Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 35 [ 860 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Foto's analyseren volgens de biomechanica

 
Profiel   

Elisa2 schreef
Over de schoudervrijheid als ze over de rug lopen, mijn ervaring is dat als ze netjes van achter naar voren lekker over de rug swingen in een wat lagere hoofd-halshouding dat de hele beweging veranderd. Sowieso vergroot de souplesse, maar de paarden gaan ook ronder en ruimer bewegen, ik weet even niet hoe ik dit anders uit moet leggen.


Je legt het IMO goed uit Elisa. Kleine note van mijn kant is dat het paard dan niet op de voorhand valt. Dus van achteruit, enigszins dragend, daarmee bedoel ik uiteraard niet verzameld. Dat bedoelen we met van achter naar voren. Op de voorhand = geen schoudervrijheid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:16 



 
Profiel   

Ja mee eens, het is het voorwaarts-neerwaarts rijden/ laten lopen waarbij er horizontaal evenwicht moet zijn. Goede aanvulling en dankjewel. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:26 



 
Profiel   

Helemaal kloppend elisa, dat bedoelde ik ook met een paar posts terug,ala je paard rond is als een balletje, kan er veel
de ervaring met die ene heer heb ik ook, al vanuit het nrps stamboek en de hele daaropvolgende tijd. Absoluut hele rake kanten die hij aanmerkt maar de manier waarop ,nee.
Ook je stukje over training en houding, ik heb geregeld het idee dat mensen in de training het paard willen laten lopen zoals in de proef zou mogen, daar slaan ze snel het soepel houden over, daarbij de mensen die nooit een proef hoeven blijven in de training hangen met voortgang .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:12 



 
Profiel   

Het hele verhaal is...als je een paard niet van voor belemmerd zal het altijd op of voor de loodlijn lopen.

En ik heb Karel ook eens een bericht gestuurd over zijn zure negatieve gedrag en daarna heb ik hele goede gesprekken met die man gehad. Ik snap ook wel zijn boosheid als je de top van nederland ziet rijden.

LDR is mi niet nodig om een paard juist te trainen. Voor het Anky imperium bestond het niet en in Duitsland ook niet. Hoe hebben die Duitsers keer op keer die gouden medailles gehaald terwijl ze geen LDR reden? Al is het LDR ook in Duitsland aangekomen en dat zie je mi ook terug in sommige hun rijderij....Er kunnen mensen zijn die beweren dat het niet schadelijk is. Maar ik word zelfs naar van "de goede" foto's van LDR.

Ik zal nooit deze methode gebruiken en ga mijn huidige paard proberen op te leiden zoals ik dat op de eerder (Duitse) geplaatste plaatjes heb laten zien. Een ontspannen paard, over de rug, in een natuurlijke houding, met een ontspannen hals/nek en genoeg vrijheid van voor dat het paard de hand kan volgen zodat de neus eruit komt. En gelukkig hoef ik geen winstpunten te halen en heb ik geen wedstrijdambities...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:13 



 
Profiel   

En dat is dus niet zo , je kan je stinkende best doen maar een paard zal -de een eerder dan de ander- best wel eens achter de loodlojn komen en dat is gewoon zolang je niet zit terug te werken niet erg.
Ik zie ook want laten we het eens omdraaien ,ook genoeg paarden die te ver voor de loodlijn lopen met een stok in de nek en een te lange onaangespannen boven lijn en van het achterbeen af, wat is dan erger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:18 



 
Profiel   

Een paard dat niet al vast zit...de vrijheid volledig van voor krijgt zal nooit zo gaan lopen als jij zegt.
En juist eens niks doen is beter dan je stinkende best doen. In balans zitten, volledig loslaten van voor en laat een paard het eerst zelf uitzoeken. Maar daar krijgt vrijwel geen paard de kans en tijd voor om op eigen benen te leren lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:27 



 
Profiel   

Ik ben het gewoon niet met jou eens, en dat gaan we niet worden ook .
Ik denk dat we alles 1000x kunnen uitleggen maar jij hebt je eigen ideeën, helemaal prima, lekker zo laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:29 



 
Profiel   

Het zijn niet alleen mijn ideeën....heb het zelf echt niet bedacht.
Kijk even naar de plaatjes die ik eerder heb geplaatst...die heb ik zelf niet getekend en bedacht.
Ook al die artikelen en mensen waar ik wel naar heb geluisterd hebben echt geen ideeën op zichzelf staand.

Het heeft voor mij lang geduurd voordat ik hun ideeën geloofde. Maar een stuk bewustwording en vooral een goede observatie hebben mij tot deze nieuw en eigenlijk eeuwenoude inzichten gebracht.

Met elkaar eens zijn hoeft ook niet. We streven allemaal ons eigen doel na en proberen dat op onze eigen manier na te streven. Prima lijkt me.

Maar iemand die nooit van mening is veranderd heeft zelden wat geleerd. En ook al denken jullie dat ik niet van mening verander. Ik heb de laatste jaren een enorm leerproces doorgemaakt met heel veel nieuwe inzichten en ik blijf luisteren en kijken, maar mij krijg je inderdaad niet meer terug naar mijn oude versleten inzichten.


Laatst bijgewerkt door manubres op 20-01-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:49 



 
Profiel   

manubres schreef
Het hele verhaal is...als je een paard niet van voor belemmerd zal het altijd op of voor de loodlijn lopen.

En ik heb Karel ook eens een bericht gestuurd over zijn zure negatieve gedrag en daarna heb ik hele goede gesprekken met die man gehad. Ik snap ook wel zijn boosheid als je de top van nederland ziet rijden.

LDR is mi niet nodig om een paard juist te trainen. Voor het Anky imperium bestond het niet en in Duitsland ook niet. Hoe hebben die Duitsers keer op keer die gouden medailles gehaald terwijl ze geen LDR reden? Al is het LDR ook in Duitsland aangekomen en dat zie je mi ook terug in sommige hun rijderij....Er kunnen mensen zijn die beweren dat het niet schadelijk is. Maar ik word zelfs naar van "de goede" foto's van LDR.

Ik zal nooit deze methode gebruiken en ga mijn huidige paard proberen op te leiden zoals ik dat op de eerder (Duitse) geplaatste plaatjes heb laten zien. Een ontspannen paard, over de rug, in een natuurlijke houding, met een ontspannen hals/nek en genoeg vrijheid van voor dat het paard de hand kan volgen zodat de neus eruit komt. En gelukkig hoef ik geen winstpunten te halen en heb ik geen wedstrijdambities...


Alle Duitsers rijden tegewoordig LDR. Als je naar vroeger kijkt mwah. Was het zeker niet beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:56 



 
Profiel   

manubres schreef
Het hele verhaal is...als je een paard niet van voor belemmerd zal het altijd op of voor de loodlijn lopen.


Nee, gewoon nee. Je hebt paarden die echt uit zichzelf keuring op die loodlijn blijven. Heel fijn en makkelijk, zolang ze zich daar ook los laten. En dan kan je heel makkelijk oordelen over anderen die dat niet zo makkelijk doen. Maar je hebt ook paarden die wel heel makkelijk uit zichzelf achter die loodlijn komen. Ook als je niet van voor belemmert, zelfs los of aan de longe met halster.

Achter de loodlijn betekent niet dat het paard meteen opkrult, een valse knik heeft, achter de teugel kruipt en noem de voorbeelden maar op van verkeerde dingen die anderen al benoemd hebben.

Tekeningen zijn heel leuk, maar dat is veel makkelijker om het perfecte plaatje neer te zetten. Dat is geen realiteit en wordt geen rekening gehouden met verschillende bouw en africhtingsniveau. De 'goede' kant worden de perfecte tekeningen voor gebruikt en de 'foute ' worden ook de meest foute voorbeelden voor gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:58 



 
Profiel   

manubres schreef
Het zijn niet alleen mijn ideeën....heb het zelf echt niet bedacht.
Kijk even naar de plaatjes die ik eerder heb geplaatst...die heb ik zelf niet getekend en bedacht.
Ook al die artikelen en mensen waar ik wel naar heb geluisterd hebben echt geen ideeën op zichzelf staand.

Het heeft voor mij lang geduurd voordat ik hun ideeën geloofde. Maar een stuk bewustwording en vooral een goede observatie hebben mij tot deze nieuw en eigenlijk eeuwenoude inzichten gebracht.

Met elkaar eens zijn hoeft ook niet. We streven allemaal ons eigen doel na en proberen dat op onze eigen manier na te streven. Prima lijkt me.

Maar iemand die nooit van mening is veranderd heeft zelden wat geleerd. En ook al denken jullie dat ik niet van mening verander. Ik heb de laatste jaren een enorm leerproces doorgemaakt met heel veel nieuwe inzichten en ik blijf luisteren en kijken, maar mij krijg je inderdaad niet meer terug naar mijn oude versleten inzichten.


Kan het niet zo zijn dat het vooral iets is van verkeerd les gehad, verkeerde dingen geleerd en vastlopen. Dat jouw mening heeft gevormd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:59 



 
Profiel   

Nee, hoor...gewoon de manier die de meesten hebben aangeleerd. Waar ik niet meer achter kan staan.
Daarom kan ik ook niet meer van de sport genieten. Ik vind het allemaal vreselijk al die in elkaar getrokken paarden. Dat maakt het ook dat ik het niet erg zou vinden als de sport zou verdwijnen.
Het is in mijn ogen gewoon dierenleed. En nee, ik ben nog geen veganist :D Puur een stuk bewustwording.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:03 



 
Profiel   

manubres schreef
En ik heb Karel ook eens een bericht gestuurd over zijn zure negatieve gedrag en daarna heb ik hele goede gesprekken met die man gehad. Ik snap ook wel zijn boosheid als je de top van nederland ziet rijden.

LDR is mi niet nodig om een paard juist te trainen. Voor het Anky imperium bestond het niet en in Duitsland ook niet. Hoe hebben die Duitsers keer op keer die gouden medailles gehaald terwijl ze geen LDR reden? Al is het LDR ook in Duitsland aangekomen en dat zie je mi ook terug in sommige hun rijderij....Er kunnen mensen zijn die beweren dat het niet schadelijk is. Maar ik word zelfs naar van "de goede" foto's van LDR.


Ik snap de boosheid van Karel wel en ik deel deze ook. Het jammer vind ik de manier waarop hij te werk gaat. Ook mensen die hun best proberen te doen, worden volledig in de pan gehakt. En zo motiveer je geen mens. En hij zou 'in de strijd voor het goede rijden' heel waardevol kunnen zijn.

Ik heb met hem een discussie gehad over rijden ook, en daar sloeg hij naar mijn mening ook de plank zo mis. In het kort: een skelet is een skelet en daar kun je niets aan wijzigen. Terwijl er spieren zitten aan het skelet, en daar kun je erg veel mee bereiken, verbeteren. Zelfs de nadelen van een bepaalde bouw kun je verbeteren. Volgens hem niet de moeite waard, maar naar mijn mening, juist dat waar de dressuur over gaat. Niemand van ons heeft het perfecte paard, wat is het perfecte paard eigenlijk?

Doet er naar mijn mening niet zoveel toe, iedereen moet dat rijden wat hij of zij heeft en leerzaam is het altijd. We hoeven niet allemaal GP worden, maar goed paarden leren opleiden, trainen, verbeteren. De reis is het doel.

Ik vind het nog wel ergens leuk om wedstrijden te rijden, de strikjes boeien me niet zo, maar het laten zien van mijn fijn lopende paard wel. En misschien kun je ergens een ander nog laten zien, dat het ook anders kan.

manubres schreef
Ik zal nooit deze methode gebruiken en ga mijn huidige paard proberen op te leiden zoals ik dat op de eerder (Duitse) geplaatste plaatjes heb laten zien. Een ontspannen paard, over de rug, in een natuurlijke houding, met een ontspannen hals/nek en genoeg vrijheid van voor dat het paard de hand kan volgen zodat de neus eruit komt. En gelukkig hoef ik geen winstpunten te halen en heb ik geen wedstrijdambities...


Ik ga ook voor bovenstaande, en ik rijd het neusje eruit op wedstrijd hoor, daar is niets op tegen. En als een jurylid dat anders zou zien.... dan hebben ze pech. Ik doe mijn ding op mijn manier

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:05 



 
Profiel   

manubres schreef
Nee, hoor...gewoon de manier die de meesten hebben aangeleerd. Waar ik niet meer achter kan staan.
Daarom kan ik ook niet meer van de sport genieten. Ik vind het allemaal vreselijk al die in elkaar getrokken paarden. Dat maakt het ook dat ik het niet erg zou vinden als de sport zou verdwijnen.
Het is in mijn ogen gewoon dierenleed. En nee, ik ben nog geen veganist :D Puur een stuk bewustwording.


Maar dat valt of staat toch met hoe je dingen hebt geleerd? Je wil niet weten hoeveel instructeurs bij ons de revue zijn gepasseerd uit dezelfde school maar met toch een hele andere aanpak dan waar wij voor staan.
Dat maakt de school niet anders en ook de lesstof niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:07 



 
Profiel   

manubres schreef
Het hele verhaal is...als je een paard niet van voor belemmerd zal het altijd op of voor de loodlijn lopen.

En ik heb Karel ook eens een bericht gestuurd over zijn zure negatieve gedrag en daarna heb ik hele goede gesprekken met die man gehad. Ik snap ook wel zijn boosheid als je de top van nederland ziet rijden.

LDR is mi niet nodig om een paard juist te trainen. Voor het Anky imperium bestond het niet en in Duitsland ook niet. Hoe hebben die Duitsers keer op keer die gouden medailles gehaald terwijl ze geen LDR reden? Al is het LDR ook in Duitsland aangekomen en dat zie je mi ook terug in sommige hun rijderij....Er kunnen mensen zijn die beweren dat het niet schadelijk is. Maar ik word zelfs naar van "de goede" foto's van LDR.

Ik zal nooit deze methode gebruiken en ga mijn huidige paard proberen op te leiden zoals ik dat op de eerder (Duitse) geplaatste plaatjes heb laten zien. Een ontspannen paard, over de rug, in een natuurlijke houding, met een ontspannen hals/nek en genoeg vrijheid van voor dat het paard de hand kan volgen zodat de neus eruit komt. En gelukkig hoef ik geen winstpunten te halen en heb ik geen wedstrijdambities...

Dat wordt dan heel interessant, want ik ga de mijne opleiden op een manier waarbij ik de moderne inzichten zeer zeker ga gebruiken :j


manubres schreef
Nee, hoor...gewoon de manier die de meesten hebben aangeleerd. Waar ik niet meer achter kan staan.
Daarom kan ik ook niet meer van de sport genieten. Ik vind het allemaal vreselijk al die in elkaar getrokken paarden. Dat maakt het ook dat ik het niet erg zou vinden als de sport zou verdwijnen.
Het is in mijn ogen gewoon dierenleed. En nee, ik ben nog geen veganist :D Puur een stuk bewustwording.

En weer verwar je slecht rijden met moderne inzichten. LDR is absoluut niet, op geen enkele manier hetzelfde als een "in elkaar getrokken paard".

Dat er vaak slecht wordt gereden is een feit.
Maar bij een zoektocht op LDR vind ik slechte plaatjes, maar ook heel mooie dingen, bij een zoektocht op een nageeflijk paard ook heel veel plaatjes die om te janken zijn, bij klassiek vind ik vooral tekeningen, maar de foto's word je ook niet vrolijk van. Daar kan ik alleen maar de conclusie bij trekken dat er over de hele linie gewoon slecht wordt gereden, niet dat het een slechter is dan het ander, en om eerlijk te zijn werd ik van de foto in dit artikel, waar ook duidelijk bij staat: zo moet het wel, nog het meest gelukkig.

https://www.bitmagazine.nl/instructie/v ... l-2/26862/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:11 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds niet overtuigd van waarom je een paard LDR zou rijden...
Maar ben zeker benieuwd naar jouw manier van inrijden. Ik hoop dat je ook beeldmateriaal gaat plaatsen. En misschien ga ik dan toch nog van mening veranderen ;)
Ik ga eerst ervaren hoe het bij de mijne gaat op de manier op eigen benen, ontspannen, open poll en neus eruit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:16 



 
Profiel   

Misschien even een tegenhanger voor alle positieve verhalen over LDR...

https://www.equicare-plus.com/de-nadeli ... r-trainen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:18 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Veel systemen zijn niet goed of verkeerd, de uitvoering ervan kan dat wél zijn. Was het maar zo simpel als voor of achter de loodlijn, hoeken die groter of kleiner zijn dan, voorwerpen zoals bitten die goed of fout zijn.


Elisa2 schreef
Dat gezegd hebbende, Manubres..het is belangrijk om trainingshoudingen niet te verwarren met wedstrijdhoudingen. Als je een paard alleen maar in een wedstrijdhouding zou trainen rijdt je het helemaal vast. En dat is ook precies het punt met die loodlijn, alleen een verzameld paard wat achter meer gaat zitten hoeft past perfect op die loodlijn te lopen. Dat hoeven ze niet met losrijden, dat hoeven ze niet als ze jong zijn en nog niet sterk genoeg er voor zijn, mits de ruiter maar naar de hand toe blijft rijden, dus inderdaad die kaak open en neus er uit, is die loodlijn echt irrelevant. En dan nog afhankelijk van de bouw is voor het ene paard het ene wat makkelijker dan het ander en geven sommige zaken een vertekenend beeld zoals we wel gezien hebben bij Everdale.

Over de schoudervrijheid als ze over de rug lopen, mijn ervaring is dat als ze netjes van achter naar voren lekker over de rug swingen in een wat lagere hoofd-halshouding dat de hele beweging veranderd. Sowieso vergroot de souplesse, maar de paarden gaan ook ronder en ruimer bewegen, ik weet even niet hoe ik dit anders uit moet leggen.


Oh, jullie zijn alweer zo snel verder. Ik rijd ook niet alleen met het neusje er uit :o in de training rollen we zeker het paard wel eens op. :D En dat kan op een fijne manier wat het paard veel brengt. Idd souplesse en schoudervrijheid.

Je kunt niet zeggen dat achter de loodlijn alles slecht is, want dat is ook niet zo. Alleen je moet je afvragen hoe. Wij doen het nooit met druk (teugel tussen 2 vingers zeg maar) en ook nooit lang. EN als het paard er fijn op reageert en er beter van wordt vind ik het super.

Ik zie ook de vele druk, het geweld waarmee het gebeurt en ik verafschuw het ook. Maar ik hoef dat toch niet te doen? Zal ik nooit, wil ik niet. Maar foutloos ben ik ook niet. -O- en ik leer nog elke dag. Gelukkig heb ik een instructrice waar ik me zonder na te denken gewoon 100% kan laten meenemen in de lessen. Resultaat is altijd en fijn lopend paard. En dat is waar ik voor ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:18 



 
Profiel   

manubres schreef
Ik ben nog steeds niet overtuigd van waarom je een paard LDR zou rijden...
Maar ben zeker benieuwd naar jouw manier van inrijden. Ik hoop dat je ook beeldmateriaal gaat plaatsen. En misschien ga ik dan toch nog van mening veranderen ;)
Ik ga eerst ervaren hoe het bij de mijne gaat op de manier op eigen benen, ontspannen, open poll en neus eruit...

Zeker ga ik daar beeldmateriaal van plaatsen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:25 



 
Profiel   

manubres schreef
Ik ben nog steeds niet overtuigd van waarom je een paard LDR zou rijden...
Maar ben zeker benieuwd naar jouw manier van inrijden. Ik hoop dat je ook beeldmateriaal gaat plaatsen. En misschien ga ik dan toch nog van mening veranderen ;)
Ik ga eerst ervaren hoe het bij de mijne gaat op de manier op eigen benen, ontspannen, open poll en neus eruit...


Van mij ga je die niet krijgen, want ik rijd op dit moment niet :+
Als gevolg van allerlei omstandigheden vind ik mezelf daar op dit ogenblik te zwaar voor. En dan zit je een vlug paard ook heel snel in de weg.
Mijn dochter rijdt nu vooral en daar heb ik al wat filmpjes van in dit topic gezet.

Ben wel benieuwd naar jouw filmpjes ook. foto's zeggen mij niet zoveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:35 



 
Profiel   

Misschien gaan die nog eens komen...ga waarschijnlijk een Pivo aanschaffen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:39 



 
Profiel   

manubres schreef
Misschien even een tegenhanger voor alle positieve verhalen over LDR...

https://www.equicare-plus.com/de-nadeli ... r-trainen/


Ik vind Rollkur en LDR niet synoniem aan elkaar. Wordt in het promotie artikel, voor het eigen bedrijf van Karin Leibrand (en dus geen wetenschappelijk onderzoek) wel aan elkaar geknoopt


Laatst bijgewerkt door Babootje op 20-01-22 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:40 



 
Profiel   

manubres schreef
Misschien gaan die nog eens komen...ga waarschijnlijk een Pivo aanschaffen *\o/*


O leuk. Daar zitten wij ook aan te denken. Om de doodeenvoudige reden dat ik zo'n vreselijke slechte filmer ben. Gaat altijd weer mis. Dan denk ik dat de camera aan staat (en staat ie uit) en blijkt later dat ik de binnenkant van mijn zak heb gefilmd, of de bakbodem _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:42 



 
Profiel   

Die wilde ik ook graag, maar is niet handig op pensionstal waar je toch vaak met meerdere rijdt. :')

Ik ben even foto's aan het zoeken. Kom er alleen achter dat ik weinig foto's heb wat niet tijdens wedstrijd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:45 



 
Profiel   

knollentuin schreef
En dat is dus niet zo , je kan je stinkende best doen maar een paard zal -de een eerder dan de ander- best wel eens achter de loodlojn komen en dat is gewoon zolang je niet zit terug te werken niet erg.
Ik zie ook want laten we het eens omdraaien ,ook genoeg paarden die te ver voor de loodlijn lopen met een stok in de nek en een te lange onaangespannen boven lijn en van het achterbeen af, wat is dan erger?

Beide is niet goed ;)

Het is aan de ruiter of een paard wel of niet achter de loodlijn komt. Eerste vereiste is m.i. dat het paard de hand te allen tijde volgt. De consequentie daarvan is dat; Of de ruiter vraagt het paard achter de LL te komen, wat m.i. kan. Of het paard doet het zelf en dan is het per definitie oprollen en achter de teugel kruipen, dus niet goed. Zolang het paard het zelf doet is dat in mijn ogen een teken dat dit geen gewenste houding is en moet er eerst gewerkt worden aan "neusje eruit" stabiel, licht contact maken.
(En pas zodra iemand mij een filmpje kan laten zien van een paard dat zelf in vrijheid enkele tientallen meters achter de LL loopt kan ik niet geloven dat er paarden zijn waarvan dit de natuurlijke vrij gekozen houding zou zijn)

Ik ben het met manubres eens dat je heel goed een fijn lopend, goed opgeleid paard kunt krijgen zonder LDR, dus dat LDR geen essentieel onderdeel is van een goed systeem.

Ik snap ook dat mensen wel gebruik maken van LDR, tenminste zoals de plaatjes bij het Bit-stuk van Gisela Bartels. Het is een heel fijn gevoel voor de ruiter, paard gaat lekker swingen en je krijgt het gevoel dat hij nauwelijks de grond raakt. Ik gebruik het zelf ook voor het uitdraven na intensive schakelserie of soms voor het indraven, afhankelijk van hoe de vlag er bij hangt.
Maar.... exact datzelfde gevoel geeft mijn paard me wanneer ik plankgas door het bos draaf en dan kiest ze zelf haar houding opgericht, met het neusje iets eruit (met een fantastische aanleuning <3 ).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 35 [ 860 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen