Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is dit normaal? (inrijden van volbloeden)

 
Profiel   

Volbloeden spreken mij heel erg aan, dus af en toe zoek ik wel dingetjes op.
ik weet dat ze vroeg worden ingereden, maar op wat voor manier?
ik kwam op een site terecht van een volbloedstal waar toch wel 'schokkende' beelden waren
is dit normaal bij het opleren van volbloeden of zijn dit ook maar mensen die niet echt weten wat ze doen?

http://users.skynet.be/stalbryala/filmpjes.html
het gaat om deze stal
als je dan bij filmpjes kijkt en 'zadelmaken 1+2' 'draver april'
ook zijn er wat fotos over het beleren

hiermee is het dus niet de bedoeling om de rensport af te kraken ofzo.



Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 30-12-09 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

link aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 02:51 



 
Profiel   

Die filmpjes doen het bij mij niet. Daarvoor heb ik een andere player nodig. Kun je vertellen wat er gebeurde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 02:55 



 
Profiel   

ellentje94 schreef
is dit normaal bij het opleren van volbloeden of zijn dit ook maar mensen die niet echt weten wat ze doen?

Of het gebruikelijk is met volbloeden weet ik niet maar wat je op de beelden ziet is redelijk hersenloos. Wat die man daar doet kan op zo veel manieren onherstelbaar fout gaan, daar zou ik mijn paard zelfs op geen km van in de buurt willen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 02:59 



 
Profiel   

''training en zadelmak maken van paarden'' staat er op de site. :roll:
Al zou ik er geld voor krijgen dan zou ik mijn paard daar nog niet zadelmak laten maken. :n
Naar mijn idee is een volbloed een gewoon paard en is het niet normaal dat dat dier zo gaat rennen en bokken. Er is dan toch ergens iets mis gegaan in de training denk ik.
Dit vind ik geen fijn gezicht, helemaal voor het paard niet, en het is naar mijn idee ook niet normaal. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:00 



 
Profiel   

Dus dan wordt dit gewoon op dit forum gezet, met de naam en de site van de stal erbij?
Gert van het Hof nooit aan het werk gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:02 



 
Profiel   

Bizar dat die man zulke filmpjes op zijn site zet om klanten aan te trekken... Zou ie het druk hebben?
Mag hopen dat de zaken niet zo goed gaan...

en wij maar afgeven op pennymeisjes die zelf paarden in willen rijden. Zie hier een volwassen penny jongen; een nog veel gevaarlijkere variant ;)

@Sjeik. Hoezo niet met naam en toenaam? Meneer heeft de site opgericht als advertentie voor zijn bedrijf. Als hij van mening is dat hij goed bezig is heeft ie bij deze gratis reclame...

gert van het Hof zegt mij niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:06 



 
Profiel   

sjeik schreef
Dus dan wordt dit gewoon op dit forum gezet, met de naam en de site van de stal erbij?
Gert van het Hof nooit aan het werk gezien?

Ja en? Het staat al openbaar op internet hoor, op hun eigen website nl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:09 



 
Profiel   

Dus het is hier gewoon om alle sites van stallen op te zoeken waarvan de werkwijze niet acceptabel lijkt, en daar topics over te openen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:10 



 
Profiel   

ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt...
Want er zijn idd meer dan genoeg mensen met een "twijfelachtige" werkwijze. Diep triest.
Of het nodig is om een topic erover te openen weet ik niet. Er zijn wel erg veel nutteloze topics op bokt.

Maar blijf erbij dat meneer het zelf op internet heeft gezet dus als daar dan commentaar op komt in een forum dan is dat dikke pech. Moet ie maar een goed voorbeeld geven, dan kan daar een topic over worden geopend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:14 



 
Profiel   

Ik kan de filmpjes van meneer niet zien, daar voor moet ik een andere player installeren en daar heb ik niet zoveel zin in.
Maar die andere post meen ik niet sarcastisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:16 



 
Profiel   

Ik heb 1 filmpje bekeken.
Meneer zit op een paard. Dat paard bokt. Vervolgens staat het stil en schopt hij het vooruit. Als het paard dan weer bokkend vooruit gaat slaat hij het bij iedere bok met de zweep. Zo gaan ze de bak door, zit geen normale pas tussen. Overigens blijft ie knap zitten (helaas hihi)

inrijden... jaja

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:20 



 
Profiel   

jamie leysen is een gozer die denkt dat hij alles kan... hij is een echt tosser. Hij wilt er gewoon snel mee klaar zijn en zn centen verdienen.
Wat betreft dat vooruit schoppen, je kan beter een paard vooruit laten gaan dan stil staan, ze hebben dan te veel tijd om na te denken en vele malen gekker te doen dan wanneer ze vooruit moeten gaan, want dan moeten opletten waar ze heen gaan en hun balans proberen te houden.

Wij hebben dit seizoen 6 jonge (engels volbloed) paarden ingebroken en een aantal zullen wel eens ervandoor willen rennen en bokken van paniek, maar het is niets te vergelijken met wat jamie doet, de paarden die hij inbreekt zullen veel minder vertrouwen hebben dat mensen die ze rustig aan inbreken en alles stapje per stapje doen...


Laatst bijgewerkt door classic_life op 28-12-09 03:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:45 



 
Profiel   

ellentje94 schreef
Volbloeden spreken mij heel erg aan, dus af en toe zoek ik wel dingetjes op.
ik weet dat ze vroeg worden ingereden, maar op wat voor manier?
ik kwam op een site terecht van een volbloedstal waar toch wel 'schokkende' beelden waren
is dit normaal bij het opleren van volbloeden of zijn dit ook maar mensen die niet echt weten wat ze doen?

http://www.jlstables.be/
het gaat om deze stal
als je dan bij filmpjes kijkt en 'zadelmaken 1+2' 'draver april'
ook zijn er wat fotos over het beleren

hiermee is het dus niet de bedoeling om de rensport af te kraken ofzo.


Dit heeft helemaal niets met de rensport te maken hoor... wat hier gebeurd is het breken van paarden, niet beleren.
Als er geen vertrouwen is op de grond..... hoe kun je dan ooit erop gaan zitten?
De mensen die de paarden terugkrijgen die zo beleerd zijn, krijgen grote problemen.
Deze paarden wordt alleen geleerd wat angst is, en pijn.

Heel vér wegblijven van zulke soort 'bedrijven'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 03:52 



 
Profiel   

zodiacje schreef
Bizar dat die man zulke filmpjes op zijn site zet om klanten aan te trekken... Zou ie het druk hebben?
Mag hopen dat de zaken niet zo goed gaan...

en wij maar afgeven op pennymeisjes die zelf paarden in willen rijden. Zie hier een volwassen penny jongen; een nog veel gevaarlijkere variant ;)

@Sjeik. Hoezo niet met naam en toenaam? Meneer heeft de site opgericht als advertentie voor zijn bedrijf. Als hij van mening is dat hij goed bezig is heeft ie bij deze gratis reclame...

gert van het Hof zegt mij niets.

Gert van het Hof zijn "shows" draaien dan wel vnl om paarden waar al vanalles mee geprobeerd is := En ook van hem ben ik geen fan...

Tja of je een paard op deze manier "snel klaar" wil hebben is maar de vraag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 04:06 



 
Profiel   

Ik neem aan dat dit niks te maken heeft met of hij nu in de rensport zit of in eender welke andere tak van de paardensport.
Dit is gewoon een heel goed voorbeeld hoe het NIET moet als je een band met je paard wil dat gebaseerd is op vertrouwen. Persoonlijk zie ik hier echt het nut niet van in, tenzij hij wilde bewijzen dat hij goed op bokkende paarden kan blijven zitten. Ik denk dat ik even een beleefde mail (echt beleefd bedoel ik dan, niet sarcastisch beleefd) ga sturen met de vraag naar zijn argumenten voor deze methode, ik ben echt benieuwd hoe hij er zelf over denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 04:34 



 
Profiel   

:\ Ze hebben er geloof ik nogal veel plezier in he?
Ahem, nee dit is denk ik niet 'normaal'.

Tjeetje, de verfijning is ECHT ver te zoeken he? :? Volgens mij denken ze stiekem dat ze in een spaghetti western zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 05:19 



 
Profiel   

sjeik schreef
Dus dan wordt dit gewoon op dit forum gezet, met de naam en de site van de stal erbij?
Gert van het Hof nooit aan het werk gezien?

De eigenaar van de site zet het zelf online dus blijkbaar is ie er trots op, mogen we hier dan niet zijn geweldige werkwijze bespreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 06:17 



 
Profiel   

guanacotje schreef
Ik neem aan dat dit niks te maken heeft met of hij nu in de rensport zit of in eender welke andere tak van de paardensport.
Dit is gewoon een heel goed voorbeeld hoe het NIET moet als je een band met je paard wil dat gebaseerd is op vertrouwen. Persoonlijk zie ik hier echt het nut niet van in, tenzij hij wilde bewijzen dat hij goed op bokkende paarden kan blijven zitten. Ik denk dat ik even een beleefde mail (echt beleefd bedoel ik dan, niet sarcastisch beleefd) ga sturen met de vraag naar zijn argumenten voor deze methode, ik ben echt benieuwd hoe hij er zelf over denkt.

Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 06:18 



 
Profiel   

guanacotje schreef
Ik neem aan dat dit niks te maken heeft met of hij nu in de rensport zit of in eender welke andere tak van de paardensport.

Nu zijn er wel wat sporten waarbij het gewoon niet gaat opvallen dat er angst en wantrouwen aan de basis zit. Het is alleen degene die een relatie WIL met zijn paard die hier last mee gaat hebben, spijtig genoeg.
Als voorbeeld, in nogal wat buitenlanden (en hier en daar in het binnenland) zetten ze een paard groen voor de kar als die er groot genoeg voor is, meppen tot hij vooruit gaat en zich enigzins laat sturen, stevig bit, gewicht in de kar en de rem er op om te stoppen.. dat werkt ook, de kar gaat uiteindelijk van a naar b, en meer wordt niet verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 12:41 



 
Profiel   

Dit heeft inderdaad niets met de rensport te maken, maar meer met een andere mening hoe het beleren van paarden moet.
Het is ook zeker niet mijn manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 15:26 



 

Ziet er niet echt vrolijk uit nee, ieder zo zijn manier (ben het er niet mee eens hoor)

sjeik schreef
Dus dan wordt dit gewoon op dit forum gezet, met de naam en de site van de stal erbij?
Gert van het Hof nooit aan het werk gezien?

Wij hebben ooit een paard na Gert van het Hof gebracht.
Paard hadden wij zadelmak gemaakt, paar wedstrijdjes allemaal goed..en toen kreeg dat paard een "kronkel in zn kop" helemaal doorgedraaid.
Weg gebracht, hij ging erop..en exact hetzelfde als bij ons, recht overeind tegen de bakrand. Gert sporen aangedaan waar je allemaal U tegen zeg..en ja hij ging lopen hoor.
Hij heeft daar 2maanden gestaan, en was zo mak als een lammetje. Tot het moment dat wij er weer op gingen en het paard wist dat wij niet de krachten en middelen van Gert hadden.
Hij kan doorgedraaide paarden heel goed zadelmak maken, maar daarna moet er ook echt wel iemand met dezelfde 'rijstijl' en krachten op gaan zitten is mijn/onze mening van hem :) (moet er wel bijzeggen dat Gert van het Hof het zelf ook niet helemaal zag zitten met dat paard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 15:35 



 
Profiel   

de filmpjes kan ik ook niet zien, maar zover ik de persoon in kwestie ken en verhalen over hoor, is hij allesbehalve een goed trainer, laat staan geschikt om paarden tout court zadelmak te maken. Wat hij pressteert heeft totaal niks met rensport te maken, maar HET voorbeeld van hoe het NIET moet.

Hij mag dan misschien wel een professioneel jockey zijn, van "deftig" paardrijden heeft hij denk ik nog nooit gehoord om over verzorging en voerbeleid nog maar te zwijgen. Hij heeft nog bij ons op stal trainer en stalmanager geweest. De meesten waren blij dat die gast vertrokken is. Hij heeft volgens mij het verstand van een garnaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 15:43 



 
Profiel   

@ guanacotje: als je antwoord krijgt ben ik wel eens benieuwd. Laatste keer toen ik hem zag vertelde die dat hij altijd de eerste keer in de stal erop gaat, omdat de paarden dan geen kant uit kunnen. Nu heb ik zelf 2x geholpen bij zadelmak maken en heb toch telkens gezien/ervaren dat een paard dat gewend is aan de handelingen, het zadel en vertrouwen heeft in z'n verzorger/ruiter. Meestal geen rodeo gaat houden, maar hooguit z'n rug opspant en enkele pasjes zet om z'n evenwicht te bewaren. Al zullen er wel altijd uitzonderingen zijn. Ik ben ook geen expert en niemand is heilig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 15:49 



 
Profiel   

tja ik heb dit wel vaker gehoord ja...je breekt het paard op dat moment en hij heeft geen tijd om na te denken nee, maar plezier heeft hij er ook totaal niet van mond wijd open!!!nou fijn beeld hoor! super ga zo door NOT!!!!Ik ben blij met de manier waarop ik mijn paard beleerd heb lekker relaxt en de tijd nemen en ik heb een super lief fries ventje nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 15:54 



 
Profiel   

Oh wat erg is dit!! :roll: En inderdaad, een lol dat ze hebben, dat is misschien nog wel het allerergste. >;)
Dit heeft niks met rensport of welke paardensport dan ook te maken, dit is gewoon hersenloze rodeo tot het paard het van moedheid maar opgeeft. Lekkere start voor zo'n beestje. Ik heb mijn jonge Draver het afgelopen jaar zelf ingereden, die heeft geen bok gegeven hoor toen we er voor het eerst opgingen! Maar daar gingen wel maanden van voorbereiding aan vooraf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-09 18:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen