Ervaringen met sieraden van paardenhaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10493
Geregistreerd: 26-11-13

Ervaringen met sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 14:39

Omdat ik niet echt een algemeen topic met ervaringen kon vinden leek me dit wel handig.

Ik zocht zelf wat inspiratie en ervaringen maar vond alleen oude topics, of hele specifieke dus vandaar :)
Lijkt me fijn om hier ook wat foto's te zien van sieraden die al een tijdje veel gedragen zijn, maar ook ervaringen met klantenservice of leveringen zijn welkom!

Granoek
Blogger

Berichten: 10493
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 14:56

Zal zelf even aftrappen, want ik weet gelukkig wel precies wat ik zoek maar ik kan het niet vinden.

Ik zou graag een ring laten maken met haar van mijn overleden paard (of van alledrie, ligt aan de prijs) maar ik kan niet precies vinden wat ik zoek. En omdat ze niet goedkoop zijn, wil ik graag wel iets wat helemaal is wat ik wil hebben :)

Deze komen het dichtst in de buurt:

Model Raffine, alleen kan deze niet in goud
https://www.paardenring.nl/collectie

Model Chagall is perfect, maar ik ben bang dat hij te 'groot' is rond korte vingers?
Ook aardig aan de prijs natuurlijk, dus dan wil ik wel zeker zijn dat hij goed is
https://paardenhaarsieraad.nl/p/r052-r053/

In dezelfde richting:
https://www.galope.nl/product/gouden-sl ... et-topaas/

Er hoeft niet per se een steentje in van mij, als het maar goud of goudkleurig is en lang mooi blijft.
Ik heb veel webshops doorgespeurd maar overal is het nét niet, of erruggg prijzig.
Dus ik hoor graag of ik nog dingen over het hoofd zie, en of iemand met bovenstaande modellen ervaring heeft, met name dan op lange termijn :)
Eventueel een 'aan-foto' om een beeld te krijgen van hoe groot ze zijn.

kimwilliam

Berichten: 1201
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ervaringen met sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:08

ik heb zelf meerdere sieraden van www.makedreamz.nl
je kan altijd overleggen met haar wat je wilt want ze maakt ze ook naar wens en is kwa prijs vaak ook nog leuk.
bij haar kan je ook kiezen om meerdere modellen te combineren etc, of iets geheel naar wens te maken

Granoek
Blogger

Berichten: 10493
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen met sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 15:27

Oh ik had haar gevonden ja, maar qua model was dat niet wat ik zocht.
Prijs oké, had ik me ook opgeschreven :D
Wist niet dat ze ze kon aanpassen ook, goed om te weten! Ga ik even achteraan.

Andere die ik gekeken heb waren bv:
- Aviiso, maar die leken me erg groot/grof en qua model niet die wat ik zoek
- armbandpaardenhaar, niet het juiste model en vond ik dan weer erg goedkoop?
- dierbaarsieraad, maar die hadden alleen zilver
- ben bij wat lokale juweliers geweest maar die kunnen vaak niet zo'n vlechtje er in verwerken. Enkel een parel/steen maken met epoxy (?)en daar splintertjes haar in. En dat is dan weer niet helemaal het idee dat ik had.

Narcissa
Berichten: 3054
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Ervaringen met sieraden van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:44

Ik heb er eentje van Atelier Marjolein. Wel een hanger (ring vind ik niet handig bij de paarden) maar ze maakt ook ringen. Ze kan ook iets speciaal voor jou ontwerpen. Erg blij mee!

Afbeelding

Dit is de hanger van mijn overleden Skola