Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer ben je gevorderd??

 
Profiel   

paard onder controle rijden vind ik idd ook de basis en de dingen die bij de basis horen.
Ik weet niet echt wat ik onder gevorderd zie. de een is gevorderd met een onderdeel en een ander met hetzelfde onderdeel is niet gevorderd. vind het lastig te zeggen wanneer iemand gevorderd is.
Maar ik denk toch wel richting de hogere dressuur als je wedstrijden rijd. dan zie je dat natuurlijk ook aan je punten, zijn ze altijd goed, dan is dat een heel ander verhaal als dat ze veel en veel minder zijn. erg moeilijk om in te schatten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-11 18:47 



 
Profiel   

Ik denk dat het voortkomt uit de indeling van manegelessen, simpel gezien, je kijkt wat je de leerlingen kunt leren en verdeelt dat over aantal niveaus. Soms 3 en soms 4 of meer.
een voorbeeldje:
4 niveaus en je gaat in de lessen tot de oefeningen uit het L (wijken)

Kun je in een rijtje stappen en draven ben je beginner. Kun je al wat figuren en durf je zelfs al in galop ben je half gevorderd.
Kun je alle 3 de gangen en weet je de meeste figuren ben je gevorderd en als je een keertwendin om de voorhand en wijken kunt ben je vergevorderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-11 19:42 



 
Profiel   

Ik ben 13 jaar, zit bijna 3jaar op paardrijden en rij B niveau, ik kan springen, springen zonder teugels, wijken en gestrekte draf met 4 paarden.
Ik gebruik het liefst geen zweep en ben vriendelijk tegen het paard, shreeuw er nooit tegen en hij krijgt een flinke poetsbeurt en een dikke knuffel voor en na het rijden.
Wat ben ik volgens jullie? (ik heb geen eigen paard)


Laatst bijgewerkt door Browniee op 21-02-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-11 20:10 



 
Profiel   

Browniee schreef
Ik ben 13 jaar, zit bijna 3jaar op paardrijden en rij

hihi leuk!
Lekker doorgaan met rijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-11 20:15 



 
Profiel   

ja ik weet het ging verkeerd, plaatste hem al zonder verder geschreven te hebben ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-11 20:15 



 
Profiel   

ik kan wijken en alle figuren en dan rijd ik vergevorderd.
maar mij gaat het er niet om of je alle figuren kunt en galop en rengalop en zonder zadel in galop.
ik vind dat je gevorderd (of vergevorderd) bent als je je paard begrijpt en hem niet in de krul trekt enzo.
srry hoor maar dan vind ik anky van grunsven een beginner ze rijd op een illegale marnier ze laat haar paard zo lopen dat dat paard van haar geen haast geen lucht meer kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 14:13 



 
Profiel   

Ik kan wel zeggen dat ik op me eigen paard thuisben. Als ik dan op een ander stap is het weer vanaf het begin beginnen.

Beginner vind ik dus prima :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 14:27 



 
Profiel   

Ik vind dat je jezelf gevorderd kan noemen al heb je alle basisdingen onder controle, in alle takken van sport.
D<<--it zeg ik verkeerd, alleen ik ken het effe niet anders uitlegge.:PEn je moet naar je eigen doelen kijken.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 19:47 



 
Profiel   

Ik vind gevorderd zo'n gevaarlijk woord... Als je op een manege komt vragen ze wel eens of je gevorderd bent, wat moet je dan antwoorden? Voor hetzelfde geld krijg je een paard toegewezen dat je helemaal niet aankan. Ik zeg altijd maar gewoon dat ik zo lang rijd en dan mogen zij inschatten of dat gevorderd is of niet. Ik denk trouwens dat het net zo werkt als met wijsheid, wie zegt het te kunnen/hebben overschatten zichzelf over het algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 19:54 



 
Profiel   

Gloe1lamp schreef
Ik vind gevorderd zo'n gevaarlijk woord... Als je op een manege komt vragen ze wel eens of je gevorderd bent, wat moet je dan antwoorden? Voor hetzelfde geld krijg je een paard toegewezen dat je helemaal niet aankan. Ik zeg altijd maar gewoon dat ik zo lang rijd en dan mogen zij inschatten of dat gevorderd is of niet. Ik denk trouwens dat het net zo werkt als met wijsheid, wie zegt het te kunnen/hebben overschatten zichzelf over het algemeen.

Ben ik met je eens :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 21:56 



 
Profiel   

Ik ken diverse ruiters/amazones die in een gevorderde groep rijden, maar die nog niet normaal een paard/pony kunnen opzadelen.
Ook dan ben je in mijn ogen nog geen gevorderde ruiter/amazone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 22:00 



 
Profiel   

lilydj schreef
ik kan wijken en alle figuren en dan rijd ik vergevorderd.
maar mij gaat het er niet om of je alle figuren kunt en galop en rengalop en zonder zadel in galop.
ik vind dat je gevorderd (of vergevorderd) bent als je je paard begrijpt en hem niet in de krul trekt enzo.
srry hoor maar dan vind ik anky van grunsven een beginner ze rijd op een illegale marnier ze laat haar paard zo lopen dat dat paard van haar geen haast geen lucht meer kan krijgen.



jij bent 11 en kan dat allemaal al?
netjes hoor :')

als anky haar paarden zo (mishandelt)volgens jou
ik zou zeggen stuur en mail en lucht je hart :)
misshien mag je wel een keer haar paarden komen trainen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-11 22:07 



 
Profiel   

Een gevorderde zie ik als iemand die netjes een B proefje rond kan rijden. Manege niveau ligt meestal niet veel hoger.
Dat noem ik een gevorderde beginner :D.

Z ruiter vind ik gevorderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 10:15 



 
Profiel   

"Gevorderd" is zo'n vage term.

Ben je gevorderd als je een Z-proef kan rijden met vliegende wissel?
Waarschijnlijk wel.
Maar dan vind ik het er nog van af hangen of je een paard met 'knopjes' hebt of het hem allemaal zelf geleerd.
Sja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 11:23 



 
Profiel   

is idd afhankelijk waar je rijd en wat daar meestal het algehele niveau is.

ik durf wel te zeggen dat ik heeeuuuul erg ver gevorderd ben ;) (of een hele goede beginner, dat kan natuurlijk ook, is maar net hoe je het bekijkt := ), en ik rij niet eens in de Z :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 11:34 



 
Profiel   

Gevorderd ben je als je zonder pardon op elk paard kan stappen en het leuk aan het lopen krijgt ;) Dat ik op mijn paard een leuk rondje kan rijden wil niet zeggen dat ik het op een ander paard ook kan! Elk paard is anders..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 12:08 



 
Profiel   

Achja, gevorderd is maar een woordje wat niet het hele paardrijden kan bedekken. Het is maar net in welke schaal je kijkt, wat voor paarden er gereden worden, en welke kennis wordt meegenomen. Zo kan je op het ene gebied een beginner zijn, of zelfs een leek, terwijl je toch je paard toch netjes zonder hinderen rond kan sturen.

ge·vor·derd bn een vrij hoge trap bereikt hebbend dit is wat vandale erover zegt.
Maar ik denk dat je per ruiter dus zou moeten bekijken wanneer deze voor zichzelf gevorderd is, ik denk dat het algemeen gezien niet mogelijk is een term toe te schrijven aan een persoon.

Iemand die in het z1 start voor het eerst met haar blik uiteindelijk op grand-prix dan ben je voor die termen nog een beginner, terwijl iemand die verwacht niet verder te gaan dan de Z misschien gevorderd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 12:18 



 
Profiel   

Gevorderd komt gewoon echt vanuit de manage termen. Iemand die in de "hoogste" les rijd, is dan gevorderd. Enige minpunt dat je dan krijgt is dat een heel groot deel van deze mensen, op de manegepaarden makkelijk wegrijd, maar van echte training van diverse paarden weinig kaas heeft gegeten.

Ik vind iemand dus pas echt gevorderd als je met ieder dier netjes weg kunt rienjd en ook goed kan communiceren met ieder paard. Denk aan de inwerking van je hulpen e.d. Daar heeft niveau in mijn ogen niks mee te maken. Ik zie combinaties die zelfs nog geen B starten, die ik echt gevorderd vind, terwijl ik ze soms in het Z rond die stuiteren en zeker weet dat ze alleen maar opgestapt zijn en de knopjes van de kunstjes na wat trek en prikwerk kunnen vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 15:13 



 
Profiel   

Suus_ schreef
Een gevorderde zie ik als iemand die netjes een B proefje rond kan rijden. Manege niveau ligt meestal niet veel hoger.
Dat noem ik een gevorderde beginner :D.

Z ruiter vind ik gevorderd.


bij de manege waar ik rijd zijn diverse ruiters/amazones die op L1/L2 niveau rijden. Zijn dat geen gevorderden dan??

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 15:53 



 
Profiel   

ik ben van mening dat een manegeruiter zeker tot gevorderd niveau kan komen. Alleen duurt het dan een aantal jaren langer dan als je een eigen paard en privéles hebt (oid). Als manege ruiter leer je namelijk op veel verschillende paarden rijden en als je in een niet te grote groep rijdt (4a5) dan krijg je genoeg aandacht om veel verder te komen. (En later ook zeker tot gevorderd niveau)
Maar hier kunnen meningen aardig over verschillen! Vind het eigenlijk ook wel een beetje een vaag begrip... :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 16:05 



 
Profiel   

parador schreef
Suus_ schreef
Een gevorderde zie ik als iemand die netjes een B proefje rond kan rijden. Manege niveau ligt meestal niet veel hoger.
Dat noem ik een gevorderde beginner :D.

Z ruiter vind ik gevorderd.


bij de manege waar ik rijd zijn diverse ruiters/amazones die op L1/L2 niveau rijden. Zijn dat geen gevorderden dan??

Licht gevorderd :D. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 21:23 



 
Profiel   

Ik rijd al meer dan 20 jaar en ik vind mezelf nog steeds niet gevorderd. :P Sowieso is dat echt een manege-term die gebruikt wordt om je in een bepaalde les in te delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 21:26 



 
Profiel   

Suus_ schreef
Een gevorderde zie ik als iemand die netjes een B proefje rond kan rijden. Manege niveau ligt meestal niet veel hoger.
Dat noem ik een gevorderde beginner :D.

Z ruiter vind ik gevorderd.


Dit is toch gewoon de basis? Vind ik wel.. De B staat niet voor niets voor beginner.

probabeest schreef
is idd afhankelijk waar je rijd en wat daar meestal het algehele niveau is.

ik durf wel te zeggen dat ik heeeuuuul erg ver gevorderd ben ;) (of een hele goede beginner, dat kan natuurlijk ook, is maar net hoe je het bekijkt := ), en ik rij niet eens in de Z :oo


Als jij heeeuuuul erg ver gevorderd bent ben ik benieuwd wat de top van NL wel niet is :+ En er zit wel meer tussen beginner en gevordede he. Het zijn 2 uitersten.

Ik durf mezelf nog geen gevorderde te noemen hoor. Ik vind je echt gevorderd als je met meerdere paarden op het hoogste niveau presteert :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-11 23:53 



 
Profiel   

ik vindt eigenlijks dat je niet gevorderd kan zijn zoals bij andere sporten zoals turnen is echt met nivo's en doe je alle onderdelen, maar bij paardrijden is het vaak zo dat je een onderdeel doet je kan daar wel goed in zijn maar alles kan beter toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-11 02:51 



 
Profiel   

Jezus Jori lees eens wat beter?!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-11 10:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen