Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kat in het bakkie

 
Profiel   

De titel verraad het al een beetje. Een van de stal katten heeft in/om de beukenhaag langs de bak een nestje kittens gelegd.

Dit is super lief leuk en schattig, maar ook een beetje onhandig :+

Mijn paard is met geen mogelijkheid door de hoek van het nestje te krijgen. moeder houd zich in de heg verscholen en komt dan vaak rakelings voor/door de benen van de paarden gerend. (Misschien om de kittens te beschermen?) vervolgens schrikt paardlief zich een hoedje -:)
Ik vind het best wel link, mocht er een paard op moeder stappen is het goed mis(poes)


Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Vind dit namelijk voor zowel, paard & ruiter als kat een linke situatie…



Voor de katten kenners onder ons: als ik bij een nestje “wilde” stalkatten ga kijken, accepteert moeder de kittens dan nog?


Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 30-03-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:24 



 
Profiel   

Ik zou ze persoonlijk laten ophalen door een kitten opvang of zelf meenemen incl de moeder, moeder laten steriliseren en voor de kittens een goed huis zoeken (na sterilisatie). Enige manier om er netjes 'vanaf te raken' en te zorgen dat het niet nog een keer gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:26 



 
Profiel   

Oh dat is handig haha. Ik zou even in de gaten houden wanneer moeders gaat jagen. Dan met handschoenen aan en schone doeken de kittens weghalen en naar een vooraf bepaalde plek brengen. Niet te ver van de huidige plek af, moeders moet het kroost wel kunnen horen als ze terug komt. Katten verweren niet zo gauw hun kittens, maar ik zou dat dus niet met blote handen doen voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:26 



 
Profiel   

De bewuste hoek de eerste weken een beetje vermijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:27 



 
Profiel   

Dankjewel voor de reacties!

Ga het op stal overleggen wat de beste oplossing is.

De hoek van het nest ontwijken we nu zoveel mogelijk, daar heb ik ook helemaal geen bezwaar tegen.
moeder kat komt van b tot a de heg uit. Hoe je ook rijd, je komt haar altijd tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:01 



 
Profiel   

Hmm ik zou hier ook even contact opnemen met een kitten opvang of dierenambulance.

Je kan het nest een beetje verplaatsen maar niet te ver natuurlijk, dan kan mama het niet meer vinden. Als er straks allemaal kleine kittens in de bak en tussen de paarden lopen, lijkt me dat niet de meest veilige situatie.

Is mama benaderbaar? Of een vaste wilde stalkat? :+ Alsin, kun je checken of alles oké gaat zonder dat mama teveel over de emmer is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:16 



 
Profiel   

Het is veel tw koud en nat nog voor kittens buiten, die zijn gedoemd te overlijden. Om nog maar niet te spreken over dat die kittens ook weer kittens krijgen en zo verder en verder.. dus huphup hulp zoeken en ze een beter leven gunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:35 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Hmm ik zou hier ook even contact opnemen met een kitten opvang of dierenambulance.

Je kan het nest een beetje verplaatsen maar niet te ver natuurlijk, dan kan mama het niet meer vinden. Als er straks allemaal kleine kittens in de bak en tussen de paarden lopen, lijkt me dat niet de meest veilige situatie.

Is mama benaderbaar? Of een vaste wilde stalkat? :+ Alsin, kun je checken of alles oké gaat zonder dat mama teveel over de emmer is?



Moeder is een half wilde stal kat. Ze worden op stal gevoerd, en rennen dan ook rakelings langs je heen. Maar zodra je te dicht bij ze in de buurt komt rennen ze snel weg.

Ik kan op een afstandje gaan kijken waar het nest precies is, ik wist niet of het met katten hetzelfde als met hertjes etc is. Wil ook niet dat de kat haar baby’s in de steek laat omdat er een mens is geweest.

Ik lees hier dat de kat de kittens niet zomaar in de steek laat, ik denk dat het nest zoeken dan stap 1 is.

Ik denk nu even hard op, zou het iets zijn om een stuk van 10x6 met puppy ren af te zetten zodat moeder en baby’s daar veilig zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:36 



 
Profiel   

Ik zou het aan de staleigenaar overlaten. Wat vind die ervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:32 



 
Profiel   

Ik zou zoals al eerder gezegd zorgen dat mama poes samen met haar kroost wordt weggehaald door een instantie die zich daar mee bezig houdt. Het lijkt mij zaak dat mama en haar kroost als zij oud genoeg zijn ‘geholpen’ worden en dan ben je ook definitief van het probleem af.
Straks heb je allemaal spelende kittens door de bak lopen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen