Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Plaats een nieuw onderwerp

Zweepgebruik, nog van deze tijd?

 
Profiel   

MyWishMax schreef
Sporen zijn helemaal niet meer verplicht :+


Dat is dan alvast een pluspuntje (ben zelf al even uit de (wedstrijd)sport) ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:26 



 
Profiel   

StoerSnoetje schreef
Avalanche schreef
het probleem is de ruiter vaak. Niet het middel.


Van mij mag je het woordje "vaak" veranderen in "altijd" hoor :D

Ja maar echt!!! Mensen halen overal peuten en paten bij, en dat is super goed bedoelt hoor, maar je hebt er geen bal aan als je je paard zelf de week erop weer vast rijdt. en ehhh welkom op Bokt!! Leuke binnenkomer :D

Terwijl als je redelijk kan rijden en longeren, ook een paard wat vast zit in zijn lijf weer los krijgt.

En ik hang er echt weleens een slofje om, want ook die kun je goed gebruiken maar ook misbruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 18:41 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ja maar echt!!! Mensen halen overal peuten en paten bij, en dat is super goed bedoelt hoor, maar je hebt er geen bal aan als je je paard zelf de week erop weer vast rijdt. en ehhh welkom op Bokt!! Leuke binnenkomer :D


Hahaha, ja ik kom wel gelijk goed binnen he ;) Dank je wel!
En ik ben eigenlijk al een hele oude bokker. Ben er alleen 10+ jaren uitgeweest.

Avalanche schreef
Terwijl als je redelijk kan rijden en longeren, ook een paard wat vast zit in zijn lijf weer los krijgt.


Er zijn meerdere wegen naar Rome natuurlijk. De vraag is. Heb je het beste met je paard voor op dat moment, of heb je het beste met jezelf voor?

Ik ben ook weleens moe geweest en opgestapt. Dat ik er dan een slofteugel aan hing. Want op dat moment had ik het beste met mezelf voor (ik was moe en had geen zin in "het gevecht"). Nu ik ouder en wijzer ben stap ik gewoon niet meer op als ik moe ben. Zolang je maar eerlijk bent naar jezelf en je bewust bent. Alleen daar kan je jezelf verbeteren en weet je wel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 19:43 



 
Profiel   

Met dat verhaal van de stemhulpen ben ik het wel eens. Maar op de manier hoe er nu mee omgegaan wordt kan ik wel iets mee.

Ik ben in de basis zelf erg van de stemhulpen. Maar probeer me ook voor te stellen hoe dat mag klinken als er geen enkele rem op zou zitten. Hoe klinkt de losrijring dan.....En is dat dan nog fijn voor een paard?

Nu gebruik ik mijn stemhulpen (behalve in de cross) dus met een geluidsdemper er op. Want ook juryleden zijn wel zo realistisch: 'als we het niet horen kunnen we er niet op handhaven'. En dat werkt in de praktijk natuurlijk prima. Ik kan gewoon volop kletsen met mijn knol. Haar motiveren/gerust stellen. De jury geeft geen aftrek en omstanders hebben er geen last van.

Van instructeurs krijg ik regelmatig een opmerkingen dat ik mijn mond dicht moet houden :+
Maar nog nooit commentaar gekregen van een jury.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 10:23 



 
Profiel   

Ik rijd alleen met zweep bij paarden met deugnieten trekjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 16:22 



 
Profiel   

Ik gebruik alleen een zweep als het echt nodig is en geef dan ook een mini zacht tikje zodat je weten dat ze nu wel echt moeten luisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 12:05 



 
Profiel   

In topic ga je veelal gelijkgestemden vinden denk ik. Niemand gaat bekennen dat ze hun beest helemaal de pleuris in meppen :')

Durf overigens wel te zeggen dat ik die van mij een beste knal heb verkocht dus dat het zeker een fijne straf kan zijn. Ging dan echt om behouden van veiligheid. Sommige vinden dit heftig. Ik vind ik het ziekenhuis liggen ook heftig := we zijn niet roomser dan de paus en moeten niet gaan doen alsof we allemaal ons paard lief aankijken en het is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 13:27 



 
Profiel   

Ik had 2 jaar geleden een merrie die niet gelongeerd kon worden volgens de eigenaar. Die verzon het om naar mijn hoofd te trappen. En ja die heb ik toen een beste knal verkocht, de striemen stonden op haar kont. Ze heeft het nooit meer gedaan en ik heb nooit meer hoeven slaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 14:34 



 
Profiel   

Ik heb enkel een zweep voor grondwerk als verlenging van mijn arm en op wandeling om de auto bestuurders weg te houden haha. Of als ik hem nodig heb in een noodsituatie, ooit eens moeten gebruiken in een sulky of we lagen in een beek... Maar nooit om mijn paard te straffen of wat dan ook, steeds als hulp of verlenging van arm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 16:33 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ik had 2 jaar geleden een merrie die niet gelongeerd kon worden volgens de eigenaar. Die verzon het om naar mijn hoofd te trappen. En ja die heb ik toen een beste knal verkocht, de striemen stonden op haar kont. Ze heeft het nooit meer gedaan en ik heb nooit meer hoeven slaan.


Zo hard als nodig, zo zacht als kan.
Dus liever 1x een keer goed straffen en daarna nooit meer hoeven doen dan almaar blijven slaan zonder dat het resultaat geeft / niet meer nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 09:21 



 
Profiel   

Een zweep...gebruik ik echt alleen als verlening van mijn arm, waarvoor het is bedoeld en niet om een paard een tik te verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-23 14:09 



 
Profiel   

Zweepgebruik als hulpmiddel, jazeker. Alleen niet zoals sommige mensen het gebruiken met eerst de zweep gebruiken zonder been te geven...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-23 16:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 16 [ 387 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen