Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

"Merrie gedrag" of internalised misogony?

 
Profiel   

Qimm schreef
Ik krijg her en der ook het idee dat een subgroep vrouwen het ook prima vindt het 'zwakkere geslacht' te zijn (spelen). Zo was er laatst iemand echt verbaasd dat ik met verhuizen kwam helpen om dingen te slepen, niet om te poetsen. 'Dat laat je toch aan de mannen over?'... eh, nee. Ik sleur liever met meubels dan dat ik ga ramen lappen hoor :evaw:

Of toen m'n zus ging verhuizen werd ik gevraagd even een wandlamp op te hangen. Dus ik sta die draadjes in dat boxje te prutsen, staan mijn zus en een vriendin verbaasd te kijken 'dat je dat kunt zeg, ik kan dat niet'
Waarop ik droog antwoordde, 'je kunt het wel, het is heel makkelijk. Je weet alleen niet hoe het moet'

Tja, ik ben dan weer (heel kort) samen geweest met een man waar aan ik op sommige dagen vroeg of ik voor één keer even het meisje mocht zijn in de relatie. := := die zitten toch aan beide kanten hoor. :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:57 



 
Profiel   

Dat weet ik. Mijn man is bijvoorbeeld veel preciezer met schoonmaken dan ik. Gelukkig maar, zo blijft het tenminste een beetje netjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:59 



 
Profiel   

Wintu schreef
floripori17 schreef
Ooh ik ken het zeker wel. Zeker onder de mannen "je lijkt wel een wijf". Of "gedraag je eens als een man". En "rennen like a girl" heb ik vaak zat voorbij horen komen. Wel overigens fijn dat je er niet bekend mee bent. Lijkt mij een goed teken.

Ik sluit mij aan bij suliko. Ik denk...en nou klinkt dat weer heel cliché, maar ik gelood dat verandering begint bij jezelf. En als ik dit soort stereotypen tegen kan gaan door mensen bewust te maken, dan heb ik al een doel bereikt. Misschien is het maar 1 iemand die ik aan het denken zet. Maar je blijft in verbinding op die manier en zo word imo, de wereld een iets betere plek. Wanneer wij meer open en verbonden gaan zijn met de mensen om ons heen, zeker zonder oordeel, heeft dat een aanstekelijke werking. Ik merk bijv. Dat ik mij snel laat meeslepen door zo wel positiviteit als negativiteit. Dus probeer ik dagelijks meer ook een positief persoon te worden voor mezelf en anderen. Klinkt nu heel erg "wereldverbeteraar" allemaal. Maar is niet zo mooi en makkelijk als ik het nu omschrijf natuurlijk. :+


Ik ben wel bekend met de uitspraken, ken alleen geen vrouwen die zich gedragen zoals in die uitspraken. Dus vandaar dat ik het ook niet serieus neem, tuurlijk zijn er uitzonderingen die zich wel zo gedragen, maar volgens mij is dat een minderheid.
Ik heb me nooit aangesproken gevoeld door dat soort stereotypen of dat dat mijn eigenwaarde heeft aangetast, ik vind het zo ridicuul dat ik het ook lastig vind, dat vrouwen zich in hun eigenwaarde aangetast voelen door dat soort idiote stereotypes.


En dat valt dus vies tegen. Je gedragen naar stereotypen en heersende normen gebeurt ontzettend onbewust en overkomt helaas iedereen.
Throwing like a girl is niet zomaar een uitspraak, maar een daadwerkelijk fenomeen. Door de ideeën waar vrouwen bewust en onbewust mee opgroeien, gebruiken vrouwen hun lichamelijke ruimte anders dan mannen, zonder dat ze het door hebben! Dit komt bijvoorbeeld neer op niet de reikwijdte die je hebt benutten bij het gooien van een bal en je letterlijk kleiner houden in ruimtes. Zelfs vrouwelijke (bal)sporters gebeurt dit. Dat is toch absurd?
Ik denk dat het enorm belangrijk is om serieus te nemen hoe diep uitspraken en ideeën doorwerken in je cognitie en gedrag. Dat gaat verder dan je minderwaardig voelen, maar je onbewust minderwaardig gedragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:45 



 
Profiel   

Suliko schreef
Wintu schreef


En dat valt dus vies tegen. Je gedragen naar stereotypen en heersende normen gebeurt ontzettend onbewust en overkomt helaas iedereen.
Throwing like a girl is niet zomaar een uitspraak, maar een daadwerkelijk fenomeen. Door de ideeën waar vrouwen bewust en onbewust mee opgroeien, gebruiken vrouwen hun lichamelijke ruimte anders dan mannen, zonder dat ze het door hebben! Dit komt bijvoorbeeld neer op niet de reikwijdte die je hebt benutten bij het gooien van een bal en je letterlijk kleiner houden in ruimtes. Zelfs vrouwelijke (bal)sporters gebeurt dit. Dat is toch absurd?
Ik denk dat het enorm belangrijk is om serieus te nemen hoe diep uitspraken en ideeën doorwerken in je cognitie en gedrag. Dat gaat verder dan je minderwaardig voelen, maar je onbewust minderwaardig gedragen.


Je schaart zelf nu ook alle vrouwen onder een noemer.

Ik zeg dat ik het persoonlijk nooit zo heb gevoeld en ik het niet herken in mezelf en in de meeste vrouwen die ik ken.

Maar goed, misschien kun je je zelf dan verduidelijken met enkele voorbeelden. In welke posities gedragen vrouwen zich onbewust minderwaardig bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 22:16 



 
Profiel   

MWah, die groepjes hebben ook wel zo hun voordelen hoor.

Ik ontleen er best veel plezier in dat ik binnen de subgroep vrouwen best bovenmatig handig ben. Met het parkeren van een auto-trailer combi, met klussen of met het slachten van een kip bijvoorbeeld. Dat is onderdeel van mijn identiteit (ik formuleer het even overdreven zwaar). Als ik mezelf daarmee vergelijk binnen de soort 'mens' kom ik er minder bijzonder vanaf. Ook zonde ;)

En ik ben dan wel weer echt een 'throwing like a girl' type. Kan ik he-le-maal niks van. Terwijl ik mij er op andere gebieden toch niet door heb laten tegen houden. Dus dat zal toch wel gewoon aanleg zijn.

Maw: ik voel het eigenlijk niet als een belemmering om vrouw te zijn. Dus als mijn gooien nou ietsje beter zou zijn geweest zonder de vrouw-belemmeringen maar ik me ook minder bijzonder zou hebben gevoeld over mijn andere skills. Wat ben ik er dan mee opgeschoten?

Overigens heb ik niks tégen het nadenken over deze materie zoals in de video wordt gedaan. Het kan echt geen kwaad om er even bij stil te staan.

Maar als persoon heb ik geleerd me hier niet te veel van aan te trekken en ben ik nogal geneigd om van me af te bijten. Heb een zelfde set oordelen over 'de andere kant', altijd klaar om te relativeren. Mannen die niet fatsoenlijk kunnen koken of maar 4 kleuren kunnen onderscheiden vind ik net zo onnozel als mijn bal vaardigheden. En als mensen te ver doorschieten in hun oordelen 'waardeer ik ze als geheel vrij snel af'.


Laatst bijgewerkt door pol013 op 02-06-23 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:29 



 
Profiel   

Suliko schreef
En dat valt dus vies tegen. Je gedragen naar stereotypen en heersende normen gebeurt ontzettend onbewust en overkomt helaas iedereen.

Hm, daar kwalificeer je best wel een hoop mensen mee .. ik weet niet of dat wenselijk danwel perse waar is...

Citaat
Throwing like a girl is niet zomaar een uitspraak, maar een daadwerkelijk fenomeen. Door de ideeën waar vrouwen bewust en onbewust mee opgroeien, gebruiken vrouwen hun lichamelijke ruimte anders dan mannen, zonder dat ze het door hebben! Dit komt bijvoorbeeld neer op niet de reikwijdte die je hebt benutten bij het gooien van een bal en je letterlijk kleiner houden in ruimtes. Zelfs vrouwelijke (bal)sporters gebeurt dit. Dat is toch absurd?

Dan doe je dat niet, dan maak je je groot in een ruimte.. sommige dingen zijn gewoon een keus denk ik.

Citaat
Ik denk dat het enorm belangrijk is om serieus te nemen hoe diep uitspraken en ideeën doorwerken in je cognitie en gedrag. Dat gaat verder dan je minderwaardig voelen, maar je onbewust minderwaardig gedragen.

Ik vraag me af of dat te maken heeft met in welke mate je je laat beinvloeden door de omgeving, en, in welke omgeving je dan zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:37 



 
Profiel   

Ik heb het filmpje bekeken en het zet wel aan het denken vind ik...eigenlijk is throwing like a girl inderdaad bedoeld als belediging en dat is nogal gemeen eigenlijk. Net alsof vrouw/ meisje zijn altijd iets is wat minder goed is. Daar begint al respectloos gedrag.

Niemand zegt als er slecht gegooid wordt, throw like a guy.

Nu denk ik dat de vrouwen in de paardenwereld over het algemeen stoerder zijn en wat technischer/ handiger. Maar ik heb ook al wel genoeg vooroordelen gehoord..vrouwen kunnen niet autorijden bijv. of niet in parkeren. En dan vind ik het leuk om te zeggen dat ik auto, trailer en trekker rijden. (en dan staan ze je beteuterd aan te kijken want die skills hebben ze zelf niet eens)

Ik weet niet of vrouwen zich onbewust minderwaardig gedragen, maar ik kan me wel voorstellen dat als je toch nooit de credits krijgt. Hoe goed je je best ook doet dat de motivatie dan ook snel weg is.

Kijk alleen maar naar vrouwenvoetbal, er zijn maar weinig mannen die zullen zeggen dat de vrouwen teams beter voetballen dan de mannen bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:37 



 
Profiel   

Het afgelopen WK gingen de vrouwen toch heel goed? Ik hoorde daar best veel over..
(ik weet t niet zeker want ik volg geen sport, ik vind daar niet zoveel aan :+ )

En misschien kunnen vrouwen wel slechter autorijden dan mannen, geen idee.. er is toch iets met ruimtelijk inzicht wat bij de ene beter werkt dan bij de andere, wat je ook ziet met vaatwassers in en uitruimen enzo .. (ik heb geen idee, ik red me prima met inparkeren.. de auto van mijn vriend heeft allemaal piepjes en camera's en toestanden en daar kan ik dan weer niks mee qua parkeren :') ) Vrouwen doen soms hun make up achter het stuur, dat zie ik een man nog niet zo snel doen eigenlijk ..Ik denk dat je om een aantal dingen ook gewoon moet lachen, dat houdt het leven gezelliger?

Misschien gooien mannen wel harder/verder dan vrouwen, over het algemeen genomen. Iets met kracht ofzo? Maar goed, een sterke vrouw gooit dan weer verder dan een slappe man..
Je zou dan kunnen zeggen : "jeemig jij gooit slecht!" maar dat kan dan weer heel naar overkomen, dus beter is het als je gewoon nergens iets van zegt (want ook 'je zou kunnen proberen anders te gooien' kan overkomen als superieuriteit') :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:47 



 
Profiel   

Ik denk dat mensen niet zo moeten generaliseren, er zijn vrouwelijke atleten die waarschijnlijk menig man er uit gooien.

Vrouwen kunnen ook niet per definitie slechter autorijden, de meeste dodelijke auto ongelukken gebeuren nog altijd bij/ door jonge mannen.

Ik denk wel dat vrouwen een minder groot ego hebben en het niet zo erg vinden als de auto niet kaarsrecht staat of het inparkeren niet in 1 keer gaat.

Maar goed, nu ben ik hetzelfde aan het doen...ik denk dat we juist af moeten van die kampen man-vrouw maar gewoon iemand als individu moeten beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:50 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Maar goed, nu ben ik hetzelfde aan het doen...ik denk dat we juist af moeten van die kampen man-vrouw maar gewoon iemand als individu moeten beoordelen.

Het gaat inderdaad vrij makkelijk.. dat generaliseren..
Tuurlijk gaat het om het individu, maar soms is het gewoon grappig en niet serieus.. ik denk dat dat ook wel een beetje moet blijven.. ?
Dat er over nagedacht wordt is denk al goed, en als mensen meer bewust worden zal het wellicht beter worden.

Hoewel de aard van de mensch op zich gewoon niet zo sociaal schijnt te zijn, maar dat is weer een heel ander gesprek.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:54 



 
Profiel   

Eens met Elisa.


Cer schreef
En misschien kunnen vrouwen wel slechter autorijden dan mannen

Nee dus. Vrouwen betalen minder aan autoverzekeringen, omdat vrouwen aangetoond veel minder schade rijden en ongelukken veroorzaken, want voorzichtiger.

Ruimtelijk inzicht verschilt echt per persoon, maar hier doet conditionering heel veel. Ik heb een woest interessante documentaire gezien over de conditionering van jongens en meisjes. Jongens kregen en krijgen veel technisch speelgoed, wat ruimtelijk inzicht stimuleert wiskundige vaardigheden en meer van die dingen.
Meisjes kregen vooral poppen, en van die mini keukentjes en zulke dingen en alles wat ze kregen was veel meer gericht op zorgen en moederen. Allemaal heel onbewust, mensen waren ook anders in hun benadering afhankelijk van of ze dachten dat het kind een jongen of een meisje was.

Omdat het brein van de jongetjes al getraind was in ruimtelijk inzicht en problemen oplossen, waren ze idd beter in wiskunde en hadden meer ruimtelijk inzicht. Maar dit is allemaal conditionering.

Er is dan een groep kinderen een hele periode lang gelijk behandeld, gelijk speelgoed, gelijke lessen, en wat bleek: er was geen verschil in ruimtelijk inzicht tussen jongens en meisjes. Gewoon geen.

Ik ga de documentaire nog hier opzoeken en posten, hij is erg interessant en voor mij een eye-opener.


Laatst bijgewerkt door Avalanche op 02-06-23 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 07:58 



 
Profiel   

Dat klinkt zeker heel erg interessant! en ik geloof daar ook in..heb zelf veel met jongens speelgoed gespeeld als kind en jongens dingen gedaan.

Dan nog zal het wellicht als individu nog wel verschillen, ook niet alle mannen zijn goed in sleutelen aan auto's bijv.

Ik ben sowieso voor meer gelijkheid tussen de seksen.

En grapjes tja..natuurlijk moeten grapjes kunnen maar het is niet leuk als de grapjes over vrouwen bijv. altijd een negatief tintje hebben en de grapjes over mannen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:01 



 
Profiel   

Ik weet niet of voorzichtiger hetzelfde is als goed/beter?
maar goed, we dwalen af van de vrouwenhaat richting merries.. :) dat is het onderwerp dacht ik

Citaat
het is niet leuk als de grapjes over vrouwen bijv. altijd een negatief tintje hebben en de grapjes over mannen niet

ik weet niet of dat zo is
Wat ik al zei, het is denk ik goed om bewust te zijn van dingen.
Hetzelfde geldt voor de rest.. rood haar, brillen, dik, dun, blond, lang, kort enzovoort.. maar daar gaat het nu niet over :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:04 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Dat klinkt zeker heel erg interessant! en ik geloof daar ook in..heb zelf veel met jongens speelgoed gespeeld als kind en jongens dingen gedaan.

Dan nog zal het wellicht als individu nog wel verschillen, ook niet alle mannen zijn goed in sleutelen aan auto's bijv.

Ik ben sowieso voor meer gelijkheid tussen de seksen.

En grapjes tja..natuurlijk moeten grapjes kunnen maar het is niet leuk als de grapjes over vrouwen bijv. altijd een negatief tintje hebben en de grapjes over mannen niet.

Het is dát idd. Juist door mijn transitie ben ik me er zoveel meer bewust van geworden hoe vrouwen tegen vooroordelen aanlopen.
Ik ben een techneut, altijd geweest ook. Dol op autorijden (ik vind het serieus geweldig) willen weten hoe dingen in elkaar zitten, maar nu worden er geen grapjes meer gemaakt over welke sleutel ik kies of hoe slecht ik wel niet zal zijn in voetbal, en denken mensen dat ik wel een prima chauffeur zal zijn.

Maar ik ben nog steeds dezelfde persoon. Mijn karakter is hetzelfde en mijn aanleg is niet veranderd.

En dat doet iets met je zelfbeeld, want omdat ik niet meer hoor hoe slecht ik wel zal zijn, groeit het zelfvertrouwen en presteer ik daadwerkelijk beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:23 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik weet niet of voorzichtiger hetzelfde is als goed/beter?

Ja, minder schade, minder snelheidsovertredingen, over het algemeen beleefder, minder ongelukken. Dat is ook de reden dat ze vrij wat minder premie hoeven te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:26 



 
Profiel   

ik weet niet of dat grapjes zijn, klinkt mij meer als pesten?

Overigens ligt het misschien ook aan de omgeving waar iemand in zit. Ik ben alleen gepest op school, maar daarna heb ik niet perse meegemaakt dat men vind dat ik slecht zou zijn in voetbal (ben ik wel) of heb ik commentaar gekregen op hoe ik autorij..
Dan ben je (in het algemeen) denk gewoon bij onaardige mensen in de buurt? Wie gaat dat trouwens vanuit niks tegen iemand zeggen? Dat is toch raar eigenlijk..
Een vreemde gaat mij niet vertellen hoe ik autorij, een collega moet het zakelijk houden en mn vrienden doen dat al helemaal niet? Ik vind dat interessant, hoe dat dan werkt? :)

Ik zit te denken of je om te meten wie er 'beter' rijdt je alle omstandigheden gelijk moet maken. Dus roekeloos vs voorzichtig is niet hetzelfde als beter, denk ik. Als beiden hetzelfde rijden, wie rijdt er dan beter, en wat is dat precies?
En in het kader van deze discussie vind ik het ook weer lastig om een oordeel op vrouwen / mannen te plakken, want waarom rijden mannen dan 'roekelozer'.Welke sticker hebben zij gekregen/zichzelf opgelegd. Er zijn echt wel vrouwen die niet kunnen rijden, en er zijn mannen die niet kunnen rijden. Ook hier geldt dan het individu denk ik?

Enfin, ik dwaal ook af. Merries rijden sowieso geen auto

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:28 



 
Profiel   

@Wintu & @Cer, ik had me gisteravond niet heel duidelijk uitgedrukt.

Het is natuurlijk fantastisch als je je als vrouw niet minderwaardig voelt. Het punt dat ik wilde maken is dat heersende stereotypen en normen vaak onbewust ons beïnvloeden, vanaf zo'n jonge leeftijd dat we ons niet bewust zijn hoe dat zich uit. Het throwing like a girl is daar een voorbeeld van. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar hoe vrouwen, in tegenstelling tot mannen, hun lichaam en de ruimte gebruiken. Een bal gooien is daar een van de onderzoeksobjecten van geweest. Daar kwam uit dat vrouwen, zelfs al vanaf een leeftijd vanaf 5 jaar, dus een leeftijd waarop ze nog niet goed bewust eigen keuzes over hun lichaam kunnen maken, hun lichaam zeer beperkt gebruiken bij het gooien van een bal. Bijvoorbeeld niet indraaien van het lichaam, de benen gebruiken bij kracht zetten en de volledige reikwijdte van je arm gebruiken. Daarmee zeg ik niet dat élke vrouw slechter is in een bal gooien dan mannen. Natuurlijk zijn er vrouwen fantastisch in het gooien van ballen en zullen ze zelfs winnen van heel veel mannen en kan je daar later bewuste keuzes in maken en heb je altijd uitzonderingen op de regel. Maar in de basis gebeurt het dat vrouwen, onder invloed van de omgeving en niet door biologische factoren, leren hun lichaam op een andere manier te gebruiken ten opzichte van mannen.
Ik schaar dat zelf onder gedrag vanuit een onbewust gevoel van minderwaardigheid. Daarmee zeg ik absoluut niet dat een vrouw zich minderwaardig voelt, dat is echt een onbewust proces en is niet eens vanuit jezelf aan te wijzen, maar alleen op een sociaal wetenschappelijk niveau te observeren.

Dat iedereen onderhevig is aan zulke invloeden, bedoel ik niet alleen vrouwen mee. Maar elk mens is op een bepaalde manier door hetzij geslacht, kleur, seksualiteit, etc, in meer of mindere mate onderhevig aan stereotypen en heersende normen.

Natuurlijk kun je kiezen om wel je hele lichaam te gebruiken bij het gooien van een bal (om even op dat voorbeeld te blijven). Maar vooraf dat je een keuze kan maken, moet je je bewust zijn van wat je deed en hoe dat komt. Daarmee kom ik terug op mijn eerdere punt, dat ik het wel belangrijk vind om je bewust te zijn van hoe we kaderen, labelen, discrimineren en stereotyperen. Niet alleen dat we het allemaal onbewust doen (dat is hoe ons brein nou eenmaal informatie verwerkt), maar ook dat het ons allemaal onbewust beïnvloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:35 



 
Profiel   

Ik weet dat niet, ik leerde ballen gooien bij gym :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:43 



 
Profiel   

Ik pik er een zinnetje uit, waar je de vrouw al minderwaardig neer zet, onbewust.


Citaat
Het is natuurlijk fantastisch als je je als vrouw niet minderwaardig voelt.


Dat hoort niet fantastisch te zijn, maar normaal.
Zo zie je maar dat iedereen het doet, ook al wil je het niet en dat gaat al sinds mensenheugenis. Het is fijn om je er bewust van te zijn, maar iets dat zo is ingesleten is heel moeilijk af te leren bij een hele bevolking. Ik trek het me allemaal niet aan en laat het me zeker niet beïnvloeden. Ik zie het ook weinig in mijn omgeving. Je kiest hoe je met dit soort zaken omgaat. Ik denk wanneer je erg gevoelig bent voor wat je omgeving van je vindt, je er misschien last van kan hebben en je misschien je bij je zelf te rade moet gaan waarom je eigenwaarde zo afhangt van je omgeving. Ik denk dat daar een groter probleem ligt.
Misschien dat leeftijd ook een rol speelt, jij bent nog jong, ik ben tweemaal zo oud en mij kan het allemaal niet meer zo boeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:48 



 
Profiel   

Hm, dat zou misschien kunnen, ik ben van jouw leeftijd Wintu
(ik vind het ook jammer dat mensen zich laten beinvloeden door hun omgeving, maar ik ben dan ook opgegroeid zonde social media en dat soort dingen.. )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:58 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Cer schreef
Ik weet niet of voorzichtiger hetzelfde is als goed/beter?

Ja, minder schade, minder snelheidsovertredingen, over het algemeen beleefder, minder ongelukken. Dat is ook de reden dat ze vrij wat minder premie hoeven te betalen.

Vrouwen maken net zoveel ongelukken te als mannen.
Ook is er geen verschil in premie omdat verzekeringen niet mogen discrimineren betreffende het geslacht.
Het is zelfs zo dat vrouwen net zo vaak schade rijden als mannen maar iets minder claimen qua bedrag (schades zijn goedkoper) dit komt ook omdat ze de auto's gemiddeld gesproken goedkoper zijn om te repareren (kleinere/goedkopere auto's).
Ik heb even gekeken en nergens vragen ze je geslacht bij het berekenen van de premie.

Citaat
Heb je een autoverzekering speciaal voor vrouwen?
Daar kunnen we heel kort over zijn, het antwoord is: nee. Autoverzekeraars mogen geen onderscheid maken in geslacht, omtrent de hoogte van de premie. Dus wat je geslacht ook is, je betaalt dezelfde premie voor de dezelfde dekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:09 



 
Profiel   

Ik zie dat een beetje anders. Minder (kostbare) schade heeft invloed op je premie. Hoe langer je schadevrij rijdt, hoe lager jouw premie. Vrouwen rijden minder schade en minder kostbaar als ze schade rijden, en dus is de premie lager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:36 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Vrouwen rijden minder schade en minder kostbaar als ze schade rijden, en dus is de premie lager.

Premie is niet lager voor vrouwen, er is geen verschil in de basis premie.
Ze rijden niet minder vaak schade, wel voor een minder bedrag per keer, maar voor je schadevrije jaren maakt het niks uit wat het bedrag is wat ze hebben moeten betalen, maar het aantal geclaimde gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:00 



 
Profiel   

Het topic is al een paar pagina’s verder maar misogynie is vrouwenhaat en dat is wel iets anders dan vooroordelen of stereotypen.
Dus dat vind ik wel erg overtrokken eigenlijk.
Verder heb ik er geen probleem mee dat vrouwen meer gevoelig en dramatisch worden gezien. Een vrouw is ook anders dan een man en ik hoef ook niet als gelijk gezien te worden. Ik ben anders dan een man en embrace dat ook. Helemaal prima. Merries zijn ook gewoon anders in de omgang dan ruinen of hengsten. So what? Helemaal prima. En bij mensen bestaan er ook mannelijke dramaqueens en bij paarden bestaan er ook gevoelige ruinen. En ja, er zijn vrouwen die mannen er sportief zo uitrennen/gooien whatever.
Maar om nou zo’n probleem te maken van het feit dat mannen en vrouwen gewoon anders zijn, nee gaat me wel wat ver. Ik ben blij dat ik een vrouw ben. Ik hoef niet gelijk aan een man te worden gesteld, want ik ben anders en heb mijn eigen kwaliteiten die de man niet of minder heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:41 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Het topic is al een paar pagina’s verder maar misogynie is vrouwenhaat en dat is wel iets anders dan vooroordelen of stereotypen.
Dus dat vind ik wel erg overtrokken eigenlijk.
Verder heb ik er geen probleem mee dat vrouwen meer gevoelig en dramatisch worden gezien. Een vrouw is ook anders dan een man en ik hoef ook niet als gelijk gezien te worden. Ik ben anders dan een man en embrace dat ook. Helemaal prima. Merries zijn ook gewoon anders in de omgang dan ruinen of hengsten. So what? Helemaal prima. En bij mensen bestaan er ook mannelijke dramaqueens en bij paarden bestaan er ook gevoelige ruinen. En ja, er zijn vrouwen die mannen er sportief zo uitrennen/gooien whatever.
Maar om nou zo’n probleem te maken van het feit dat mannen en vrouwen gewoon anders zijn, nee gaat me wel wat ver. Ik ben blij dat ik een vrouw ben. Ik hoef niet gelijk aan een man te worden gesteld, want ik ben anders en heb mijn eigen kwaliteiten die de man niet of minder heeft.

_/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen