Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:46

Hee !
Mijn zus en ik zouden graag een keertje op een westernpaard willen rijden, met westernzadel en alles dus. Geen les, maar gewoon een relaxt buitenritje. Weet iemand of dat mogelijk is bij een manege oid in of dichtbij Noord-Holland, en makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer ?

Alvast bedankt Lachen

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:43

Je kan maar niet zo een relext ritje gaan maken terwijl je niet eens weet wat je precies moet doen of moet reageren als er wat gebeurt

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:44

misschien kan je beter een paar lessen volgens en dan maken ze daar ook wel buitenritjes

Anoniem

Re: Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:10

Ik wil best wel wat aanwijzingen hebben alvorens we gaan rijden, maar ik bedoel geen les in de trant van echte westerndingen zoals slidings enzo Knipoog

Edit: Dat was ik er veregeten bij te zetten. Wel een buitenrit onder begeleiding.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:16

In Noord Holland zou ik niks weten, wel in Overijssel en Drente, waar je onder begeleiding bosritten kan maken, met westernpaarden.
Overigens is western iets meer dan slidings maken en zal je moeten weten op wat voor hulpen het paard reageerd, omdat nog wel eens wat kan verschillen van een gewone "engels" gereden manege paard.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:26

In Noord-Holland weet ik ook niks. Wel weet ik dat manege Madestein in Den Haag (Zuid-Holland) buitenritten onder begeleiding doet (gewoon even bellen en een afspraak maken) met western gereden paarden en western uitrusting. Je kan hier ook gewoon een intro westernles nemen en je hoeft geen ervaring in het western rijden te hebben.

Anoniem

Re: Buitenritten met een westernpaard omg. NH ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:15

@ ElCid: Dat laatste weet ik en daarom zei ik ook dat we best wat aanwijzingen willen hebben Lachen
Verder is Overijssel en Drenthe iets te ver helaas.

@ ShiningHorse: Dankjewel ! Dan ga ik daar eens naar kijken Lachen