kan moeilijk m’n spullen in de auto laten, ivm dat het de auto van m’n ouders is en die bij het huisje staat, en de trailer kan ik niet op slot doen…
Nu dacht ik aan een concours kast, maar in een anderhalf trailer gaat dat lastig mee naar de locatie.
Wat zouden jullie doen?
Tips?
Vakantie is overigens als geboekt

Moska

Berichten: 3399
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Vakantie met paard bij drentheland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:09

Is zo’n zadelkar een idee? Die kun je vaak relatief klein opbergen/uit elkaar halen tijdens de reis, maar het scheelt een hoop sjouwwerk en je kunt hem in het huisje parkeren (in een hoekje oid) Eventueel in combinatie met een rugzak als je meer spullen mee wilt nemen. Weet niet waar je aan zit te denken qua spullen?

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 13:17

Moska schreef:
Is zo’n zadelkar een idee? Die kun je vaak relatief klein opbergen/uit elkaar halen tijdens de reis, maar het scheelt een hoop sjouwwerk en je kunt hem in het huisje parkeren (in een hoekje oid) Eventueel in combinatie met een rugzak als je meer spullen mee wilt nemen. Weet niet waar je aan zit te denken qua spullen?


Dat is inderdaad een goed idee! Ha, nooit in me opgekomen :z

Jet

Berichten: 12012
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:19

Volgens mij hebben ze daar ook wel vaak een box leeg waar je je spullen in mag zetten. Als jij dan een kettingslot meeneemt, kan je de box afsluiten. Daar zou je ook nog even naar kunnen informeren, of de boxen al volgeboekt zijn in de periode dat jij er bent.

Celebi
Berichten: 3685
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:42

Kun je niet kijken voor een slot op de trailer? Met weekendjes weg laat ik altijd alles in mijn zadel kast zitten die op slot kan, maar ik heb ook wel eens al mijn spullen in de laadruimte van een trailer van een stalgenoot gelegd toen we met een paardentaxi kwamen. Als je zorgt dat de klep van je trailer ergens tegenaan geparkeerd staat hoef je alleen nog maar je deur te voorzien van een soort slot. Die hendel vervangen is het moeilijkste niet denk ik. De trailer mag je bij de meeste stallen wel in de buurt van je paard laten staan ook. Je zadel gooi je dan gewoon over een stang en de rest leg je op de grond of hang je ergens aan op. Is denk ik de makkelijkste manier.

Of toch je spullen in de auto laten en die heen en weer rijden als je je paard gaat doen.

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Vakantie met paard bij drentheland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:52

Hoi ik sta daar als vaste pensiongast.

Er zijn inderdaad nog geen zadelkasten voor de vakantiegasten. De plannen liggen er wel om de te maken.

Er is een stal vrij waar je de spullen kan leggen. Leggen vaker gasten de spullen neer. Deze kan echt niet op slot want dan kunnen de vaste mensen niet meer bij hun spullen.

Ik zou je spullen anders gewoon in de trailer leggen. Ik sta hier nu een jaar en is eigenlijk nog nooit wat gestolen (oké 1x een mestvork)

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Vakantie met paard bij drentheland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 21:10

Bedankt voor de reacties <3
Ik heb nog even met m’n ouders besproken en zal de auto kunnen gebruiken.
Trailer had idd ergens tegenaan gezet kunnen worden, maar er is ook nog een vooruitloop XP, anders was het een goeie geweest