Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is dit normaal? (inrijden van volbloeden)

 
Profiel   

Het uitgangspunt dat je een paard moet overdonderen getuigt niet van veel kennis, erg achterhaald... Tuurlijk zal het wel werken, maar het is een zwaktebod. Mijn paard wist precies wat er aan de hand was toen er iemand op ging zitten en had daar geen moment problemen mee. Puur een kwestie van goede voorbereiding, dan is de stap naar erop gaan zitten maar een heel klein stapje. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-10 11:26 



 
Profiel   

Ik erger mij al een tijdje aan de advertenties die ik van deze 'stal' zie... En elke keer als ik op z'n site terecht kom verbaas ik me over het feit dat iemand dit soort foto's op internet durft zetten om zichzelf te 'promoten'

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-10 20:00 



 
Profiel   

Verschrikkelijkk :O..

Serieus wat denken ze te berijken, volgens mij doet die jonge het gewoon voor de kick en kan die beter rodeo ruiter worden.
Moet wel zegge mijn complimenten voor het uitzitten van die sprongen maar dat is dan oook echt het enigste positiefe !


Jammer dat er zulke mensen bestaan ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-10 21:40 



 
Profiel   

oh ik dacht dat het een stal voor rodeo rijden was :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-10 23:24 



 
Profiel   

Ik ken deze idioot, hij verwaarloosde ook de paarden van zijn werkgever toen deze ziek werd door een auto ongeval. Het is gewoon een grote onbenul. Dit heeft helemaal niets met de rensport te maken alleen met een grote dombo uit België.

:( ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-10 00:28 



 
Profiel   

Verschrikkelijk is dit en gewoon onverantwoord.
Heeft iemand al een reactie gekregen van deze man?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-10 13:38 



 
Profiel   

jamie zal waarschijnlijk zijn schouders ophalen en lachen om het mailtje. Hij doet wat hij wilt en laat zich door niemand beinvloeden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 01:35 



 
Profiel   

ik heb respect dat ie blijf zitten zolang!!

Tsja.. dit gebeurt in de paardenwereld..
die filmpjes..een paard kan bokken ja..
Wij weten niet wat er vooraf al gedaan is met dit dier enz. enz.

ennuh Gert van t hof klimt er ook op, en laat ze bokken tot ze erbij neervallen, maar hij blijft zitten.

2e filmpje.. rijdt die man uiteindelijk emt een los teugeltje!
Paard gaat draven, en stappen

hier heeft echt wel voorbereiding in gezeten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 01:41 



 
Profiel   

Zo breek je paarden. Gewoon blijven meppen en rukken tot het beest vanzelf rustig wordt. Wordt nooit meer een 100% normaal paard daarna. Heb zo een gruwelijke hekel aan alles wat met de termen breken, opbreken of inbreken te maken heeft. Zo walgelijk onprofessioneel. Ben er zeker van dat een normaal ingereden volbloed even veel races wint als eentje die snel snel ingebroken is vanwege tijdgebrek. Tja gewoon weer een wannabe cowboy waarvan de dag dat hij zijn nek breekt gewoon nog komt. Deze filmpjes hebben niets met inrijden te maken, noch met paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 01:45 



 
Profiel   

Waarom een bericht verwijderen Jolliegirl?

Was lekker vriendelijk ook. Wat geeft jou het idee dat ik niet weet waar ik over praat? Aangezien jij het meest oppervlakkige van het woord voor ogen hebt. Denk je dat alleen de meest brutale en extreme methodes onder inbreken vallen? Wat een onzin zeg. Zodra je een paard met impulsen en geweld overdondert en hiermee doorgaat totdat hij zich overgeeft ben je hem al aan het breken.

edit: Aanvulling om verwarring te voorkomen. Ik heb het niet over een paard op zijn donder geven, consequentie is een must, dan is het actie=reactie. Ik heb het echt over het pure overdonderen van paarden. Dus zadel erop, kerel erop en los laten, en alle andere nog vagere methodes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 01:56 



 
Profiel   

Ik heb mn bericht aangepast omdat ik het toch iets te onvriendelijk vond ;)

Geweld?
Ik zie eigelijk geen geweld, ja paard krijgt n beste klap alstie niet vooruit gaat
Actie = reactie

Enigste wat ik errug storend vind is dat gehang in die mond.
maar op foto's te zien, doet hij dit ook wellereens met een halster. :)

Jij weet niet of dit de eerste keer was voor dit paard... :)
dus makkelijk oordelen om dit gelijk breken te noemen :)

tuurlijk, ik werk liever met vertrouwen , en een maandje of 1.5 de tijd, absoluut!!
maar overdrijven en doorslaan zijn ook 2 dingen die hier nogal snel gebeuren op bokt.

mensen moeten maar eens gaan kijken bij sjefke janssen, en gert v hof... en zo kan ik er nog wel 6 opnoemen :)
Daar is het ook niet : *aai* lief paardje, lief paardje *aai*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:03 



 
Profiel   

Is het nieuw om er sjefKE van te maken?
Geloof dat professor wel een trend gezet heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:04 



 
Profiel   

Oh ik noem hem altijd sjefke.
En wie mag professor zijn?
http://users.skynet.be/stalbryala/image ... %20015.JPG
http://users.skynet.be/stalbryala/image ... %20021.JPG


Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 10-01-10 02:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:07 



 
Profiel   

professor is een bokker. Waarom noem je hem Sjefke, staat dat op zijn identiteitskaart? Of ben jij stiekem een beetje verliefd dat je hem dergelijke koosnaampjes moet geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:10 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Ik heb mn bericht aangepast omdat ik het toch iets te onvriendelijk vond ;)

Geweld?
Ik zie eigelijk geen geweld, ja paard krijgt n beste klap alstie niet vooruit gaat
Actie = reactie

Enigste wat ik errug storend vind is dat gehang in die mond.
maar op foto's te zien, doet hij dit ook wellereens met een halster. :)

Jij weet niet of dit de eerste keer was voor dit paard... :)
dus makkelijk oordelen om dit gelijk breken te noemen :)

tuurlijk, ik werk liever met vertrouwen , en een maandje of 1.5 de tijd, absoluut!!
maar overdrijven en doorslaan zijn ook 2 dingen die hier nogal snel gebeuren op bokt.

mensen moeten maar eens gaan kijken bij sjefke janssen, en gert v hof... en zo kan ik er nog wel 6 opnoemen :)
Daar is het ook niet : *aai* lief paardje, lief paardje *aai*


Tja geweld, het is een begrip dat door iedereen anders wordt geïnterpreteerd, hij is er behoorlijk met de zweep op aan het rossen, dat vind ik geweld gebruiken. Je kan ieder paard breken, iedere leeftijd ingereden of niet. Het breken is slechts een andere benaming voor overgave, niet gecreëerd door vertrouwen maar door pure overdondering op welke manier dan ook. Ben ook niet eentje die gaat staan miepen om alles en mijn pony moet ook gewoon sporen, doet hij dit niet krijgt hij de 'gepaste behandeling'. Maargoed ik reageer ook vooral vanuit mijn standpunt, ik interpreteer het filmpje wss anders dan jou, zie er meer de ernst van in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:12 



 
Profiel   

Misschien heb ik die zweep dan over het hoofd gezien, ik dacht dat hij met zn handen bezig was..aangezien er op de foto's ook geen zweep te zien is.
Dan begrijp ik je volkomen.

Afrossen is niet mijn ding... :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:13 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Misschien heb ik die zweep dan over het hoofd gezien, ik dacht dat hij met zn handen bezig was..aangezien er op de foto's ook geen zweep te zien is.
Dan begrijp ik je volkomen.

Afrossen is niet mijn ding... :n


Even herkeken, afrossen is het idd niet, ik heb het fout gezien het is idd ook soms gewoon de hand naar achteren. Maar een paar flinke lellen deelt hij toch uit. Toch nog teveel op een jong paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:23 



 
Profiel   

Dat is idd absoluut teveel!
Zijn we het toch eens grotendeels ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:26 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Dat is idd absoluut teveel!
Zijn we het toch eens grotendeels ;)


Idd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 02:26 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Hier weer eens herhaalt (!) verzoek om Sjef Janssen gewoon Sjef Janssen te noemen en niet Sjefke. De eerstvolgende die het nog een keer doet, of dat in dit topic is of elders op Bokt, krijgt een OW.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 20:11 



 
Profiel   

Ok,ik heb niet alles gelezen maar dat terzijde.
Heb enkele maanden terug ook een stal lopen zoeken voor zadelmak te maken en was op deze ook uitgekomen na filmpje zadelmak 1 toen had ik eigenlijk wel genoeg gezien.
Ja,ok een paard dat vertrouwen heeft in zadel, en de persoon zal zich ook wel iets mooier laten opstappen als in dit filmpje dus denk niet dat er bij dat dier veel vooraf werk van opstappen enzo aan te pas is gekomen of althans dat kan ik me niet voorstellen aangezien het opstappen al zo een drama is voor het dier.
Ik ga akkoord dat dit een paard breken is vind het geen fijn zicht. Ok mss zijn er paarden waar die het wel fatsoenlijk bij doet maar dan zou ik als ik hem was beter dat filmpje als deze stoerdoenerij erop zetten want zo noem ik het aangezien het blijkbaar heel grappig is en ze er ongelooflijk veel lol in hebben. Fijn als je daar als eigenaar bij zou moeten staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 20:32 



 
Profiel   

Jeetje, heftig! Maar wel respect voor die gast dat ie blijft zitten.
Nooit geweten dat 't zoooo moeilijk is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 20:42 



 
Profiel   

Ik heb niet het gehele topic door gelezen.Ik wel de filmpjes bekeken.

Wat kan die gast zitten :j
Het is niet geheel op mijn manier,maar opzich wel efectief. Op het 2de filmpje is toch al wel wat verbetering te zien.

Het vervelende vind ik echter dat we alleen filmpjes zien en we niets van de achtergrond van zo'n paard weten.Misschien is dit ook wel een 'geprobeerd' paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 20:59 



 
Profiel   

Mijn god hier trek je klanten mee ja.
Hij heeft geen cap op en rijt het paard enorm in de mond -O- #)
Inderdaad ik zou mijn paard hier nog niet laten inrijden als ik er geld voor kreeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-10 21:06 



 
Profiel   

Rowie1993 schreef
Nooit geweten dat 't zoooo moeilijk is..

Dat hoeft het ook echt niet te zijn! Met een goede voorbereiding is het zoooooo makkelijk! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-10 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen