Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

op druk rijden

 
Profiel   

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn-hen ... ccepteerd/

“We moeten af van het waarderen van paarden die op spanning lopen. Ook het publiek moet daar het oog voor trainen: ik zie nu nog heel vaak dat paarden die op spanning lopen het meeste applaus krijgen", zegt de voorzitter van de hengstenkeuringscommissie.

“Ik geloof dat die manier van voorstellen echt zijn langste tijd heeft gehad: ik ben er van overtuigd dat het rijden op druk is afgelopen. We hebben paarden nodig die steeds meer als vanzelf lopen: paarden die de moeilijkste oefeningen vanzelfsprekend en ontspannen kunnen tonen.


Verder lezen? Dat kan in De Paardenkrant van deze week met daarin alles over de KWPN Hengstenkeuring 2023 (online te lezen voor Paardenkrant-abonnees en ook digitaal en in printversie te bestellen)


Jaren geleden - in een ander topic - als eens gememoreerd - maar nu komt het toch nog inbeeld bij de HC, paarden als van Helen Langehanenberg, Jessica von Bredow, Ingrid Klimke spreken voi tot de verbeelding

Heel fijn dat er nu vanuit HC ook aandacht is dat op druk rijden verleden tijd is, er was wat tijd voor nodig maar misschien komt het toch nog op gang.


Laatst bijgewerkt door mce op 09-02-23 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:39 



 
Profiel   

Ik las het gister ook. Jarenlang roepen mensen dit en werd je weggezet als azijnzeiker etc en nu komen ze er opeens mee........

Ben het ermee eens hoor, maar was wel verbaasd en dacht echt; nu pas??

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:42 



 
Profiel   

Doelt hij daarbij op het optreden van JP Minderhout? Ik geloof dat dat het paard was wat vrijdag met de meeste druk en de minste harmonie werd gereden, maar werd middels eens applausmeter uitgeroepen door publiekslieveling. Echt onvoorstelbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:12 



 
Profiel   

Dan zal de fokkerij ook anders moeten worden denk ik.
Als je paarden wilt fokken die ontspannen en vanzelfsprekend op het hoogste niveau kunnen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:56 



 
Profiel   

mika11 schreef
Dan zal de fokkerij ook anders moeten worden denk ik.
Als je paarden wilt fokken die ontspannen en vanzelfsprekend op het hoogste niveau kunnen lopen.


De fokkerij heeft inderdaad verkeerde keuzes gemaakt, maar de ruiters idem dito.

Ook al wordt het beroemde LDR nu niet meer dan "10 minuten" achter elkaar gereden (tijdens het inrijden bij een wedstrijd). Thuis is dat nog heel anders en is funest voor de paarden.

Daarnaast moet het inrijden ook bij de beoordeling meetellen, is mijn mening. Nog te vaak (en dan heb ik het over GPniveau), zie ik combinaties raggen en zagen en een compleet "nette proef" rijden. Nee niet de minste namen ook nog... dit moet niet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:23 



 
Profiel   

mika11 schreef
Dan zal de fokkerij ook anders moeten worden denk ik.
Als je paarden wilt fokken die ontspannen en vanzelfsprekend op het hoogste niveau kunnen lopen.

Ook dat kan met die hete paarden. Alleen heb je daar veel meer focus voor nodig.

Maar ook met zulke paarden kun je ontspannen rijden, je moet ze alleen goed bezig houden, en hoe hoger het niveau, hoe makkelijker dat is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 22:48 



 
Profiel   

Ik verplaatst dit naar het discussiedeel ivm het onderwerp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 19:32 



 
Profiel   

Niet alleen HP, ook Diederik reed erg op druk bij de HK.

Ik ben blij dat iemand als Bert Rutten zich uit durft te spreken. Nu nog hopen dat die omwenteling ook echt gaat volgen en door gaat werken op alle lagen in de paardensport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 10:13 



 
Profiel   

Ik heb niet zoveel verstand van wedstrijden en bekende ruiters, maar ik vind ook dat het echt niet kan dat ruiters bij het inrijden lopen te zagen en tijdens de proef opeens heel "vriendelijk" rijden. :( Ruiters die zagen (ook tijdens het inrijden) zouden gediskwalificeerd moeten worden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen