Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 17:33

Voor mijn pony (1.50 mtr) en paard (1.65 mtr) ben ik op zoek naar stallen. Voor ons zijn de volgende zaken van belang:

*Hele jaar door weidegang op gras, eventueel 's winters half op het land en half in de paddock (ivm artrose van de pony)
*Een goede (absoluut niet te zware) bak, die onder alle weersomstandigheden goed te gebruiken is (binnenbak is een pré, maar niet noodzakelijk)
*Een ruime, lichte, schone stal, waar de paarden dik in het stro/vlas staan en waar eventueel een luik in de stal zit, zodat ze met het hoofd naar buiten/binnen de stal kunnen kijken. Liefst een hoog plafond
*All-in verzorging (buiten en binnen zetten, voeren, mesten). In overleg kan er natuurlijk best wel wat zelf gedaan worden. Medicijnen voeren moet geen probleem zijn.
*Spuit- en poetsplaat
*bos in de buurt
*rond de 200 euro p.p.p.m

Graag een stal waar ongeveer 20 andere paarden staan, dus niet te groot (zoals 70 paarden), maar ook niet te klein (zoals 6 paarden) en waar ook een beetje persoonlijke aandacht is voor je paard. Gezelligheid en mogelijkheden in goed overleg zijn erg belangrijk.

Stallen die al bezocht zijn: Hoge Brug, Hop, Roosberg, Hippisch Centrum, Hoeveneind, Balemans. Graag hiervoor niet reageren

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:59

Hallo, wij hebben een stalling in Raamsdonksveer.
erg gezellig leuke stal.
poets/spuitplaats, zadelkamer, weidegang, paddock, buitenbak.
's ochtends de wei in,'s avonds er uit.
2 x per dag brok, 3 a 4 keer per dag hooi.
word uitgemest.
alleen er staat op dit moment 7 paarden.
Maar het moet een hobby blijven.
190 euro voor pony's, voor paarden weet ik niet.

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 07:26

Bedankt voor je reactie, Raamsdonkveer is echter 20 km van Breda en je doet er een half uur over, eer je er bent. Is te ver.

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:05

Leonoor,vraagje welke kant van Breda zit je of ga je wonen?

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 12:19

Centrum, dus ik ben op zoek naar stalling in Teteringen, Dorst, Terhijden, Bavel, etc.

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:35

Ik weet wel een goede pensionstal waar nog twee stallen vrij zijn voor ruinen,het is in Den Hout en via de Terheijdense weg ben je er zo binnendoor ongeveer kwartier/20minuten,ook al kun je niet iedere dag dan worden ze toch goed verzorgt en in de gaten gehouden,iedere dag komen ze buiten de wei in zowel zomers als swinters.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Gez:Stalling 2 paarden, Breda en omgeving (max straal van 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:08

In Dorst heb je enkel de manege (zonder weidegang), verder enkel kleine pensionlocaties aan huis.

Hoeveneind is die in Teteringen toch? Dan heb je daar verder alleen nog maar de Oosterhoutse Manege.

Die in Den Hout die perenboompje beschrijft kom ik dan ook nog op, verder is er maar weinig wat aan je eisen zal voldoen.