Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Goede ervaringen met stallen omgeving Wezep/Oldebroek?

Profiel   

Hallo!

Twee maanden terug ben ik verhuisd naar Kamperveen, bij mijn vriend ingetrokken. Inmiddels opzoek naar een plekje voor mijn 4-jarige ruin van 1.68m. Hij staat nu nog wat verder weg en ga ieder weekend terug voor hem wat niet mega handig en/of leuk is.

Wie heeft er aanraders, heb totaal geen kennis van de omgeving en de familie van mijn vriend zit niet zo in de paardenwereld. Vandaar hier mijn vraag, hij staat ook als advertentie op de markt fora maar ben ook echt opzoek naar goede ervaringen!

Paar dingen die ik belangrijk vind;
- overdag hele dag (jaarrond) of 24/7 buiten
- onbeperkt ruwvoer
- in groepsverband buiten
- paddock/bak voor loswerken, longeren en simpel rijden (net begonnen met inrijden).
- mogelijkheid om eigen instructie en bekapper uit te nodigen

Maximaal €300 exclusief krachtvoer, liefst volpension. Af en toe helpen is in overleg zeker mogelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-25 01:28 

Profiel   

Het 24/7 buiten is in deze omgeving wat moeilijker te vinden. Dan zou je bij particulieren langs moeten gaan.
In Oldebroek heb je stal Verhoef, ze zijn helemaal vernieuwd en voldoen momenteel aan alle behoeften van paard en ruiter, paarden staan de hele dag in groepsverband op de wei en komen voor de nacht op stal, er zijn momenteel 2 buitenbakken en een longeer/loswerk ring. En ze zijn vol pension. De sfeer daar is ook altijd heel goed geweest.

In elburg tegen oldebroek aan heb je Mivadami, daar heb ik zelf geen ervaring mee en ze staan daar weliswaar buiten overdag, maar vooral in kleine paddocks want ze hebben weinig wei.

In oldebroek zelf heb je wel wat particulieren die verhuren maar die ik ken zijn allemaal vol. Echter doet geen van allen 24/7 of hele dagen buiten.

Wezep tegen Kamperveen en op Kamperveen zelf zijn nog 6 stallen, maar 3 doen niet aan te veel buiten, 2 zijn particulier en vaak vol (waarvan bij een ik twijfel of ze nog nieuwe klanten willen aannemen) en de laatste heb ik echt geen ervaring mee maar weet ik van horen zeggen dat ze soms wat verhuren.

Ik heb wel ervaring met 2 andere stallen in de omgeving maar daar wil ik me openbaar niet te veel over uitweiden.

Ik heb ze zelf in eigen beheer omdat ik ook zoveel mogelijk al dan 24/7 buiten wil en dat is gewoonweg moeilijk te vinden. Het is wel zo dat er misschien iemand weggaat bij ons, het alles zelf doen valt haar zwaar. Maar ja, dat zoek jij ook niet. (Volgens mij hebben wij afgelopen jaar ook contact gehad zelfs, via facebook)

Blijven rondvragen en blijven rondkijken is mijn advies, meld je ook aan voor de facebookgroepen wezep/oldebroek/kampen/dronten/elburg daar komen soms ook plekjes voorbij (en met name particulieren adverteren niet op de paardenfacebookgroepen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-25 11:38 

Profiel   

Ania heeft helemaal gelijk het is een verschrikking hier

Ik zou marktplaats in de gaten houden en je zoekgebied vergroten. Wat je nu zoekt bestaat hier niet.
Het is of niet 24/7 buiten, of geen volpension of meer dan 300 per maand. Waar zou je concessies op willen doen, misschien dat ik dan nog iets weet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-25 11:45 

Profiel   

Amber_anne schreef
Ania heeft helemaal gelijk het is een verschrikking hier

Ik zou marktplaats in de gaten houden en je zoekgebied vergroten. Wat je nu zoekt bestaat hier niet.
Het is of niet 24/7 buiten, of geen volpension of meer dan 300 per maand. Waar zou je concessies op willen doen, misschien dat ik dan nog iets weet

Ja het is lastig natuurlijk, ik zou eventueel nog wel iets meer willen betalen per maand en niet volpension is ook prima als je elkaar dan kan helpen. Dus dat je de ene dag een stal doet voor een ander en dat de ander het dan voor jou doet de dag erna. 2/3 diensten in de week meedraaien kan ook, maar moet wel flexibel zijn aangezien mijn werk flexibel is en ik mijn vriend op de boerderij help.

Op het buitenstaan, onbeperkt ruwvoer en vriendjes wil ik niet bezuinigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-25 15:30 

Profiel   

Ania schreef
Het 24/7 buiten is in deze omgeving wat moeilijker te vinden. Dan zou je bij particulieren langs moeten gaan.
In Oldebroek heb je stal Verhoef, ze zijn helemaal vernieuwd en voldoen momenteel aan alle behoeften van paard en ruiter, paarden staan de hele dag in groepsverband op de wei en komen voor de nacht op stal, er zijn momenteel 2 buitenbakken en een longeer/loswerk ring. En ze zijn vol pension. De sfeer daar is ook altijd heel goed geweest.

In elburg tegen oldebroek aan heb je Mivadami, daar heb ik zelf geen ervaring mee en ze staan daar weliswaar buiten overdag, maar vooral in kleine paddocks want ze hebben weinig wei.

In oldebroek zelf heb je wel wat particulieren die verhuren maar die ik ken zijn allemaal vol. Echter doet geen van allen 24/7 of hele dagen buiten.

Wezep tegen Kamperveen en op Kamperveen zelf zijn nog 6 stallen, maar 3 doen niet aan te veel buiten, 2 zijn particulier en vaak vol (waarvan bij een ik twijfel of ze nog nieuwe klanten willen aannemen) en de laatste heb ik echt geen ervaring mee maar weet ik van horen zeggen dat ze soms wat verhuren.

Ik heb wel ervaring met 2 andere stallen in de omgeving maar daar wil ik me openbaar niet te veel over uitweiden.

Ik heb ze zelf in eigen beheer omdat ik ook zoveel mogelijk al dan 24/7 buiten wil en dat is gewoonweg moeilijk te vinden. Het is wel zo dat er misschien iemand weggaat bij ons, het alles zelf doen valt haar zwaar. Maar ja, dat zoek jij ook niet. (Volgens mij hebben wij afgelopen jaar ook contact gehad zelfs, via facebook)

Blijven rondvragen en blijven rondkijken is mijn advies, meld je ook aan voor de facebookgroepen wezep/oldebroek/kampen/dronten/elburg daar komen soms ook plekjes voorbij (en met name particulieren adverteren niet op de paardenfacebookgroepen)

Hi! Ja klopt inderdaad, wij hebben contact gehad en de stal spookt nog steeds wel eens door mijn hoofd maar was toen gewoon te vroeg helaas. Hebben jullie binnenkort weer plek ja? Zelf mesten en diensten meedraaien is prima, maar dan graag zoals ik hierboven zeg dat je elkaar kan helpen dat je niet elke dag hoeft want dat is voor mij niet te doen met werk en de boerderij. Ben van plan 4/5 dagen in de week te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-25 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen