Forums » Over Paarden » [ED] Ervaringen en Diensten |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Western zadelpasser Belgisch Limburg ? |
---|
Zonnetjeee07 | |
Wie o wie weet wat ?
Ik ga deze winter beginnen met het inrijden van mijn 2 jarige . Alleen heb ik nog geen zadel . Wie weet een goede zadelpasser die in Belgisch Limburg komt ? Dank ! |
Laatste bericht |
Geplaatst: 07-11-24 22:54 |
Zonnetjeee07 | |
Niemand ?
|
Geplaatst: 07-11-24 23:50 |
boedjang | |
Misschien totaal off topic maar 2 jarige inrijden?
|
Geplaatst: 08-11-24 13:13 |
Lukasje | |
Goh, indirect ken ik wel iemand. Emmers heeft een zadelpasser die Koen noemt. Ondanks dat hij nu grotendeels engelse zadels aanmeet (Emmers he …) rijdt hij zelf western en maakt hij ook zelf western zadels. Hij mss?
|
Geplaatst: 08-11-24 13:29 |
Bellatrix | |
Ik mag hopen dat je niet serieus bent? 2 jaar is veel te jong.
|
Geplaatst: 08-11-24 13:38 |
nieky1993 | |
Buiten het feit dat een 2 jarige te jong is....
De country store in Zonhoven komt zadels passen thuis. |
Geplaatst: 08-11-24 13:42 |
Art_Ificious | |
Een 2 jarige?
Houd jz rekening dan dat het zadel zeer waarschijnlijk over paar maanden al niet meer past? Een engels zadel is nog aan te passen (kussens boombreedte) maar bij een westernzadel is dat zo makkelijk niet. Als je perse nu wil starten kan je misschien beter een Barebackpad of boomloos zadel met goede inlages nemen. Of een engels zadel. |
Geplaatst: 08-11-24 14:46 |
Zonnetjeee07 | |
Da is zeker nie waar. Bij een warmbloed miss wel. Bij de western rassen is t anders , dat kan je nie vergelijken
Danku voor alle reacties ! |
Geplaatst: 08-11-24 21:20 |
Chantal_1978 | |
Geplaatst: 08-11-24 21:29 |
Paardje02 | |
Zonnetjeee07 schreef Da is zeker nie waar. Bij een warmbloed miss wel. Bij de western rassen is t anders , dat kan je nie vergelijken Danku voor alle reacties ! Bij western rassen wordt het vaker gedaan ja. Goed is het zeker niet. Als zou een paard en fysiek aan toe zijn, wat een nog niet uitgegroeide twee jarige echt niet is, is deze mentaal echt nog niet ver genoeg om ingereden te worden. Nee, ik vind dit egoistisch vanuit jou. |
Geplaatst: 08-11-24 22:54 |
Lukasje | |
Het is niet omdat het bij western gedaan wordt, dat het daarom oke is. Het blijft een 2-jarig paard .
|
Geplaatst: 08-11-24 23:08 |
Art_Ificious | |
Zonnetjeee07 schreef Da is zeker nie waar. Bij een warmbloed miss wel. Bij de western rassen is t anders , dat kan je nie vergelijken Danku voor alle reacties ! Really? Een paard is een paard. Warmblood, koudbloed, western, Engels, frans, duits, deens... Etc Het zijn allemaal paarden die allemaal op dezelfde leeftijd volgroeid zijn. Een racepaard rijden ze al als jaarling. Is dat dan ook goed en moeten wij dat dan ook maar doen met onze jaarlingen? Nou, veel succes verder. Hopelijk is je paard niet stuk over 5 jaar. Mijn 3 jarige barok paard is zadelmak en ingereden. Maar ik doe niet veel meer dan af en toe een beetje pistewerk en buitenritten. Volgend jaar wordt hij 4 en zullen we starten op wedstrijd, maar niet elke week. Ik gun hem ook rust en ontspanning, het moet leuk blijven ook en hij moet nog zeker 20 jaar mee, liefst 30 jaar. Bij western moeten ze, achterwaarts, cirkels, sliding stops,... Maw veel krappe draaibewegingen dus ook, en die zijn echt niet zo goed voor de pezen, banden en gewrichten. Ik vind de western een grotere aanslag op de gewrichten en pezen/banden dan dressuur bv. |
Geplaatst: 09-11-24 00:37 |
GUSTIxBILL | |
Ook ik zeg lees je in in de anatomie van een paard.
En een goede zadel passer zou hetzelfde zeggen en geen 2jarige een zadel aanpassen… Ongeacht het ras… Dus laat even welke zadelpasser als je een gevonden hebt , zeker als hij ook dressuurzadels aanmeet. Dan weet ik waar ik heel ver weg moet blijven |
Geplaatst: 09-11-24 07:57 |
boedjang | |
Ik heb even de andere topics nagelezen over leeftijd inrijden.
Mijn vorige draver was geen baanloper dus verkocht en met 6 gekocht van eigenaren die ook anders in stonden qua rustig aan doen. heeft bijna 5 jaar lang training, osteo en mikmak geduurd voor ze niet meer heftig op rug reageerde Toch zal het vaak ook goed gaan, oftewel paardje laat geen ongewenst gedrag zien omdat ie bikkelhard is? Maar gezien de vele topics is het wel iets dat leeft en vragen oproept, en denk ook mensen wijzer maakt. Mijn camargue is 2.5 en die zijn ook nog eens laat uitgegroeid, doe je wel lang mee zeggen ze. |
Geplaatst: 09-11-24 08:48 |
Bellatrix | |
Art_Ificious schreef Bij western moeten ze, achterwaarts, cirkels, sliding stops,... Maw veel krappe draaibewegingen dus ook, en die zijn echt niet zo goed voor de pezen, banden en gewrichten. Ik vind de western een grotere aanslag op de gewrichten en pezen/banden dan dressuur bv. Ik licht dit deel even uit, niet iedere westernruiter doet aan reining. De basis is bij elke westernruiter het belangrijkst. Er zijn ook ruiters die trail doen of pleasure of ranch riding. Maar een reiner wil zijn paard ook niet kapot rijden dus die doet alles met mate en afwisseling. Tuurlijk zijn er ook uitzonderingen maar die heb je in elke tak van de paardensport, ook in de dressuur. Feit blijft dat ik vind dat je niet op een 2 jarige moet zitten, ongeacht het ras. Laat hem nog lekker een paar jaar onbezorgd zijn. Hij zal zijn hele leven nog moeten werken. |
Geplaatst: 09-11-24 08:55 |
Zam_Cas | |
Waarom met twee beginnen? Ongelooflijk dat dat nog gebeurt. Ik heb een paard wat met twee ingereden is, met 11 was ze al volledig kapot. En ja ik kocht haar op die leeftijd dus ik heb haar niet gereden met 2.
|
Geplaatst: 09-11-24 09:58 |
Jetta | |
Zonnetjeee07 schreef Da is zeker nie waar. Bij een warmbloed miss wel. Bij de western rassen is t anders , dat kan je nie vergelijken Danku voor alle reacties ! Deze reactie maakt al duidelijk, dat je je nog meer moet bezighouden met het bestuderen van moderne kennis over anatomie en fysiologie van het paard. Laat je paard nog even lekker uitgroeien en ga wandelen aan de hand om je paard alvast te laten wennen aan allerlei situaties. Verder lekker in de kudde laten. Zadelpasser en verkopers kun je op internet vinden. Daar ben je vroeg genoeg mee als je paard vier jaar is. |
Omhoog |
Geplaatst: 09-11-24 16:49 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [ED] Ervaringen en Diensten |
Inloggen |