Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Niet te stoppen in de buitenlucht...

 
Profiel   

Shenavallie schreef
Daar bouw je juist alleen maar conditie mee op. Als je niet gewoon kunt opstappen, heb je geen vertrouwen in de combinatie (dus eigenlijk ook niet in jezelf).


Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn jonge pony longeer ik ook voor het rijden, puur voor de frisheid. Als ze dan iets geks willen doen, gebeurt dat aan de longeerlijn ipv met mij erop. Voor spanning van beide kan t super helpen om even een paar minuten te 'longeren', bouw je echt geen conditie mee op daarvoor moet langer longeren en gerichter. Heeft ook weinig met vertrouwen in de combinatie te maken, soms is het voor de veiligheid beter om ze even aan de longe te zetten dan met iemand erop vandoor gaan..


Laatst bijgewerkt door BM_Stables op 21-01-22 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 00:21 



 
Profiel   

amen schreef
Geen sperriem??


Gecombineerde neusriem sperriem er af... nou dan weet je . Mond open. Bit tussen de kiezen en gaan.. want jij trekt en paard kan mond ver openen..


En lage neusriem niet strak vastmaken. .. hangt bit laag. Paard kan mond niet zo ver openen als bij hoge neusriem of gecomb neusriem.

En een martingaal of slofteugel ging er bij mij zowiezo om bij paard wat dit doet.


Als je weet dat ie dit doet. Wie rijd dan zonder sperriem!!!..

Dat vind ik echt kolder..

En je paard ook.. want die heeft de kolder in de kop..


Ik rij zonder sperriem :P niet alle paarden vinden een sperriem ook prettig! Vergeet dat niet, het is misschien de verwoording maar het lijkt net of je vind dat je alleen controle kan hebben met sperriem of met een lage neusriem want die kun je zo aansnoeren dat de mond niet open kan. Terwijl dat echt compleet paard afhankelijk is, de mijne wordt juist echt heel onrustig van de gecombineerde neusriem hebben we gemerkt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 00:27 



 
Profiel   

BM_Stables schreef
amen schreef
Geen sperriem??


Gecombineerde neusriem sperriem er af... nou dan weet je . Mond open. Bit tussen de kiezen en gaan.. want jij trekt en paard kan mond ver openen..


En lage neusriem niet strak vastmaken. .. hangt bit laag. Paard kan mond niet zo ver openen als bij hoge neusriem of gecomb neusriem.

En een martingaal of slofteugel ging er bij mij zowiezo om bij paard wat dit doet.


Als je weet dat ie dit doet. Wie rijd dan zonder sperriem!!!..

Dat vind ik echt kolder..

En je paard ook.. want die heeft de kolder in de kop..


Ik rij zonder sperriem :P niet alle paarden vinden een sperriem ook prettig! Vergeet dat niet, het is misschien de verwoording maar het lijkt net of je vind dat je alleen controle kan hebben met sperriem of met een lage neusriem want die kun je zo aansnoeren dat de mond niet open kan. Terwijl dat echt compleet paard afhankelijk is, de mijne wordt juist echt heel onrustig van de gecombineerde neusriem hebben we gemerkt..



Lezen...

Ik zeg lage neusriem NIET STRAK.. want dat hoeft nl niet.. aansnoeren staat niet op mijn harde schijf...

Dus dat aansnoeren is jou bewoording niet de mijne...

Een paard wat deze truuk heeft op buitenrit.. zou ik met een plan op buitenrit gaan.

En als je je eigen paard goed kent en je hebt ervaring . Vraag je niet om oplossing op bokt. Maar heb je die al gevonden.

Dus sperriem of lage neusriem of martingaal of slof.


En als je je eigen paard goed kent. Weet je of ie dik of dun bit. Sperriem comb neusriem lageneusriem kan hebben..goed op reageert.

En de oortruuk deed ik met de fries.. omdat dit een eigenwijs merrie was die baas was over ruiter.. en voor mij met dat paard oplossing!! En of dat voor een ander devoplossing is weet alleen de ander in combi met paard.

Ik geef alleen mijn ervaring door.

Net als bmstables mening geven maar en mijn reactie half lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:44 



 
Profiel   

amen schreef
Geen sperriem??


Gecombineerde neusriem sperriem er af... nou dan weet je . Mond open. Bit tussen de kiezen en gaan.. want jij trekt en paard kan mond ver openen..


En lage neusriem niet strak vastmaken. .. hangt bit laag. Paard kan mond niet zo ver openen als bij hoge neusriem of gecomb neusriem.


Citaat
Lezen...

Ik zeg lage neusriem NIET STRAK.. want dat hoeft nl niet.. aansnoeren staat niet op mijn harde schijf...


Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw bijdrage lastig te lezen / interpreteren vind.

Je scheef idd van 'lage neusriem niet strak', met puntjes er achter.
Die puntjes kunnen van alles betekenen,
inclusief
"wie ter wereld doet die lage neusriem nou niet strak? (Want sperriem er af, nou dan weet je het wel... Logisch dat hij er vandoor gaat.)"

Ik ben heel blij te lezen dat je NIET van het strakke aansnoeren bent, maar erg duidelijk was het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:52 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
amen schreef
Geen sperriem??


Gecombineerde neusriem sperriem er af... nou dan weet je . Mond open. Bit tussen de kiezen en gaan.. want jij trekt en paard kan mond ver openen..


En lage neusriem niet strak vastmaken. .. hangt bit laag. Paard kan mond niet zo ver openen als bij hoge neusriem of gecomb neusriem.


Citaat
Lezen...

Ik zeg lage neusriem NIET STRAK.. want dat hoeft nl niet.. aansnoeren staat niet op mijn harde schijf...


Ik moet eerlijk bekennen dat ik jouw bijdrage lastig te lezen / interpreteren vind.

Je scheef idd van 'lage neusriem niet strak', met puntjes er achter.
Die puntjes kunnen van alles betekenen,
inclusief
"wie ter wereld doet die lage neusriem nou niet strak? (Want sperriem er af, nou dan weet je het wel... Logisch dat hij er vandoor gaat.)"

Ik ben heel blij te lezen dat je NIET van het strakke aansnoeren bent, maar erg duidelijk was het niet.


Het kwam voor mij idd ook over van strak aansnoeren want dan kan die bek niet open!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:12 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of je nog op buitenrit bent geweest gister en hoe het ging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:40 



 
Profiel   

Devic schreef
Ik ben benieuwd of je nog op buitenrit bent geweest gister en hoe het ging?


Heb toch besloten eerst komende week hem meer beweging te geven. Ik wil ook niet onnodig mijn 'leven wagen' daarnaast hoorde ik ook motoren in het bos, misschien een slimme keuze geweest

Heb in de buitenbak gereden, ook om hem te laten wennen aan de martingaal :) hij was in het begin ook wat gespannen. Ze waren paarden naar binnen aan het zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:20 



 
Profiel   

Heel verstandig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen