Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Benen liggen te veel naar voren

 
Profiel   

girlyggirl schreef
jetm schreef

Joker is idd ook een mooie tip, zeker omdat je daar je eigen zadel mee kunt nemen en in alle rust samen met een instructeur kunt ontdekken hoe jij in jouw eigen zadel zit en wat daar voor aanpassingen mogelijk zijn m.b.t. beugellengte en ophanging.
Hier kun je een kaart vinden met mensen die een Joker hebben, ik sta er ook op met mijn Joker in Leersum, en nog heel veel collega's verspreid over NL en België.


Jammer dat er gewoon NIKS in noord holland zit -O-


Misschien kan je met een groepje geïnteresseerden kijken of er iemand met Joker jullie kant op wil komen? Dichtstbijzijnde Joker voor mij zit ook 50 kilometer verderop.

Wij organiseren dus gewoon 2 dagen clinic met een aantal mensen. Waar je vaak eerst een ritje op Joker maakt en daarna een les heb met je eigen paard. Met een stuk 10 mensen die beide doen, kom je een heel eind.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:01 



 
Profiel   

Je rijdt op een springzadel of niet?
Bij springzadels ligt de beugelophanging iets verder naar voren waardoor het moeilijk is voor jou om goed in dit zadel te zitten..

Centered riding lessen kunnen zeker helpen.. zou ik absoluut aanraden.. maar ik zou me ook zomaar kunnen voorstellen dat jij in dit zadel sowieso niet echt goed kan zitten omdat de beugelophanging voor jou niet ideaal is in dit zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:49 



 

elk zadel geeft een andere houding en de ligging op je paard is belangrijk, type zadel dressuur-spring-veelzijdg kan anders aanvoelen om de balans te vinden
de ophanging van de beugelriemen zijn van invloed

meestal begint het al bij je zelf te weinig ontspanning, teveel rechtop willen zitten - vaak overstrekt en dus geen natuurlijk houding meer - misschien teveel in springhouding denken en doen

dressuren in een springzadel is al lastiger, beenligging is vaak anders, beugellengte kan helpen


stukjes rijden zonder beugel kan al helpen meer aan te voelen hoe je dressuurhouding moet zijn, doe het wel in stap dan voel je het het beste

maar er is meer voor nodig om dat goed te kunnen aanvoelen, lossigheid van het paard, rug b.v..

doe het wel in stap dan voel je het het beste en kun je (vaak) meer ontspannen blijven om te kunnen voelen hoe je houding verandert.

probeer met je instructie te vinden wat de beste oplossing is voor jou, vanaf de pc is dat wat lastig aan te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:58 



 
Profiel   

In Amsterdam zit mind body horse, hansje is een gecertificeerd centered riding instructrice, daar naast geeft ze lessen met Franklin ballen, sponsen en sure foot pads, ze heeft nog veel meer dingen wat ze doet.
Ik denk dat zij jou een heel stuk verder kan helpen in jouw houding en zit. Ik weet niet of ze een eigen joker bezit, maar ze heeft zoveel in haar mars dat ze jou echt kan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:19 



 
Profiel   

In Venhuizen NH zit Fiona Meilink die heeft een equisimulator en geeft hier workshops in.
https://www.remedio.nl/workshops/worksh ... simulator/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:42 



 
Profiel   

Kijk eens hoe je op een ander paard met ander zadel zit. En zeker beugels langer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen