Enthausiaste groom gezocht omg. maarheeze-Weert

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Enthausiaste groom gezocht omg. maarheeze-Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:38

Hallo allemaal,

De zomer wil ik gaan starten met endurance-wedstrijden.
Om deze wedstrijden mogelijk te maken, ben ik op zoek naar een leuke, enthausiaste groom (J/M) die ons tijdens de wedstrijden wil groomen.

Een endurance-wedstrijd is totaal niet te vergelijken met dressuurwedstrijden.
Je bent namelijk de hele dag met je paardje op pad en daarom is een goede groom bij deze sport ontzettend belangrijk. Endurance-wedstrijden zijn namelijk lange afstandsritten waarbij de gezondheid van het paard het belangrijkste is. Als groom heb je daarom ook veel verschillende taken. Je moet er voor ons zijn bij start, finish, maar ook onderweg op verschillende groomplaatsen. Je taken daar bestaan uit het opleggen/aangeven van dekens (indien nodig), het koelen van het paard en hem voorzien van wat te drinken en eventueel ook wat te eten. Ook check je of hij geen kleine wondjes heeft opgelopen. Tevens zorg je ervoor dat ik wat te drinken en eventueel te eten krijg, maar het paardje is het belangrijkste.

Wat voor groom zoek ik:

Een leuke meid of jongen met verantwoordelijkheidsgevoel (liefst dus ook wat ouder), liefde voor paarden en die het een uitdaging vind om een hele dag voor ons klaar te staan. Ik moet echt van je op aan kunnen en zoek daarom ook iemand met echt interesse. Zodat we samen in deze sport kunnen groeien en niet dat ik elke keer een nieuwe groom moet zoeken omdat je er na één keer alweer mee stopt.

Wat kan ik je bieden:

Ik kan je geen geld betalen om ons te groomen (hoef jij uiteraard ook niet aan mij) maar op de dag van de wedstrijd vergoed ik wel je eten en drinken. Dit mag je uiteraard ook zelf meenemen, vooral je brood, maar bijvoorbeeld avondeten word vergoed en al het andere ook wat je niet mee hebt genomen van thuis zoals wat drinken en een tussendoortje (wij zijn erg belangrijk, maar zonder mijn grooms red ik het niet dus die moeten ook goed verzorgd worden). Tevens kun je met ons meerijden naar de wedstrijden en `s avonds ook weer naar huis. Daarom is het wel fijn als je in de omgeving Maarheeze-Weert woont.
Wat verder weg kan altijd in overleg, maar ik wil tussen wedstrijden door ook met jou bezig blijven in de vorm van trainen dus dan is wat dichterbij wel handig.
Uiteraard komt niet alle hulp op jou terecht. Mijn ouders zullen bij elke wedstrijd aanwezig zijn en kunnen jou helpen waar dat nodig is. Ook zorgen zij voor het vervoer van de ene naar de andere groomplaats.

Wat voor iemand ben ik:

Je wilt natuurlijk ook graag weten met wie je de hele dag doorbrengt.
Vandaar dus even wat over mijzelf.
Ik ben 20 jaar en woon dus in Maarheeze. Ik rij nu ruim 12 jaar paard en doe dat nog altijd met evenveel liefde en plezier. Alle tijd die mogelijk is, breng ik bij mijn paardje door. Verder doe ik nog graag dingen met onze hondjes en scrapbook ik graag.
Ook hou ik erg van gezelligheid en doe dan ook mijn uiterste best om van elke wedstrijd een succes te maken.
Mocht je meer willen weten, dan mag je me altijd mailen.

Wat voor paardje is het:

Als groom is voor jou natuurlijk het paardje het belangrijkste.
Vandaar dus even wat info over hem.
Het gaat om een 7 jarige ruin van ongeveer 1.50m.
Een kruising Welsh-Arabier dus soms een lekker pittig ding.
Gemeen is hij absoluut niet. Hij is erg sociaal naar mensen en andere paarden.
Hij kan er echt van genieten als je een hele tijd met hem bezig bent en hem veel aandacht geeft. Hij zal ook zeker regelmatig een knuffel bij je komen halen als hij zich goed voelt bij je.
Mocht je meer over hem willen weten, dan mag je ook hierover altijd mailen.

De wedstrijden:

Omdat we nog aan het begin van de endurance-wedstrijden staan, is onze eerste wedstrijd een kennismakingsklasse. Dit is een speciale klasse voor mensen die nog niet officieel lid zijn en op die manier kun je kijken hoe alles werkt en of het bij je past.
Deze rit zal 33,5 km zijn, dus dan ben je al heel wat uurtjes bezig met ons te groomen.
Langzaam ga je steeds een klasse hoger tot je uiteindelijk ritten rijd tot 160km.
Hier gaan uiteraard jaren overheen. En zover zit het eigenlijk ook niet in mijn planning.
Ik wil de wedstrijden in een rustig tempo opbouwen. Ik ga er dus niet elke week één rijden. Na de kennismakingsklasse staat er voor dit jaar nog één andere wedstrijd gepland in oktober. Vanaf volgend jaar wil ik dan 5-7 wedstrijden per seizoen (Maart t/m Oktober) rijden. Uiteraard is het helemaal geen probleem als je een keer niet mee kunt. Ik snap ook heel goed dat je ook nog andere dingen te doen hebt. Ook wil ik eventueel dressuurwedstrijden gaan rijden en uiteraard mag jij daar ook onze groom zijn. We hebben je ook daar hard nodig.

Kennismakingsklasse, onze eerste rit:

Deze zal plaats vinden op zondag 24 juni. Bij deze wedstrijd ligt het alleen iets anders qua vervoer. Het is namelijk zo dat wij zaterdag 23 juni vertrekken naar een camping tegenover het wedstrijdterrein voor onze zomervakantie. Dat betekend dus dat we `s avonds na de wedstrijd niet meer terug naar huis rijden. Pas weer op 30 juni.
Gekeken naar het vervoer (nogmaals, normaal kun je dus altijd met ons mee) heb je bij deze wedstrijd 3 opties:

1- Je slaat deze wedstrijd over en gaat ons pas groomen vanaf de officiele klasse 1 wedstrijden. Dit is helemaal geen probleem, de kennismakingsklasse red ik ook prima met mijn ouders. Verdere wedstrijden ook, maar dan word extra hulp gewoon erg makkelijk.
2- Je rijd 23 juni mee naar onze vakantie en blijft daar slapen. Op 24 juni kun je dan na je wedstrijd op eigen gelegenheid naar huis of opgehaald worden.
3- Je word op de wedstrijddag gebracht en gehaald. (Let op: dit begint vroeg, je moet er rond 8.00 zijn en het is op de Veluwe)

Dit is dus eenmalig, maar dat word verder wel besproken als jij mijn groom word.

Mocht dit hele verhaal je aanspreken, en lijkt het jou een leuke uitdaging om ons tip top in orde over de finish te krijgen, aarzal dan niet om mij een mailtje te sturen.
Vertel daarin wat meer over jezelf en je leeftijd, ervaring en natuurlijk waarom JIJ onze groom moet worden en niet iemand anders.

Ik zal dan snel contact met je opnemen en als we tot de beslissing komen dat jij weleens onze groom kunt worden, zorg ik voor een uitgebreidde kennismaking.

Ik hoop op vele leuke reacties.

Groetjes
Sandra

Hieronder staan wat foto`s van het paardje waar het om gaat.
De eerste foto is hem met zijn paarse hoofdstel.
Dit is speciaal voor de endurance. Je mag daar starten in welke kleur je wilt en wij gaan in het paars (we zijn helemaal in die kleur)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding