Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is dit normaal? (inrijden van volbloeden)

 
Profiel   

hmmm doet me sterk denken aan de jineata in argentinie.Heb zelf een criollo en ik ken een hoop andere criollos die zeer waarschijnlijk op deze manier gebroken zijn.

Land s eer lands wijs,ik weet niet of t beter of slechter is.

t Rare is wel dat alle criollos die ik ken stuk voor stuk zeer coole paarden zijn.
Heb nu al de nodige ritten met groepen meegemaakt en alle andere rassen leveren nogal eens wat problemen op met rijden.

Ik wil helemaal niemands paard afkraken (voor ik heel bokt over me heen krijg)maar tis wel wat heel erg opvalt.

Alle criollos komen van trailer,opzadelen en gaan,geen problemen met op hol slaan,je kan er niet achter rijden of ze schoppen,vreemde situaties enz.ze blijven cool.

Zodra teugel grond raakt staan ze stil,lopen altijd achter je (ipv naast of voor je zoals ik zoveel zie)
Ja dit is zeer waarschijnlijk met harde hand ingeprent,beter?ik weet t niet..weet wel dat ik er nu verschrikkelijk veel plezier en gemak van heb.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-09 21:10 



 
Profiel   

Zou er persoonlijk iets meer tijd insteken want dit zou ik niet uitzitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-09 23:15 



 
Profiel   

pharagirlke schreef
sjeik schreef
Gert van den Hof krijg wel voor elkaar wat anderen niet voor elkaar kregen. Menig paard wat nu nog onder het zadel loopt zou al zijn opgegeten als ze hem er niet bij hadden gehaald.
volgens mij is t gewoon jaloezie naar die man toe om hem af te kraken, hij durft wat anderen niet durven en het lijkt of hij lijm aan de broek heeft.

Kan je geen beter argument verzinnen dan jaloezie? Kan je je niet inbeelden dat er mensen zijn die er gewoon niet zo voor zijn om een paard dat dusdanig vecht tegen een zadel er toch onder te krijgen? :+

Er zijn nu eenmaal paarden bij wie het kwartje even moet vallen of paarden die zo'n enorme vechtlust hebben dat ze pas opgeven als ze gemerkt hebben dat ze de ruiter er gewoon niet af krijgen. Zijn er niet veel en daarom zal de aanpak van Gert ook voor relatief weinig paarden nodig zijn maar als het zo'n paard uit het slachthuis houd en bovendien zijn karakter behoud lijkt het me een goede oplossing.
Ik zie het 'traditionele' breken ander dan wat Gert doet, bij die paarden is het meestal geen angst wat bij 'traditioneel' breken wel zo is. Bovendien zit Gert het paard op geen enkele manier in de weg, hij zit echt geplakt aan het zadel zonder wapperende benen en gebruikt een halster juist om het paard niet onnodig in de mond te zitten, dat kun je toch van de 'traditionele' brekers niet zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-09 04:21 



 
Profiel   

connie1964 schreef
t Rare is wel dat alle criollos die ik ken stuk voor stuk zeer coole paarden zijn.
Heb nu al de nodige ritten met groepen meegemaakt en alle andere rassen leveren nogal eens wat problemen op met rijden.

En het is nooit bij je opgekomen dat dat weleens een karaktertrekje zou kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-09 04:22 



 
Profiel   

Annelies, weet je wel zeker dat hij aldoor een halster gebruikt?
Bij het tweede paard heeft hij volgens mij gewoon een hoofdstel om (maar de kwaliteit is dermate bagger dat ik het niet zeker kan zeggen), paard loopt ook met de mond flink open.

Het is zeker niet mijn manier zoals het op het 1e en 2e filmpje gaat. Het 3e filmpje vind ik niet veel mis mee (hoewel het niet mijn keuze zou zijn) dat vind ik een filmpje van een kundige ruiter die het doet dmv lef, behendigheid en ervaring.
Dat hij er bij het 1e filmpje van hetzelfde paard afvalt had wellicht voorkomen kunnen worden als het iets meer opbouw zou hebben maar dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen aangezien dat voorwerk er vast niet opstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-09 10:31 



 
Profiel   

degene op het filmpje is iemand anders als Gert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-09 15:17 



 
Profiel   

het is misschien ook niet mijn manier, maar het inbreken van een jong paard is toch in mijn ogen ook een kwestie van bezig houden.
je moet ze toch een beetje overdonderen, en dan niet qua gedrag tegenover het paardje, maar wel naar voren en niet twijfelen zodat ze te veel tijd krijgen om na te denken. de eerste keer onder de man is wel heel belangrijk, verpest je dit, ben je toch verder van huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-09 19:59 



 
Profiel   

Naar voren is uiteraard superbelangrijk!
Maar dat kun je op verschillende manieren bereiken natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-09 20:05 



 
Profiel   

belachelijk....iets meer beleid kan geen kwaad denk ik..
volgens mij is deze manier van inrijden achterhaald...of ik heb onder een steen gezeten de laatste 20 jaar.
Dit is zeker niet mijn manier van inrijden....sterker nog...mijn maag draait hiervan om..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-09 20:06 



 
Profiel   

misschien heb jij inderdaad onder een steen gezeten ja ;) meer beleid mag inderdaad, maar qua naar voren rijden, je houd ze bezig, wel belangrijk dat je ze aanmoedigt, zodat ze vertrouwen hebben in wat ze doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-10 08:46 



 
Profiel   

Dan hebben we vast gezellig samen onder die steen gezeten Geerke. Ik snap hier ook helemaal niets van. Ik heb al heel wat paarden zadelmak zien maken, maar nog nooit zo'n achterlijke rodeo gezien. Het is toch gewoon ook helemaal nergens voor nodig om zo'n dier zo volledig in paniek te laten raken. En het hoeft ook echt geen maaaanden te duren. Met een paar weken kom je ook al heel ver. En heel wat vriendelijker dan dit.

Iemand schreef dat dit wel zo zou moeten omdat het een probleempaard zou zijn en er was vast geen andere manier anders ging ie naar de slacht? Waar staat dat? Er staat alleen zadelmak maken, dan ga ik ervan uit dat dit gewoon een groen paard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-10 14:20 



 
Profiel   

anneliesdj schreef
Er zijn nu eenmaal paarden bij wie het kwartje even moet vallen of paarden die zo'n enorme vechtlust hebben dat ze pas opgeven als ze gemerkt hebben dat ze de ruiter er gewoon niet af krijgen. Zijn er niet veel en daarom zal de aanpak van Gert ook voor relatief weinig paarden nodig zijn maar als het zo'n paard uit het slachthuis houd en bovendien zijn karakter behoud lijkt het me een goede oplossing.
Ik zie het 'traditionele' breken ander dan wat Gert doet, bij die paarden is het meestal geen angst wat bij 'traditioneel' breken wel zo is. Bovendien zit Gert het paard op geen enkele manier in de weg, hij zit echt geplakt aan het zadel zonder wapperende benen en gebruikt een halster juist om het paard niet onnodig in de mond te zitten, dat kun je toch van de 'traditionele' brekers niet zeggen.


mooi verwoord!
Het traditionele breken zie ik ook als een paard breken tot hij zich totaal overgeeft.
Zoals een roofdier zijn prooidier inpakt.
De manier van gert vind ik blijven zitten tot het dier snapt dat hij hem er niet af krijgt, maar zonder dat het paard psychisch gebroken wordt. Op 1 of andere manier geeft hij het paard toch nog de ruimte om zichzelf te blijven.

Dit filmpje vind ik iig geen reclame :=
Zou graag meer info willen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-10 14:48 



 
Profiel   

En daar is dus het punt waar ik me vragen stel ivm Gert, wat als het paard door krijgt dat hij zijn eigen eigenaar er wél af krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-10 17:05 



 
Profiel   

pharagirlke schreef
En daar is dus het punt waar ik me vragen stel ivm Gert, wat als het paard door krijgt dat hij zijn eigen eigenaar er wél af krijgt?


verkeerde combi!

Er zijn zoveel paarden die door onkundige ruiters slechter worden. Die paarden kun je corrigeren, maar als de ruiter niet veranderd, dan helpt het niet.

Als Gert er voor zorgt dat het paard hem er niet af krijgt en daarna wel respect krijgt, zal hij mee willen werken. Echter wanneer de eigenaar daarna weer teveel fouten maakt, zal het paard niet meer willen meewerken. Vertrouwen ook weer weg....
Sommige paarden zijn nu eenmaal moeilijker of gevoeliger dan anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-10 17:17 



 
Profiel   

is er al een reactie op de mail van jamie?
Ben heel benieuwd.!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-10 17:26 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Annelies, weet je wel zeker dat hij aldoor een halster gebruikt?
Bij het tweede paard heeft hij volgens mij gewoon een hoofdstel om (maar de kwaliteit is dermate bagger dat ik het niet zeker kan zeggen), paard loopt ook met de mond flink open.

Dit is Gert niet.
Gert rijd voor zover ik weet altijd met een halster als de kans op bokken nog aanwezig is tenzij daar een bijzondere reden voor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 18:08 



 
Profiel   

pharagirlke schreef
En daar is dus het punt waar ik me vragen stel ivm Gert, wat als het paard door krijgt dat hij zijn eigen eigenaar er wél af krijgt?

Dan moet je als eigenaar een beetje slim zijn en je paard dus het idee geven dat hij het niet eens hoeft te proberen.
En als je dat niet kunt, ja, dan is een probleempaard toch wat te hoog gegrepen wss :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 18:09 



 
Profiel   

kan iemand mij vertellen wat er op het filmpje te zien is, want ik kan hem niet afspelen en ik ben toch wel heel nieuwsgierig.
(sorry als dit al ergens precies staat uitgelegd, ik heb niet alle4 de pagina's uitgebreid afgezocht.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 18:15 



 
Profiel   

mang schreef
kan iemand mij vertellen wat er op het filmpje te zien is, want ik kan hem niet afspelen en ik ben toch wel heel nieuwsgierig.
(sorry als dit al ergens precies staat uitgelegd, ik heb niet alle4 de pagina's uitgebreid afgezocht.)


Waarom niet? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 18:19 



 
Profiel   

superwoman schreef
mang schreef
kan iemand mij vertellen wat er op het filmpje te zien is, want ik kan hem niet afspelen en ik ben toch wel heel nieuwsgierig.
(sorry als dit al ergens precies staat uitgelegd, ik heb niet alle4 de pagina's uitgebreid afgezocht.)


Waarom niet? :?


ik heb ze wel allemaal bekeken maar niet helemaal grondig doorgelezen omdat ik er toch weinig van snap als ik niet weet waar het over gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 20:04 



 
Profiel   

Het is al meerdere keren gezegd, op de eerste pagina al en de eerste reactie op deze pagina geeft ook al een idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 20:11 



 
Profiel   

Naja zeg, ik vind die mensen echt debielen.
Meer kan ik er niet over zeggen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 21:03 



 
Profiel   

ik kon de filmpjes ook niet zien heb toen op youtube Gert van den Hof ingevoert vind je genoeg filmpjes..
maar van open monden en getrek is geen sprake omdat hij op elk filmpje dat ik gezien heb een halster gebruikt en geen hoofdstel met bit..
ik ben voor het voortwaards rijden van een pas beleerd paard wel vind ik dat het niet in een enorm tempo hoeft te gebeuren.
stap voor stap maar als een stap goed gaat dan wel door naar de volgende

http://www.youtube.com/watch?v=KWhNMuY7dtE

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 21:56 



 
Profiel   

@NiNa
Het filmpje in de openingspost is niet van Gert van den Hof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-10 22:48 



 
Profiel   

NiNa_14 schreef
ik kon de filmpjes ook niet zien heb toen op youtube Gert van den Hof ingevoert vind je genoeg filmpjes..
maar van open monden en getrek is geen sprake omdat hij op elk filmpje dat ik gezien heb een halster gebruikt en geen hoofdstel met bit..
ik ben voor het voortwaards rijden van een pas beleerd paard wel vind ik dat het niet in een enorm tempo hoeft te gebeuren.
stap voor stap maar als een stap goed gaat dan wel door naar de volgende

http://www.youtube.com/watch?v=KWhNMuY7dtE

Dit topic gaat niet over Gert maar over een andere stal.
Iemand vergeleek Gert met deze man en daar kwamen reactie's op.
Als je zover gekomen bent dat je leest dat het over Gert gaat had je ook al kunnen lezen dat dat niet degene is op de filmpjes in de link.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-10 01:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen