Goede zadelpasser gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:25

Ik ben op zoek naar een zadelpasser die aan huis komt en eens naar mijn zadels en de ligging er van kan kijken. De zadelpassers die ik zelf weet passen alleen zadels als zij iets kunnen verkopen maar het gaat hier gewoon om mijn eigen zadels die ik eens wil laten controleren op de ligging er van. Wie weet een goede zadelpasser die ook aan huis komt?

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:00

Bestfit, Hans Zuidweg, kost wel een paar centen maar is wel goede zadelmaker.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:38

Past hij dan ook eigen zadels, zonder dat je wil kopen of verkopen?
Ik lees eigenlijk dat hij ook alleen past als hij een zadel in kan ruilen of kan verkopen?

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:22

nee hoor, ben met mijn zadel én paard bij hem langsgeweest om te passen. Dat kost dus 30,- (per zadel) maar als hij langskomt krijg je ook voorrijkosten en ik weet niet hoe duur dat is.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:06

Misschien kun je de opleiding tot zadelpasser benaderen en vragen of er iemand in jouw buurt zit. Of misschien is er een mogelijkheid om een oproep daar te plaatsen dat je iemand zoekt.

Edit: http://www.msfc.nl/watkanik.html

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:41

Mijn ervaringen met Bestfit en met name Hans zijn niet echt fantastisch. We hebben nu een leuk akkefeitje lopen. Als geld verdiend kan worden zijn ze er als de kippen bij, maar een door hun veroorzaakt probleem oplossen...dan kan je voor alles uitgemaakt worden wat mooi en lelijk is, is het allemaal jouw fout, ben je achterlijk en hij expert en mag je blij zijn als de telefoon opgenomen wordt als je belt. Nee dank je Bestshit of oliebol hoeft bij mij niet meer op de dam te komen.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:08

over iedere zadelmaker zal best iets te zeuren zijn, je bent er zelf ook nog altijd bij met je gezonde verstand...
er is niemand perfect en niemand weet alles van zadels, heb zelf Van Rijs pas op het erf gehad voor een ponyzadel. Iedereen dweept met hem maar ook hij maakt fouten en meet verkeerde zadels aan.

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:32

Ik zou er ook geen probleem mee hebben als er wat mis gaat en het probleem wordt netjes opgelost. het gaat hier om nieuw door hun aangemeten zadel. Wat in het begin al niet helemaal super lag, pony was drie en moest erin groeien werd gezegd. Tja je kan nog zoveel gezond verstand hebben maar je gaat er vanuit dat een expert het weet en je juiste informatie geeft. Binnen het half jaar gebeld voor de gratis opvulbeurt, door verhuizing van de pony niet Hans maar John laten komen. Kreeg het zadel ter plekke niet pas en zadel is meegenomen naar de werkplaats waar Hans (die het zadel aangemeten heeft) hem maximaal opgevuld heeft. Zadel komt terug en ligt nog voor geen meter en schuift alle kanten op. Zadel weer naar de werkplaats, smallere boom erin...komt 3 weken later terug ligt beroerder dan het ooit gedaan heeft. Niemand van Bestfit die er aan denkt om even te komen kijken. Weer bellen, boze brief geschreven....etc. Uiteindelijk afgelopen zaterdag John geweest en ik had gehoopt dat daarmee het probleem opgelost zou zijn. Het zadel ligt op het ook beter dan het ooit gelegen heeft. Gisteren iemand met meer verstand van zadels er naar laten kijken en zadel is scheef gevuld er zitten bobbels in de kussens, gewicht ligt niet in het midden van de ruggen maar erachter, zadel helt dus wat achterover.

Ik weet het ook niet meer hoor....maar ze hoeven van mij niet meer te komen. Dat een paard verandert na aankoop van een zadel kan ik inkomen maar dat je een zadel vanaf eind april tot nu nog niet weer goed pas hebt gekregen, en al 4x met het zadel bent bezig geweest....zakt mij de broek vanaf. Alleen voor de laatste aanpassing hoefden als service geen onkosten betaald te worden. Ongetwijfeld een wet van Murphy van kracht op dit zadel, als er dan wat mis gaat gaat het ook behoorlijk mis. Maar het is wel frustrerend.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:30

Zit er ook een zadelpasser in omgeving Arnhem/Apeldoorn/Nijmegen die aan huis komt en waar men goede ervaringen mee heeft?

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:05

Hans Zuidweg hoeft bij mij ook niet meer te komen...

misschien een idee om een ruitershop binnen te stappen?
die weten er meestal ook wel een paar!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 08:41

Lennox schreef:
Mijn ervaringen met Bestfit en met name Hans zijn niet echt fantastisch. We hebben nu een leuk akkefeitje lopen. Als geld verdiend kan worden zijn ze er als de kippen bij, maar een door hun veroorzaakt probleem oplossen...dan kan je voor alles uitgemaakt worden wat mooi en lelijk is, is het allemaal jouw fout, ben je achterlijk en hij expert en mag je blij zijn als de telefoon opgenomen wordt als je belt. Nee dank je Bestshit of oliebol hoeft bij mij niet meer op de dam te komen.



Laat ik nou een vergelijkbare ervaring hebben.....

Sterker nog: hij heeft me zelf verteld (nou ja, toegeschreeuwd...) dat ze liever nieuw verkopen dan aanpassen/repareren want daar verdienen ze niks op... En over 3 maanden wachten op je zadel heb ik het dan nog niet eens.

John heb ik overigens geen negatieve ervaring mee, 't is idd Hans.

Hele verhaal beschikbaar via PB.

paardfysio

Berichten: 992
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Laren

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:53

je hebt een berichtje.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:54

Wie? Ik? Ik heb niks hoor...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Goede zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 13:14

@ Margreet....ik had een berichtje. Haha!