Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard schiet ineens vooruit

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik heb een hele lieve, vriendelijke merrie waar ik op rijd, ik ben al vijf jaar ontzettend blij haar.

Het enige wat ze wel eens kan doen, is als ik relaxt aan het stappen ben, ze ineens schrikt, haar hoofd omhoog doe en vooruit wil schieten. Het lijkt of ze dan schrikt van iets achter ons, alleen geen idee wat natuurlijk. Zodra ik haar aan het werk zet, is het over, heeft ze haar aandacht bij het rijden.

Ik ben wel benieuwd of iemand het herkent? Ik kan er wel mee omgaan, alleen het jammere is dat ik haar geen losse teugel durf te geven... en ik ben zo benieuwd waarom ze het doet? Ik moet altijd laten weten dat ik op haar zit, beetje been hier, ophouding daar, dan gaat het goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:52 



 
Profiel   

Ik herken het wel. Ik ken nog paarden die dat doen. Bij die paarden is het wel zo dat als ze op pad gaan met n ander paard dat ze goed kennen en vertrouwen, ze wel gewoon met losse, lange teugel kunnen en dan erg relaxt zijn.
Op zich vind ik het gedrag ook niet zo heel vreemd. Als je bezig bent met wat er allemaal mis kan gaan en je dus laat leiden door angst, dan zie en hoor je ook alles wat op gevaar zou kunnen wijzen. Net als mensen zijn sommige paarden angstiger ingesteld dan anderen. Paarden zijn bovendien kuddedieren die in groep leven om veilig te zijn. Dat je paard dus steun zoekt bij jou, vind ik normaal. Soms gaat dat met de leeftijd en ervaring wat beter, soms ook niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen