Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Super trots!!

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Tja ik kan op het moment alleen maar lof spreken over me 11 jarig dochtertje. 3 jaar geleden kochten we onverwachts een opvolger van onze B pony van 126 voor onze toen 8 jarige dochter genaamd diamond (Dempsy Mientje) van (Fokker M Camps) stal dempsy met een stokmaat van 1,40 eigenlijk was het niet de bedoeling dat we haar kochten omdat ik haar te klein vond voor onze Isabella die toen met haar 8 jaar al aardig groot was. Maar onze Instructie zei Bianca koop haar nou gewoon en laat Isabella haar door rijden naar het Z oke zo gezegd zo gedaan en werd Diamond onze opvolger voor Lizzy. Isabella was 8 jaar en had haar bonte Lizzy vanaf haar 3de jaar gekregen en zelf opgeleid met begeleiding van mij en haar instructie naar het M, maar diamond was nooit uitgebracht en begonnen we weer netjes in het B en in nog geen jaar tijd waren ze M startgerechtigd en toen was daar helaas de Corona en konden we niet verder, oke dan maar thuis trainen en paar x online gestart in de M1 en daar kwamen de eerste puntjes weer binnen, toen was er even weer een periode dat we weer mochten starten en zo waren de punten alweer binnen voor het M2 toen kwam de volledige lockdown en konden we weer niet door..na ruim een 1/2 jaar niet gestart te kunnen hebben kwamen er gelukkig weer meetmomenten en konden we weer starten en ree Isabella haar eerste wedstrijd gelijk weer 3 punten en binnen een aantal wedstrijden was Isabella inmiddels net 11 jaar geworden en startgerechtigd voor het Z1 we hadden diamond eigenlijk in de planning staan voor de verkoop omdat Isabella er nu te groot voor gaat worden met haar inmiddels 1.73 nou vooruit zei ik we gaan de appeyementen bevestigen en dan mag je nog Z1 gaan starten.
De eerste wedstrijd kwam ze met 210,5 en 203 naar huis en had ze er 4 paarden ruiters vanaf gereden nou dat smaakte natuurlijk naar meer en de volgende wedstrijd had mevrouw weer 2 punten in de pocket de teller stond op 3 punten nou laten we dan ook de selecties maar rijden zei ik tegen haar de eerste selectie was er helaas te veel spanning bij beide en haalde ze geen punten.
Gisteren stond de tweede selectie voor de deur en na een paar kleine storingen in de proeven zette ze toch 2 nette proefjes neer.
Toen ik de coupons ging halen was ik zo blij met de punten mevrouwtje had gewoon in de selectie proef 222 en 219,5 punten gescoord. Dus de teller staat nu op 6 punten. Wat ben ik ongelooflijk trots op deze twee toppers Isabella met haar 11 jaar en diamond 8 jaar.

Nou op naar de volgende selectie ben benieuwd wat ze daar gaan scoren.


[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Lizzy haar eerste topper

[ img ]

[ img ]
Diamond toen we haar net kregen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:37 



 
Profiel   

Oh wat een leuke combi!! Snap dat je trots bent! Ziet er heel leuk uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:01 



 
Profiel   

Wat een knappe prestatie! En toch wel heel jammer dat die pony niet mee groeien :p

Maar als jullie Diamond nog wat langer heel wil houden en nog betere prestaties willen, zou ik wel het zadel een heel stuk naar achteren leggen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:29 



 
Profiel   

Knappe prestaties.
Vind het plaatje echt nog niet gek voor 1m73 op een pony van 1m40.


Zadel ligt idd op de schouders maar naar achteren leggen...dan ligt die ook op de lendenen. Hoogst waarschijnlijk komt dit doordat je dochter groot is en dus een grotere inch maat nodig heeft dan de pony eigenlijk kan hebben.
Maar zoals ik begrijp gaat er vast een grotere (E?) pony of paard voor de dochter komen en komt deze pony in de verkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:57 



 
Profiel   

Ach daar hebben we je mooie dochter weer. Het ziet er mooi uit en inderdaad wat is ze gegroeid.
Het enige puntje van aandacht is haar holle rug die ze trekt (Het is HAW). Daar kan ze last van krijgen als ze ouder wordt want is te belastend voor de rug. Wellicht Ceasar therapeute wat aanwijzingen laten geven. Zal ze veel plezier van hebben.
Proficiat jullie met dit resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:36 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Knappe prestaties.
Vind het plaatje echt nog niet gek voor 1m73 op een pony van 1m40.


Zadel ligt idd op de schouders maar naar achteren leggen...dan ligt die ook op de lendenen. Hoogst waarschijnlijk komt dit doordat je dochter groot is en dus een grotere inch maat nodig heeft dan de pony eigenlijk kan hebben.
Maar zoals ik begrijp gaat er vast een grotere (E?) pony of paard voor de dochter komen en komt deze pony in de verkoop.


Super knap gereden en wat leuk dat ze het zo goed doet met de pony!! En dan ook nog wat paarden ruiters eraf rijden!!

Art_ificous hoe kan jij door middel van een foto beoordelen dat daar de lendenen beginnen? Dit hoeft namelijk helemaal niet. Sommige paarden en pony's lijken een hele korte rug te hebben maar blijken eigenlijk een hele lange rug te hebben. Dit heb ik zelf gister maar weet eens ondervonden met een paard waarvan ik dacht dat hij een korte rug had, maar na palpatie bleek dat de rug zo lang was dat er zeker wel een 18 inch zadel op zou passen. Tenzij jij rontgen ogen hebt en de 18e rib en wervel zo kan zien...Dan moet je me even zeggen hoe want die wil ik ook!

Sorry voor de offtopic en weer door

Heeft ze binnenkort nog meer wedstrijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:19 



 
Profiel   

Begrijp dat je trots bent! Wat een leuke combi :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:57 



 
Profiel   

11 jaar en 1.73? 8)7
Ik heb een dochter van 10 en die is volgens mij rond de 1.40 ofzo :D

Maar ik vind het ook nog helemaal niet gek staan op de pony hoor. Ik snap dat je reuze trots bent op je knappe meid en haar mooie pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:47 



 
Profiel   

Mooi hoor, terecht trotse moeder! Ik ben ook gezegend met een grote dochter. Ze is net 12 jaar, 1.75 lang (en schoenmaat 42). Sinds vorig jaar is ze van de pony af en over naar een paard. Dat past beter bij haar lengte en ze groeit er niet uit. Hier rijdt ze 1 van 1.65:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:51 



 
Profiel   

Wat knap! En wat een plezier samen zo <3
Ik begrijp dat je super trots bent, zulke punten rijden in deze klasse, is echt tja... Klasse!

Aangezien het HAW is: Je dochter zit iets in stoelzit, zij mag haar hakken wat meer in lijn met haar schouders en heupen brengen :)
(En ik zou toch rustig gaan kijken voor een paard, ik vind het plaatje zo toch wat minder mooi kwa lengte en postuur.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:55 



 
Profiel   

TinkerTreas schreef
11 jaar en 1.73? 8)7

Dat was ik destijds ook, aardig wat tranen gelaten toen ik niet meer op mijn lievelingspony's paste :o

Ik vind het "voor het plaatje" nog prima kunnen hoor, mooie combinatie! Het ziet er wel uit alsof je dochter wat spanning in haar onder/middenrug heeft, kan dat kloppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 13:09 



 
Profiel   

Terecht dat je trots bent! Wat een leuke combi zo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:45 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar RIJ-ITP omdat de topicstarter zelf niet op foto staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 12:04 



 
Profiel   

Wat mooi dat ze dit nog samen mee kunnen maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 08:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ik snap dat je super trots bent! Maar ik bedoel het niet rot maar ik denk toch dat je dochter beter naar een grote pony of nog beter een paard kan. Zowel qua lengte maar ik denk ook qua gewicht.
Je ziet ook dat ze wat moeite heeft met haar houding en dat kan heel goed komen doordat ze eigenlijk te groot is voor de pony.
Ikzelf zou haar op een paard zetten en goed gaan werken aan de basis van de houding en zit en vanuit daar verder werken. Ze is blijkbaar handig genoeg dus daar zit het werk nu niet, dat komt vanzelf wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 08:59 



 
Profiel   

Ik zag dat jullie pony inmiddels te koop staat en het blijkt een volle zus van mij jonkie te zijn. Hopelijk gaat zij het net zo goed doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 00:00 



 
Profiel   

Zoals ik uit de post oplees zijn ze dit ook zeker van plan en staat betreffende pony te koop :o!

Suzanne F. schreef
Gefeliciteerd! Ik snap dat je super trots bent! Maar ik bedoel het niet rot maar ik denk toch dat je dochter beter naar een grote pony of nog beter een paard kan. Zowel qua lengte maar ik denk ook qua gewicht.
Je ziet ook dat ze wat moeite heeft met haar houding en dat kan heel goed komen doordat ze eigenlijk te groot is voor de pony.
Ikzelf zou haar op een paard zetten en goed gaan werken aan de basis van de houding en zit en vanuit daar verder werken. Ze is blijkbaar handig genoeg dus daar zit het werk nu niet, dat komt vanzelf wel.

Wat een leuke combinatie zeg, gaaf dat ze samen nog zo ver gekomen zijn <3! Ondanks dat het voor "het oog" opzich kan qua lengte sluit ik mij aan bij enkele bovenstaande reacties. Heel veel succes met de verkoop van jullie pony, dat moet vast goedkomen, hopelijk vinden jullie snel een geschikt nieuw paarden maatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 09:48 



 
Profiel   

Ik heb vorige jaar de foto's al gezien, maar daar gaat iemand een leuke leerpony aan hebben

Ik ben benieuwd wat voor paard ze nu gaat krijgen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen