Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is de juiste (hals) bespiering van een paard?

Profiel   

Moderatoropmerking:
goedemorgen allemaal :)

Net heb ik geprobeerd een afsplitsing te maken van dit topic naar het nieuw geopende topic: [RT-D] Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard? waarin vragen gesteld kunnen worden over de bespiering van een paard aan de hand van een foto. Het splitsen is niet gelukt omdat dan het hele verloop van het topic niet meer klopt. Ik heb om deze reden alle berichten hier intact gelaten.

Ik wil jullie wel vragen om vanaf nu de splitsing tussen beide topics heel goed in de gaten te houden.
In dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek over :

Gizeppie schreef
Ik ben mij de laatste tijd steeds meer aan het richten op de juiste bespiering van paarden. Toen ik mijn pony kocht had hij een mega onderhals. Dit wordt wel al minder, maar blijft nog iets zichtbaar. Ik vroeg mij af, wat is nou de juiste bespiering van een paard in de hals, rug en billen? Toen ik in Engeland werkte op een Spaanse stal hadden de paarden een mega hals, maar weinig bilspier.. Wat zijn jullie meningen daarover? Wat voor bespiering (eventueel plaatjes) zien jullie als de ideale bespiering voor de bevordering van het welzijn van je paard? Ik ben overigens geen wedstrijdruiter, maar ik vind het wel erg leuk om mij bezig te houden met de beweging van het paard.

In het andere topic mogen jullie foto's van jullie eigen paard delen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:33 

Profiel   

_San87_ schreef
Nies_ schreef
Nouja de meeste komen alleen aan met "wat vinden jullie hier dan van?" en zetten er een foto bij waar niets op te zien valt. Dat draagt niet echt wat bij. Topics als het andere topic bloeden ook altijd snel dood omdat mensen alleen wat over hun eigen paard willen horen, maar geen zin of niet de kennis hebben om zelf wat bij te dragen.

Als je toevallig een mooi voorbeeld op stal hebt staan waarvan je een foto gebruikt om je schrijven te onderbouwen is daar niks mis mee lijkt me. Op jouw foto's was mooi te zien hoe een longeerhulp gebruikt hoort te worden, dus dat is ook gewoon ontopic imo.

Ja goed, fair enough. Maar dan ben ik alsnog wel benieuwd hoe anderen erover denken qua bespiering (daar is een discussietopic voor, toch?), maar als je dat dan vraagt krijg je een snauw.

Dan zal t hier ook snel doodlopen.

Hier mag prima een discussie worden gevoerd over getoonde foto 's alleen deze foto's moeten dan wel een bijdrage hebben als in ik vind dat x een fijne bespiering heeft met daarbij de onderbouwing waarom je dat vindt. Nu kwamen er veel berichten voorbij met hier zijn de foto's wat vinden jullie ervan, niet iedereen vond dat prettig. Ook een goed topic maar een net andere inslag als de oorspronkelijk vraag van de TS.

Wat ik met mijn bericht bedoelde is dat de vragen : Wat vinden jullie van mijn paard in het andere topic gesteld mogen worden. Dan houden jullie hier de ruimte om inhoudelijk verder te gaan op wat vind ik een mooie bespiering en wordt dit topic niet volledig overspoeld met foto's :) :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen