Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:21

roosje84 schreef:
@Daantjuhhh; daar geef ik je ook groot gelijk in hoor!

Maar om maar een voorbeeld te geven he...op mijn stal komen diverse smeden..en sommige zou ik echt niet aan de hoeven van mijn paard willen laten komen...terwijl mijn stalgenoten het prima kunnen vinden met hun smid!


Er zijn bij mij op stal ook mensen die met een zadel rijden wat zo scheef is als een banaan! Die zelfde mensen hoor ik ook niet klagen over hun zadelmaker, kunnen ze het prima mee vinden! Dat zelfde voorbeeld heb je ook met hoefsmeden ja. Zie soms smeden hun werk doen bij ons op stal waarvan ik denk ga een ander vak leren! Ook deze mensen hoor ik niet klagen over hun smit. Maar is het misschien niet zo dat sommige mensen hun ogen dicht zitten! Want er rijden wat mensen rond met zadels die niet goed liggen, vergis je niet! Ik zou ze de kost niet willen geven in elk geval.

Wil hier dus mee duidelijk maken dat het maar net is hoe je verwacht dat iets is. Ik neem in elk geval geen genoegen met een zadel wat niet goed lig! En kwam daar ook pas echt goed achter toen ik er van de week mee naar andere zadelmaker reed en degene mij liet zien wat er goed fout was.

Anoniem

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:22

Moderatoropmerking:
Jongens, dit is geen huiskamer slowchat he. Dit gaat om positieve of negatieve ervaringen met harnessmaker, niet om gezellig te kletsen, open daar maar een HK-topic voor Knipoog

Van Triest of anderen hoeven hier niet besproken te worden.

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:25

roosje84 schreef:
Nou hier op stal anders wel hoor..sommige smeden beslaan als een losgeslagen gek..dus die komen niet aan mijn paard..


Dan ben je ook niet rieel trouwens. want zo als je nu op dit topic reageer zou je die smit bij jou op stal ook de kans moeten geven. Misschien beslaat hij jou paard wel goed namelijk. Maar goed dan neem je het risico zelf ook niet! Maar onze verhalen zijn volgens jou maar net wat je er van verwacht. Huh??? beetje onlogische lijkt me...

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:30

Nou ik heb al 10 jaar dezelfde smid dus waarom zou ik een andere(die naar mijn mening slechter is nemen?)

maar nu gaan we weer ontopic

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:30

roosje84 schreef:
Jij vindt dat ie slecht werk leverd..ik niet Knipoog


Ik zou je bijna uitnodigen om even met mijn zadel te komen rijden op mijn paard. Maar goed die ligt bij de zadelmaker.
Hij heeft bij jou misschien geen slecht werk geleverd maar wil niet zeggen dat je het werk wat hij bij mijn zadel heeft gedaan niet slecht vind, geloof me!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:30

daantjuhhh schreef:
roosje84 schreef:
Maar met dit voorbeeld wil ik dus zeggen dat mensen altijd goede en slechte ervaringen hebben met bepaalde personen..dat blijft!

Ja maar als ik dan de verhalen over Triest hoor?
Daar hoor ik echt veeeeeeeel meer positieve verhalen over!
En dat hoord toch ook zo.
Als je je werk goed doet dan krijg je niet zoveeeeeeeel klachten toch?


Hoeveel mensen hebben er dan gereageerd met slechte ervaring? Daarbij staat dit topic op EA GZ diensten.
Dit is niet het eerste topic over HM, of het eerste topic waar getrapt wordt naar HM... En het lijkt dat het meestal dezelfde mensen zijn die reageren.
Ik heb een goede zadelmaker, gebeurd er iets en ik zie me genoodzaakt een andere te zoeken, ga ik geen topic openen om te kijken of ik de enige ben of niet...

Elders op bokt loopt of liep alweer het zoveelste topic over Piafferuitersport, in de eerste paar topics daarover heb ik nog gereageerd, nu heb ik geen zin meer om daar nog tijd in te steken en zijn er anderen die hun ervaringen goede en/of slechte vertellen...

nog even over het ruitergewicht, geen uitersten met elkaar vergelijken... 40 kg dat juist op een paard zit en kan rijden is minder slecht dan 80 kg wat juist zit en kan rijden
Immers God schiep het paard om de mens te dragen en zorgde ervoor dat de mens er op de jusite manier op kan zitten.

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:31

roosje84 schreef:
Nou ik heb al 10 jaar dezelfde smid dus waarom zou ik een andere(die naar mijn mening slechter is nemen?)

maar nu gaan we weer ontopic


Ja jij komt met die rare vergelijkingen! Haha!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:32

Kan best maar ik ga helemaal met Alane mee!

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:33

Citaat:
Hoeveel mensen hebben er dan gereageerd met slechte ervaring? Daarbij staat dit topic op EA GZ diensten.
Dit is niet het eerste topic over HM, of het eerste topic waar getrapt wordt naar HM... En het lijkt dat het meestal dezelfde mensen zijn die reageren.
Ik heb een goede zadelmaker, gebeurd er iets en ik zie me genoodzaakt een andere te zoeken, ga ik geen topic openen om te kijken of ik de enige ben of niet...

Elders op bokt loopt of liep alweer het zoveelste topic over Piafferuitersport, in de eerste paar topics daarover heb ik nog gereageerd, nu heb ik geen zin meer om daar nog tijd in te steken en zijn er anderen die hun ervaringen goede en/of slechte vertellen...

nog even over het ruitergewicht, geen uitersten met elkaar vergelijken... 40 kg dat juist op een paard zit en kan rijden is minder slecht dan 80 kg wat juist zit en kan rijden
Immers God schiep het paard om de mens te dragen en zorgde ervoor dat de mens er op de jusite manier op kan zitten.


Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde meid! Je bent ook niet verplicht om dit topic te lezen of om op te reageren trouwens. Of staan ze bij jou met een mes op je keel?
Laatst bijgewerkt door opaal op 04-04-07 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:36

alane kan je nou ophouden met reageren het gaat hier over goede of slechte ervaringen, en aangezien jij geen ervaring met die man hebt, hoef je niet te reageren, want het voegt niets toe. opkomen voor iets waar je geen ervaring mee hebt schiet niet echt op he. wordt ook niet echt serieus genomen,

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:38

dobbel schreef:
alane kan je nou ophouden met reageren het gaat hier over goede of slechte ervaringen, en aangezien jij geen ervaring met die man hebt, hoef je niet te reageren, want het voegt niets toe. opkomen voor iets waar je geen ervaring mee hebt schiet niet echt op he. wordt ook niet echt serieus genomen,


Idd! Haha!

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:40

opaal schreef:
dobbel schreef:
alane kan je nou ophouden met reageren het gaat hier over goede of slechte ervaringen, en aangezien jij geen ervaring met die man hebt, hoef je niet te reageren, want het voegt niets toe. opkomen voor iets waar je geen ervaring mee hebt schiet niet echt op he. wordt ook niet echt serieus genomen,


Idd! Haha!


idd ja

Anoniem

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:42

Moderatoropmerking:
Gezien de modopmerkingen blijvend genegeerd worden hier (weer) één laatste kans. Jullie blijven kletsen, naar elkaar prikken en dat wil ik niet meer zien.

Alleen nieuwe ervaringen (goed of slecht) mogen nog vermeld worden.

jodie
Berichten: 190
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:51

Nou sorry dat ik even inbreek bij deze uithaal kat gevecht.

Ik heb mijn zadel ook laten opvullen en nieuwe singelstoten op laten zetten bij mijn Kieffer Wien door Patrick.
Ik ben erg tevreden en de kraker van mijn paard ook.
Hij is erg vriendelijk en iedereen kan wel is te laat komen. Een zadelmaker die aan huis komt en die tijd voor je neemt en je gewoon de waarheid verteld over de toestand waar je paard / zadel in verkeren mag je blij mee zijn ipv divoza service die je een duur/scheef zadel willen aansmeren!
Hij heeft bij veel mensen bij ons op stal naar hun zadels gekeken of ze wel goed lagen. Hij ging voor mijn vriendin der zadel na kijken waar hij eigenlijk geen tijd voor had, maar hij wilde het toch even voor haar doen. Hij zei volgens mij is de boom gebroken! Wij lachten want wij dachten dat hij een grap maakte. En ja hoor hij maakte hem open en de boom was van voor naar achter helemaal door gescheurd!!! Een zadelmaker had voor haar der boom verbreed met een eigen gemaakte beugel voor een wintec!! dat dus helemaal niet paste. Hij was zo aardig omdat hij het zielig vond voor haar om een zadel van hem aan haar te lenen!!!
Achhh wat is het toch een rotzak!!!
Sorry maar ik heb alleen maar Afgod Afgod OK dan! OK dan! voor hem over. Ik neem nooit meer een andere!!!

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 20:56

@ Jodie

Zo'n beugel heeft hij zelf toch ook wel eens gemaak? Dat verhaal liep bijna hetzelfde af als deze, alleen toen had hij het zelf gedaan. Haha! Stukje terug te lezen in dit topic...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante quote verwijderd voor leesbaarheid.

vledder
Berichten: 97
Geregistreerd: 09-01-06

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:25

Ja, in bomen maken is hij kundig. Alleen jammer dat hij hem 4 centimeter te breed had gemaakt. (meetfoutje?)
Mijn paard kon zwemmen in haar zadel. Haha!

jodie
Berichten: 190
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:37

Ps : Die boom had hij niet gemaakt. Alvast/nogmaals voor de duidelijk

mayday

Berichten: 1439
Geregistreerd: 12-11-05

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:52

dobbel schreef:
inderdaad over van triest is echt 90 procent positief, deze man werdt wel door de HM betitst tot een zeer slechte vakman, naja moet je horen wie het zegt.
nee hoor er zitten er genoeg op bokt die er komen, enige nadeel is dat het soms wat lang kan duren voor die je zadel weer klaar heeft. maar dat is ook alles.

Eigenlijk zegt dit wel iets en dat geld voor alle zelfstandigen,
als je professioneel bent kraak je niet een ander af omdat dat dus weer heel erg onproffesioneel is!
Altijd de eer aan jezelf houden.

vledder
Berichten: 97
Geregistreerd: 09-01-06

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:54

vledder schreef:
Ja, in bomen maken is hij kundig.


Ik dacht kom laat ik nou ook nog eens wat positiefs over de man vertellen. Knipoog

Btw is het best een aardige man, die natuurlijk ook zijn goede kanten heeft en voor anderen goed werk geleverd kan hebben.
Helaas was dit bij mij niet het geval.
Het is zeker niet mijn bedoeling om iemand af te branden. Heb ook lang geaarzeld om hier iets over te melden, maar vond het uiteindelijk toch nodig om anderen voor zijn kundigheid te waarschuwen.

Wat iemand er mee doet, is geheel aan hem/haar.
Ook op mij kwam HM als zeer vakkundig over in zijn reacties op bokt. Theorie is iets anders als praktijk.

jodie
Berichten: 190
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:01

vledder schreef:
Ja, in bomen maken is hij kundig. Alleen jammer dat hij hem 4 centimeter te breed had gemaakt. (meetfoutje?)
Mijn paard kon zwemmen in haar zadel. Haha!


Zover ik weet, verbeedt Patrick geen bomen, dit ivm het technische aspect van het verbreden van een boom. Als hij een boom verbreed, laat hij dat door de fabrikant doen, of besteld de maat bij Lariot.
Maar, als jullie toch zo ontevreden zijn over hem, waarom wordt er dan geen kontakt met hem gezocht, buiten de TS om. Hij zit hier op bokt, met een website in zijn onderschrift, typen kunnen jullie ook.

Haha! Haha! Haha!

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:20

jodie schreef:
Maar, als jullie toch zo ontevreden zijn over hem, waarom wordt er dan geen kontakt met hem gezocht, buiten de TS om. Hij zit hier op bokt, met een website in zijn onderschrift, typen kunnen jullie ook.

Haha! Haha! Haha!


Ja lieverd, nadat hij de afspraak had gemist (en dat was de 6e afspraak in totaal...) heb ik gebeld (geen gehoor), en 2x gemaild, maar als er totaal niet gereageerd wordt, wat dan? Ik was er al helemaal klaar mee (kan je 't je voorstellen?), dus ik heb het zo gelaten. Pas nadat ik wat op Bokt zette belde hij mij weer op. Dus Bokt is ws niet zo'n slecht medium Haha!

En daarbij, ik had ook graag andere ervaringen op Bokt gelezen dan alleen positieve (die altijd wel mogen). Als ik nu iets wil aanschaffen of iets dergelijks dan zoek ik eerst op Bokt naar ervaringen. Zou jammer zijn als Bokt daar niet betrouwbaar in is niet?

Je kan zeggen dat er hier fel gereageerd wordt, maar dat zegt misschien ook iets over de manier waarop de mensen zich behandeld voelen. Nou ben ik altijd vrij gematigd in mijn reacties, maar ik heb echt serieus slecht geslapen van mijn ervaringen hoor!

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 07:41

jodie schreef:
Maar, als jullie toch zo ontevreden zijn over hem, waarom wordt er dan geen kontakt met hem gezocht, buiten de TS om. Hij zit hier op bokt, met een website in zijn onderschrift, typen kunnen jullie ook.

Haha! Haha! Haha!



Misschien moet je eerst even de rest van het topic lezen voordat je zulke dingen schrijft! Haha! Want door de meeste mensen is er dus wel degelijk contact met hem gezocht. Mijn ervaring was dat hij geen tel opnam en geen mail beantwoorde. Zegt ook eigenlijk al genoeg....

P.S. Heb ook nog pm over dit topic naar hem gestuurd, want zo ben ik dan ook weer! Haha! Ik zie hem niet, jij? Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:56

Lijkt me wel duidelijk waarom HM niet reageerd... heeft mi geen meerwaarde als hij zou reageren Lachen Wat verwacht je dan?
In principe waait het vanzelf over, topic zakt geheel weg of er komt een slotje.

Er zijn nog andere manieren om contact te leggen, en dat is dmv een (aangetekende) brief... advocaat ed...
Ik heb al eerder gevraagd wat de meerwaade is, lees dan gerechtigheid... maw het onprettige gevoel wat je zelf hebt een andere bezorgen.. tja of jezelf daar beter van wordt?

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 08:01

jodie schreef:
Zover ik weet, verbeedt Patrick geen bomen, dit ivm het technische aspect van het verbreden van een boom. Als hij een boom verbreed, laat hij dat door de fabrikant doen, of besteld de maat bij Lariot.
Haha! Haha! Haha!


Zoals je hier kunt lezen doet hij dat dus wel! Haha!

Vledder:
Ik liet mijn zadel ter controle door hem nakijken, aangemoedigd door positieve berichten op bokt.
Hij raadde mij een veel bredere boom aan die hij zelf zou gaan lassen. Paard zou uit de standaardmaat boom gegroeid zijn. (Wintec wit, breedste boom)
Zadel lag veel te krap volgens hem. Had hier nooit iets van gemerkt en ook geen klachten bij het paard waargenomen, maar je vertrouwt dan helaas op zijn “deskundigheid”.

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 09:34

Alane schreef:
Lijkt me wel duidelijk waarom HM niet reageerd... heeft mi geen meerwaarde als hij zou reageren Lachen Wat verwacht je dan?
In principe waait het vanzelf over, topic zakt geheel weg of er komt een slotje.

Er zijn nog andere manieren om contact te leggen, en dat is dmv een (aangetekende) brief... advocaat ed...
Ik heb al eerder gevraagd wat de meerwaade is, lees dan gerechtigheid... maw het onprettige gevoel wat je zelf hebt een andere bezorgen.. tja of jezelf daar beter van wordt?


Nou om even antwoord te geven op je vraag ben ik heel erg opgelucht ja! Voel me zoals meerdere ook al aangaven begrepen door andere gedupeerden. Ook denk ik niet dat als ik dit topic zou lezen nog zou willen dat hij mijn zadel nog komt aanpassen al zou ik hem verder nog niet gekend hebben. Dus nog steeds geen spijt van het openen van dit topic! Haha!