Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

is er veel verschil tussen ponyrijden en paardrijden ?

 
Profiel   

Quà verschil merkte ik het voornamelijk in de draf. Ponypasjes of paardenpassen... Bij een pony moest ik wat sneller zijn in het lichtrijden.
Toen ik overging naar een paard vond ik het even wennen maar nu ben ik er echt aan gewend.
Al was er ook verschil tussen de 3 D ponies die ik gehad heb qua pas lengtes in draf. De ene had een ruimere pas dan de andere.

Qua balans, haha als je je evenwicht verliest is een paard wel opeens hoog :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 15:26 



 
Profiel   

Over het algemeen vind ik dat de ponys beter verkeersmak zijn als bij de paarden.

Verder…. Jammer dat er geen mooie welshponys zijn in de paardenmaat!

Verder: het rijden en de passen vind ik toch fijner bij een paard. Bij de ponys is het korter en sneller als bij de paarden. Maar verschilt ook erg bij rassen, dus verkijk je er niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 12:10 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Verder…. Jammer dat er geen mooie welshponys zijn in de paardenmaat!

Partbreds zullen er vast in paardenmaat zijn. Aangezien bepaalde lijnen (grote) e-pony’s geven, ga ik ervan uit dat er ook groter dan 1.57m zijn. Of bedoel je dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 13:14 



 
Profiel   

Nee, ik heb het niet over kruisingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:59 



 
Profiel   

Welshcobs zijn ook soms dik in de E-maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:51 



 
Profiel   

Er is wel verschil, maar er is ook verschil in ras en africhting. Het is dus altijd wel een beetje anders. De basis is echter hetzelfde, dus vaak ben je zo gewend aan een ander paard of pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:55 



 
Profiel   

Schijnbaar zit er wel een drastisch verschil in, als ik het KNHS moet geloven.. :') Ik zat bij het L2 bij de pony's, mocht bijna over naar het M. Verder nooit bij de paarden gestart omdat ik na mijn ponytijd ben gestopt met wedstrijden. Maar schijnbaar moet je bij de paarden gereden hebben als je BIXIE jury wilt worden. Anders kan je geen puppies die over balkjes met mama en papa moeten draven en tussen de pionnetjes moet sturen, beoordelen. Daar heb je dan geen kennis voor. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:00 



 

LaDonna75 schreef
Welshcobs zijn ook soms dik in de E-maat.
Wat in het buitenland ook gewoon 'paard' genoemd wordt. :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen